Lightning talk på Clojure träffen den 15:e november

C. Arel

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Hello,
Carl-Johan kommer ha en lightning talk på träffen som en liten paus.
Den kommer handla om följande:

Carl-Johan:
"Jag har för skojs skull gått kursen http://nand2tetris.org/ på kvällarna och har nu byggt min egna CPU/Dator, Assembler och Virtuella Maskin, liknande JVM för arkitekturen. Nästa steg är att göra en egen kompilator för ett Javaliknande språk och skriva ett OS, men eftersom det finns en virtuell maskin skulle man ju även kunna koda ett Clojure-liknande språk, och detta finns även nämnt i boken.
Jag har tänkt att berätta lite om den absolut minimala arkitekturen i kursens CPU."

Be there!!!

/Can