o Śląski Fundusz Zadośćuczynienia PONAD WSZYSTKIMI PREZYDENTAMI PDO666 Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie” Nr 31 Katowice 8 grudnia 1981:1,6 ODP: Eingangsbestätigung Ihrer Anfrage bei der CSU

skosi...@gmail.com

Apr 26, 2024, 3:40:59 PMApr 26
to skosi...@gmail.com, so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com

19 Seiten  PDF: de.scribd.com/document/405964449/PONAD-WSZYSTKIMI-PREZYDENTAMI-PDO666-FO-von-Stefan-Kosiewski-20190411-ME-SOWA-Do-Premiera-Kaczynskiego-11-Okt-2006-o-Slaski-Fundusz-Zadoscuczynienia

PONAD WSZYSTKIMI PREZYDENTAMI PDO666 FO von Stefan Kosiewski 20190411 ME SOWA

Do Premiera Kaczyńskiego 11. Okt. 2006 o Śląski Fundusz Zadośćuczynienia

Audio: gloria.tv/post/xNH4ydriTUDc4XBkLaMyJhR1U/

PDF: mega.nz/file/ujphFCZJ#IKlU6p1B8APFxYjUj9tZVI5lQ6Y0grhhVHyPzo0qPSU

Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie” Nr 31 Katowice 8 grudnia 1981:1,6

PDF: academia.edu/118118676/

Chorzów-Batory 25 listopada 1981

Przeszliśmy ulicą Stefana Batorego pod 4 bramę huty „Batory”. Rozpoczęliśmy plakatowanie muru, gdy na całym pędzie z włączonymi długimi światłami podjechały wozy milicyjne. Prowadzący fiat zajechał na chodnik odgradzając nam drogę. 7 wozów ciężarowych, jeszcze w trakcie jazdy zaczęli wyskakiwać funkcjonariusze ZOMO w mundurach polowych uzbrojeni w pałki – dłuższe od normalnych, używanych przez milicjantów. Krzykiem nakazali nam ustawić się pod murem i bez żadnego ostrzeżenia zaczęli bić. Rzuciłem w ich kierunku kubełek z klejem, odskoczyłem od muru i zacząłem uciekać w kierunku kościoła. Trzech z nich dopadło mnie na ulicy Farnej. Pierwsze uderzenie pałką dostałem w głowę. Zwinąłem się w kłębek. Uderzano pałkami i gdzie popadło. Najwięcej w ramiona i w nogi. Trwało to kilkadziesiąt sekund. Później wrzucono mnie do fiata i podwieziono pod nysę. Przy przechodzeniu z fiata do nysy – uderzono jeszcze raz pałką w lewą nogę. Znalazłem się na podłodze, gdzie leżał już nie znany mi starszy pan. Kiedy nysa ruszyła, ten pan dźwignął się, a funkcjonariusz w cywilnym ubraniu kopnął go nazywając świnią. Gdy byliśmy w drodze właśnie ten funkcjonariusz targnął mnie za kurtkę i zapytał, czy będę jeszcze malował? Nic nie odpowiedziałem. Dostałem otwartą ręką w głowę. Podjechaliśmy pod więzienie w Bytomiu, gdzie nas nie przyjęto. Wtedy zmieniono decyzję i pojechaliśmy na komisariat w Bytomiu. Oprócz mnie – było jeszcze ośmiu. Zaczęto nas lżyć i obrabiać, ale nie zdołano nikogo sprowokować. Później podzielono na dwie grupy. Ja znalazłem się w tej, którą umieszczono w świetlicy tutejszego komisariatu. Gdzieś około 3 nad ranem przyjechał przedstawiciel Zarządu Regionu Śląsko-Dąbrowskiego. Po nim pojawił się prokurator miasta Chorzowa z tym niby „poszkodowanym”. Z naszej grupy nikogo nie rozpoznał. Około godziny 5 mnie i kolegę śmietanę przewieziono na Komendę Miejską do Katowic, na ulicę Kilińskiego. Tam umieszczono nas w celi nr 5. Dopiero około godziny 15.30 wezwano mnie na przesłuchanie na 1 piętro. Oświadczyłem przesłuchującym, że odmawiam zeznań powołując się na artykuł kodeksu karnego, postępowania karnego. Zaznaczyłem, że mogę zeznawać tylko w obecności przedstawiciela Zarządu Regionu. Wezwano mnie do lekarza, aby stwierdził obrażenia. Lekarz napisał oświadczenie o obdukcji i wręczył je przesłuchującemu. Sprowadzono mnie z powrotem do aresztu. Po kilkunastu minutach fotograf zrobił mi zdjęcia w trzech pozycjach i o 16.30 zostałem zwolniony z aresztu.

Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie” Nr 31 Katowice 8 grudnia 1981:6 www.sbc.org.pl/dlibra/publication/88836

Tyle najważniejszego do powiedzenia miał Engelbert Kucharski w 10 minut po odzyskaniu wolności. Z poprzedniego dnia pamiętał jeszcze ubranego w ciemny płaszcz mężczyznę z kwiatami, który wszczął awanturę przed dworcem kolejowym w Chorzowie-Batorym.

Władysław Staroń, zastępca naczelnika stacji, bo o nim mowa, wykazał się gorszą pamięcią. Przedstawiając w telewizji wersję wydarzeń   z a p o m n i a ł   powiedzieć, że na terenie dworca znajdował się w cztery godziny po zakończeniu pracy i że tego dnia (25 listopada) obchodzono imieniny Katarzyny… patronki kolejarzy.

