Nytt möte i Stockholm den 20 Maj

Thomas Larsson

to Sweden Spring User Group
Hej på er alla,

Innan sommaren börjar på allvar tänkte vi att vi skulle ha ett till
möte och nu är det dags.
Det är tänkt att Arjen Poustma skall hålla en kurs om Spring Web
Services 20-21 maj
och därför lägger vi mötet på kvällen den 20:e så har vi
förhoppningsvis möjlighet att få
höra en dragning av honom på ämnet RESTful Web Services with Spring.

Dessutom kommer Niklas Uhrberg från Jayway att köra en dragning om
kombinationen Gigaspaces och Spring.

Självklart är vi glada om någon annan vill göra en presentation också,
hör bara av er så fixar vi det.

Lokalen och schemat är är som vanligt

Elite Palace Hotel
S:t Eriksgatan 115
100 31 Stockholm

17-18 Mingel med pizza & öl
18-19 Gigaspaces/Spring
19-20 RESTful Web Services

Vi har ca 40 platser tillgängliga och ni anmäler er till mej med ett
mejl på
thomas.larssonATjayway.se

Vänliga Hälsningar
-Thomas

Christer Sundström

to sweden...@googlegroups.com
Hej!

Jag kommer gärna, har även skickat på din andra mail-adress men fick inget svar.

Mvh
Christer Sundström, Mindspring

Thomas Larsson

to Sweden Spring User Group
Hej igen,

Så här långt verkar det vara för få anmälningar till Core Web Services
kursen för att den skall bli av.
Det skulle innebära att Arjen inte kommer, men vi håller på och tittar
på om vi kan fylla ut med något annat ämne och eventuellt flytta mötet
någon vecka.

Jag utmanar ödet lite grann och infogar en reklamsnutt: länken till
anmälningssidan för Web Services kursen om någon skulle känna sig
sugen.
http://www.springsource.com/web/guest/training/2008/ws-stk-1

Jag återkommer här i tråden när vi har mer konkreta förslag och som
alltid är vi öppna för idéer och förslag.
Om inget annat sägs så kör vi på som planerat, med eller utan Arjen.

Vänliga Hälsningar
-Thomas

On 24 Apr, 16:04, "Christer Sundström" <christer...@gmail.com> wrote:
> Hej!
>
> Jag kommer gärna, har även skickat på din andra mail-adress men fick inget
> [...]

Thomas Larsson

to Sweden Spring User Group
Hej igen,

Vi har nu fått bekräftat att Web Services kursen inte blir av och att
Arjen inte kommer.

Kan ni höra av er till mig denna vecka och berätta om ni fortfarande
är intresserade av att
komma om vi bara kör presentationen på Spring och GigaSpaces.

Vänliga Hälsningar
-Thomas

On 28 Apr, 08:52, Thomas Larsson <thomas.p.lars...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jag utmanar ödet lite grann och infogar en reklamsnutt: länken till
> anmälningssidan för Web Services kursen om någon skulle känna sig

Thomas Larsson

to Sweden Spring User Group
Hej igen,

På Tisdag nästa vecka kör vi alltså vårt andra möte för året och jag
tänkte informera om ett lokalbyte.
Den nya lokalens address är:

Ingenjörshuset City Konferensen
Malmskillnadsgatan 46

Rummet heter "Kretsen".

Se också www.citykonferensen.se

Tiden är oförändrad, 17-20 men förmodligen kommer vi inte hålla på
ända till klockan åtta.

Väl mött på tisdag!
-Thomas