Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2

4 views
Skip to first unread message

JensJ

unread,
Nov 3, 2009, 2:54:55 PM11/3/09
to sundsvall-altdotnet
Boka in onsdagen den 11:e november i kalendern, då kommer nämligen
alt.net
Sundsvall att hålla den första i en serie luncher där vi tillsammans
fokuserar på ett aktuellt ämne samtidigt som vi äter lunch
tillsammans.

Vi fortsätter med ett par dimecasts på SOLID.

Har du inte set de två avsnitten vi tittade på den första gången ta
chansen nu!
Single responsibility principle: http://www.dimecasts.net/Casts/CastDetails/88
Open closed principle: http://www.dimecasts.net/Casts/CastDetails/90

Filmerna är 10 minuter vardera.

Värd för lunchen är denna gång Sogeti.
Vi träffas 11.45 i Sogetis lokaler på Kolvägen 15 och håller på
ungefär till 13.15.
Sogeti står för kaffemaskin, lunch tas lämpligast med,

Anmäl dig i denna tråd!

Hälsningar,
alt.net Sundsvall / Jens Jonsson

Andreas Öhlund

unread,
Nov 3, 2009, 4:48:54 PM11/3/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Jag kommer!

/Andreas


________________________

Micke Hansson

unread,
Nov 3, 2009, 4:55:47 PM11/3/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Jag kommer också.. Närå, jag fixar lokal och projje.. Man kan parkera framför ingången...
 
Vad säger ni, ska vi beställa biteline?
 
Micke
 
> Date: Tue, 3 Nov 2009 11:54:55 -0800
> Subject: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> From: jens.j...@gmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com

Andreas Öhlund

unread,
Nov 3, 2009, 5:10:18 PM11/3/09
to sundsvall...@googlegroups.com
+1 för biteline

/Andreas


________________________
> _________________________________________________________________
> Lagra alla dina foton på Skydrive. Det är enkelt och säkert!
> http://www.skydrive.live.com
> >
>
>

Mikael Nordberg

unread,
Nov 4, 2009, 2:44:08 AM11/4/09
to sundsvall-altdotnet
Jag kommer och +1 på biteline!

Jens Pettersson

unread,
Nov 5, 2009, 2:15:59 AM11/5/09
to sundsvall-altdotnet
Jag kommer också och Jonas hänger med. +2 för Biteline alltså.

//J

Daniel

unread,
Nov 10, 2009, 4:27:32 AM11/10/09
to sundsvall-altdotnet
Jag kommer jag med +1 till...

G.Lindqvist

unread,
Nov 10, 2009, 4:31:23 AM11/10/09
to sundsvall-altdotnet
Jag kommer också. Finns det någon man kan åka med ut till Sogeti-
kontor?

+1 för biteline

On 3 Nov, 22:55, Micke Hansson <mickelhans...@hotmail.com> wrote:
> Jag kommer också.. Närå, jag fixar lokal och projje.. Man kan parkera framför ingången...
>
> Vad säger ni, ska vi beställa biteline?
>
> Micke
>
>
>
> > Date: Tue, 3 Nov 2009 11:54:55 -0800
> > Subject: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> > From: jens.jons...@gmail.com
> > To: sundsvall...@googlegroups.com
>
> > Boka in onsdagen den 11:e november i kalendern, då kommer nämligen
> > alt.net
> > Sundsvall att hålla den första i en serie luncher där vi tillsammans
> > fokuserar på ett aktuellt ämne samtidigt som vi äter lunch
> > tillsammans.
>
> > Vi fortsätter med ett par dimecasts på SOLID.
>
> > Har du inte set de två avsnitten vi tittade på den första gången ta
> > chansen nu!
> > Single responsibility principle:http://www.dimecasts.net/Casts/CastDetails/88
> > Open closed principle:http://www.dimecasts.net/Casts/CastDetails/90
>
> > Filmerna är 10 minuter vardera.
>
> > Värd för lunchen är denna gång Sogeti.
> > Vi träffas 11.45 i Sogetis lokaler på Kolvägen 15 och håller på
> > ungefär till 13.15.
> > Sogeti står för kaffemaskin, lunch tas lämpligast med,
>
> > Anmäl dig i denna tråd!
>
> > Hälsningar,
> > alt.net Sundsvall / Jens Jonsson
>

Andreas Öhlund

unread,
Nov 10, 2009, 4:32:52 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Jag har bilen i "hamnen" så 4 pers kan åka med mig, "först till kvarn"!

Micke: Alla verkar gilla biteline, beställer du pizzan! (alla ser till att ta med kontanter)

/Andreas

http://andreasohlund.blogspot.com
http://twitter.com/andreasohlund




> Date: Tue, 10 Nov 2009 01:31:23 -0800
> Subject: Re: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> From: gustaf.l...@gmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com

Tommy Höglund

unread,
Nov 10, 2009, 8:20:25 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Ähh vafaen, jag får väl klättra ur gruvan jag också och dyka upp!

Pizza är gott!

Micke Hansson

unread,
Nov 10, 2009, 8:20:06 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Tjena
 
Vi är:
 
Andreas
Gurra
Micke N
Jag
Daniel
Jens P
Jens J
 
Har jag missat någon? Vad och hur många ska jag beställa? Cola?
 
Micke
 

 

From: andreas...@hotmail.com
To: sundsvall...@googlegroups.com
Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
Date: Tue, 10 Nov 2009 09:32:52 +0000
> </html

Andreas Öhlund

unread,
Nov 10, 2009, 8:21:56 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Tommy "SSAB" Höglund kommer oxå.

