Groovy and Grails Göteborg?

Moe

to SweGUG
Jag bor i Göteborg och tyckte att det kunde vara kul och dra ihop ett
möte där alla vi kunde träffas och prata om diverse saker. Lokal kan
jag ordna.

Är det någon som är intresserad?

Bertil

to SweGUG
Hej

Låter som ett bra initiativ, jag är på.

Per Arneng

to swe...@googlegroups.com

Jag är också intresserad. En meetup grupp kanske hade varit bra? Scriptar en hel del i jobbet med groovy men bara petat lite på grails. Kan nog kanske locka dit mer folk från jobbet.

/Per

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com

Topp!

Jag är på.

Mattias

Johan Hammar

to swe...@googlegroups.com
Låter bra! Jag är också intresserad.

/Johan

Martin Flower

to swe...@googlegroups.com
+1
/Martin

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
Jätekul att se att det händer saker i Götet kring Groovy.

Mvh,
/Leo

2012/3/10 Martin Flower <sylve...@gmx.net>

--
Leonard Axelsson
Mojang

Blog: http://xlson.com/
Twitter: @xlson

Moe

to SweGUG
Härligt!

Vi kanske ska försöka bestämma en tid för en träff då?

Jag kan ordna lokal på någon av Volvo IT's lokaler. Jag jobbar på
ARHK, men finns möjlighet till Lindholmen, Lundby, Torslanda och
möjligtvis i nordstan också.

När tycker ni är ett bra datum? Vardag eller helgdag? Tidigt eller
sent på dagen?

Jag föreslår här två tider:

Onsdagen den 18:e April klockan 17.30

eller

Lördag den 21:e April klockan 15.00

Vilken kommer ni helst på? Ni får gärna föreslå egna tider om ni
önskar.

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com
Hej!

18:e funkar bra för mig.

Mvh
Mattias

EffCode AB
Mattias Jonsson
T: 070 - 738 09 59
M: mat...@effcode.com
W: http://www.effcode.com

Per Arneng

to swe...@googlegroups.com
Tjena,

18:e funkar fint för mig och tiden är bra.

Mvh
Per

Bertil Lilja

to swe...@googlegroups.com
Hej

18:e fungerar bra för min del.
Mvh
/Bertil
Med vänlig hälsning

Bertil Lilja
Prästgårdsängen 21
412 71 Göteborg
Telefon +46 (0)31 - 88 52 82
Mobil +46 (0) 734 180 880
bertil...@gmail.com

Moe

to SweGUG
Ok, gött! Vart vill ni helst vara? Lindholmen?

Bertil Lilja

to swe...@googlegroups.com
Hej

Vad finns det att välja på? ;-)

Jobbar på Lindholmen så det funkar fint för mig.

Mvh
/ Bertil

Den 4 april 2012 17:39 skrev Moe <msei...@gmail.com>:
Ok, gött! Vart vill ni helst vara? Lindholmen?

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com

Lindholmen funkar för mig oxå.

Mattias

Per Arneng

to swe...@googlegroups.com

Samma här . Lindholmen blir fint.
/per

Martin Flower

to swe...@googlegroups.com
På onsdag 18:e har jag tyvärr prov på mitt kvällskurs (kl18 - 20), så kan inte vara med för Groovy/Grails - för hoppningsvis blir det nästa gång.

/Martin

Mohamed Seifeddine

to swe...@googlegroups.com
Ok, lycka till på ditt prov!
Men ni andra är på fortfarande på eller?
Är alla med på att flytta till torsdag? Om alla som tackat ja svarar så gör vi så, annars så kör vi på Onsdag.

Bertil Lilja

to swe...@googlegroups.com
Hej

Precis kört ihop sig för mig med, dock kan jag på torsdag om det skulle vara ett alternativ?

Lite allergisk själv dock att flytta på saker sent, ofta svårt att lösa det, så full förståelse om ni andra vill köra på onsdag.

Funkar det inte att flytta skulle jag uppskatta en kort sammanfattning av vad ni kommer fram till på onsdag.

Hade varit hur grymt som helst om vi kunde få igång en grupp i Gbg.

Mvh
/Bertil

Per Arneng

to swe...@googlegroups.com

Onsdag eller torsdag funkar för mig. Nu e det dags för grails 2.0 på scandevconf.
:-)

/per

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com

Onsdag är bättre, men torsdag funkar oxå

Mattias

Mohamed Seifeddine

to swe...@googlegroups.com

On Apr 16, 2012 9:46 AM, "Bertil Lilja" <bertil...@gmail.com> wrote:
[...]

Vi är dynamiska av oss ;)

Har alla gått över till Torsdag nu? Vem saknas ännu?

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com
Hej!

Är det torsdag som gäller?

/Mattias

Moe

to SweGUG
Tror det. Imorgon i Lindholmen kl 1730 tror jag att det är bestämt nu.

On Apr 18, 1:49 pm, Mattias Jonsson <matt...@effcode.com> wrote:
> Hej!
>
> Är det torsdag som gäller?
>
> /Mattias

> M: matt...@effcode.com
> W:http://www.effcode.com

Mattias Jonsson

to swe...@googlegroups.com
Gott!

- Var på Lindholmen?
- Finns det ett telefonnummer man kan ringa om det skulle vara problem att hitta eller komma in?

/Mattias

Moe

to SweGUG
Lindholmspiren 5B. Volvo IT's/Wireless cars lokaler. Nära resturangen
där.

Kontakta mig när ni är på plats på tfn nummer: 07tre9 02 fyra 000 :)

Syns imorn!

On Apr 18, 4:18 pm, Mattias Jonsson <matt...@effcode.com> wrote:
> Gott!
>
> - Var på Lindholmen?
> - Finns det ett telefonnummer man kan ringa om det skulle vara problem att
> hitta eller komma in?
>
> /Mattias
>
> M: matt...@effcode.com
> W:http://www.effcode.com

Moe

to SweGUG
Reminder till alla goa Göteborgare!

Idag Torsdag kl 1730 inne i Lindholmspiren.

Hoppas att vi syns då!

Bertil Lilja

to swe...@googlegroups.com
Absolut, jag är på!

Vi ses sedan!

/Bertil

Martin Flower

to swe...@googlegroups.com, swe...@googlegroups.com
Hej! Jag har tyvärr ett möte och hinner inte vara med - hoppas det blir nästa gång. / Martin