Nytt möte den 24:e november i Spring user group - Spring ROO

Nisse Bankell

to Sweden Spring User Group
Hej

Ben Alex och Joris Kuipers körde en en BoF-session för Spring user
group på förra veckans Öredev om Scalable Spring. Mycket av den
handlade dock om Bens projekt ROO och jag blev enormt positivt
överraskad. ROO var inte alls vad jag hade tänkt mig, dvs ytterligare
ett skriptspråk med en massa runtime magi (varför försöka bygga ett
bättre Grails) utan hade ett delvis annat angreppssätt. Ben körde
senare under konferensen en session ROO som också var mycket
uppskattad.
Nu kommer Joris Kuipers från SpringSource till Stockholm och har då
lovat att köra en session för oss den tisdagen den 24:e november om
ROO som bygger på den Ben körde på Öredev.

Ni kan läsa mer om ROO på http://www.springsource.org/roo och om
presentationen på Öredev-siten (http://www.oredev.org/prod/oredev/
site.nsf/docsbycodename/session?
opendocument&sid=D680BAE76FEEF07AC12575DF003CCCC1&day=4&track=E92AC6A14535633BC12575A5004943A0)

Agenda:
17:15 Samling - kaffe och mingel
17:30 Presentation
ca 18:15 Paus för macka och öl/läsk/vatten/kaffe
18:45 Fortsättning presentation
20:00 Slut!

Vi kör anmälan via EventBrite (http://www.eventbrite.com/event/
486805047) för att kunna hålla reda hur många vi blir och snälla,
avboka om ni inte kan komma.
Ni behöver inte skriva ut och ta med biljetten, även om det står det i
bekräftelse-mailet.

Vi kör mötet på Jayways kontor (Drottninggatan 108, Stockholm) som då
sponsrar lokalen samt mat och dryck.

/Nisse