David Garcia

to sweden...@googlegroups.com
Hej alla!

Jag har en snabb och rak fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Vi funderar på att använda Spring TC Server istället för att välja t ex JBoss. På Springsources hemsida har de i dagsläget en del trasiga länkar vad gäller Spring TC Server och det enda man kan göra är att ladda ner en Trialversion. Känns lite skakigt för något vi ämnar använda enda fram till produktion.

Så min fråga är - vilka av er har erfarenhet av Spring TC Server och var är i så fall er bedömning av den? Rekommenderar ni den? Är den stabil även som produktionsmiljö?

Tack för hjälpen!

Mvh David Garcia
Edgeguide
www.edgeguide.com

Windows Live: Make it easier for your friends to see what you’re up to on Facebook.

thomas risberg

to Sweden Spring User Group
Hej David,

SpringSource tc Server är definitivt stabil för production och används
av många av våra kunder. Kan du skicka de trasiga länkarna till mej så
kan jag se om någon kan fixa dom -- thomas.risberg [at]
springsource.com.

Ladda ner en "trial" och ta en titt på de följande "screencasts":

http://s3.springsource.com/MRKT/tc-server/springsource-tc-server-overview/index.html
http://s3.springsource.com/MRKT/tc-server/distributed-operations-with-the-tc-server-console/index.html
http://s3.springsource.com/MRKT/tc-server/tc-server-command-line-interface/index.html

Vänliga Hälsningar,

Thomas Risberg
SpringSource

On Nov 10, 4:17 am, David Garcia <hulaba...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Så min fråga är - vilka av er har erfarenhet av Spring TC Server och var är i så fall er bedömning av den? Rekommenderar ni den? Är den stabil även som produktionsmiljö?

David Garcia

to sweden...@googlegroups.com
Hej Thomas!

Tack för det snabba svaret. Jag har varit på TC Server seminarium tidigare i år och tyckte det såg ut som en intressant och kompetent applikationsserver och tänkte nu att vi skulle använda den i ett skarpt case. Frågor som kvarstår är:

1. Vad kostar det för en installation med ca 40-50 användare? Länken som inte "fungerade" var http://www.springsource.com/products/tcserver/jumpstart där kostnadsinfon borde funnits. Eller vem ska man vända sig till för licensinfo?
2. Är det fritt att använda Developer Edition-versionen för t e x test- och stagemiljöer?

Tack för hjälpen!

Mvh David

> Date: Tue, 10 Nov 2009 07:58:14 -0800
> Subject: Re:
> From: thomas....@gmail.com
> To: sweden...@googlegroups.com

Nisse Bankell

to Sweden Spring User Group, Arie.C...@springsource.com
Hej David

Det är Arie Chapman som är SpringSource säljkontakt för den svenska
marknaden.

Man kan nå honom på:

Office +441252 762 225
Mobile +447917 897 545
e-mail - arie.c...@springsource.com

/Nisse

On 11 Nov, 10:13, David Garcia <hulaba...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 2. Är det fritt att använda Developer Edition-versionen för t e x test- och stagemiljöer?

thomas risberg

to Sweden Spring User Group
Hej David,

"Jumpstart" säljs inte längre så du får kolla med Arie hur mycket tc
Server skulle kosta för dej.

-Thomas