Inbjudan till SweGUG - Hackergarten Edition den 21/6-2011

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com

Hej allihop!

Nu är det äntligen dags igen :) Denna gång kör vi hacknight med inspiration från Hackergarten i Basel (http://hackergarten.net/). Vi träffas hos Agical och jobbar med små features, buggfixar och en eller annan plugin. Målet är att redan under kvällen kunna pusha upp våra contributions till olika open source repon :)

När: 21:e juni 2011
Var: Västerlånggatan 79, 2tr (hos Agical)

Anmälan: https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFo1N3dRcDIwSUFNamdQbW56ZjBaTUE6MQ

Agenda

18:00-18:20 Mat

18:20-18:50 Introduktion till Gradle och att skriva plugins till Gradle

18:50-19:10 Vi delar in oss i grupper (följ länken i slutet av mailet för att komma till idéerna eller lägga in flera)

19:10 - ... Let the hacking begin!!!

Mer om Hackergarten från förra mailet:

Vi träffas (10-20 personer) och arbetar i
grupper om 3-5 för att lösa små och väldefinerade Opensource-problem. Tanken
är att problemen skall vara så små att vi kan göra release redan under
kvällen!

I praktiken
För att detta skall fungera behövs 3 saker:
- idéer om problem
- någon som tar ansvar att förbereda för lösning av problemet (tar med
utvecklingsmiljö och förkunskap)
- några timmar tillsammans :)

Problemen kan vara sådant som en ny plugin till Grails eller Gradle men
måste inte nödvändigtvis vara av kod-karaktär utan kan lika gärna vara en
introduktion till Groovy på svenska eller förberedelse av en workshop.
Grundtanken är att vi får möjlighet att tillsammans lära oss av varandra och
ge tillbaka till communitien.

Formulär:
https://spreadsheets4.google.com/viewform?formkey=dGlvUV91bnU0V2dIdVR...
Sammanställning av formuläret:
https://spreadsheets4.google.com/pub?key=0AuE8UBFMsy9MdGlvUV91bnU0V2d...

Mvh,
/Leo, SweGUG

Leonard Axelsson
Agical AB

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Björn Westlin

to swe...@googlegroups.com
Hej Leonard!

Jag kommer gärna på hackergarten!
Hoppas det finns platser kvar.

Mvh, Björn

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
Du är hjärtligt välkommen :) Det finns några platser kvar så det är bara att anmäla sig.

Ps: alla anmälningar går via anmälningsforumläret https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFo1N3dRcDIwSUFNamdQbW56ZjBaTUE6MQ .ds

2011/6/14 Björn Westlin <bwes...@gmail.com>

Leonard Axelsson
Agical AB

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Björn Westlin

to swe...@googlegroups.com
Tack! :-)
Jag var lite snabb där med att svara via mail, men jag upptäckte anmälningsformuläret efter det så jag borde vara anmäld.

Mvh, Björn