ITM konferencia

Meszéna Géza

to suppress-covid19
Kedves Mindenki!

Eddig elég kétségbeesetten figyeltem a kormányzati kommunikációt. Az, hogy tételesen tagadták a tesztelések fontosságát, inkább csak a jéghegy csúcsa. Folyamatosan az volt az érzésem, hogy a beszélők nem is nagyon értik a dolog dinamikáját. Amiikor olyanokat mondanak, hogy "még a felszálló szakaszban vagyunk", akkor világos, hogy azt hiszik, hogy utána majd jön a leszáló szakasz. Dátuma is volt a tetőzésnek, V. 3. - eszem megállt. Az ITM konferenciáján viszont végre megjelent a (kormányzatilag is befogadott) értelmes beszéd, mindenkinek ajánlom megnézésre:

Itt természetesen értik, hogy ha nem akkumulálódik a nyájimmunitás, akkor nem lesz itt tetőzés, meg leszálló szakasz - viszont a tömeges fertőzés sem jön a lefojtottság miatt. Ami persze nem lene szabad, hogy meglepetésként szolgáljon, másutt márciusban volt szokás ezt megírni. És itt értik, hogy tesztelni kell. Akkor ezt most már az ITM-re hivatkozva is lehet hirdetni. Az ilyesmi sajnos fontos ma nálunk.

Szerintem nem a jó kérdés, hogy mennyit szabad engedni a lezárásokból a gazdaság érdekében. Ez túl vékony mezsgye. Hanem azt, mivel tudjuk felváltani a lezárásokat, hogy az R továbbra is 1 alatt maradjon. Természetesen maszkkal, (PCR) teszteléssel és kontakt-követéssel. Ezt kéne sokakkal megértetni. A hivatalos kommunikációban még nem ez megy, talán még mindig nem értik.

Üdv,

Géza

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Szia Géza,

nem nagyon politizálunk itt, ezen a közös fórumon ilyen dimenzióban, mármint kormányzat minősítése. tök természetes, hogy mindenkinek van valamilyen véleménye, irányultsága, és tök oké, hogy ezt ezen a körön kívül megbeszéljük - emellett ide nem hozzuk be, mégpedig azért, mert itt megvalósításra törekszünk, és közösben csak egyedi tetteket lenne ideális értékeljünk, sem személyeket, sem csoportokat nem kéne (nekem ez nehéz, szokom), mert így a lecsupaszított cél könnyebben jut előre. azaz nem okoz turbulenciát, megosztottságot, nem hoz ellenségeket olyan téma, ami nem feltétlenül szükséges ide.

szerintem.

----
a videót köszi!

----
a járványkezelés valóban sok kérdést felvet, és nem tudom, hogy az általad vitatott kérdést ki tette fel. szerintem is nagyon jó lenne az r lent tartása, és fontos: ezt soksok féle teszttel el lehetne érni (azaz a pcr csak egy opció) lényegében mérési pontosság és gyakoriság kérdése, hogy betölti-e a feladatát.
erre van az a kis G tábla, amivel ezt számolni lehet.

üdv,

Ákos

--
ÚJDONSÁG: a csoportban való _alkató_ részvétel esetén elfogadod az itt leírt értékrendet: https://sites.google.com/a/torokcsalad.hu/poroly/home

Ha csak olvasás céljából csatlakoztál a listához, akkor természetesen nincs ezzel dolgod, nem kell ezt elfogadni.

Meszéna Géza

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Szia Géza,

Igen, köszi, jó sok infó van ebben a videóban. És már nagyon ideje volt számomra, mert ez előtt semmi érdemi infót nem kaptam arról, hogy mi a terv, és mi történik a központi oldalon (lehet, hogy csak én nem figyeltem eléggé).

Tényleg az egész világon furcsán viselkedtünk mi emberiség, pl. az egész vírus kihatás költségéhez képest minimális áron lehetett volna lépéseket tenni: igen későn történtek a reprezentatív mintán való visszamérések, hogy mégis legyen fogalmunk a vírus hatásáról, - és pl az is, hogy először beengedtük a vírust sok országba, utána kezdtük csak a belépést kontrolláltabban intézni, esetenként átesve a ló túloldalára. Tudni lehetett, hogy a görbe ellaposítása mennyi ideig tart - mégis akkor jövünk rá, hogy nem tartható, amikor már erre rendezkedtünk be (azzal, hogy beengedjük a vírust).
Izland kivételével kb. minden ország kutatási kísérletei is későn kezdődtek el, azaz nem most kéne a poolozással foglalkozni itt-ott-amott a világban, hanem kb. januárban kellett volna kezdeni, február végére készen lenni - békés körülmények között, amikor még működik minden rendesen (posta, gyárak, laborok).
Amellett, hogy nagyon örömtelinek tartok csomó pozitív dolgot (pl. ez a korcsoportok szerinti idősávos felosztás szerintem tök jól elterjedt a világban), egészen furcsa, hogy magát a bénázási utat lényegében minden nyugati ország tök hasonlóan végig bejárja. Számomra meglepő jelenség, hogy ez a politikai-társadalmi berendezkedés ilyen hatékonytalanul kezel egy ilyen - gyakorlati értelemben elég könnyen kezelhető - problémát. Egyébként időközben elém került az infó, hogy létezik országok szintjén is risk management, és készítenek jó kis elemzéseket (valami mégis hiányzott, hogy erre felkészüljünk).

Remélem, sikerül valakinek megoldani a helyzetet, akár gyógymód, akár vakcina terén, akár valamelyik ország talál jól kezelhető járványmenedzselést (tracing, tömeges tesztelés, tömeges iteratív tesztelés). Leginkább a gyógymódot tartom első befutónak valószínűnek, hogy valahol a világban kitalálják, hogy mivel kerülhető el a halálos kimenetel, valami létező gyógyszerrel vagy gyógymóddal. Meglátjuk.

[...]

Tamas Nepusz

to Suppress19
[...]
Személyes kedvencem ez, nem tudom, olvastátok-e, elég sok helyen ment a médiában:

Üdv,
T.

Tamas Nepusz

to Suppress19
[...]
Nem csak Te nem kaptál, én sem, pedig én figyeltem eléggé (jobban, mint amennyire egy átlagembertől elvárható lenne). Egyfajta fekete lyukként viselkedik az operatív törzs és környéke, bizonyára megemésztenek minden információt és elemzést, ami mértékadó helyről érkezik, de kifelé nem jön semmi, csak néha ilyen Hawking-sugárzás, hogy május 3-án tetőzünk...

Üdv,
T.