welke sprekers wil u? kent u? en kan u in bemiddelen?

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
Hi

Even een straw poll. Laat uw mening horen!

MIJN MENING
Zelf vind ik het altijd leuk om op een Drupal congres niet-Drupal
sprekers keynotes te zien geven, liefst zelfs niet tech gerelateerd.
Omdat deze mensen vanuit een andere optiek je op nieuwe idee-en kunnen
brengen. En omdat een ieder slim genoeg is om een metafoor van een
onderwerp naar Drupal te kunnen tillen. Dus een architect die het over
een fysiek forum heeft, een persoon die een opensource videospeler
heeft gemaakt en over zijn business mode vertelt of een uitgever die
verhaalt over hoe het internet zijn proces heeft veranderd.

Ik weet ook dat er mensen zijn die liever een meer Drupal gerelateerde
spreker willen

UW MENING:
Wat zou u het liefste willen voor de DrupalJam als spreker? Tech? Non
Tech? Non Drupal? waarom en meer van belang, wie zou u als
droomspreker willen hebben. John Cleese? Maxima? Dries? Armin van
Buuren? Droom maar op! En als u een van uw droom sprekers kent of een
lijn naar heeft, laat het horen.

--
Kind regards,

bert boerland

blog: http://boerland.com | flickr http://www.flickr.com/photos/bertboerland/
Tw: http://twitter.com/bertboerland | LI: http://nl.linkedin.com/in/bertboerland

Dirk Bazuin

to stichti...@googlegroups.com
Een strip tekenaar die lezingen geeft.

Auke Herrema

Verstuurd vanaf mijn iPhone
> --
> Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Stichting Drupal Nederland' van Google Discussiegroepen.
> Als je een bericht in deze groep wilt plaatsen, stuur je een e-mail naar stichti...@googlegroups.com.
> Bezoek deze groep op http://groups.google.com/group/stichtingdrupal?hl=nl.

Erik Stielstra

to stichti...@googlegroups.com
Ik ben voorstander van sprekers buiten de community. Een spreker die uitdaagt, die het publiek scherp maakt, die informeert over een onderbelicht onderwerp of een spiegel voorhoud. Als een community niet meer (genoeg) naar buiten kijkt, wordt het ongezond. Helemaal mooi is het als de spreker zo bekend is dat hij of zij ook mensen van buiten de Drupal-kring kan trekken. Mijn ideaal onderwerp is web-gerelateerd, open-source gerelateerd of mens-gerelateerd (UX, DX, samenwerking).

Erik Stielstra

Richard Japenga

to stichti...@googlegroups.com
Ik ben het eens met Erik Stielstra,

Er zijn enorm goede sprekers van buiten de Drupal wereld (logisch) die inzicht kunnen verschaffen in methodieken die binnen de Drupal community nooit echt ter sprake zijn gekomen. Een conferentie gaat wat mij betreft om inspiratie en het opsteken van kennis, dat je aan het einde van een sessie je laptop wil pakken en aan de slag wil. Wat voor mij interessegebieden zijn is: front end development (wat al wel behandeld wordt op front-end united), database inrichting, the mobile web, deployment en misschien zelfs een Wordpress persoon uitnodigen (laten we wel wezen, er zijn dingen die Wordpress echt heel goed aanpakt, daar wil ik wel meer over weten).

Baris Wanschers

to stichti...@googlegroups.com
Ik heb een voorkeur voor sprekers die inspireren, hoeft echt niet Drupal-gerelateerd te zijn. Recent was ik op TEDxUtrecht en het niveau van de sessies was geweldig. Om even wat hoogtepunten te noemen:

- Rebecca Bortman, Visual Designer bij YouTube: http://www.tedxutrecht.com/speakers/rebecca-bortman/
- Andrei Herasimchuk, Director of Design bij Twitter en voorheen Adobe: http://www.tedxutrecht.com/speakers/andrei-herasimchuk/
- Brendan Dawes, eenpitter en geweldig goed in het visualiseren van grote hoeveelheden data: http://www.tedxutrecht.com/speakers/brendan-dawes/

Allemaal met een prachtig verhaal over hoe ze gekomen zijn waar ze nu zijn; wat hun vakgebied uniek maakt en hoe je jezelf onderscheidt. Op Drupal-gerelateerde events heb ik vooral genoten van sprekers buiten de community (alhoewel ik Addison op de laatste DrupalJam ook bijzonder inspirerend vond). Rasmus Lerdorf bijvoorbeeld vond ik fantastisch. Fijn prikkelend, erg leuk en inspirerend.

Dus nee, wat mij betreft hoeven we echt niet te proberen om Dries aan boord te krijgen :)

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
2013/1/24 Baris Wanschers <ba...@stichtingdrupal.nl>:

Hi

> [...]
> http://www.tedxutrecht.com/speakers/andrei-herasimchuk/
> - Brendan Dawes, eenpitter en geweldig goed in het visualiseren van grote

mooie lijst, zeker input voor wat we zoeken

> Dus nee, wat mij betreft hoeven we echt niet te proberen om Dries aan boord
> te krijgen :)

Groot spreker, mooie vent, van harte welkom. Maar liever als
toehoorder (en nerd magnet :-) dan als keynote spreker inderdaad :-)