II

Plakatowanie zaczęli od betonowych słupów estakady i stojącego w pobliżu budynku Urzędu Miejskiego. Później udali się w kierunku dworca. Odnawiali wydrapany, namalowany wcześniej napis: TELEWIZJA KŁAMIE, kiedy podszedł do nich jakiś mężczyzna i o coś zagadał. W trakcie rozmowy kopnął wiaderko z farbą. Później zaś chciał je wyrwać z rąk właściciela. Wywiązała się szamotanina, podczas której napastnik został pobrudzony farbą. Usłyszał też od zgromadzonego tłumu (jak oświadczał prokurator Krzywda-Małachowski sprawozdawcom „Dziennika Zachodniego”), że jest „świnią” i „pachołkiem Breżniewa”.

Około 20.30 przenieśli się pod bramę huty „Batory”. Wtedy nadjechały milicyjne samochody i zaczęła się łapanka połączona z pałowaniem. Wśród tych, którym udało się zbiec – znalazł się Tadeusz Buranowski.

Powiadomiony przez niego telefonicznie o 20.45 członek Prezydium Zarządu Regionu, Mirosław Nowakowski przyjechał do Chorzowa w towarzystwie prawników i dwojga innych członków Zarządu Regionu. W Komendzie Miasta MO czekali na nich: płk Józef Kowalczyk i mjr Bolesław Czechowski. Pod budynkiem milicji czekał Buranowski, którego wcześniej nie chciano zamknąć, mimo że przyznał się do ucieczki.

Nowakowski zapytał o zarzut, jaki postawiono zatrzymanym. Usłyszał, że chodzi o pobicie. Poinformowano go również, że minęła już godzina 21, wobec tego przesłuchania odbędą się nazajutrz. Zatrzymani muszą pozostać do rana w budynku komendy, gdyż nie posiadają dowodów tożsamości.

Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie” Nr 31 Katowice 8 grudnia 1981:6 www.sbc.org.pl/dlibra/publication/88836

III

…Kucharski Engelbert, nr dowodu osobistego WL 0196752… uderzony pałką w głowę (przez czapkę). Przytomności nie stracił, uderzony w okolicę nadkolanową lewą i podudzie prawe… – w okolicy czołowociemieniowej prawej widoczne otarcie naskórka wielkości 2,5×2 cm.

Mazurek Joachim… WL 2117585… w okolicy łopatkowej lewej widoczne skośnie przebiegające podbiegnięcie krwawe długości 8 cm szerokości 2 cm. W tym miejscu obrzęk i bolesność uciskowa. Na przedniobocznej powierzchni uda prawego w 1/3 bliższej długości widoczne poprzeczne podbiegnięcie krwawe i zaczerwienienie długości około 8 cm i szerokości 5 cm bolesne uciskowo. Na przedniej powierzchni uda prawego w ½ długości widoczne poprzeczne podbiegnięcie krwawe długości 6 cm szerokości 2 cm.

…Bereta Ryszard… w okolicy śluzówki wargi dolnej po stronie lewej podbiegnięcie krwawe. Obrzęk w okolicy przyśrodkowego brzegu łopatki prawej, oraz punkcikowate wybroczyny skóry w okolicy łopatkowej prawej. Na przedniej powierzchni 1/3 długości podudzia lewego widoczne zaczerwienienie skóry, linijne otarcie naskórka oraz obrzęk i bolesność uciskowa.

…Błażejczyk Krzysztof… na śluzówce przedsionka jamy ustnej w obrębie wargi górnej widoczna rana tłuczona oraz podbiegnięcie krwawe 2 cm po stronie prawej

…Urbańczyk Marian… zaczerwienienie i obrzęk powieki górnej lewej oraz widoczny obrzęk powieki górnej lewej oraz widoczny obrzęk w okolicy kąta żuchwy po stronie lewej.

…Pawłowski Ryszard… w okolicy nadgrzebieniowej łopatki lewej podbiegnięcie krwawe długości około 4 cm szerokości 2 cm. Nieznaczny obrzęk i bolesność uciskowa.

…Wojas Piotr… obrzęk oraz bolesność uciskowa w okolicy przyśrodkowego brzegu łopatki prawej.

…Pękalski Bogdan… na przedniej powierzchni uda lewego w 1/3 dolnej długości widoczne zaczerwienienie i podbiegnięcie krwawe długości około 9 cm szerokości 2 cm przebiegające poprzecznie do długości osi uda. Na przedniej powierzchni podudzia lewego w 1/3 dłuższej długości zaczerwienienie i podbiegnięcie krwawe długości 5 cm szerokości 2 cm.

…Herko Paweł… na przyśrodkowej powierzchni uda lewego w 1/3 dalszej części poprzeczne zaczerwienienie i podbiegnięcie krwawe długości 6 cm i szerokości 2 cm.

…Druć Jan… AB 2593699… w okolicy wargi górnej obrzęk po stronie lewej oraz bolesność uciskowa powierzchni nosa…

 To tylko fragmenty protokołu z komisyjnego badania lekarskiego, jakie miało miejsce z 26 na 27 listopada w Szpitalu Miejskim w Chorzowie-Batorym, przy udziale 4 lekarzy: Zenona Machowskiego, Stefana Stencla, Jana Smolińskiego i Henryka Kubuszoka.

