Tema för en hackkväll

Hjalmar Ekengren

to swe...@googlegroups.com
Om det fortfarande är aktuellt med en hack-kväll någon gång i framtiden så undrar jag om det är någon annan som skulle vara intresserad av att bygga en plugin för schemalösa databaser, jag tror det finns en plugin för CouchDB så vi kan ju gå med nått annat tex MongoDB, Jackrabbit eller Cassandra.
Jag tror ger många möjligheter att utforska vad som går att göra med en plugin i grails, så det kan nog både vara lärorikt och användbart.

I övrigt har precis skaffat en Nexus One så jag skall testa hur snabbt groovy är på den när jag portat klart det till Android 2.1. Groovy va väldigt slött att starta på emulatorn men jag har stort hopp på n1an, om någon är intresserad(och groovy är snabbt nog) kanske vi kan sätta ihop en groovyapp som pratar med en grailsserver?

//Hjalmar Ekengren

Andreas Arledal

to SweGUG
Låter som en utmärkt idé tycker jag. Det finns pluginer för MongoDB
och Cassandra också. Cassandra pluginen verkar dock bara vara en
service och saknar helt GORM integration.

Vad tycker ni andra?

//Andreas

Patrik

to SweGUG
Jag tycker att båda idéerna låter kul, skulle sitta fint med en
hackkväll.

// Patrik Gärdeman