Varning för datorbutiken.com

2 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

TKiGBG

oläst,
26 nov. 2002 14:24:042002-11-26
till

--
T K i G B G

Chippen:

Han abuseanmäler människor:
<http://shorl.com/bipavifrifreni>

Han lurar människor:
<http://shorl.com/bydibrovibujo>

Han hotar människor:
<http://shorl.com/didopadystoty>

Håll er undan denna illitterata
och uppkäftiga nätsnut.

TKiGBG

oläst,
26 nov. 2002 14:25:542002-11-26
till
"Almighty" <n...@nej.nej> wrote:

>Ja dom rular. Men dom är tyvärr ganska dyra. Komplett.se fungerar oxo mycket
>bra.

Det är kostsamt att vara dumsnål.

Och du, det heter regerar.

TKiGBG

oläst,
26 nov. 2002 14:26:362002-11-26
till
s...@sdf.se (*/kent) wrote:

>Jag har själv sålt kort som är provkörda en minut och sedan tillbaka-stoppade.
>Positivt? Man vet att kortet fungerar.
>
>Men websajternas brytna förpackningar har trolitvis varit lev. och postade till
>kunder, som sedan skickat in returer osv.. Man frågar sej, hur har kortet hanterats ?!
>
>*/kent

Vad spelar det för roll om kortet fungerar?

TKiGBG

oläst,
26 nov. 2002 14:27:212002-11-26
till
"Almighty" <n...@nej.nej> wrote:

>"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> skrev i meddelandet

>Bingo!

Den Lame!

*/kent

oläst,
26 nov. 2002 14:40:422002-11-26
till
TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote:

>Vad spelar det för roll om kortet fungerar?

Skall jag säga det igen:

Man frågar sej, hur har kortet hanterats ?!

Kan kortets livslängd ha påverkats ? 1 års garanti.

*/kent

K.W. Persson

oläst,
26 nov. 2002 15:33:012002-11-26
till
In swnet.diverse TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote in
<as0hog$moeus$4...@ID-49579.news.dfncis.de>:

> Gör det mycket att det finns repor på kontaktytorna?

Elektronerna kan fastna i reporna och orsaka rundgång.

--
/K.W. Persson http://shorl.com/hemigrovekadro
(Jag är inte Sveriges statsminister)

If the Jew did not exist, the anti-Semite would invent him.
- Jean-Paul Sartre

TKiGBG

oläst,
26 nov. 2002 15:42:102002-11-26
till
s...@sdf.se (*/kent) wrote:

Aha så om kortet har testats hos försäljaren så
förkortas dess livstid. Jag förstår.

ron

oläst,
26 nov. 2002 17:42:322002-11-26
till
On Tue, 26 Nov 2002 21:42:10 +0100, TKiGBG
<tkigbgDE...@hotmail.com> wrote:

>Aha så om kortet har testats hos försäljaren så
>förkortas dess livstid. Jag förstår.

Men hur vet man det om det inte uppges i någon handling bifogat
kortet? Står det att kortet funktionstestats före leverenas så skulle
jag acceptera det .Men ser man att kortet ser lite begagnat ut samt
att emballaget är mixtrat med så undrar man ju.
--

rl

(ta bort _no_spam_ vid mailsvar)

Nils Nilson©

oläst,
26 nov. 2002 18:08:412002-11-26
till

"ron" <epost33_...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:o3u7uugo5b85g32t9...@4ax.com...
Självklart måste komponenter få funktionstestas även utan att
det föranmäls i marknadsföringen. Vissa pryttlar litar man mindre
på helt enkelt ( läs; har dålig erfarenhet av).
Lika självklart ska förpackningen vara intakt. Inga repor på lådan,
helst inga fingeravtryck heller. Man kan gissa vart dom fingrarna
sysslat med, juh!
Likaså självklart har jag min bostad belamrad med originalförpackningar
till allehanda prylar. Man måste ju ha dom om man ska kunna åberopa
garanti eller sälja varan vidare. De kräver visserligen 73 m3 men
det får en man ta.

--
Nils Nilson ©

HAHAHAHAHAHH! jag grinar så jag GRÅTER!!!!!!!!! :-O

Almighty

oläst,
26 nov. 2002 20:50:052002-11-26
till

> Gör det mycket att det finns repor på kontaktytorna?

Håll dig till swnet.diverse där du hör hemma din tönt.

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2002 03:18:232002-11-27
till

> Aha så om kortet har testats hos försäljaren så

> förkortas dess livstid. Jag förstår.

