sniper vs hagel?

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
Hi Allen

-op persoonlijke titel-

Ik heb gedachtes over de toekomst van de DrupalJam die ik graag wil toetsen bij u. En meer dan dat, ik verneem graag uw input, visie en wat u wilt bijdragen aan de organisatie.

Mijn gedachtes zijn
* professionele locatie + goed voedsel
* lage toegang fee (10-20 euro). genoeg om no shows te voorkomen, veel te weinig om te dekken of echte waarde van jam in zich te hebebn. maar met name dus om voorspelbaar aantal te verkijgen en klein beetje om minder afhankelijk van inkomsten van sponsoren te worden
* minder tracks. 1 keynote in de ochtend, 1 plenaire in de voormiddag. verder 2 tracks met zeer goede sprekers (te selecteren)
* (keynote) sprekers deels van buiten de gemeenschap of zelfs web
* devdays en techtalk wordt meer voor echte mannen (m/v), cxo, frontendunited vullen ook grotere niche. wat wordt de plek van drupaljam?

Geheel moet leiden hogere kwaliteit van beleving, meer plezier bij organisatie en deelnemers en meer waarde voor sponsoren.

Een van de punten is dus, of we meer sessies moeten (laatste drupaljam in zoetermeer) maar heel breed en niet altijd hoge kwaliteit. Of wellicht juist minder maar heel goed.

Wat is uw mening in deze? en wat wilt u doen of de volgende drupaljam rocking te maken?

--
Groets

bertb

Taco Potze

to stichti...@googlegroups.com
Afgezien van hoofdletters e.d. een prima stukje om eens op een open manier feedback te verzamelen.

Voor die tijd nog een Tweet met retweets eruit naar inschrijf link, Baris?

Op 3 december 2012 21:46 schreef Bert Boerland <be...@boerland.com> het volgende:

--
Groets

bertb

--
Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Stichting Drupal Nederland' van Google Discussiegroepen.
Als je een bericht in deze groep wilt plaatsen, stuur je een e-mail naar stichti...@googlegroups.com.

Baris Wanschers

to stichti...@googlegroups.com
En zo zie je maar, ook voor ons is het nog even wennen ;)

Een reply-to de e-mail komt dus binnen op de group en iedereen krijgt daar notificatie van.

Kort samengevat onze vragen mbt de DrupalJam:
  1. Wat vinden jullie van het idee om een kleine contributie te vragen, om het aantal no-shows te verlagen?
  2. Moeten we de focus verleggen van zo veel mogelijk deelnemers naar meer kwaliteit? En dus bijvoorbeeld een max aantal tickets vergeven, zoals DrupalCon en Frontend United?
  3. Hoe krijgen we betere sessies? Minder tracks? Met track chairs? Gaan we stemmen of is er een selectiecomité?
  4. Wat zou de focus moeten zijn qua doelgroep? Iedereen tevreden proberen te houden? Of meer richten op een niche?
Tnx,

Baris

rmuilwijk

to stichti...@googlegroups.com
Zelf waardeer ik het open karakter. Het even binnen kunnen lopen en mensen spreken die ook enthousiast zijn voor Drupal, of ze nou professioneel of hobbymatig bezig zijn het maakt niet uit. Zolang dat gewaarborgd blijft en scholieren, studenten etc nog steeds mee kunnen doen ben ik tevreden.

Qua tracks zou ik het wat terugschroeven. Er waren de laatste keer zes parallel? Liever drie goeie! Laatste twee edities werd er gewerkt met een thema waarbij de aanmeldingen vaak niet overeenkwamen met het thema. Als er weer met een thema gewerkt wordt is het denk ik goed ook wat mensen te benaderen of ze over een bepaald onderwerp wat willen vertellen. Stemmen of trackchair maakt me weinig uit zolang het maar transparant gebeurd en met een duidelijk vooraf uitgesproken visie.

dbazuin

to stichti...@googlegroups.com
Een kleine bijdrage lijkt mij niet niet verkeerd

Hoe dacht je de kwaliteit te verhogen door een vast aantal tickets in te voeren?
En wat bedoel je precies met kwaliteit, kwaliteit van de Jam of van de deelnemers?

Wat focus betreft is het de vraag wat willen we?
Drupal promoten of een meeting voor mensen die met Drupal werken?
Het laatste is naar mijn idee realistischer.
Ik heb er pas een meegemaakt maar daar kreeg ik het idee dat de bezoekers vooral mensen waren die met Drupal werken, professioneel of als hobby.

Minder sessies en dan vooral gericht op zaken die specifiek drupal zijn lijkt me ook wel een idee.

