View this page "Article for publication in press"

Yoav

to surveys2009

Click on http://groups.google.com/group/surveys2009/web/article-for-publication-in-press
- or copy & paste it into your browser's address bar if that doesn't
work.

יוסי לוי

to surveys2009
יואב
יש לי בעיה עם הטענה לפיה "לסקר בטרם בחירות השפעה רבה".

יש השפעה, אני מוכן לקבל את זה, אבל השפעה רבה? האם ידוע לך על מחקרים
שניסו למדוד השפעה כזו, לא כל שכן לכמת אותה?

יוסי

Yoav

to surveys2009
לא ידוע לי על מחקרים ספציפיים, אבל הסיבה העיקרית להגבלת פירסום סקרים
בימים הסמוכים לבחירות (יום ששי שלפני הבחירות בארץ) היא מתוך הערכה
שהשפעתם ניכרת

כסמך אנקדוטי, בשבוע שעבר עמדנו בשיחת פרוזדור באוניברסיטה (הידועה
באנשים דעתנים בדרך כלל) שלושה מהשמונה אמרו שהם ממתינים להתבהרות המצב
בסקרים בטרם יחליטו סופית על הצבעתם

יוסי לוי

to surveys2009
וזה בדיוק העניין - ביסוס על הערכות ומידע אנקדוטלי (יישום קלאסי של
עיקרון הזמינות של כהנמן וטברסקי)

יש הבדל בין חוק כלשהו שנחקק כאמצעי זהירות לאור הערכה לא מבוססת, לבין
דברים שכותב פרופ לסטטיסטיקה, יו"ר האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה, שאח"כ
יצוטטו שוב ושוב כ"הוכחה" לטענה הזו. אם המאמר עדיין לא נשלח, אני ממליץ
להסיר את הקביעה הזו מהטקסט.

Yoav Benjamini

to surve...@googlegroups.com
יוסי שלום,
בעקבות בעיות בתבת הדואר שלי נתקלתי במקרה בחלופת מכתבים זו.
נדמה לי שבעקבות המערכה האחרונה אפשר אפילו להגיד
השפעה מכרעת.

אינני ממשיך בוויכוח. סתם מקרה שאני משתף אותך בו.
שותפי יוסי הוכברג ז״ל היה נותן בו כבר טעמים.
מקווה שהנך בטובת
יואב

Yoav Benjamini

Professor Emeritus
Department of Statistics and Operations Research
The Sagol School of Neuroscience
Tel Aviv University     www.math.tau.ac.il/~ybenja