Vet du att det är det som skett eller är det en retur pga av att den
tidigare kunden returnerat kortet av någon anledning?

Om det följer med en lapp där försäljaren meddelar att kortet är testat för
att garantera att det fungerar så är det en annan sak.

--

Mvh

/RE

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2002 03:21:202002-11-27
till
"Nils Nilson©" <nilsonni...@hotmail.com> wrote in

> Man måste ju ha dom om man ska kunna åberopa garanti

Det behöver man inte alls. Om du skall returnera varan så är det dock en
god idé att ha kvar orginalemballaget.

Man behöver inte ens ha kvitto för att åberopa garanti eller för att
reklamera en produkt, men det är naturligtvis att föredra då det är lättare
att visa vart och när en produkt är köpt.

--

Mvh

/RE

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 04:25:502002-11-27
till
ron <epost33_...@hotmail.com> wrote:

>Men ser man att kortet ser lite begagnat ut samt
>att emballaget är mixtrat med så undrar man ju.

Återigen till frågan ingen verkar vilja svara på;

Vad gör det om kontakterna har "repor" så
länge du har din garanti och framförallt,
kortet fungerar som det ska.

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 04:28:182002-11-27
till
"Almighty" <n...@nej.nej> wrote:

>"TKiGBG" <tkigbgDE...@hotmail.com> skrev i meddelandet

>beställt
>förpackning
>har

>Håll dig till swnet.diverse där du hör hemma din tönt.

Du vill nog allt vara med och leka lite där du med din tönt.

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2002 04:52:362002-11-27
till
TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote in news:as232m$netlh$6@ID-
49579.news.dfncis.de:

> Återigen till frågan ingen verkar vilja svara på;
>
> Vad gör det om kontakterna har "repor" så
> länge du har din garanti och framförallt,
> kortet fungerar som det ska.

Tycker du att man skall betala fullt pris för begagnade produkter?

--

Mvh

/RE

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 05:06:282002-11-27
till
TKiGBG wrote:

> Återigen till frågan ingen verkar vilja svara på;
>
> Vad gör det om kontakterna har "repor" så
> länge du har din garanti och framförallt,
> kortet fungerar som det ska.

Reporna gör naturligtvis ingenting, men bara det faktum att
kortet tagits ur sin påse medför en risk att det utsatts för
elektriska urladdningar och fått ESD-skador i processorer eller
minneskapslar. Det här är skador som inte syns utanpå och,
allvarligare, inte behöver ge sig till känna förrän efter flera
år. Kanske har garantin gått ut då och köparen står med en
produkt som varit behäftad med fel vid leveransen men nu utan
garanti.

En elektronisk produkt ska inte vara begagnad om den säljs under
förevändningen att den är ny.

Åter till reporna: de är en bra indikator på att en "ny" produkt
inte alls är ny ==> retur till säljaren.

Dick

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 06:38:172002-11-27
till
"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>minneskapslar. Det här är skador som inte syns utanpå och,
>allvarligare, inte behöver ge sig till känna förrän efter flera

Då är produkten ändå utdaterad.

> Kanske har garantin gått ut då och köparen står med en
>produkt som varit behäftad med fel vid leveransen men nu utan
>garanti.

"behäftad" :)

>En elektronisk produkt ska inte vara begagnad om den säljs under
>förevändningen att den är ny.
>
>Åter till reporna: de är en bra indikator på att en "ny" produkt
>inte alls är ny ==> retur till säljaren.

Att ni orkar.

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 06:39:352002-11-27
till
Roger Eriksson <trash...@hotmail.com> wrote:

>Tycker du att man skall betala fullt pris för begagnade produkter?

Tycker du att frågor ska besvaras med frågor?

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2002 06:45:362002-11-27
till
TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote in news:as2atf$n0se0$2@ID-
49579.news.dfncis.de:

Varför inte?

--

Mvh

/RE

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 07:35:352002-11-27
till
Roger Eriksson <trash...@hotmail.com> wrote:

Tycker du?

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 08:33:532002-11-27
till
<snip>

produkt

> Att ni orkar.

_Det_ är en helt annan sak.

Dick

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2002 08:56:402002-11-27
till
TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote in news:as2e6e$mrd1k$2@ID-
49579.news.dfncis.de:

> Tycker du?

Gör inte du?

--

Mvh

/RE

Nils Nilson©

oläst,
27 nov. 2002 11:27:582002-11-27
till

"Roger Eriksson" <trash...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:Xns92D35EEBC286323...@130.239.8.26...
Bingo...

