Sökes: Tips om föreläsare i SCRUM/Agil projektmetodik

Bengt-Erik

to Sweden Spring User Group
Hej!

Jag skulle bli mycket tacksam för tips (webb, e-post) på bra och
erfarna föreläsare i agil projektmetodik i allmänhet och SCRUM i
synnerhet. Vi söker preliminärt efter någon som kan hålla i en halvdag
om 'hur' och 'varför' samt entusiasmera och få deltagarna att känna
att de klarar av det. ;) Målgruppen är inte enbart teknisk, även IT-
lekmän kommer att delta.

Vänliga hälsningar,

Bengt-Erik Fröberg

Patrik Fredriksson

to sweden...@googlegroups.com
Hej!

Citerus har flera mycket erfarna föreläsare inom detta område, varav
två är Certified Scrum Trainers. Jag har vidarebefordrat ditt mail och
de kontaktar dig inom kort.

http://www.citerus.se/

Med vänlig hälsning,
/Patrik Fredriksson

--
Domain-Driven Design workshops with Eric Evans
Uppsala Sweden, March 2008, http://www.citerus.se

Scarlett

to sweden...@googlegroups.com
Crisp har också mycket bra föreläsare såsom  Henrik Kniberg, som jag själv hört och sett många gånger är fantastiskt duktig och har arbetat aktivt med Scrum och XP under många år.

http://www.crisp.se/

/Scarlett