IV

Nowakowski rozmawiał z prokuratorem do 5 nad ranem. Najpierw z Sewerynem Boćkowskim, później z Andrzejem Krzywdą-Małachowskim. Chciał, żeby jak najszybciej skonfrontowano naczelnika stacji z grupą 21 zatrzymanych osób. Tyle bowiem – według oświadczenia płka Kowalczyka – przebywało w komisariatach Zabrza i Bytomia, dokąd wywieziono ich z Chorzowa w obawie przed „odbiciem”. Konfrontacja miała przynieść wolność ludziom niesłusznie zatrzymanym. Koło 5 prokurator Krzywda-Małachowski oświadczył, że przesłuchania rozpoczną się za 4 godziny.

Od sześciu godzin trwała już gotowość strajkowa w hucie „Kościuszko”, od godziny – w hucie „Batory”. O 8.30 ogłoszono ją w trzecim zakładzie, którego pracownicy przebywali w grupie zatrzymanych przez milicję, w Zakładach Koksochemicznych „Hajduki”.

O 10 przedstawiciele tych zakładów, zebrani w hucie „Kościuszko”, poinformowali Zarząd Regionalny o podjętych przez siebie działaniach i poprosili o zajęcie stanowiska.

Zarząd w podjętej uchwale rozszerzył gotowość strajkową na wszystkie zakłady Chorzowa wyrażając przekonanie, że „incydent w rejonie dworca PKP Chorzów-Batory został wykorzystany jako pretekst do podjęcia szeroko zakrojonej akcji represyjnej milicji,  przeciwko działaczom związkowym”. Zażądał również uwolnienia do godziny 18 wszystkich zatrzymanych i ustalenia osób odpowiedzialnych za ich pobicie.

W apelu do członków „Solidarności” w Regionie Śląsko-Dąbrowskim, wystosowanym przez Zarząd tego samego dnia, zawarta była informacja, że podjęta próba uwolnienia zatrzymanych została zdecydowanie zastopowana przez komendanta Komendy Wojewódzkiej MO, płka Jerzego Grubę.

Około 16 płk Kowalczyka poinformował Nowakowskiego, że właśnie odbywa się konfrontacja, po której zatrzymani zostaną zwolnieni. Nowakowski wsiadł do nyski i pojechał po nich do Zabrza. Zwolniono 8 osób. Dziewiątą był zatrzymany wczoraj, w innym miejscu, bez podania powodu kierowca nysy, Henryk Kubek.

W sumie zwolniono tego dnia 19 osób. Członkowie Zarządu Regionu pamiętali jednak, że płk Kowalczyk mówił poprzedniego dnia o 21 osobach. Poprosili go więc o pisemne potwierdzenie uwolnienia wszystkich zatrzymanych w czasie akcji 25 listopada. Płk Kowalczyk nie chciał wydać takiego oświadczenia. Nie chciał tego zrobić także prokurator Boćkowski. 27 listopada prokurator Krzywda-Małachowski powiedział:

Mogę panom jedynie napisać, że zwolniono wszystkie 19 osób. Nie wiem, czy nie macie czegoś? Nie znam waszych intencji.

Zawieszając tego samego dnia, do 7 grudnia gotowość strajkową w Chorzowie, Miejska Komisja Koordynacyjna „Solidarności” uzależniła jej odwołanie od kilku warunków. Pierwszym z nich było wydanie przez władze wspomnianego właśnie oświadczenia. W następnych była mowa o odwołaniu płka Gruby ze stanowiska komendanta wojewódzkiego milicji, o ukaraniu osób bezpośrednio odpowiedzialnych za bandycką napaść pod 4 bramą huty „Batory” i o konieczności zdementowania w telewizji podanych wcześniej fałszywych informacji.

Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie” Nr 31 Katowice 8 grudnia 1981:6 www.sbc.org.pl/dlibra/publication/88836

W noc z 25 na 26 listopada przewożono ludzi nie tylko z aresztu do aresztu. Józef Pałkoński, 53 letni zasłużony pracownik huty „Batory” (odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi) przewożony był z komendy w Bytomiu do szpitala w Chorzowie. Dyżurujący w szpitalu lekarz stwierdził u niego: uraz głowy, stłuczenie okolicy ciemieniowej, pęknięcie łuku brwiowego. Otarty naskórek był śladem po uderzeniu pałką w poprzek głowy.

Pałkoński nie może chodzić, zabronili mu tego lekarze.

W Szpitalu Klinicznym w Zabrzu na oddziałe chirurgii szczękowej przebywa Marian Urbańczyk. – W sobotę zrobiono mu dwa zdjęcia – wyjaśnia członek Zarządu Regionu, Jadwiga Chmielowska, która odwiozła Urbańczyka do szpitala – i stwierdzono złamanie żuchwy bez przemieszczenia kości.

VI

Ze „stanowiskiem” zawierającym własną wersję wydarzeń postanowiło wystąpić 27 listopada na łamach „Trybuny Robotniczej” prezydium Miejskiej Rady Narodowej Chorzowa. Mowa w nim o ludziach, którzy pomogli w burzeniu spokoju panującego w Chorzowie, choć nie mieszkają w tym mieście.

