Injudan till SweGUG-träff torsdagen den 30:e september hos Valtech

Leonard Axelsson

to swe...@googlegroups.com
Hej,

Nu är det äntligen dags för SweGUG att dra igång igen! Vi går ut hårt med ett möte hos Valtech redan nästa torsdag. Det bjuds på mat till de som anmäler sig i tid (senast 2 dagar innan men gärna tidigare). Denna gång står Konsultbyrån Valtech för både mat och lokaler. Tack!

Var: Valtech, Hantverkargatan 5 (T-bana Rådhuset eller Centralen)
När: 1730 torsdagen den 30:e september

På träffen kör vi lightning talks som koncept. Alla är inbjuda att prata och vi ser fram emot att ta del av era erfarenheter med Groovy.

Lightning Talks ("vår" version)
Lightning talks är korta presentationer, i vårt fall 5-15 minuter. De behöver inte vara väl inövade utan kan lika gärna vara något du kommit på under kvällen. Vi vill dra nytta av den kunskapsbas som finns i gruppen. Personligen tycker jag att det vore väldigt intressant att höra mer om hur Groovy används ute på olika företag!

Agenda
1730 - 1800 Mat
1800 - 1845 Lightning Talks från deltagarna runda 1
1845 - 1900 Paus
1900 - 2000 Lightning Talks runda 2 eller diskussioner kring lightning talks från runda 1

Välkommen!
/Leo, Niklas och Stefan (the SweGUG Crew)

Leonard Axelsson

to SweGUG
Stort tack till alla som kom igår! Kul att äntligen vara igång igen,
med många bra diskussioner och en härlig blandning av gamla och nya
bekantskaper.

För er som inte var där:

Som ni säkert sett sen tidigare så blev det en informell kväll med
lightningtalks med oss som var på plats. Vi hann med en helt gäng
olika ämnen, däribland en introduktion till spock och min personliga
favorit: hur man använder Groovys metaprogrammering för att snygga
till ett befintligt Java-api.

Vi siktar på att träffas nästa gång redan i mitten av november och kör
antagligen ett liknande tema då.

Sist men inte minst vill jag uppmana till diskussion på listan :)
Ställ gärna frågor eller starta diskussioner, vi finns här för att
hjälpa varandra!

Mvh,
/Leo (the SweGUG guy)

Twitter: xlson