Spring security flera http-taggar

Kennet

to Sweden Spring User Group
Hej!
Jag har lyckats dela upp min applikation i flera konfigurationsfiler
och skulle också vilja ha separata http-taggar i respektive konfig.

Det är ett antal intercept-url-taggar som behöver defineras i
repektive fil och jag skulle vilja ha även dessa åtskiljda från
huvudkonfigurationen. Är det nån som har några tips?

Har förstås testat att lägga http-taggen i olika filer, men det ger ju
exception:
org.springframework.beans.factory.parsing.BeanDefinitionParsingException:
Configuration problem: Duplicate <http> element detected

Grundproblemet är att det finns ett antal url:er som ska vara
åtkomliga utan inloggning och jag har definerat dessa i intercept-url
taggar. Nu har applikationen växt och för att kunna deploya olika
varianter av applikationen så kan jag i web.xml ange vilka
konfigurationsfiler som ska ingå och det hade då varit toppen att
kunna ha dessa öppna url:ar i respektive konfig-fil istället för att
behöva ändra i ytterligare filer än web.xml