Trudno przypuszczać, żeby Ojcowie Miasta mieli na myśli… siebie. Nic innego jednak, jak chęć przyjrzenia się adresom radnych nie może przyjść na myśl po przeczytaniu ich stanowiska, gdyż odnosi się wrażenie, że zostało ono   s p r e p a r o w a n e   z myślą o wzburzeniu społeczeństwa. Mowa w nim bowiem o tym, że Władysław Staroń najpierw został „obrzucony epitetami”, a dopiero później – „w zdenerwowaniu” (niejako niechcący) „potrącił” kubeł z farbą. W odpowiedzi na co ekipa „Solidarności” przyskoczyła do niego – p r z e w r a c a j ą c   go  – (podkreślenie moje, S.K.) kopiąc, plując, oblewając farbą.

Tego rodzaju wyzywającego przeinaczania faktów jest w oświadczeniu Prezydium więcej: – Do zatrzymania ludzi przed 4 bramą huty „Batory” – zdaniem radnych – użyto nie oddziałów ZOMO, lecz „grupę interwencyjną” pobliskiej komendy MO. Podstawą tej akcji było „podejrzenie o czynną napaść na urzędnika państwowego”, choć urzędnik ten przed kilku godzinami zakończył już pracę i miał prawo do hucznego świętowania Dnia Kolejarza. – Stan nie wstającego z łóżka, według zaleceń lekarzy, Józefa Pałkońskiego panowie radni uznali za „dobry” i wymagający jedynie tego, żeby pozostał on „jakiś czas pod obserwacją”. – Zachowanie zatrzymanych – określili jako „skandaliczne”, gdyż poszkodowani „obrzucali wyzwiskami i opluwali funkcjonariuszy MO”.

Ani słowa o bezprawnym użyciu siły wobec bezbronnych ludzi. W to miejsce – zapewnienia, że „władze miasta zrobią wszystko(…), by w przyszłości nikt pełniący służbę nie był narażony na obelgi i pobicie”.

W tym miejscu radni Chorzowa sprawili społeczeństwu kłopot. Musi ono bowiem wybierać: Albo uzna że Prezydium MRN wyraziło swoje stanowisko nie wiedząc o tym, że Władysław Staroń był po służbie, to znaczy – zabrało głos bez zbadania przedmiotu sprawy. Albo przyjmie, że Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chorzowie usiłuje mu wmówić, że „obrzucani obelgami i pobici” zostali pełniący służbę w Chorzeowie 25 listopada… ZOMO-wcy.

VII

Mirosław Nowakowski stoi przed innym problemem. Interesuje go, czy równolegle z dochodzeniem prokuratorskim w kwestii ustalenia tożsamości osób winnych ewentualnego pobicia Władysława Staronia prowadzone było postępowanie zmierzające do wykrycia sprawców pobicia osób zatrzymanych.

Dowody były widoczne, mówi. – Normalny prokurator w normalnym kraju nie powinien wobec nich przejść obojętnie. Tak sobie, przynajmniej, wyobrażam pracę prokuratora.

Tadeusz Pabiński, członek Ogólnopolskiego Komitetu Założycielskiego Związku Zawodowego Funkcjonariuszy MO, były dyżurny Komisariatu III w Chorzowie jest przekonany, że „praktycznie żaden z funkcjonariuszy zawodowych nie pójdzie w przypadku takich zajść przeciw społeczeństwu.

Pod 4 bramą huty „Batory” na pewno nie było, oprócz osób koordynujących, funkcjonariuszy z jednostek terenowych. Ściągnięto oddziały ZOMO. W większości są to młodzi, nie uświadomieni chłopcy, którzy decydują się na rok płatnej służby w milicji, zamiast iść do wojska”.

P.S. Prostuję błędną informację podaną w Kronice Związkowej 30 numeru „SJ” (za BIRSD-em), jakoby wśród zatrzymanych 25 listopada był uczeń seminarium duchownego.

Celem przesłuchania mnie w charakterze świadka w sprawie zawiadomienia dotyczącego Śląskiego Funduszu Zadośćuczynienia Sygn. akt Ko 1849/ 12 Asesor Prokuratury Rejonowej Pan Maciej Rusiński ul. Wita Stwosza 31  40-042 Katowice, Polska podomatic.com/podcasts/sowa/episodes/2013-02-02T09_53_50-08_00

Stefan Kosiewski, Vorsitzender Polnischer Schulverein OSWIATA Postfach 800626 D-65906 Frankfurt   Sygn. akt Ko 1849/ 12

Frankfurt nad Menem, 2 lutego 2013 r. w święto Matki Bożej Gromnicznej

Asesor Prokuratury Rejonowej Pan Maciej Rusiński ul. Wita Stwosza 31  40-042 Katowice, Polska

Szanowny Panie Prokuratorze,

dziękuję Panu za wezwanie mnie do osobistego stawiennictwa w dniu 24 stycznia 2013 roku o godz. 12 w Prokuraturze Rejonowej Katowice-Południe w Katowicach przy ul. Wita Stwosza 31, pokój nr 1822, piętro 18, celem przesłuchania mnie w charakterze świadka w sprawie zawiadomienia dotyczącego Śląskiego Funduszu Zadośćuczynienia i wyjaśniam, że wezwanie to odebrałem dopiero następnego dnia, 25 stycznia 2013 r. o godz. 17:31 (patrz: Bestätigung Sendungsausgabe, Deutsche Post AG 65929 Frankfurt am Main)

Niniejszym składam Skargę na Pana postępowanie i wnoszę uprzejmie o przesłanie tej Skargi do Pana Przełożonego.

Uzasadnienie:

1. Antydatowanie na 20 grudnia 2012 r. wezwania wysłanego przez Prokuraturę z Katowic 3 stycznia 2013 r. (patrz: Potwierdzenie odbioru) jest mataczeniem, fałszowaniem dokumentu, którym jest wezwanie świadka do Prokuratury.