--

Nils Nilson ©

"Folk är inte så dumma som man tror,
de är dummare!"

(Stickan Andersson)

Nils Nilson©

oläst,
27 nov. 2002 11:32:232002-11-27
till

"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:tO0F9.12186$%2....@news1.bredband.com...
Om ett kort blivit utsatt "för elektriska urladdningar och fått ESD-skador i processorer eller minneskapslar" så lär de felen visa
sig betydligt
snabbare än "efter flera år" och definitivt inom garantitid.

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 12:09:052002-11-27
till

Inte alls säkert. En ledande del i en sådan konstruktion kan slås
ut till en del av ESD. Resten försvinner med tiden. Det finns
exempel på mysko fel i Ericsson-lurar som uppståt på det viset.
För att reducera risken att någon icke-ESDskyddad person hanterat
ditt kort eller vad det nu kan vara ska du kräva en obruten
förpackning, annars ska produkten inte säljas som "ny".

Dick

Andreas Berg

oläst,
27 nov. 2002 15:58:112002-11-27
till

Suck. Vilken idiot-tråd jag hitta.

Klart de skall vara nya prylar, i orginal kartong som är hel (om de nu inte
är bulk), och produkten skall givetvis inte vara använd.

Reporna har väl inte mycket med saken att göra tycker jag - men som kund
förväntar man sig nya saker, ser man att dom är använda så skulle i alla
fall jag ringa och fråga vad dom håller på med för att få en rimlig
förklaring. Sedan göra en retur på produkten, eller kräva att de sänker
priset eftersom varan inte var i det skick jag förvänta mig.

tycker inte garanti / produkt försämring eller annat har med saken att
göra - utan det är en fråga om vad man som kund förväntar sig - skillnad om
man står över disk och handlar, i det läget kan man ju se problemet i
affären, det går inte via web-köp, och därför skall produkterna alltid vara
100% när man får hem dom.

// Andreas

ron

oläst,
27 nov. 2002 16:15:412002-11-27
till
On Wed, 27 Nov 2002 20:58:11 GMT, "Andreas Berg" <in...@privatdata.se>
wrote:

Det första jag tänkte på är att det är skräp som returnerats p.g.a.
öppet köp/ångervecka eftersom det är postorder.
Sedan klingar datorbutiken.com inte så väl med tanke på deras start
som postorderfifflare.

De tog till vilka knep som helst för att, på den tiden, hamna i
tidningen "Maxidatas" prisbarometer samt i "buyers guide" (nu
avsomnade bägge). Att de presenterade ett väldigt lågt pri var inte
hela sanningen - deras påhittade frakt och portokostnader skulle få en
postanställd att reagera....

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 17:30:502002-11-27
till
Roger Eriksson <trash...@hotmail.com> wrote:

Vad gör du?

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 17:44:002002-11-27
till
> [...]

>är bulk), och produkten skall givetvis inte vara använd.
>
>Reporna har väl inte mycket med saken att göra tycker jag

Reporna har med saken att göra i allra högsta grad.
Det är dom som visar att varan har stuckits i datorbussen.

> - men som kund
>förväntar man sig nya saker, ser man att dom är använda så skulle i alla
>fall jag ringa och fråga vad dom håller på med för att få en rimlig
>förklaring.

Du ja. Vad gav dig rättighet att döma ut detta
till en "idiottråd" för den sakens skull?

> [...]
>man står över disk och handlar, i det läget kan man ju se problemet i
>affären, det går inte via web-köp, och därför skall produkterna alltid vara

Vad är 100%? En orörd vara, eller en testad vara?

Du vet ju inte om varan är testad just för att slippa
kanske vanliga reklamationer som kanske förekommer på
just den varan. Det kan ju finnas många anledningar till
att det är "repor på kontakterna". Tror du verkligen
att en så stor butik som datorbutiken.com skulle vara
så korkade att säga att just ditt kort var tillbakaskickat
av annan kund, eller att dom själva har kört kortet på sina
personal-lan-kvällar? Nej någon ersättning eller nedsatt
pris kan inte förvänta dig utan du liksom många andra dumsnåla
som handlar via billiga-harry via postorder för att tjäna 150kr,
får börja handla hos Joab eller Microhard eller där alla andra
med normalintelligens brukar handla om det nu är som så att
ni måste gnälla och ställa er i telefonkö för att varan är
repad på några kontaktytor.

