Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Resurskrävande hastighetskontroller

0 views
Skip to first unread message

Putte

unread,
Sep 7, 2006, 12:34:12 PM9/7/06
to
Jag blir en aning förvånad när jag passerar en hastighetskontroll,
ofta står det flera bilar, senast 3st kombibilar. Vart tog den gamla
hederliga polisbussen vägen som användes på den tiden dom
körde med radar? då såg man ett antal poliser på platsen varav
en satt i bussen och kollade radarn.

Arbetsinsatsen är ju idag samma med den skillnaden att radargubben
håller i lasern, men varför ska alla åka egen bil? dom verkar förfoga
över en mäktig vagnspark, varför ser man dom så sällan i trafiken då,
jo kanske för att man råkar på dom där man minst anar, Biltema, Ica
och diverse andra ställen där dom fördriver arbetstiden.

/p


Pepe

unread,
Sep 7, 2006, 12:57:22 PM9/7/06
to

"Putte" <pu...@hemma.net> skrev i meddelandet
news:45004a04$1...@news.henrynet.se...

Ja du, med tanke på vad fortkörningsböterna inbringar idag så är
det ju inte mer än rätt att man lägger ner lite resurser på att ta in dom.

Det får ju va nån jävla rättvisa på förhållander satsat kapital och inkomst.
Jag har också reagerat på Polisens fordonspark som förvisso håller en och
annan av pöbeln med jobb på Torslanda. Snart är det väl "break even"
för dem också... böterna överstiger de belopp som du kan kvittera ut i lön
för att bygga polisbilar.
Skit samma, jag tycker ändå att det är beklämmande att polistjänstemännen
inte
köper helsvenska originalprylar istället för att utarma oss ytterligare
genom att
växla våra pengar till utländska magnater via böter till ICA och Biltema.

Tänk på att det är du som vanlig hederlig arbetare, som betalar polisens
lön.
Det är samma polis som står längs vägarna och sätter dit dig för fortkörning
när du är på väg till jobbet för att förtjäna både ditt eget och hans
levebröd.....

Pepe


0 new messages