Det börjar bli dags för höstens första möte

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
Hej gott folk!

Sommaren börjar lida mot sitt slut så det börjar bli dags för oss att träffas igen. Vecka 37 ser ut som en bra vecka, vad sägs?

Öppna frågor:

- Vad känner folk för, längre presentationer eller lite kortare?
- Vem känner för att tala?
- Var skall vi vara? Vi var hos Agical sist och HiQ gången innan dess.

Personligen tycker jag det vore kul att höra om nyheterna i Grails 2.0, nån som tittat lite på det? Sen gillade jag den öppna diskussionen vi hade hos HiQ, det är något jag gärna gör om.

Sist men inte minst så har vi fått en 20% rabattkod till GOTOcon i Aarhus nu i oktober, den är "swegug2011". Vi har även fått en biljett för utlottning som jag skall försöka få ut så snart som möjligt. Några bra idéer gällande hur vi skall lotta ut den? :)

Mvh,
/Leo

-------------------------------
Leonard Axelsson
Agical AB

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Andreas Arledal

to swe...@googlegroups.com
Vi ska börja titta på Grails 2.0 för den applikation jag jobbar med inom kort, men det är lite för mycket runt omkring för att jag ska hinna få tillräckligt på fötter för ett snack till runt vecka 37.

Vi skulle kunna vara hos FindOut, men jag gissar att många tycker att det är lite långt att åka till Kista?

/Andreas

Peter Johansson

to swe...@googlegroups.com
Vilken dag?

Var ett tag sedan jag gjorde nogot större i Grails, men är gärna med och lyssnar. Kan fundera om det kan vara något jag kan prata om ur gamla projekt (om jag kan lyfta fram det ur skallen)

mvh
Peter Johansson

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
2011/8/22 Andreas Arledal <andreas...@me.com>

Vi ska börja titta på Grails 2.0 för den applikation jag jobbar med inom kort, men det är lite för mycket runt omkring för att jag ska hinna få tillräckligt på fötter för ett snack till runt vecka 37.

Lugnt, du kanske har något annat som du sysslat med på sistone som du vill dra en improviserad lighting talk på? Fundera på det :)

Vi skulle kunna vara hos FindOut, men jag gissar att många tycker att det är lite långt att åka till Kista?

Tror tyvärr att Kista är lite väl avsides, men det beror på vad det kommer för andra erbjudanden :) Det är nära för mig i vart fall.

Leonard Axelsson
Agical AB

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
2011/8/22 Peter Johansson <pejo...@gmail.com>
Vilken dag?

Tänkte vi skulle se om vi kunde få en lokal först så kan vi boka dag sen, men tis, ons eller torsdag blir det. Måndag och fredag brukar vi försöka lämna fria.

Leonard Axelsson
Agical AB

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
Tack vare Dynabyte har vi både lokal och datum! :)

Nästa möte startar 18:00 den 15:e september hos Dynabyte på Kammakargatan 9B.

/Leo