2. Zastraszanie wezwanego obywatela przez Prokuratora winno być rozpatrzone przez Pana Przełożonego, gdyż jest przestępstwem; Objaśnienie dopisane przez Pana w 3 punktach, zaczynające się od słowa „podejrzany”, informujące mnie o możliwości „zatrzymania i sprowadzenia przymusowego” (punkt 1.) a także „nałożeniu kar pieniężnych, zatrzymaniu i przymusowym doprowadzeniu świadka” (punkt 2.) odbieram jako poważną groźbę w stosunku do mojej osoby, ponieważ nie użył Pan w tym celu stosownego formularza, lecz całe pismo sprokurował osobiście na jednej kartce papieru, zmieniając przy tym długopisem datę z 24 stycznia 2012 na 24 stycznia 2013 r.

3. Wyjaśniam, że jestem już prześladowany przez bandy osobników o żydowskich nazwiskach działające w strukturach Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, czy obecnie Ministerstwa Administracji, zaś w rezultacie tych prześladowań Sąd Rejonowy w Tomaszowie Mazowieckim skazał mnie 1 sierpnia 2008 r. w postępowaniu nakazowym (zaocznie, na posiedzeniu kapturowym, bez mojej obecności) za rzekomą kradzież dzieciom starej piłki do gry w piłkę nożną, chociaż tę bezwartościową, starą piłkę sam odniosłem jako dowód na miejscową Komendę Policji,  jako wrzuconą, czy też wkopniętą przez nękających mnie chuliganów na balkon mieszkania, razem z innymi przedmiotami, w którym przebywałem jako osoba chora i posiadam stosowne poświadczenie odbioru ode mnie tej piłki, podpisane przez policjanta o żydowskim nazwisku Mela. A także otrzymałem wtedy pomoc lekarską w miejscowym szpitalu po dwukrotnym, bandyckim najściu w lipcu 2008 r. mieszkania, w którym przebywałem chory,  przez trzech osobników w policyjnych mundurach razem z pijanym, czwartym złoczyńcą, o którym policjant Tataradziński powiedział w chwili najścia, że tamten ma prawo się napić, bo on sam też pije, chociaż wtedy nie pił już ten policjant od dwóch tygodni, według złożonego przy świadkach oświadczenia.

Dokładne okoliczności naruszenia stanu mojego zdrowia w Polsce przez policjantów a także sprowadzenia na mnie niebezpieczeństwa śmierci przedstawiłem we wielu pismach opublikowanych także w internecie. Jeżeli jeszcze do dzisiaj bandyci chodzą na wolności w mundurach policjantów a prokurator poinformowany przeze mnie o przestępstwie, w obecności świadków, został tylko przeniesiony z Tomaszowa do innego miasta, zaś tajne służby zorganizowały potem w Tomaszowie Maz. przy użyciu Policji, czy też ABW i karanego wcześniej, dyspozycyjnego osobnika rzekomą aferę „antykomor”, to chodziło przecież o to, żeby z jednej strony za tzw. zasłoną dymną nagłośnionej medialnie, śmiesznej sprawy ukryć bandycki napad na moją osobę i bezprawny wyrok wydany z rażącym naruszeniem prawa, zaś z drugiej strony – zastraszyć Naród Polski, który ma prawo domagać się podjęcia przez Prokuraturę sprawy odpowiedzialności Bronisława Komorowskiego za zawarcie jako Minister Obrony niekorzystnego dla państwa polskiego kontraktu na zakup samolotów CASA z tzw. wolnej ręki, czyli bez przetargu, chociaż nie miał do tego prawa ten Komorowski tak samo jak nie miał prawa do używania tytułu hrabiego, co wytknął mu publicznie Jarosław Kaczyński, który winien w konsekwencji wnieść o odwołanie Bronisława Komorowskiego ze stanowiska Prezydenta RP.

4. Śląski Fundusz Zadośćuczynienia jest moim, osobistym projektem, który zgłosiłem w 2006 r. do Wojewody Śląskiego; o wsparcie dla tego projektu zwracałem się do Premiera RP i do Przewodniczącego Zarządu Regionu Śląsko-Dąbrowskiego NSZZ Solidarność.

Utworzenie tego Funduszu pozwoli na zadośćuczynienie ofiarom komunistycznych złoczyńców, które tak samo jak ja nie chcą dochodzić sprawiedliwości przed sądami w Ojczyźnie.

Wyjaśniam, że jestem w posiadaniu Umowy o pracę pomiędzy Zarządem Regionu Śląsko-Dąbrowskiego NSZZ Solidarność a Obywatelem Kosiewski Stefan zawartej 26.11.1981 r. na czas nieokreślony. Żadna ze Stron nie rozwiązała tej umowy. Nie rozwiązał tej Umowy także Komisarz zawieszonego NSZZ Solidarność, który zaprzestał w styczniu 1982 r. wypłacania mojej pensji.

