Re: [suppress19-public] Re: Sajtószemle - szlovák full populáció screen

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19, peter....@gmail.com, geza.m...@gmail.com
Szia Géza, cc Péter,

talán Péter tud több infót adni

On Tue, 20 Oct 2020 at 07:41, Meszéna Géza <geza.m...@gmail.com> wrote:
Sziasztok,
Ha jól értem az alábbi cikket, Szlovákiában mindenkit letesztelnek gyorsteszttel. Tudtok erről valami szakmaibbat?

Perjés Péter

to torok...@torokcsalad.hu, Suppress19, geza.m...@gmail.com
Sziasztok,

Eliza tesztre játszanak ami nem hülyeség mivel 5-30 perc alatt meg van (a gép/módszertől függően) és azt mondják a karakter görbe második hatványa határozza meg a mag r számot, magyarra fordítva elengedték a pillanatnyi állapotot és inkább a fertőzés mintára játszanak mivel az antitestek kimutatása a fertőzést követő 3-8 napon belül lehetséges így azt mondják inkább a tényleges súlyos esetekkel foglalkoznak ahol kimutatható az immun válasz szemben a pcr-ral amely igen mai állapotként müködik, viszont nem ad a fertőzés súlyosságára választ. Az immunválasz igen.

Jogos és okos észrevétel,mivel relatíve nem igényel nagy eszköz igényt, valid (eliza kiteket könnyű gyártani, használni, validálni) és könnyen skálázható akár milliós tesztelésre, viszont a minta kezelés az igazi szükkereszetmetszet plusz az hogy a tegnapelőtti állapotot nézik, nem úgy a pcr ami mait. Ha ez párosul jó karantén szabályokkal akár nyerhető is vele a háború. Összegzés: okos stratégia, de csak ha ha rendszer részéként használják.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv,
Péter

Perjés Péter

to torok...@torokcsalad.hu, Suppress19, geza.m...@gmail.com
Elnézést, ELISA nem Eliza, a kiejtés folyománya...

Meszéna Géza

to Perjés Péter, torok...@torokcsalad.hu, Suppress19
Köszönöm! Amennyire tudom, pont az a nehézség, hogy a betegség nagyon gyorsan adódik tovább. Leszűrik az egész lakosságot, de kimaradnak azok, akik az elmúlt pár napban fertőződtek meg. Ez gondolom azt jelenti, hogy a megtalált esetek szélesebb környezetét kell karanténba küldeni további tesztelés nélkül?

Ami leginkább érdekelne, az egy elemzés arról, hogy miért vallott kudarcot gyakorlatilag az egész nyugati világban az az elképzelés, hogy a járványt lent lehet tartani maszkviseléssel és teszteléssel-követéssel? Ismertek erről komoly elemzést?

Üdv,
Géza

Perjés Péter

to Meszéna Géza, torok...@torokcsalad.hu, Suppress19
A teljes sötétség (korlátos a pcr tesztelés kapacitása, és a korlátot már rég meghaladtuk) vs jól ismert közel múlt. Igen gyorsan terjed a virus, ha nincsen korlátozva a terjedése, viszont ha lokálisan lezárnak helyeket ahol láthatóan begyorsult az ellenanyagok alapján akkor vissza lehet folytatni.

A második kérdésre csak egy kúltúr antropológus tudna tudományosan kielégítő választ adni. Az én véleményem az, hogy a nyugat sose kezelte jól a járványokat a történelemben, cserébe viszont sokkalta ellenállóbb lett az immunrendszere. (lásd native americans a post-columbian évtizedekben...). A nyugat népessége alap értékei: az invidualizmus, demokrácia, szólás szabadság és nemzeti széttagoltsága ami más időkben olyan jó szolgálatot tett az járvány idején pont rosszul jön. Erre rakódik a post-truth era ami megkérdőjelez minden intézményt, és emellett a zaj mellett nehéz érdemben kommunikálnia az amúgy is többségében populista, gyakran elit ellenes irányultságú politikai vezetőknek. A harmadik ilyen rétege a dolgoknak a nagyon régen tapasztalt személyes érintetség fertőző betegségekkel, mivel az influenza a maximum amivel az elmúlt két generáció találkozott, az AIDS megmaradt relatíve szük körben, a járványos gyermek bénulás meg 1960-as évek óta eltűnőben a többi gyermek betegséggel együtt. Szimplán azt gondoltuk megszűnt nincs ilyen, a közösségi tudatból kimosódott a veszély lásd oltás ellenességet.

Viktória Lázár

to Suppress19, torok...@torokcsalad.hu, geza.m...@gmail.com
Szia Peter!

Ezt felre erted szerintem nem Elisa antitest tesztet vegeznek! Virus antigen tesztet hasznalnak ami epp a nagyon korai tunetet mutatokat vagy meg az eppen tunetmenteseket talalja meg. A virus feherjejet azonositja a nyakmintaban.

Itt egy Nature osszefoglalo rola:
Nezz ra a diagrammra.

Udv
Lazar Viki

--
ÚJDONSÁG: a csoportban való _alkató_ részvétel esetén elfogadod az itt leírt értékrendet: https://sites.google.com/a/torokcsalad.hu/poroly/home

Ha csak olvasás céljából csatlakoztál a listához, akkor természetesen nincs ezzel dolgod, nem kell ezt elfogadni.
---

Meszéna Géza

to suppress-covid19
Viki, nagyon informatív a Nature cikk, köszönöm!

Péter, első körben egy sokkal technikaibb elemzés érdekelne: hol, mivel, mennyit sikerül az R-ből faragni, és mit ennek a korlátai. Természetesen lehet, hogy a végén kultúrantropológiai korlát derül ki...

Üdv,

Géza

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19

Meszéna Géza

to suppress-covid19
Most tudtam meg Hollandiából nyáron hazatelepült magyaroktól, hogy Hollandiában csak most tették kötelezővé a maszkot a tömegközelekedési eszközökön, a boltokban még mindig nem kötelező. Mert az emberi szabadság. Ezt eddig nem fogtam fel, nem tételeztem fel. Akkor sajnos tényleg tisztán szociális oka van...

Géza