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 17:45:472002-11-27
till

*garv*

Dick

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 17:47:582002-11-27
till
ron <epost33_...@hotmail.com> wrote:

>Det första jag tänkte på är att det är skräp som returnerats p.g.a.
>öppet köp/ångervecka eftersom det är postorder.

Skulle datorbutiken.com returnera skräp för att det är öppet köp?
Är det vanligt att handlare skickar skräpet till kunderna istället
för till sopstationen?

> [...]
>
>De tog till vilka knep som helst för att, på den tiden, hamna i
>tidningen "Maxidatas" prisbarometer samt i "buyers guide" (nu

Säg vilken datorhandlare som inte fifflade på den tiden.

>Att de presenterade ett väldigt lågt pri var inte
>hela sanningen - deras påhittade frakt och portokostnader skulle få en
>postanställd att reagera....

Hörsägen.. tröttsamt. ge oss fakta istället.

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 17:49:042002-11-27
till
"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> wrote:

Erkänn att du onanerar till dessa typer av tankar?

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 17:50:422002-11-27
till

Nepp. Tänker inte delge dig vilka tankar jag onanerar till.
Sorry, skaffa dig ett eget sexliv.

Dick

TKiGBG

oläst,
27 nov. 2002 18:03:212002-11-27
till
"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> wrote:

Självsmickrare. Jag framförde en grov gissning. I själva
verket kan du behålla dina onanibilder för dig själv.

Snopp

Dick Andersson

oläst,
27 nov. 2002 18:04:432002-11-27
till

Tack, Torleif.

Dick

Almighty

oläst,
27 nov. 2002 18:23:132002-11-27
till

"TKiGBG" <tkigbgDE...@hotmail.com> skrev i meddelandet

Är ditt enda mål här i livet att tråka folk och krångla till allting? Tror
du att folk tar dig på allvar? Du är en SOPA!

BORT
<*PLONK*>

ron

oläst,
27 nov. 2002 18:23:092002-11-27
till
On Wed, 27 Nov 2002 23:47:58 +0100, TKiGBG
<tkigbgDE...@hotmail.com> wrote:

>Hörsägen.. tröttsamt. ge oss fakta istället.

Räcker det att jag med jagade plats i Maxidatas prisbarometer.
Samt att jag även handlat av detta skitföretag
(innan jag startade min firma).

Nils Nilson©

oläst,
27 nov. 2002 18:26:242002-11-27
till

"Almighty" <n...@nej.nej> skrev i meddelandet news:BtcF9.2994$9f1.2...@news01.chello.se...

Social renhållning kallas hans jobb! Försök hålla dig lite mer
till verkligheten!

--
Nils Nilson©

"Mitt runda arkiv är fyrkantigt.
Det blir mer effektivt så..."

(N.N.©)

esswe

oläst,
27 nov. 2002 18:36:112002-11-27
till
On Wed, 27 Nov 2002 23:23:13 GMT in <news:swnet.sys.ibm.pc> Almighty wrote:

<klipp>

>Är ditt enda mål här i livet att tråka folk och krångla till allting? Tror
>du att folk tar dig på allvar? Du är en SOPA!
>
>BORT
><*PLONK*>

Som om någon brydde sig. Det är du som är outsidern. Vem tror du bryr sig
om vad du tycker?

Andreas Berg

oläst,
27 nov. 2002 19:36:112002-11-27
till
> Reporna har med saken att göra i allra högsta grad.
> Det är dom som visar att varan har stuckits i datorbussen.

Kan väl synas på andra sätt med. Nu var det väl iofs så, att vad jag menade
när jag sa att reporna inte har med saken att göra är att oavsätt var jag
köper en produkt så förväntar jag mig den i en hel orginal kartong och
oanvänd så vida de inte på något sätt påtalar att den är testad. Sedan om
det är repor, öppnad kartong, eller om någon torkat sig i baken med det har
mindre betydelse.

> Vad är 100%? En orörd vara, eller en testad vara?
> Du vet ju inte om varan är testad just för att slippa
> kanske vanliga reklamationer som kanske förekommer på
> just den varan.

Mycket möjligt, med i så fall bör dom informera om att dom brutit upp
förpakningen och testat kortet för att se att det fungerar till 100%
eftersom de haft mycke reklamationer på just denna modell.

Dessutom så brukar större och seriösa firmor undvika produkter där dom har
reklamationer utöver det normala.

> [...]
> så korkade att säga att just ditt kort var tillbakaskickat
> av annan kund, eller att dom själva har kört kortet på sina

.. ? Har jag sagt något om de? Det ända jag pointerade var egentligen att
jag som kund inte skulle godkänna en sådan produkt. Vad som sedan orsakat
det låter jag vara osagt.

