Var skall jag börja?

1 view

Claes Rutefjord

Jag har fått ett brev från USA med en förfrågan om hjälp.
Eftersom det finns minimalt med upplysningar ser jag inga stora
möjligheter men skickar ändå ut en rop om hjälp.

Mellan 1880 och 1892 reste Karl (Charles) Andersson f. ca 1848
tilsammans med sonen Karl (Charles) A. Andersson f. 1868 till USA.
(Detta var magert!)
Hur skall jag kunna ta reda på vilka dessa var och vart de kom från?

Har någon därute en idé om var jag skall börja leta.
Jag är tacksam för alla uppslag.

Mh/Claes Rutefjord

Annette Franzén

Du kan leta i Emigranten (svenska emigranter) även om det kan vara svårt
att hitta dom.
Försök att ta reda på var i USA de hamnade och var/när de dog. Då kanske
man kan få fram vilken församling de kom ifrån.

Annette