SpringSource på Jfokus i januari 2010

Mattias Karlsson

to sweden...@googlegroups.com
Hej,

Jag tänkte bara informera om dessa talare och föreläsningar från VMWare/SpringSource som kommer till Stockholm i 26-27 Jan 2010.

"The Groovy Ecosystem" och "Google Appengine Java: Groovy baby" - Guillaume Laforge, SpringSource
samt
"Enterprise Integration Patterns in Practice" och "Enterprise Messaging Using ActiveMQ Spring JMS" - Bruce Snyder, SpringSource

Förutom dessa blir det
en blandning JDK7, JEE6, Alternativa språk, cloud, noSQL och vårt starka spår kring agil utveckling och metoder. På konferensdagen den 27:e kommer du få svårt att välja bland de 29 olika föreläsningarna. Dagen börjar med en keynote av Cameron Purdy, Vice President of Development, Oracle. Med talare får Google, Sun, Oracle, Apache blandat med de bästa "frilansarna" vågar vi lova en fullspäckad dag.

Fullständig agenda och registrering hittar du på:
http://www.jfokus.se

Välkommen,
Mattias Karlsson

www.linkedin.com/in/mattiask

Jfokus 2010: http://www.jfokus.se

Change a life: http://www.kiva.org/team/jug
Java Champions: http://java-champions.dev.java.net/

Nisse Bankell

to Sweden Spring User Group
Hej

Mattias Hellborg-Arthursson kommer att hålla en kort session på Jfokus
om nyheterna i Spring 3.0 (http://www.jfokus.se/jfokus/page.jsp?
id=schema), missa inte det ni som fått biljett. Jag tror att
konferensen är helt slutsålda nu, kul att det funkar att fylla en
konferens trots att vi är kvar i svackan. Bra jobbat, Mattias & co!

Om ni inte fått någon biljett till Jfokus men ändå är intresserade av
mer Java-kunskaper så kör Rickard Öberg en dragning om COP och Qi4j på
tisdagen den 26:e, 17:15-20:00, Drottninggatan 108. Anmälan på
Eventbrite (http://jwsqi4j10.eventbrite.com). Från hans abstract:

Have you ever had the feeling that you are being really productive but
not getting things done? If you do it's quite possibly because you too
have noticed that while we are getting better at generating code and
getting leaner syntax for this and that, it doesn't really help us
focus on the important things. Expressing your domain models in a way
that allows you to define a concept once, and then reuse it whenever
it appears, is something that can really allow you to spend the time
necessary to get things right. The key to accomplishing this is the
insight that classes are the wrong abstraction for objects, and that
breaking them into smaller and more focused pieces is the solution to
this problem.

/Nisse