Github-repo för vår nya fina (tomma) usergroup-app!

Sven Johansson

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Tjena,

Jag har skapat ett compojure-templateprojekt och ett repo på github där vi kan börja bygga appen.

Det finns tydligen ett sclojug-githubkonto - vi flyttar den dit när vi fått tillgång till det :)

/Sven

Linus Ericsson

to stockholm-clojure-user-group
Hallå,

ledsen att jag inte hann vara med på mötet idag, intressant utkomst!

Nu vet jag inget om Sclojug-användaren på Github, men det finns en möjlighet att skapa organisationer där. Sagt och gjort, jag skapade en organisation vid namn sclojug och lade till de jag hittade hade committat till sclojug-site ovan, dvs

codification, matthiashomlqvist, ollez och svjson

enligt devisen att det alltid är roligt att se de man träffats kod. Alla som vill ska förstås gå med i organisationen. Jag antar att man kan ansöka på något vis, annars kan ni ju maila mig era githubidn så lägger jag till er.

Länk till vår stolta organisation:
https://github.com/sclojug

/Linus

--
Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på gruppen Stockholm Clojure User Group i Google Groups.
Om du vill sluta prenumerera på den här gruppen och inte längre få någon e-post från den skickar du ett e-postmeddelande till stockholm-clojure-us...@googlegroups.com.

Sven Johansson

2013/3/11 Linus Ericsson <oscarlinu...@gmail.com>
[...]

Prima! Fast någonting blev nog knasigt - länken går till "sclojug"-användaren
som Leo Axelsson & Mikael Sundberg var inblandade i att skapa.
Jag har blivit medlem i en organisation som heter "scloujg", som tidigare
verkar ha hetat "scloug".

Många hittepå-ord blev det på en och samma gång...

/Sven

mikael.s...@gmail.com

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Jag verkar faktiskt inte ha någon access alls till det gamla repot. Det var bara en merge request som blev inlagd. Men det löser sig säkert.

Jag tror jag hittade clj.me domänen i mitt domänkonto iaf. Så kan peka den på något vettigt sen.

/Micke

Ville Svärd

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Jag har fått access till den gamla användaren (tack Leo).
Vad hände med Organisationen som Linus skapade, jag kan inte hitta igen den?

Jag kan göra den användaren till en "Organisation" - eller blir det
bara ännu mera förvirrat då?
Skulle vara väldigt fint att ha clj.me under en GH-pages-sida
faktiskt, men det kanske går stick i stäv med vårt nya projekt ;)

--
vs

Den 11 mars 2013 22:08 skrev mikael.s...@gmail.com
<mikael.s...@gmail.com>:
--
vs.

Sven Johansson

2013/3/12 Ville Svärd <ville...@gmail.com>

[...]

Både denna och Linus nya kan väl inte heta "sclojug", så jag föreslår att
vi konverterar den gamla till en organisation och kör på den.

Skulle vara väldigt fint att ha clj.me under en GH-pages-sida
faktiskt, men det kanske går stick i stäv med vårt nya projekt ;)

Vårt nya projekt lär inte direkt vara färdigt till påsk, så kör hårt. :)

/S

Ville Svärd

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Sagt och gjort.
För att minimera förvirringen bör vi ta bort scloujg då.

Death to "scloujg" - all hail "sclojug"!

--
vs

Ville Svärd

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Jag satte de jag kom på (Sven, Micke, Mattias, Linus) som ägare till
organisationen.
Inget avsiktligt med det, poängen vara bara att eliminera mig själv
som flaskhals eller single point of failure.
Vem som helst på listan som vill administrera organisationen kan höra
av sig så lägger vi till.

--
vs

Kristoffer Roupé

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Vill inte administrera.. men gärna va med.

Lägg till "kitofr"

mvh,
Kristoffer

2013/3/12 Ville Svärd <ville...@gmail.com>

--
Cheers,
Kristoffer

Marcus Holst

to stockholm-cloj...@googlegroups.com
Tjo,

jag tänkte inte delta aktivt i detta men jag ska försöka hålla koll på den här listan, och ifall ni har frågor kring val av bibliotek, databaser, clojurescript eller andra valmöjligheter ni stöter på så ska jag se om jag kan skaka fram nåt tips baserat på mina erfarenheter eller utredningar.

Jag har mest pillat med:
TCP socketing (har valt mellan t ex ZMQ och aleph), html-bygge (mest hiccup), datomic, clojurescript+JQuery, git via JGit, clojail, moustache och lite annat smått och gott

//M