Wyjaśniam dalej, że utraciłem moje wynagrodzenie za cały 1982 rok nie w wyniku wprowadzenia stanu wojennego, lecz na skutek zastosowanych w stosunku do mojej osoby represji niezgodnych z Dekretem o stanie wojennym, który był częścią zbrodniczych działań komunistów w stosunku do Narodu Polskiego. Zbrodnie te nie ulegają przedawnieniu.  Złoczyńcą był w tym wypadku Komisarz zawieszonego NSZZ „Solidarność” Zarząd Regionu Śląsko-Dąbrowskiego, którego w odpowiedzi na zastosowane wobec mnie represje pozwałem przed Terenową Komisję Rozjemczą (do Sądu Pracy w PRL-u).  Rozprawa przed Terenową Komisją Rozjemczą 7.12.1982 r. nie zakończyła się żadnym postanowieniem, gdyż pozwany (Urząd Miejski w Katowicach) nie stawił się na rozprawę. Nie odczytano mi żadnego postanowienia. Nie przysłano żadnego postanowienia na piśmie, gdyż takowego nie było.

W tej sytuacji mam prawo do otrzymania zaległej pensji dziennikarza za 1982 rok wraz z należnymi odsetkami. Z Kancelarii Prezydenta RP otrzymałem też radę, żeby zwrócić się o pomoc do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich/ w zał. moje pismo z 10. października, zawieszone w internecie: (rpo.blox.pl)  W rozmowie z panią Elżbietą Sołtysek, Dyrektorem Gabinetu Wojewody Śląskiego podtrzymałem 17. 10.  2006 r. wolę otrzymania zadośćuczynienia na innej drodze, niż sądowa.

5. Zawiadamiam, że w dniu dzisiejszym, 2 lutego 2013 r. naszedł moje mieszkanie bez wcześniejszej zapowiedzi i bez uzgodnienia, były internowany z Piotrkowa Trybunalskiego Alfred M. wraz z osobą towarzyszącą,  którą to wizytę połączyłem w tych okolicznościach z bezskutecznym oczekiwaniem przez Prokuraturę Rejonową Katowice Południe na wyjaśnienie przyczyn mojego niestawiennictwa, wobec braku w Katowicach Zwrotnego potwierdzenia odbioru listu poleconego (poczta priorytetowa/ lotnicza RR 55761729), które to najście odebrałem jako bardzo poważne ostrzeżenie, ponieważ kilka domów dalej przy tej samej ulicy co i ja mieszkam, wyskoczył rzekomo sam z balkonu były internowany z Katowic, śp. Jan Olszewski, były taksówkarz ze Solidarności. Posiadana przeze mnie wiedza o tzw. kolegach, którzy przyjeżdżali do Jana z Katowic, uzasadnia niniejsze zawiadomienie.

6. Nowy Ambasador w Niemczech może zwrócić się do mnie jako przedstawiciel państwa polskiego w RFN i zaprosić np. na stosowną rozmowę w sprawie powołania Śląskiego Funduszu Zadośćuczynienia. Może w tej rozmowie uczestniczyć np. przedstawiciel Prokuratora Generalnego, który winien chyba złożyć wniosek o kasację haniebnego wyroku z 1 sierpnia 2008 r. , ogłoszonego w dniu rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

7. Mamy we Frankfurcie nad Menem instytucję Konsula Honorowego RP a w tej osobie zarazem Przewodniczącego Towarzystwa Niemiecko-Polskiego, który dysponuje doświadczeniem zawodowym prawniczym. Są na miejscu inne, godne szacunku osoby. Jest także polski ksiądz i pomieszczenia biurowe Polskiej Misji Katolickiej, w której przed 20 laty założyłem Szkołę Języka i Kultury Polskiej. Jest okazja do naprawienia krzywd.

Uprzejmie wnoszę o nie zastraszanie mnie, gdyż przebywam w RFN od 15 grudnia 1982 r. korzystając z prawa do azylu politycznego a mam jeszcze dużo do zrobienia i jako Poeta Polski i jako niezależny publicysta, bloger, jak to się dzisiaj mówi.

Z Panem Bogiem Z Frankfurtu nad Menem mówił Stefan Kosiewski, w dniu Matki Bożej Gromnicznej, zapisanym przez księdza katolickiego na Mazowszu jako dzień urodzin mojego śp. brata.

Katowice, 17.10.2006 r. O zadośćuczynienie dla prześladowanych w PRL-u działaczy patriotycznej opozycji antykomunistycznej/ um die Genugtuung für die Vorkämpfer der Solidarność in Polen.    • Elżbieta Sołtysek: Dyrektor Gabinetu …   Stefan Kosiewski i Kazimierz Świtoń w gabinecie Dyrektora Wojewody Śląskiego youtu.be/RFO14VucLCs – O zadośćuczynienie dla prześladowanych w PRL-u działaczy patriotycznej opozycji antykomunistycznej youtu.be/RFO14VucLCs

Śląski Fundusz Zadośćuczynienia jest projektem, który zgłosiłem w 2006 r. do Wojewody Śląskiego

Mittwoch, 11. Oktober 2006

o pomoc Prezesa Rady Ministrów, która umożliwi utworzenie przez Wojewodę Śląskiego Funduszu Zadośćuczynienia

Polnisches Kulturzentrum e.V.    Stefan Kosiewski – Postfach 800626 – 65906 Frankfurt am Main

                               Frankfurt, 11.10.2006

Prezes Rady Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej
Pan Prof. Jarosław Kaczyński

Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa

Szanowny Panie Premierze,

na mocy Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów nr 106 z dnia 5 lipca 2006 r.  z ogólnej rezerwy budżetowej przekazane zostały środki pieniężne, które umożliwiły sfinansowanie w województwie mazowieckim Funduszu Czerwiec 1976.

