Re: Digest for sozi-users@googlegroups.com - 1 update in 1 topic

marc Genevey

to sozi-...@googlegroups.com
Hello everyone

In case someone would be searching for a solution to my problem, i finally solved it by rebuilding all the file from scratch. Still have a lot i cannot figure out, though, and would definetely enjoy a step by step tutorial (but of course this is extra work)

Hope my next presentations will cost me less time and sweat...

Long life to Sozi!
Marc

Le 14 avril 2018 à 08:36, <sozi-...@googlegroups.com> a écrit :
Guillaume Savaton <guillaum...@gmail.com>: Apr 13 08:04PM +0200

Bonjour.

> Je travaille avec la version française de Inkscape. Est-ce que "bounding
> box" correspond bien à "bordure" dans le menu propriétés de la page ?

Non. "Bounding box" désigne le rectangle qui englobe tous les éléments du
document.
Ce rectangle est calculé par le navigateur à partir du contenu du document.
Ce n'est pas une propriété que l'on peut modifier dans Inkscape.

> calques, et qui pourtant apparaissent dans le fichier .svg lorsque je
> l'ouvre dans mon navigateur...

> Qu'ai-je encore raté ? Merci beaucoup

Je ne sais pas. Il faudrait que je voie la nouvelle version du document.
En pratique, je ne sais même pas comment les éléments "fantômes" sont
arrivés dans le document.
Il faudrait que j'ajoute une fonction dans Sozi pour supprimer les éléments
qui ont une taille nulle.

> PS; j'ai effectué hier ma donation à Sozi, espérant calmer ainsi sa
> mauvaise humeur... 😉

Merci beaucoup.
Mais les donations sont destinées à l'auteur, pas au produit de son travail
;-)

Guillaume
You received this digest because you're subscribed to updates for this group. You can change your settings on the group membership page.

Guillaume Savaton

to sozi-...@googlegroups.com
Marc.

The "Digest" is a summary of the recent topics in the discussion group :-)
It would be better to send your reply in the original discussion thread.

In case someone would be searching for a solution to my problem, i finally solved it by rebuilding all the file from scratch.

As far as I can tell, your problem was related to the content of your SVG document.
We cannot always fix things in Sozi when the SVG is ill-formed.

Still have a lot i cannot figure out, though, and would definetely enjoy a step by step tutorial (but of course this is extra work)

Please ask. I know that the existing tutorials do not cover all topics.

By the way, this discussion group is not very active and I encourage you to move to the new Sozi Community Forum at http://sozi.baierouge.fr/community/

Cheers.

Guillaume

marc Genevey

to sozi-...@googlegroups.com
Hello

I do not know how to proceed with the catchi files ...
Could someone point me to some detailed tutorial for installation and lauching ?

Thanks,
Marc

marc Genevey <marcg...@gmail.com>: Apr 10 06:28PM -0700

Oooohhh

Thank you very much Marcelo : i would have missed it if it was not you.
plus: a new version of Sozi released yesterday.... What else could make a
great day ?

Cheers
Marc

Guillaume Savaton

to sozi-...@googlegroups.com
Marc.

Merci de ne pas répondre aux messages "Digest for sozi-...@googlegroups.com".
Le "Digest" est un résumé des conversations récentes. Ce n'est pas une conversation à part entière.

Pour avoir des réponses à votre problème, je vous propose de créer une nouvelle conversation en lui donnant un titre explicite, ce qui permettra aux autres abonnés de savoir si le message les concerne ou non.

Ce groupe de discussion étant peu actif, je vous conseille également d'adresser vos questions au nouveau forum de discussion http://sozi.baierouge.fr/community/

Guillaume