Injbudan till SweGUG den 22 mars 2011 hos HiQ

Leonard Axelsson

to SweGUG

Det har blivit dags för SweGUG igen! Denna gång ses vi hos HiQ som även står för mat och dryck!

Var: HiQ, Mäster Samuelsgatan 17, 9tr
När: 18:00 tisdagen den 22:e mars

Tema: Groovy i verkligheten

18:00 - 18:30 Mat
18:30 - 19:45 Grails in the wild! - Andreas Sjöberg
19:45 - 2000 Paus
20:00 -  Öppen diskussion - Groovy i verkligheten

Presentation: Grails in the wild!
Talare: Andreas Sjöberg, HiQ

Using Grails in production, rapid deployment and development, pitfalls and "How we did it".

Trying out new frameworks can be scary some times, and convincing customers to adapt new technology even more so.
This talk is about the process from introduction to Grails, evaluation and comparison with other platforms, to actual deployment of application i a production environment and the personal experience from a few iterations of this.

Öppen Diskussion - Groovy i verkligheten

Efter talet kommer vi tillsammans diskutera de utmaningar som vi som utvecklare står inför vad det gäller att införa nya språk. Jag vet att jag personligen fortfarande hör: "Groovy kan inte användas för riktiga saker" då och då och jag tror mig inte vara ensam. Jag lyfta diskussionen så att vi tillsammans kan prata om fördelarna och farorna med att införa Groovy i uppdrag/hos kunder/på ditt företag och hur vi som utvecklare han hantera denna utmaning.

Välkommen!

/Leonard Axelsson

Leonard Axelsson

to SweGUG
Nu bör de flesta av er som anmält er fått ett bekräftelsebrev inför
SweGUG imorgon. Tyvärr hittade jag inte mailadresser till alla anmälda
(hade tyvärra missat det i formuläret) så några av er har inte fått
mailet. Om du är en av dem får du gärna kontakta mig så att även du
får informationen. Annars är det bara att dyka upp imorgon!

Mvh,
/Leo

On 13 mar, 12:28, Leonard Axelsson <leonard.axels...@gmail.com> wrote:
> Det har blivit dags för SweGUG igen! Denna gång ses vi hos HiQ som även står för mat och dryck!

> [...]

Jocke Ekberg

to swe...@googlegroups.com
Hej Leonard,

Jag har inte fått någon info för imorgon, så du får gärna skicka.

Vi ses imorgon!

--
Joakim
http://www.joakimekberg.se/

2011/3/21 Leonard Axelsson <leonard....@gmail.com>:

Leonard Axelsson

to SweGUG
Nu bör även du fått mail :)

Mvh,
/Leo

On 21 mar, 14:22, Jocke Ekberg <jocke.ekb...@gmail.com> wrote:
> Hej Leonard,
>
> Jag har inte fått någon info för imorgon, så du får gärna skicka.

> [...]

Jocke Ekberg

to swe...@googlegroups.com, Leonard Axelsson
Toppen! Då ses vi imorgon.