Zadośćuczynienia za krzywdy wyrządzone w okresie PRL-u przez nieludzki reżim komunistyczny oczekują ofiary tych represji w całej Polsce. Wypowiadam się w imieniu swoim oraz w imieniu tych Osób, które znam z działalności na rzecz wolnej i demokratycznej Polski.

Proszę o przekazanie w drodze  Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów środków pieniężnych, które umożliwią utworzenie przez Wojewodę Śląskiego  Funduszu Zadośćuczynienia w Katowicach.

Nie powinno bowiem być tak, aby rodziny górników, którzy oddali za Polskę życie, miały oddawać do sądu państwo polskie.  Nie powinien też w sądach dochodzić sprawiedliwości Kazimierz Świtoń, założyciel pierwszych w PRL-u wolnych związków zawodowych, który zachęcił swoim przykładem do aktywnej działalności antykomunistycznej Polaków takich jak  ja, którzy też mogliby wystawić Ojczyźnie Rachunki Krzywd.
Nie godzi się chyba jednak, aby Polak miał dochodzić sprawiedliwości od własnej Ojczyzny na zasugerowanej mi  przez Sląski Urząd Wojewódzki drodze sądowej.
Wobec powyższego wnoszę jak wcześniej.

Z wyrazami szacunku

mgr Stefan Kosiewski

Prezes Polskiego Ośrodka Kultury we Frankfurcie sowafrankfurt.wordpress.com/2006/10/11/do-premiera-kaczynskiego-o-przekazanie-srodkow-na-utworzenie-slaskiego-funduszu-zadoscuczynienia-11-okt-2006/

twitter.com/sowa/status/1783934231321710701

Podobne

POST POKUTA 24.09.2023 IRA dla bpa Sosnowca żyd i pedał ZAWSZE TAKI SAM Tomaszów Mazowiecki Zobaczymy co da się zrobić24 września, 2023W "chamska hołota,"

Ruch Palikota, ruch w jedynie słusznym kierunku PDO604 czyli do usunięcia J.K. Bielecki FO von Stefan Kosiewski SSetKh27 grudnia, 2011W "chazaria"

Szambelan: Szambo! Nowe odczytanie zapisu : Akt 3. HERODY Herodenspiel von Stefan Kosiewski CANTO CDLXVII Ogarek zydokomuny, kurwa, przestancie PDO879 kwietnia, 2015W "1939"

sowa https://gloria.tv/mysowa

Opublikowano 8 grudnia, 1981

Zobacz wpisy

Stefan Kosiewski, Samobójstwo na raty. „Solidarność Jastrzębie” Nr 30 Katowice 1 grudnia 1981:5

15. 12. 1982 Lufthansa WARSAW – FRANKFURT

sowafrankfurt.wordpress.com/1981/12/08/stefan-kosiewski-pod-murem-solidarnosc-jastrzebie-nr-31-katowice-8-grudnia-198116/

Apr 27, 2024, 2:53:35 AMApr 27
to so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com

Temat: Wniosek o ustanowienie międzynarodowej legitymacji inwalidzkiej, Frankfurt nad Menem 16.08.2002 ZABLOKOWAŁ Radek Sikorski ODP: o Śląski Fundusz Zadośćuczynienia PONAD WSZYSTKIMI PREZYDENTAMI PDO666 Stefan Kosiewski, POD MUREM. „Solidarność Jastrzębie”

Stefan Kosiewski

POLEN  24 sty, 06:55                     Frankfurt nad Menem 16.08.2002

sowafrankfurt.wordpress.com/2002/08/16/dotyczy-otwarcia-obszaru-rokowan-miedzynarodowych-w-zakresie-rownego-korzystania-z-ustawowych-uprawnien-przez-osoby-niepelnosprawne-inwalidow-na-terenie-polski-i-unii-europejskiej/

Polnisches Kulturzentrum e. V.
Postfach 800 626
65906 Frankfurt am Main

Europejska Legitymacja Inwalidzka 20111214 Stefan Kosiewski do Ministra Sikorskiego

PDF: online.pubhtml5.com/icot/foyv/

 legitymacja PDF by sowa magazyn Published 6 years ago issuu.com/kulturzentrum/docs/europejska_legitymacja_inwalidzka_20111214_stefan_

Minister Spraw Zagranicznych RP
Pan Włodzimierz Cimoszewicz
Al. J. Ch. Schucha 23
PL – 00-580 Warszawa
Dotyczy: otwarcia obszaru rokowań międzynarodowych w zakresie równego korzystania z ustawowych uprawnień przez osoby niepełnosprawne / inwalidów na terenie Polski i Unii Europejskiej.

tu: wniosek o ustanowienie (…) sowa.podspot.de/post/europejska-legitymacja-inwalidzka-stefan-kosiewski-do-mini-sikorskiego-wniosek/

Screenshot 2021-08-17 at 12-37-40 Radosław Sikorski MEP 🇵🇱🇪🇺 ( sikorskiradek) auf Twitter

25 kwietnia 2024 r autorstwa Carolin-Jany Klose

Wczoraj Parlament Europejski znaczną większością głosów zagłosował za zatwierdzeniem UE Karty Niepełnosprawności i Europejskiej Karty Parkingowej dla osób niepełnosprawnych. Co to oznacza i jakie korzyści będą dostępne dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności w przyszłości?

