Hackathon / ápr. 24-26.

Péter Bencsik

to suppress-covid19
https://euvsvirus.org/

Ez lehet, hogy a csoport tagjainak is érdekes lehet.

Angol kivonat:
"pan-European Hackathon to connect innovators, partners and buyers across Europe to develop innovative solutions to coronavirus.  The Hackathon, led by the European Innovation Council, will take place on 24, 25 and 26 April and is structured around categories of problems that need short-term solutions in relation to coronavirus health and life, business continuity, remote working and education, social & political cohesion, digital finance and an open category for other challenges. Feel empowered to get creative!"

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19, Gergő Greschik
Péter, cc Gergő,
ez nagyon jó lenne! Vállalsz benne részt, ha indulnánk ezen? (Gergő, beszállnál?)
Csak mert a biológus kutató csapat most ezerrel dolgoznak a poolozási kérdéseken, és szerintem az nagyon időkritikus, tehát őket nem célszerű ilyenbe behívni (valszeg nem is lehetséges) - de képviselni tudjuk őket is, és más témánkat is. Jelenleg ezek a témáink vannak beazonosítva, legalábbis a weben még itt tartunk:

  • PCR eljárás felskálázása
    • a poolozás hazai adaptációjának kipróbálása, bevezetése
    • Covid-19 kit (ebben primerek) kialakítása, tesztelése, gyártásra előkészítése
  • PCR teszt folyamat egyszerűsítése
    • BSL-3 követelmény kiiktatása transzport medium vagy más eljárás biztosításával
    • RNS izoláció és DNS transzkript kiváltása, kiiktatása a folyamatból
  • Adatelemzési és adminisztráció automatizálás: a PCR gépek mérési kimenetének összekötése szoftverekkel. Ez szoftver lehet:
    • a laborlelet nyilvántartó, ennek célja a laborban dolgozók terheinek csökkentése, emberi hibák lehetőségének csökkentése (napi többezer leletet kell leadminisztrálni, ahol a hiba azt jelenti, hogy egy fertőzött személynek azt jelezzük, hogy nem fertőzött)
    • és/vagy mesterséges intelligencia komponens a tesztelt minták kiértékelésének támogatására.
  • A teljes populáció vagy nagy volumenű tesztek promótálása.
  • Mintavételi eljárások fejlesztése
    • A fertőzöttség kimutatásának fejlesztése a jelenlegi eszközökkel és módszerekkel (nasal és más swab, hátsó garat, sejtes minta)
    • és a jelenlegitől eltérő módokkal és eszközökkel, pl. légzés, gargarizálás, (csipa, könny, fülzsír, és egyéb, még kevésbé szalonképes ötletek)

--
ÚJDONSÁG: a csoportban való _alkató_ részvétel esetén elfogadod az itt leírt értékrendet: https://sites.google.com/a/torokcsalad.hu/poroly/home

Ha csak olvasás céljából csatlakoztál a listához, akkor természetesen nincs ezzel dolgod, nem kell ezt elfogadni.

Gergő Greschik

to torok...@torokcsalad.hu, Suppress19
Sziasztok!

Megnéztem a hackathon oldalát, a "menetrendet" mellékelem. Szerintem jó lehetőség, főleg networking terén.
  • időbefektetés: a Q&A oldal szerint a verseny teljes időtartama alatt érdemes online lenni, viszont azt is írják, hogy kész öteltekkel is lehet nevezni(részleteket későbbre ígérnek). Jó jel, hogy a menetrendben csak egy végleges határidő van megjelölve.
Én a hétvége folyamán 3-5 órát tudnék rászánni az anyagok összeállítására/beküldésére, viszont szombaton 07-17-ig nem leszek elérhető. Nem vagyok egyik témának sem szakértője, viszont veletek együtt dolgozva tudok a hackathonon való jelenlétben részt vállalni.

Üdv:

Greschik Gergő
hackathon.JPG

torok...@torokcsalad.hu

to Gergő Greschik, Csóka Endre, Lázár, Viktória, Tamas Nepusz, Dániel Varga, Suppress19
Szia Gergő, köszi, a 3-5 óra nekem is tök oké erre, hátha gyorsít pár hasznos gondolat elterjesztésén.

Bencsik Péter, jönnél a csapatba, rászánnál erre valamennyi időt?
Témát is kéne választani, ha beszállunk. Pl a tömeges scan+rescan koncepciót mint általános járványkezelési témát lehetne vinni (mint pandemia prevention plant) - mert maga a PCR poolozás mint technikai megoldás mára már közismert, lényegében mainstream, (továbbá ennek a biológia részleteiben pedig a biosz fakt van otthon, akik most külön, zárt életet élnek, amíg fel nem száll a füst).

Szia Viki, Endre, Dani, Tamás,
Lesz ez a https://euvsvirus.org/ esemény, az ML (open-pcr-analytics.org) téma számára is egy jó lehetőség. Ez Viki ötlete, és ti dolgoztok rajta - és szerintem nagyon hasznos dolog, jó lenne ismertség ennek. Ha regisztrálna valamelyikőtök, akkor én szívesen tolom ezt a témát is (ha látjátok hasznomat, és nem zavarok).

Viktória Lázár

to torok...@torokcsalad.hu, Gergő Greschik, Csóka Endre, Tamas Nepusz, Dániel Varga, Suppress19
Pont ezt akartam en is promozni.. Szerintem lehet meg PCR adatsorokhoz is juthatnank igy? Akos szerintem latjuk itt hasznodat.
--

Viktoria Lazar (Ph.D.)

Lab of Kishony

Emerson Life Sciences Building

Department of Biology, Technion – Israel Institute of Technology

Haifa 32000, Israel

http://kishony.net.technion.ac.il/people-2/

torok...@torokcsalad.hu

to Viktória Lázár, Gergő Greschik, Csóka Endre, Tamas Nepusz, Dániel Varga, Suppress19
ok, akkor Viki+Gergő+Ákos csapat

Gergő, légyszi regisztrálj minket!

Tamas Nepusz

to torok...@torokcsalad.hu, Gergő Greschik, Csóka Endre, Lázár, Viktória, Dániel Varga, Suppress19
Sziasztok!

[...]
A hétvége az sajnos nem kompatibilis az én időbeosztásommal (a család időbeosztásával), de gép közelében leszek, ha kell valami input valahonnan, csak azt nem tudom vállalni, hogy folyamatosan ott legyek.

Üdv,
T.

torok...@torokcsalad.hu

to Tamas Nepusz, Gergő Greschik, Csóka Endre, Lázár, Viktória, Dániel Varga, Suppress19
Tamás, köszi!

Gergő, regisztrálsz? Létzi!

Gergő Greschik

to torok...@torokcsalad.hu, Suppress19
Sziasztok!

Regisztráltam a csapatot, még semmi konkrétat nem kellett megadni.

Ma este 8-kor tartanánk egy meetinget Ákossal, ha tudtok javasolni jobb időpontot kérlek jelezzétek.

Szerintem az Iteratív tömeges tesztelést, mint módszert és a PCR AI analizálását, mint technikai innovációt lehetne zászlónkra tűzni.

Este 8-kor csatlakozzon, aki tud!

Üdv:

Gergő

torok...@torokcsalad.hu

to Gergő Greschik, Suppress19
Szia Gergő, - és mindenki, aki csatlakozna,

Ehhez elég egy Chrome vagy Ffox (desktopon), telón kell hozzá a Meet nevű google app.

Üdv,

Ákos

torok...@torokcsalad.hu

to Gergő Greschik, Suppress19