Mattor

Per Elmsäter

Du sa det själv. På båtmässorna så klart :-)

"Don't take yourself so seriously.
Life and the sea will take care of that, if given a chance."

Respectfully Perre

"david bonde" <i97_bed.R...@i.kth.se> wrote in message
> Det brukar turnera säljare mellan olika båtmäsor som säljer 'dörrmattor'
> som påstås vara jättebra. De är tunna med gummiundersida och
> 'korthåriga' svartvit-spräckliga översidor.
>
> Någon som vet var man får tag på dessa mattor?
>
> --
> i am a goddess in your eyes
>
> juliana hatfield

Ralph Höglund

Typiskt ett sånt där svar jag åtminstone skulle bli
irriterad av. Herr Bonde menar självklart var man
får tag i mattorna då det inte är båtmässa :-(

Ralph

"Per Elmsäter" <per.el...@telia.com> skrev i meddelandet

Nils-Erik Kjelsson

Jag tror den matta du söker säljs på husvagnsmässan Caravan i Sollentuna nu
i helgen.
Kan heta Devon eller något likmamde. C:a 300:- för liten dörrmatta

Nils-Erik

Per Sondén

> Tack. Hur säker är du på namnet? Google gav inga träffar på 'devon
> dörrmatta' :-(
> --
Jag sökte på google på med orden "matta mässa båt husvagn"
Då kom jag till följande sida:
http://www.devlonmattan.com/Clas_Ohlson.html

Mattan heter tydligen Devlon och finns på Clas i sjön.
/per sondén

Per Elmsäter

Typiskt ett sånt där svar som gör att allting känns så hopplöst trist
ibland.
Tror du verkligen att jag är så j-a dum att jag inte begriper vad Herr Bonde
menar?

Jag behagade helt enkelt driva lite med honom men det begrep du tydligen
inte trots min smiley.
Jag ska försöka komma ihåg att du blir irriterad av sådana svar.

"Ralph Höglund" <ralph....@linux.nu> wrote in message
> [...]

Gunnar Buhre

Varför försökte du driva med honom?
Gunnar Buhre

"Per Elmsäter" <per.el...@telia.com> skrev i meddelandet

Per-Arne Feldt

Ursäkta mig Per men jag håller med både Gunnar och Ralph!
När nu för en gångs skull David Bonde kommer själv med ett seriöst ämne är
även han värd att bli bemött seriöst.
Tycker du att David för evigt inte skall tas på allvar i gruppen bara för
att många av hans tidigare inlägg har varit spydiga ?
Respektfully
Per-Arne

"Gunnar Buhre" <gunnar...@chello.se> skrev i meddelandet

Per Elmsäter

Nu får ni väl ge er va :-))

Gunnars inlägg har inte dykt upp på min server men jag ser det i Per-Arnes
inlägg.
Till Gunnar kan jag väl bara svara att jag antar du driver med mig när du
ställer en sådan fråga. Gör du inte det så är mitt svar att jag hade ingen
aning om att man måste ha en godtagbar anledning.

Till Per-Arne vill jag säga att jag brukar ta David på största allvar i hans
inlägg. Jag tycker heller inte han är så speciellt spydig som många i
gruppen vill framhålla.

Jag tvivlar dessutom på att David tog speciellt illa upp själv, isynnerhet
som han faktiskt fick svar på sin fråga längre ner i tråden. Framförallt
tror jag han är kapabel att föra sin egen talan om mitt dumma inlägg
upprörde honom. Jo jag tycker själv det var ett *dumt* inlägg, men även såna
förekommer och jag råkade vara på det humöret just då. Håll till godo.

Nu börjar jag nästan reagera som Anders Svensson gjorde i en annan tråd
nyligen. Inte så att jag tänker lämna gruppen utan att det verkar vara
säkrast att hålla sitt skämtande till se.prat.humor.
Är det verkligen det ni vill. Klanka på allt och alla som inte passar era
förutfattade meningar om hur man ska posta i gruppen.
Det här är en NG. Det kommer alltid att finnas någon som inte beter sig
passande enligt någon annan. Att hålla på och tråka folk för vad de säger är
småaktigt och leder ingenstans.

Perre

"Per-Arne Feldt" <perarn...@swipnet.se> wrote in message

Gunnar Buhre

Per!
Min fråga återstår: Varför behagade du driva med Herr Bonde trots din
smiley.
Jag skulle vilja ha ett ärligt svar.

Gunnar Buhre
"Per Elmsäter" <per.el...@telia.com> skrev i meddelandet

Per-Arne Feldt

Man kan inte gilla vad alla skriver i alla lägen!
Men vore det inte bra ändå om man i alla fall försöker att bredda synen på
både sig själv och andra så att man inte fastnar i ett speciellt fack som
t.ex den ständiga: skämtaren, poängplockaren på andra, experten,
humoristen, tråkmånsen eller satirikern mm? Man blir som man blir bemött är
en sanning med en viss modifikation.
Vi är nog alla mer sammansatta än vad man oftast visar upp och borde hjälpa
varandra varandra till att inte fastna i något speciellt fack.
Per-Arne

Anders W

Släpp det där nu, det leder ändå inte till något konstruktivt.

