מברך על היוזמה ומבקש להרחיב אותה

יוסי לוי

to surveys2009
אכן במקרים רבים כלי התקשורת לא עומדים בדרישות החוק ואינם מפרסמים את כל
המידע הדרוש בעת פרסום תוצאות סקר. חשוב מאוד לעקוב אחרי מקרים אלה.

אולם, אסור לנו לטמון את הראש בחול ולומר כי התקשורת אשמה בכל. אנו
יודעים היטב כי ישנם מקרים לא מעטים של סוקרים הפועלים בצורה לא אתית,
ולעתים ניתן להבחין בכך בפרסום תוצאות הסקרים. למרות שהחוק מטיל את
האחריות המלאה על כלי התקשורת המפרסם את תוצאות הסקר, אני סבור שחשוב כי
ננסה לעקוב ולנסות לזהות גם מקרים בהם נעשתה לכאורה הפרה של כללי האתיקה
המקצועית לעוסקים בסטטיסטיקה. אני קורא למשתתפים בקבוצה לדווח גם על
מקרים כאלה, אם נתקלו בהם.