> [...]
> med normalintelligens brukar handla om det nu är som så att
> ni måste gnälla och ställa er i telefonkö för att varan är

För det första så handlar jag aldrig via postorder, aldrig gjort, och kommer
aldrig göra. Jag vill se mina produkter innan jag köper dom, även om de så
skulle kosta mig 500kr mera. Dessutom så får jag en personlig kontakt med
någon som jag kan vända mig till vid ect. problem med varan.

MEN om jag nu skulle handla via postorder så förväntar jag mig givetvis en
ny och otestad produkt så vida inte annat nämns vid köpet. Det är mina krav.
Att du inte har sådana krav är helt och hållet upp till dig som konsument -
lika väl som det är mitt val att vilja byta ut en sådan produkt eller ta
pengarna tillbaka och vända mig till någon annan affär och köpa produkten
istället.

Till sist kan man väl säga att jag varken är dumsnål, eller dum i skallen
vilket du syftar på i din text. Så ta du och tagga ner dig lite...

Roger Eriksson

oläst,
28 nov. 2002 04:03:222002-11-28
till
TKiGBG <tkigbgDE...@hotmail.com> wrote in news:as3h2e$nlnst$3@ID-
49579.news.dfncis.de:

Vad jag gör?

--

Mvh

/RE

Nils Nilson©

oläst,
28 nov. 2002 18:09:222002-11-28
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DE65581...@swipnet.se...

> Det räknade jag ut när jag öppnade kartongen.
> Sa jag nånsin att det innebar ett problem för mig?
> Nej. Just det.
> Det är fascinerande hur en del (*/Kent) gillar att
> läsa mellan raderna och dra egna slutsatser.

Om nu foten satt på när du öppnade kartongen, hur får du ihop det?
Normalt ligger alltså foten bipackad i kartongen. Och sitter foten
på så får den fanemej inte plats i lådan. Såvida inte burken levereras
med foten på och kartongen är anpassad till detta.
Var kartongen oöppnad? Var kartongen ordentligt stängd eller
glappade den i ena flanken då foten stack ut?

--
Nils Nilson©

"Vad skall man ha ett medlemskap i mensa till?
Ger det billigare bensin eller något?"

(Roland R 2001-0606 19,34)

Dick Andersson

oläst,
28 nov. 2002 18:32:382002-11-28
till
Nils Nilson© wrote:
> [...]
> Var kartongen oöppnad? Var kartongen ordentligt stängd eller
> glappade den i ena flanken då foten stack ut?

Sannolikt var kartongen, som du berör i ditt pladder, anpassad
till skärmen med foten monterad.

Dick

Nils Nilson©

oläst,
28 nov. 2002 18:39:052002-11-28
till

"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:EIxF9.17143$Y2....@news2.bredband.com...
Heter du K Lee? Om sannolikhet vs sanning har vi hört Tage D berätta.
Jag vill höra _Sanningen_! NU!!!!

--
Nils Nilson ©

HAHAHAHAHAHH! jag grinar så jag GRÅTER!!!!!!!!! :-O

Dick Andersson

oläst,
28 nov. 2002 18:42:482002-11-28
till

Ja inte fan heter jag Bruce Lee.
Nils, You cant handle the truth!

Dick

Nils Nilson©

oläst,
28 nov. 2002 18:48:002002-11-28
till

"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:bSxF9.12914$%2....@news1.bredband.com...
Bruse, vem faen e de? Du, truten är det enda som handlar hos dig.

--
Nils Nilson©

"Han är funnen rolig och alert av Jernmalm.
Nils har något som andra saknar: Kuk"

(Bo Jernmalm 2002-02-25 07,03)

Dick Andersson

oläst,
28 nov. 2002 18:49:232002-11-28
till

Vill du ha sanningen, va?
Checka med Bruce.

Dick

Nils Nilson©

oläst,
29 nov. 2002 11:46:582002-11-29
till

"Dick Andersson" <postad...@hotmail.com> skrev i meddelandet news:lYxF9.12919$%2....@news1.bredband.com...
perv!

--
Nils Nilson©

"Pitten står, mellan pattar och lår."

(Chemical Sister 2002-10-26 21,47)

K Lee

oläst,
29 nov. 2002 15:13:072002-11-29
till
Dick Andersson wrote:

> Sannolikt var kartongen, som du berör i ditt pladder, anpassad
> till skärmen med foten monterad.
>
> Dick

Nej.