/// AW

"Gunnar Buhre" <gunnar...@chello.se> skrev i meddelandet

Per Elmsäter

Menar du att jag skulle ha fastnat i något av dom facken då?
I så fall vilket då? Det här börjar låta allvarligt. Nu får du allt hjälpa
mig Per-Arne, som du själv säger i ditt mail, att inte fastna i något fack
Nu har du chansen att bredda synen på mig så sätt igång då.

"Don't take yourself so seriously.
Life and the sea will take care of that, if given a chance."

Respectfully Perre

"Per-Arne Feldt" <perarn...@swipnet.se> wrote in message

Per Elmsäter

Du säger alltså att det är fel att både driva med det någon har skrivit och
att ha en smiley i samma mening. Det visste faktiskt inte jag. Jag trodde
bara att smileyn var ett tecken på att jag satt och småskrattade lite när
jag skrev. Det var inte ens en ironisk smiley utan en neutral sådan.

Varför skulle du vilja veta varför jag skämtar med någon och varför vill du
att jag ska ge dig ett ärligt svar. Vad är det som får dig att tro att jag
inte svarar ärligt? *småler bedrövat*

Perre

Thomas Nilsson

Gunnar Buhre wrote:

> Per!
> Min fråga återstår: Varför behagade du driva med Herr Bonde trots din
> smiley.
> Jag skulle vilja ha ett ärligt svar.

Kanske för att lätta upp stämningen lite?
Jag har skämtat och drivit med folk till höger och vänster i denna
gruppen. Men väldigt sällan skulle jag kunnat ge ett rakt och bra svar
på frågan varför, utom möjligen för att det är kul. Ibland är man dock
kanske inte så rolig som man trodde.

Hejsvejs

Thomas

Thomas Nilsson <|\
Tegnersgatan 13 /| \
412 52 Göteborg / | \
031 - 42 69 01 / | \
tho...@privat.utfors.se / | \ /+
http://www.kollijox.com \************\
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~

Fredrik Mossberg

Nu har det blivit dockhussåpa av hela gruppen!! Vem ska vi rösta/mobba ut
som nästa man??

Fredrik

Per Elmsäter <per.el...@telia.com> skrev i

diskussionsgruppsmeddelandet:z9wA7.1304$Z_1.3...@newsc.telia.net...

Lennart's diskussion

> Nu har det blivit dockhussåpa av hela gruppen!! Vem ska vi >rösta/mobba ut
> som nästa man??
>
> Fredrik

Helt otroligt

Lennart's diskussion

"Fredrik Mossberg" <fredrik....@telia.com> skrev i meddelandet

> Nu har det blivit dockhussåpa av hela gruppen!! Vem ska vi rösta/mobba ut
> som nästa man??
>
> Fredrik

Ja det är helt otroligt
och lång lång följetoång

Per Elmsäter

Äntligen ett moget inlägg i denna annars infantila tråd. Jag hade redan
börjat misströsta om gruppens mentala hälsa. Det beror kanske på den
allmänna depressionen nu när alla börjat lyfta upp sina båtar på land.
Håller helt och hållet med dig om att mitt inlägg var meningslöst och så var
det med det.

Hoppas det var Devlon mattan du var ute efter. Annars har jag sett att
Watski säljer en matta också. Visserligen med fyrmotiv och kanske inte så
tunn som du vill ha.

> Eftersom min fråga har genererat en hel metadiskussion vill jag bara ge
> min syn på det hela. Det enda som var tråkigt med Pers inlägg var att
> det inte gav mig något direkt tips om var jag skulle leta. Det var inte
> ohövligt på något sätt, bara lite meningslöst.
>
> Däremot tycker jag det är konstigt att så många kunnat engagera sig i
> frågan utan att ens vara i närheten av den ursprungliga
> frågeställningen...

Per-Arne Feldt

Det var ju glädjande att ämnesförfattaren David till slut kunde komma med
konstruktiv kritik till Per.
Efter lite besvärjelser kommer ju äntligen Per med konkreta tips i ämnet
under denna tråd.
Slutet gott allting gott efter allt rabalder!
Om man/vi lär oss något av denna debatt återstår att se.
Det kanske ändå är resultatet och inte tonen som räknas
Per-Arne

Per-Arne Feldt

Ursäkta mig mina herrar!
Jag svängde mig med ett ord (besvärjelser) som inte alls passade in i
sammanhanget!
Besvärjelser betyder magisk formel och ingenting annat!
Ingen är perfekt (men kanske kan man bli lite bättre?!)
Per-Arne
"Per-Arne Feldt" <perarn...@swipnet.se> skrev i meddelandet

dbo...@gmail.com

Facebooknivå på tjafset, 20 år innan Facebook fanns. Men jag kan leva med både skämt och spydigheter, jag är vuxen och kan välja att ignorera sådant som irriterar mig. Tyvärr verkar det vara en utdöd förmåga bland dagens internetanvändare!