Jogi kérdés: van ebben az EU-s ajánlásban megoldás a vizsgálatok könnyítésére?

torok...@torokcsalad.hu

to Suppress19
Helló Mindenki, Aki Ezt Olvassa,

Van egy feladatunk még, amivel a mi konkrét ügyünket, és másokét is tudnánk segíteni: megoldani, hogy gördülékenyen tudjanak a kutatók a vírusos nyál- és vérmintákkal dolgozni. Ez egy etikai engedélyhez kötött folyamat.
Cél: egy gyorsított, egyszerűsített etikai engedélyeztetési folyamat bevezetése, hogy a kutatóknak ne kelljen a szokásos 30 napot várni erre.

Úgy sejtem, hogy ebben az EU-s anyagban van erre javaslat, de nem vagyok képes értelmezni: https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/files/eudralex/vol-10/guidanceclinicaltrials_covid19_en.pdf

Ez olyan spec szakmai anyag, amiben hiába keresek rá az "ethic" szótöredékre, látom, hogy hol van erről szó (Ethics Committees, ami tippelem, hogy itthon a https://ett.aeek.hu/tukeb/ , de nem vagyok benne biztos), de egyéb lényegi infót nehéz kiderítenem.

de ezke szerintem semmi idevonatkozót nem tartalmaznak.

Az is segítség, ha valaki megmondja, hogy ez nem megoldás, vagy bármi más infóval segít képbe kerülni.
Nagyon köszi, ha valaki vágja ezt a témát, és tud segíteni.

Ákos