Genealogist available in Scandinavia

Mari Hammarström

Hej jag vill ha hjälp att finna mina släcktfränder.

Min farfar hette Edvin Wigren dog 1980 hans fru hette Kristina (Stina) dog
1982 hon kom också från en stor familj. Båda bodde i Umeå stad då de dog. De
hade 5 barn. De levande idag är Göte och Sture (min far). Systern som själv
hade 5-6 barn i småland men dog under 1990-talet. Tyvärr den information hon
hade att ge försvann vid hennes död. Hennes man hette Manne Hermansson.

Min far heter
Bo Sture
f. 18 juni 1939 (Ångermanland? Skademark)

Hans kusin var Kjell Wigren, Basisst och musik arrangör dog ett antal år
sedan i M
Född i Gideå eller dess omnejd
Enligt Kjell lekte de ihop som barn. Och deras fäder som var bröder och de
var visst många var nära varan som barn men flyttade till olika delar av
landet ochh världen. Någon försvann till America och/eller Canada.

Jag har tappat bort all insamlad information och de jag har frågat minns
inte längre alla detaljerna.
Är glad för all hjälp att få veta hur släckt trädet ser ut både bakåt som
framåt.
Kan kontakta mig via saf...@excite.com

Hälsningar
Mari

P Sarnblad <p...@mensa.se> skrev i
diskussionsgruppsmeddelandet:ALIAS._j1Y6.7847$G4.11...@newsc.telia.net...
> Are you interested to find your Scandinavian ancestors? Maybe you have
> living relatives in Sweden, Norway or Denmark? I can help you find them!
> Genealogist with 25 years experience having extensive contacts throughout
> Scandinavia and Europe.
>
> Peter Sarnblad
> Karl Gustavsgatan 61
> SE-411 31 Goteborg, Sweden
> Fax: +46 31 794 97 98
> Email: p...@mensa.se

Mari Hammarström

Hej
Undrar om någon har information om släckten Hammarström

Först finns det levande släckt till mannen nedan kvar i Sverige?
Olaf Hammarström
f.: omkring 1847
f. Plats: Värmland
Gift med: Johanna Magnuson (eller Hagnuson)
giftermålet skedde omkring 1875 i Sverige
----
Emigrerade till America från Bo Församling
Åke från Göteborg 7 july 1882, men har inte skeppets namn, dess destination
tros vara Boston. Då skeppet kom fram är okänt.
----
Dog: mars 16, 1900
Döttsplats: Worchester MA USA

Är denna man släckt med Ergen Hammarström, som är far till Karl Emil
Hammarström född 22 nov 1897 (Olson) Sundsvall och dog där 1994. Karl hade 9
syskon.
Glad för alla upplysningar som kan skickas till mari.ham...@swipnet.se