ינואר 22 גלובס

Yoav

to surveys2009
ינואר 22 גלובס גיאוקרטוגרפיה
חסר
תאריך (כתוב סקר ראשון אחר המלחמה)
אוכלוסיה נדגמת
גודל המדגם
מספר שפנו
טעות הדגימה

נראה לי שעם כל כך הרבה חסרים זה צריך להיות מקרה ראשון

Gad Nathan

to surveys2009
נראה לי שהפרסום של סקר דחף ב-YNET יותר בולט - אין שום מידע.
מציע לטפל בשניהם.

Yoav

to surveys2009
הוצאתי את המכתב הבא
לכבוד
חגי גולן
עורך ראשי
גלובס

שלום רב

בגליון יום 22-23 לינואר של גלובס התפרסם סקר בחירות, בשיתוף חברת
גיאוקרטוגרפיה. כידוע, המפרסם סקר בחירות בתקופה זו, חייב לתת דיווח מלא
על הדרך בה נערך ועל תוצאותיו. הסיבה אינה חוקית בלבד: לתוצאות הסקרים
המתפרסמים בתקופה הקרובה לבחירות יש השפעה על החלטות ההצבעה, ועל כן יש
לאפשר לקוראים לשפוט את הרלבנטיות שלו ואת רמת אי הוודאות בו ולהבין מהן
ההטיות האפשריות בתוצאותיו

חברים באיגוד הישראלי לסטטיסטיקה עוקבים השנה אחרי פרסומי הסקרים באמצעי
התקשורת השונים. מצאנו שבכתבה הנ"ל חסרים: (1) מועד עריכת הסקר - מופיע
רק " סקר ראשון לאחר המלחמה" (2) האוכלוסיה שניסקרה (3) גודל המדגם אליו
פנו, כולל האנשים שסרבו לענות (4) גודל המדגם עליו מבוססות התוצאות (5)
טעות הדגימה הנאמדת. בכתבה זו מופיעים רק השאלה שנשאלה ואומדני המנדטים,
כך שאין כל דרך להעריך את טיב המידע

מטרתנו היא לשפר את תהליך הדיווח (לא מעבר לרמה הנידרשת בחוק) באופן
מיידי, כך שכל ציבור המצביעים יצא נשכר מהמידע המהימן כבר במערכת בחירות
זו

אודה לך אם תתנו תשומת לב לתיקון דרך הדיווח בעיתונך כבר בבימים הקרובים.
נמשיך לעקוב אחר המתרחש הן ב"גלובס" והן באמצעי התקשורת האחרים

בכבוד רב
פרופ' יואב בנימיני
נשיא האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה