Nieuwe Drupal-activiteiten

Erik Stielstra

to stichti...@googlegroups.com
De afgelopen jaren zijn er in Nederland naast de DrupalJam verschillende andere Drupal-activiteiten ontstaan. Daar zijn we erg blij mee. Maar misschien loop jij ook met plannen rond of ken je anderen die iets willen organiseren. Welke behoefte aan ondersteuning door Stichting Drupal Nederland hebben jullie voor nieuwe (of bestaande) Drupal-activiteiten in Nederland?

Erik

Baris Wanschers

to stichti...@googlegroups.com
Een tijd geleden stelde Erik onderstaande vraag. Daar is nog geen reactie op gekomen en dat is jammer; we zouden namelijk graag horen hoe jullie hier tegenaan kijken. Is er ondersteuning nodig voor evenementen? Of gaat het goed zoals het gaat?

En als er ondersteuning nodig is, in welke vorm zou dit dan zijn? Geld, marketing, locaties, iets anders?

Edo Plantinga

to stichti...@googlegroups.com
Afgelopen week zijn we voor het eerst met een uitgebreidere groep samengekomen rondom DrupalOverheid. We hebben nu een kerngroep van 7 personen, uit zowel overheid als bedrijfsleven (waaronder ook Frank Schaap, ook lid van het bestuur van Stichting Drupal). Het was pas onze eerste samenkomst, dus met een kleine slag om de arm: het zou mooi zijn als we een aantal specifieke overheidssessies op de DrupalJam konden doen. Zo kunnen we elkaar versterken met elkaars netwerken (die zin loopt lekker). En impliciet is dat dan ondersteuning door Stichting Drupal, doordat we niet zelf de lokatie en de logistiek rondom inschrijvingen hoeven te regelen. Zoiets lijkt mij handig in ieder geval.

Groeten,

Edo

06 2498 1976 - @edoplantinga - www.edoplantinga.nl

Op 8 april 2013 21:15 schreef Baris Wanschers <ba...@stichtingdrupal.nl> het volgende:

--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Stichting Drupal Nederland' van Google Discussiegroepen.
Stuur een e-mail naar stichtingdru...@googlegroups.com om je af te melden bij deze groep en geen e-mail van deze groep meer te ontvangen.

Frank Schaap

to stichti...@googlegroups.com
Hoi Edo,

Sterker nog, in het voorlopige sprekersschema zijn jij en ik al als sprekers voor DrupalOverheid opgenomen. Dus wees gewaarschuwd en houd 17 mei vrij :-)

Maar inderdaad, misschien is er rond Drupal en overheid nog wel 1 sessie te vullen. De invulling wordt uiteindeljk door het DJ team besloten.

Frank.

Idevit Floris

to stichti...@googlegroups.com
Het lijkt mij leuk om drupalkamp.nl (+be) mede te organiseren voor de Drupal Community, bestaand en nieuw.

Denk hier bij aan twee of drie nachten kamperen met voor en na het diner sessies.
's Ochtends bootcamp voor de novice en bofs, workshops, codesprints etc. voor de gevorderde.
Dit aangevuld met leuke analoge activiteiten.

Uit vorige jaren via het initiatief van <a href="http://www.flickr.com/photos/tags/Drupaltent%20workshops">Drupaltent door Roel</a> wat als annex op opencommunitycamp.org werd georganiseerd en ik met veel plezier aan mee heb gewerkt. Blijkt dat vooral responds op publiciteit te wensen over laat. Dit kan aan de publiciteit gelegen hebben, het medium of de richting van zenden.

Je wil met dit soort evenementen nieuwe mensen interesseren voor de community zodat we als community door kunnen blijven groeien.

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
2013/4/17 Idevit Floris <ide...@gmail.com>:

Hi

> Het lijkt mij leuk om drupalkamp.nl (+be) mede te organiseren voor de Drupal
> Community, bestaand en nieuw.

Zeer leuk initatief.

> [...]
> door Roel</a> wat als annex op opencommunitycamp.org werd georganiseerd en
> ik met veel plezier aan mee heb gewerkt.

Ik heb zelf ook een keer een dergelijk kamp gedaan op DOP, was erg
leuk http://www.flickr.com/photos/51598454@N04/sets/72157624258127847/with/4745432924/

> Je wil met dit soort evenementen nieuwe mensen interesseren voor de
> community zodat we als community door kunnen blijven groeien.

Mijn ervaring is dat "nieuwe" mensen de drempel van 1) kamperen 2) met
vreemden 3) over iets waar ze niets van weten te hoog vinden en dat je
vooral bekenden zal tegenkomen. Maar daarom wel heel leuk

Kijk ook eens naar een intatoef van Paul om een drupal "village" te
beginnen op de hackerscon/camp OHM
http://groups.drupal.org/node/249603 den
https://ohm2013.org/wiki/Village:Drupal

--