/Keo

K Lee

oläst,
29 nov. 2002 15:13:502002-11-29
till
"Nils Nilson©" wrote:

> [...]
> Var kartongen oöppnad? Var kartongen ordentligt stängd eller
> glappade den i ena flanken då foten stack ut?

Ja, otroligt nog var alltså foten fastmonterad.
Kartongen var tejpad å allt.

/keo

Dick Andersson

oläst,
29 nov. 2002 15:18:042002-11-29
till

Nehe.

Dick

Nils Nilson©

oläst,
30 nov. 2002 11:23:002002-11-30
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DE7CA7E...@swipnet.se...
Du skriver;
att kartongen inte var anpassad till burk med fot på,
att foten var på,
att kartongen var ordentligt stängd och tejpad.
Hur får du ihop detta?
Var kartongen inte det minsta ansträngd till utseendet?

--
Nils Nilson ©

En man kan inte just sitta runt...

K Lee

oläst,
30 nov. 2002 11:31:152002-11-30
till
"Nils Nilson©" wrote:
lt.

> [...]
> att kartongen var ordentligt stängd och tejpad.
> Hur får du ihop detta?
> Var kartongen inte det minsta ansträngd till utseendet?

Jag har inte mätt hur många cm en vanlig kartong är i höjdleds/sidleds
osv.
Har inte mätt min kartong heller.
Men det första jag reagerade på när jag öppnade kartongen
(Tejpad i ett lager, ej flera.) var att foten satt på.
Foten är ju inte så hög, inte ens tio cm.
Kartongen är ju avsevärt större än skärmen, eftersom frigoliten
som sitter i "skärm-kartonger" är ganska så tjocka.

/Keo

Nils Nilson©

oläst,
30 nov. 2002 11:53:392002-11-30
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DE8E7D3...@swipnet.se...
Var kartongen alltså inte det minsta ansträngd till utseendet?
Då var det nog meningen att burken skulle levereras med fot på.

--
Nils Nilson©

"Jag påstår inte att du har fel.
Jag tycker bara att jag har mer rätt."

(ron 2002-06-25 19,39)

K Lee

oläst,
30 nov. 2002 12:04:312002-11-30
till
"Nils Nilson©" wrote:

> Var kartongen alltså inte det minsta ansträngd till utseendet?
> Då var det nog meningen att burken skulle levereras med fot på.

Du menar typ om någon sida på kartongen buktade ut eller liknande?

Nej..

Och första tanken var inte heller "oj, vilken mega-kartong!"

Jag skall gå å mäta och jämföra ett par kartonger. :)

/Keo

Nils Nilson©

oläst,
30 nov. 2002 12:12:022002-11-30
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DE8EF9F...@swipnet.se...
Du fick nog en sprillans ny burk!

Keo Lee

oläst,
1 dec. 2002 04:38:302002-12-01
till
"Nils Nilson©" wrote:

> Du fick nog en sprillans ny burk!

Jaaa! Det tror jag.
Hursomhelst, 3 års garanti + utbyte på plats är ju kanon.

/Keo

Nils Nilson©

oläst,
1 dec. 2002 11:24:482002-12-01
till

"Keo Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DE9D896...@swipnet.se...
Nämen då så, vafasen gnäller du för? För att foten satt på?

K Lee

oläst,
1 dec. 2002 11:50:302002-12-01
till
"Nils Nilson©" wrote:

> Nämen då så, vafasen gnäller du för? För att foten satt på?

Jag gnällde inte. Jag svarade på de frågor som du ställde.

/Keo

Nils Nilson©

oläst,
1 dec. 2002 11:54:322002-12-01
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DEA3DD6...@swipnet.se...

> Jag gnällde inte. Jag svarade på de frågor som du ställde.

Du gnällde innan om foten!

K Lee

oläst,
1 dec. 2002 12:34:542002-12-01
till
"Nils Nilson©" wrote:

> Du gnällde innan om foten!

Beror på hur man tolkar det.
Just nu verkar du vara gnälligare.

/Keo

Nils Nilson©

oläst,
1 dec. 2002 12:40:032002-12-01
till

"K Lee" <ki...@swipnet.se> skrev i meddelandet news:3DEA483E...@swipnet.se...
Ånej, det är du som gnäller, igen! Du gnäller just nu för att
jag undrade varför du gnäller! Satans gnällspik!

K Lee

oläst,
1 dec. 2002 13:18:112002-12-01