Beställ några olika vetja!


To: sundsvall...@googlegroups.com
Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
Date: Tue, 10 Nov 2009 14:20:06 +0100

Micke Hansson

unread,
Nov 10, 2009, 8:32:03 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Meeeen, måste han komma också..
 
Då är vi:
 
Tommy

Andreas
Gurra
Micke N
Jag
Daniel
Jens P
Jens J
 
Hmm, räcker 3 stora?

 
Micke

 

From: andreas...@hotmail.com
To: sundsvall...@googlegroups.com
Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
Date: Tue, 10 Nov 2009 13:21:56 +0000

Andreas Öhlund

unread,
Nov 10, 2009, 8:35:28 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Jens P tar med Jonas oxå ! (hans groupie)

Date: Tue, 10 Nov 2009 14:32:03 +0100

Micke Hansson

unread,
Nov 10, 2009, 8:40:43 AM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Ok, då är vi följande:
 
Då är vi:
 
Jonas

Tommy
Andreas
Gurra
Micke N
Jag
Daniel
Jens P
Jens J
 
Hmm, räcker 4 st stora? Kanske vi måste bygga en PizzaOrderDelivery-service...

 
Micke
 

From: andreas...@hotmail.com
To: sundsvall...@googlegroups.com
Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
Date: Tue, 10 Nov 2009 13:35:28 +0000

Jens Jonsson

unread,
Nov 10, 2009, 5:31:33 PM11/10/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Har vi koll på att filmerna kommer att fungera? Har någon laddat ner dom?
#technophobic
/Jens

Skickat från min iPhone

Micke Hansson

unread,
Nov 11, 2009, 2:55:29 AM11/11/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Fixat...
 
Micke
 

From: jens.j...@gmail.com
Date: Tue, 10 Nov 2009 23:31:33 +0100

Subject: Re: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2

JensJ

unread,
Nov 11, 2009, 4:25:49 AM11/11/09
to sundsvall-altdotnet
Jag har med mig matlåda.

/J

On 11 Nov, 08:55, Micke Hansson <mickelhans...@hotmail.com> wrote:
> Fixat...
>
> Micke
>
> From: jens.jons...@gmail.com
> Date: Tue, 10 Nov 2009 23:31:33 +0100
> Subject: Re: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> To: sundsvall...@googlegroups.com
>
> Har vi koll på att filmerna kommer att fungera? Har någon laddat ner dom?
> #technophobic
> /Jens
>
> Skickat från min iPhone
>
> 10 nov 2009 kl. 14.40 skrev Micke Hansson <mickelhans...@hotmail.com>:
>
> Ok, då är vi följande:
>
> Då är vi:
>
> Jonas
> Tommy
> Andreas
> Gurra
> Micke N
> Jag
> Daniel
> Jens P
> Jens J
>
> Hmm, räcker 4 st stora? Kanske vi måste bygga en PizzaOrderDelivery-service...
>
> Micke
>
> From: andreas_ohl...@hotmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com
> Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> Date: Tue, 10 Nov 2009 13:35:28 +0000
>
> Jens P tar med Jonas oxå ! (hans groupie)
>
> /Andreas
>
> http://andreasohlund.blogspot.comhttp://twitter.com/andreasohlund
>
> From: mickelhans...@hotmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com
> Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> Date: Tue, 10 Nov 2009 14:32:03 +0100
>
> Meeeen, måste han komma också..
>
> Då är vi:
>
> Tommy
> Andreas
> Gurra
> Micke N
> Jag
> Daniel
> Jens P
> Jens J
>
> Hmm, räcker 3 stora?
>
> Micke
>
> From: andreas_ohl...@hotmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com
> Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> Date: Tue, 10 Nov 2009 13:21:56 +0000
>
> Tommy "SSAB" Höglund kommer oxå.
>
> Beställ några olika vetja!
>
> /Andreas
>
> http://andreasohlund.blogspot.comhttp://twitter.com/andreasohlund
>
> From: mickelhans...@hotmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com
> Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> Date: Tue, 10 Nov 2009 14:20:06 +0100
>
> Tjena
>
> Vi är:
>
> Andreas
> Gurra
> Micke N
> Jag
> Daniel
> Jens P
> Jens J
>
> Har jag missat någon? Vad och hur många ska jag beställa? Cola?
>
> Micke
>
> From: andreas_ohl...@hotmail.com
> To: sundsvall...@googlegroups.com
> Subject: RE: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> Date: Tue, 10 Nov 2009 09:32:52 +0000
>
> Jag har bilen i "hamnen" så 4 pers kan åka med mig, "först till kvarn"!
>
> Micke: Alla verkar gilla biteline, beställer du pizzan! (alla ser till att ta med kontanter)
>
> /Andreas
>
> http://andreasohlund.blogspot.comhttp://twitter.com/andreasohlund
>
>
>
>
>
> > Date: Tue, 10 Nov 2009 01:31:23 -0800
> > Subject: Re: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
> > From: gustaf.lindqv...@gmail.com
> Windows Live Hotmail: Your friends can get your Facebook updates, right from Hotmail®.
> </html
>
> Windows Live: Friends get your Flickr, Yelp, and Digg updates when they e-mail you.
>
> _________________________________________________________________
> Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.http://windows.microsoft.com/shop

Andreas Öhlund

unread,
Nov 11, 2009, 7:36:41 AM11/11/09
to sundsvall...@googlegroups.com
Det var ju lite snack om debugging på mono idag -> såg att  mono tools 1.0 släpptes idag:


/Andreas

> Subject: Re: Alt.net Sundsvall-event - Solid Salad take 2
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages