Ørjan Gregussen, født ca 1620

1 view

anlih

Hei
Jeg har blant mine forfedre en Ørjan Gregussen som ble født i ca 1620,
i Jamtland. Han flyttet til Norge i ca 1645, i forbindelse med Brømse-
brofreden. Han ville være norsk, og flyttet fordi Jamtland da ble lagt
til Sverige. Først slo han seg ned i Hattfjelldal, men flyttet senere til
Jamtlia i Rana i Nordland(Nord-Norge). Hans far var Gregus Jonsen,
og dennes far var Jon den Gamle. Jeg skulle gjerne visst mer, om Ør-
jan Gregussen sine aner.
Hilsen Anne Lise