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
2012/12/18 dbazuin <dirkbaz...@gmail.com>:

Hi

Dank voor je input

> Een kleine bijdrage lijkt mij niet niet verkeerd

dat hoor ik veel om me heen, daarbij niet besloten maar wel een
gezonde manier om betere conferencie te organiseren (voorspelbaar
aantal, meer inkomsten)

> Hoe dacht je de kwaliteit te verhogen door een vast aantal tickets in te voeren?

umm, dat begrijp ik niet. ik noemde niets over vast aantal tickets.
wat bedoel je?

> En wat bedoel je precies met kwaliteit, kwaliteit van de Jam of van de deelnemers?

jam

als het gaat om
"Geheel moet leiden hogere kwaliteit van beleving, meer plezier bij
organisatie en deelnemers en meer waarde voor sponsoren."
dan ging het om alle punten in originele mail. de kernvraag is, willen
me minder sessies maar (strikt) beleid wie wel en niet wat mag
presenteren. als ja, dan is gevaar meer dan reeel dat afgewezen
sprekers ongelukkig zijn en sommige sprekers toch niet zo goed waren
als we hoopten.
Of willen we anything goes zoals laatste jam in zotermeer met heel
veel sprekers en geen selectie

> Wat focus betreft is het de vraag wat willen we?
> Drupal promoten of een meeting voor mensen die met Drupal werken?

Ja, dat is complexere achtergrond bij de vraag. DrupalJam is initieel
er geweest om mensen die Drupal kennen meer informatie te geven (devs
en gebruikers) en secundair om nieuw bloed binnen te halen (drupal
promoten). is op beide doelstellingen leunen nog nodig of juist nu
nodig?

> Het laatste is naar mijn idee realistischer.

Dat denk ik ook. Maar je ziet wel steeds meer subcongressen /
organisaties ontstaan, dat is heel gezond. dinnerwithdrupal in oosten,
kroegmeets, devtalks en nu drupal marketing initatief. dus drupaljam
is toch en beetje de grote gemene deler, daar war iedereen komt maar
waar de echter mannen (m/v) technisch niet veel nieuws zullen horen.
maar wel kunnen netwerken en ervaringen uitwisselen.

> Minder sessies en dan vooral gericht op zaken die specifiek drupal zijn lijkt me ook wel een idee.

Kan ik in mee gaan, dank voor je input

--
Kind regards,

bert boerland

blog: http://boerland.com | flickr http://www.flickr.com/photos/bertboerland/
Tw: http://twitter.com/bertboerland | LI: http://nl.linkedin.com/in/bertboerland

Kees Kodde

to stichti...@googlegroups.com
Mijn 2cts:
  1. Fee = prima, zeker gezien niveau vorige Jam
  2. Ruimte houden voor kleinschalige tracks/bofs/sprints
  3. Alleen tracks met Drupal onderwerpen
  4. Wat Jam m.i. interessant maakt is de publiek mix: devs, newbees, users, managers etc.
    1. Simultane tracks met diepgang naast meer laagdrempelige tracks lijkt me prima, vond ik bij vorige Jam redelijk OK.
  5. Locatie moet vooral praktisch zijn
  6. Muzikale bijdrage is geen must, maar was laatste keer wel erg leuk ;)
Groeten,

Kees

Bert Boerland

to stichti...@googlegroups.com
2013/1/3 Kees Kodde <dri...@gmail.com>:

Hi Kees )et al)

allereerst, de beste wensen! of: Happy GNU year :-)

Dan, dank voor je input

Kan me in alles vinden, maar denk zelf anders over:
> Alleen tracks met Drupal onderwerpen

zelf vind ik het altijd leuk om een of twee sessies te hebben van
personen die niet uit drupal komen, wellicht zelfs niet uit web. ik
hoop dat daar ruimte voor blijft :-)

ide...@gmail.com

to stichti...@googlegroups.com

My 4cents.

* Laatste jam was inderdaad nogal veel sessies imho ligt het optimum op 3 paralelle sessies.

* Van belang is wel om ook aandacht te besteden aan nieuwe aanwas voor de community.

-- Dit hoeft niet per se op dezelfde dag als de jam te zijn,

-- Wel is het zaak om deze groep van post middelbare scholieren te interesseren.

-- Misschien valt dit ook qua sponsoring te combineren?

* Heb vandaag de COD distributie ge-update, die is solide en ook toepasbaar ook voor een betaalde jam.

* T-shirts en overige swag alleen op pre-order denk aan het model van Frontend United met meer levels of awesomeness / persoonlijke sponsoring.

* Meer BOF's, sprints

Cheers, Floris / Zelfje.