honlap szakmapolitikai célú kiegészítése

szollos...@gmail.com

to suppress-covid19
Sziasztok!

Szöllősi Melinda vagyok, biológus, független szakmapolitikai szakértő, szakterületem a palliatív ellátás fejlesztése, távlati célom,h  eredményalapú finanszírozással midenki számára elérhető legyen itthon a minőségi ellátás. A járvány óta is főleg az ellátási kérdésekkel foglalkozom, a FB-on van egy MÁRCIUS nevű csoportunk, mögötte pedig egy biológus-epidemiológus-orvos-gyógyszerész szakértői csoport.

Ide úgy kerülök, hogy megkerestem Ákost azzal, hogy a projektetek honlapján kéne 1-2 kiegészítés, szakmapolitikai céllal.
A főoldalon egy Bevezető, és a Menüpontok között egy Vezetői összefoglaló, amit a mellékelt formában javaslok.

Van egy remény rá, hogy be tudnám juttatni a témát az ITM-be, ez az apropója most. Az EMMI elnyel minden kezdeményezést.

Ákos javaslata volt, hogy itt dobjuk be és kérjük, hogy ápr.18. 12 óráig véleményezzétek ezt.

Melinda

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Szia Melinda,

Elkezdtem átfutni, és gondolkodom, hogy ez így milyen eredményre fog vezetni, és mi is a cél. Ez a levél egy nem túl átgondolt levél, inkább ennek a gondolkodásnak a folyamata. Szóval:

Amit látok, hogy vannak újdonságok, és vannak itt egy párhuzamos információhalmaz a többi doksiban megfogalmazottakkal - azonban azoktól eltér időnként. Már a többi doksit is elég macerás karbantartani, hiszen változnak az inputok folyamatosan, ezért a párhuzamos részek még ezt a problémát tetéznék.

Példák:

1. "egyszerre 64 ember mintáját vizsgáljuk."
erről a kérdésről határozottan másként írunk az eredeti doksinkban: https://docs.google.com/document/d/1_kFuwlvG2Jo99UC222bdzWt5-pMKt4TQ4_kO6z7qxuE/edit#heading=h.9eydyis97j74
ez is változik folyamatosan, hiszen a biosz faktosok ezen dolgoznak a háttérben, a világ élvonalába tartozó környezetben, terveken, módszerekkel.

2. "A hatékony tömeges méréseknek eddig gyakorlati akadályai voltak, azonban mára egy reális megoldást dolgoztunk ki arra is, hogy a magyar lakosság akár napok alatt végigtesztelhető legyen. Az eredmények ismeretében a fertőzött emberek izolálására kell megoldást kidolgozni, működőképes módon, a hazai egészségügyi és szociális ellátórendszer adottságait figyelembe véve."

Ez így sajnos nem igaz. Ez az a téma, amin épp dolgoznak a biológusok - de még kész magyarországi adaptáció nincs a folyamatra. Külön probléma, hogy időközben alapanyag hiány állt elő globálisan - szóval a feladat is változik közben, hiszen majd a beszerezhetőségre is optimalizálni kell.

----

A párhuzamos infók mellett van a page-en olyan rész, ami tök új, és valószínűleg végre kimond olyan dolgokat, amik eddig nem voltak világosak egy bizonyos célcsoport számára: "Az eredményes innováció feltételei"

Ezek alapján azt javasolnám, hogy vegyük ketté az infókat:
- írjuk ki a tetejére, hogy pontosabban kinek is szól (a "vezetői összefoglaló" az én leegyszerűsítésem volt a régi doksiban - azóta eltelt egy kis idő, és most már kérdés, hogy minek a vezetőjére is gondolhattam :) )
- ahol lehet, ott linkkel nagyon pontosan hivatkozzunk át a létező más anyagok megfelelő fejezetére - vagy a másik anyagból emeljük ide, és onnan hivatkozzunk ide, ha esetleg itt van a tartalmi kompetencia (de ezt nem hiszem, mert pl ott adnak inputot a bilógusok vagy matekosok, és ez itt egy összefoglaló). Azaz másként: biztosítanunk kell, hogy aktuálisan itt is, máshol is valid infók legyenek - és minél kevésbé redundánsan, mert a a tartalom inkonzisztenciájához fog vezetni, hiszen nem fogjuk tudni, hogy hány helyen kell még módosítani egy infót.
- ami dedikáltan és elsődlegesen ide való infó - pl valamilyen politikai döntéshozónak szól, és máshol nem is fogalmazzuk meg -, azt pedig publikáljuk itt, és tartsuk karban itt (vagy legyen egy erre a témára dedikált G doksi, és arra hivatkozzunk ki - ha azt könnyebb karbantartani)

Ezek tényleg csak felvetések!

Üdv,

Ákos

--
ÚJDONSÁG: a csoportban való _alkató_ részvétel esetén elfogadod az itt leírt értékrendet: https://sites.google.com/a/torokcsalad.hu/poroly/home

Ha csak olvasás céljából csatlakoztál a listához, akkor természetesen nincs ezzel dolgod, nem kell ezt elfogadni.
---

Szollosi Melinda

to suppress-cov...@googlegroups.com
Köszi!
Igen, ezekből mind látszik, hogy folyamatosan változnak a bemeneti paraméterei a vezetői összefoglalónak :) hiszen csupa honlapon szereplő anyagból dolgoztam, és mennyif elett eljárt az idő. És igen, teljesen indokolt, amit mondasz, hogy a releváns anyagra hivatkozzunk. Azonban fontosnak tartom, hogy legyen egy végigolvasható, adott esetben egy oldalon kinyomtatható szöveg. Ha ebben a "paraméterek" akár naponta is változhatnak, akkor ezt minden nap frissíteni kell.
A vezetői összefoglaló szerintem nagyon jó név, ahogy eredetileg is csináltatok vezetői és sajtó összefoglalót, olyanok számára, akik felé kommunikálni akarunk általa, ez egy teljesen bevett forma, csak én kcisit máshogy javaslom a tartalmat.
Most konkrétan az ITM figyelmét szeretnénk felhívni, ők láthatnák meg benne a lehetőséget, és léphetnek, hogy a feltétek biztosítva legyenek.
Belevesszük még, hogy SzBK és Rényi, ha startup nincs mögötte, akkor csak ezt a kettőt.

Idemásolom a két példát, amit neked már mutattam, első közösségi kezdeményezés a tiétekhez hasonlóan, másik akadémiai és céget is tettek mögé. Ilyen formában tud az ITM beleállni és innentől kommunikálható számukra

Melinda

You received this message because you are subscribed to a topic in the Google Groups "suppress-covid19" group.
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/suppress-covid19-pandemic/CAKDdW8C05jZCbcDKLrV-JakaiVf%3DBH0xes24K1PVc0X-ZqnRzQ%40mail.gmail.com.

Szollosi Melinda

to suppress-cov...@googlegroups.com
Emésztem amit írtál, közben 1. és 2. kihagyom illetve általakítom, h valótlant ne mondjon a szöveg.

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Szia Melinda,

oké, köszi! nagyon motiváló, hogy az ITM beállt ilyen projektek mögé, köszi a jó híreket!

leírom, hogy mit értettem - vagy következtettem ki - az általad leírtakból:
- bontsuk támogatható konkrét célokra a dolginkat. pl az ITM által támogathatóvá.
- ezekhez legyenek támogatható formációk is, pl. SZBK vagy Rényi

ezzel én egyetértek, és az első feléhez tudok anyagot, infót adni - a második részre pedig csak azoknak van jogosultsága, akik ott meg vannak nevezve.
egyúttal ezek a csoportok (kb. biosz~SZBK, matek~Rényi, de ezek csak laza összerendelések) a maguk eszközeivel mennek is előre, és kérnek támogatást.

mindezeken túl én látok egy olyan témahalmazt, ami a mintavétel->VTM->pre-PCR labormunka optimalizálás, konkrétabban érzékenység és erőforrásigény optimum keresése tömeges tesztelésre.

 ezeket kb itt próbáltam összefoglalni az "al-célok" részen: https://sites.google.com/a/torokcsalad.hu/poroly/home

de most a javaslataid alapján úgy gondolom, hogy akkor ezeket tök szét kéne majd szedni, oldalakra

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Helló Mindenki,

mivel nem tudom "link birtokában read-only" jogosultsággal megosztani Melinda javaslatát, ezért létrehoztam egy G doksit:

Szia Melinda, kérlek, itt folytassuk, folytasd, és majd ha kész, konszenzus van, akkor innen élesítem - ok?

Üdv,

Ákos

Szollosi Melinda

to suppress-cov...@googlegroups.com
Rendben.

Ha ITM ebben meglátja a fantáziát, első körben neki elég lesz ez a szöveg, esetleg ránéz az oldalra, hogy mi van ott, és ha tárgyalni akar, akkor jöttök majd a szakmai részletekkel, szervezeti háttérrel. Nem baj, ha van erről egy előzetes elképzelésetek. Itt a szakmai szempontoknak kell előtérben lenni és dönteni, de meg kell hogy lássák benne a lehetőséget és a konkrét kérést, de az egésznek a keretrendszerét velük együtt kell kitalálni. Jó esetben.

[...]

Szollosi Melinda

to suppress-cov...@googlegroups.com
Közben nagyjából megértettem, hogy több ponton is van már meglévő szakmai kapcsolat és támogatás
annál jobb, akkor ezekre ráerősítve kell a maradékot is megszerezni

Szollosi Melinda

to suppress-cov...@googlegroups.com
Ákos, szólj, ha kikerülhet a Vezetői összefoglaló menüpont és a Bevezető szöveg, küldeném az összekötő embernek a levelet rólatok a honlap linkjével.
Résztvevő szervezeteket és neveket akartál még beleírni.
Melinda