Parlament UE głosuje z niezwykłą jednomyślnością za unijną kartą osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności https://www.facebook.com/me.sowa/posts/pfbid0KKJhpdQ9y2WkcqGNW7u3tSaqhxYLZXGYzyUFREjhW5MDJJRgjLc4xr2yr3w4BCn9l

 Stefan Kosiewski vk.com/photo467751157_456239475

wysoce nieetyczne jest obżydliwe wykorzystanie przedmiotowe w żydoskim politykierstwie Andrzeja Dudy problemów osób niepełnosprawnych w IV RP Jarosława Kaczyńskiego, których żydoubecka sitwa po Magdalence 1989 r. nie udawała nawet, że ma ochotę wykorzystać chociażby tak cynicznie i w prostacki sposób, jak coraz bardziej żenujący PAD, zięć Julka Kornhausera facebook.com/me.sowa/posts/395925844208085

Miesiąc: Sierpień 2002
Dotyczy: otwarcia obszaru rokowań międzynarodowych w zakresie równego korzystania z ustawowych uprawnień przez osoby niepełnosprawne / inwalidów na terenie Polski i Unii Europejskiej.

tu : wniosek o ustanowienie legitymacji inwalidzkiej

uprawniającej inwalidów do równych świadczeń w Polsce i na obszarze Unii Europejskiej ; tymczasowo w drodze Zarządzenia o uznaniu w Polsce części uprawnień zagwarantowanych prawnie w RFN przez Ustawę (Sozialgesetzbuch) z dn. 11.12.1975 (BGBl. I S. 3015), ostatnio zmienioną w Art.2 Ustawą z dn. 19.06.2001 (BGBl. I S. 1046) i Zarządzenie dot. Dokumentu , o którym mowa [Schwerbehindertenausweisverordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 25.Juli 1991 (BGBl. I S. 1739),zuletzt geändert durch Artikel 56 des Gesetzbuches vom 19.Juni 2001 (BGBl. I S 1046) ] i odwrotnie, tzn. o
PDF:
issuu.com/kulturzentrum/docs/europejska_legitymacja_inwalidzka_20111214_stefan_

PDF: scribd.com/document/520550895/AD-2002-Wniosek-o-ustanowienie-Legitymacji-Inwalidzkiej-Stefan-Kosiewski-Do-MSZ-Wlodzimierza-Cimoszewicza-Prof-Tadeusz-Kruczkowski-Grodno-Niemoralni

[...]

tu: wniosek o ustanowienie legitymacji inwalidzkiej uprawniającej inwalidów do równych świadczeń w Polsce i na obszarze Unii Europejskiej ; tymczasowo w drodze Zarządzenia o uznaniu w Polsce części uprawnień zagwarantowanych prawnie w RFN przez Ustawę (Sozialgesetzbuch) z dn. 11.12.1975 (BGBl. I S. 3015), ostatnio zmienioną w Art.2 Ustawą z dn. 19.06.2001 (BGBl. I S. 1046) i Zarządzenie dot. Dokumentu , o którym mowa [Schwerbehindertenausweisverordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 25.Juli 1991 (BGBl. I S. 1739),zuletzt geändert durch Artikel 56 des Gesetzbuches vom 19.Juni 2001 (BGBl. I S 1046) ] i odwrotnie, tzn. o uznanie w RFN odpowiednich uregulowań prawnych przyjętych w RP na rzecz osób niepełnosprawnych.

Wielce Szanowny Panie Ministrze,

inwalidą w Niemczech jest m.in. Herr Dr.Wolfgang Scheuble,MdB a w Polsce Pan Red. Leon Zdanowicz, „Łabuź” . W interesie obu tych Panów, swoim własnym oraz tysięcy innych zainteresowanych obywateli obu naszych państw wnoszę jw.

W uzasadnieniu daję pod uwagę, że Osoba podróżująca pociągiem a posiadająca Schwerbehindertenauswes musi na granicy z RP ustąpić miejsca zarezerwowanego dla inwalidy Osobie posiadającej polską Legitymację Inwalidzką. I odwrotnie: polska Legitymacja Inwalidzka nie uprawnia do korzystania na terenie RFN z żadnych specjalnych świadczeń i udogodnień.
Podjęcie tego tematu i uznanie przez oba nasze Państwa praw do wzajemnych świadczeń na rzecz Osób niepełnosprawnych / inwalidów będzie realizacją postanowienia zawartego w Art. 2 Traktatu między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjacielskiej współpracy z 17.6.1991 r. , w którym Wysokie Umawiające sie Strony zgodnie stwierdziły , że
„… stawiają w centrum swej polityki człowieka, z jego godnością i prawami…/
Sie stellen den Mensch mit seiner Würde und mit seinen Rechten (…) in den Mittelpunkt ihrer Politik…“.

Z wyrazami najwyższego szacunku.
Stefan Kosiewski, Prezes Polskiego Ośrodka Kultury

do wiadomości:
Auswärtiges Amt ; Bundesminister des Auswärtigen und Stellvertreter des Bundeskanzlers Herrn Joseph Fischer , Werderscher Markt 1 ; D – 10117 Berlin

Polnisches Kulturzentrum e. V.
Postfach 800 626
65906 Frankfurt am Main
                                                                             Frankfurt , den 3. September 2002
Bundesminister des Auswärtiges
und Stellvertreter des Bundeskanzlers
Herrn Joseph Fischer
Wederscher Markt 1
10117 Berlin

Betr.: Aufnahme internationalen Verhandlungen bezüglich gleichberechtigter
Nutzung von gesetzlichen Berechtigungen durch schwerbehinderte Personen,
erst auf dem Gebiet Bundesrepublik Deutschland und Polen ,und in der EU.

hier : ein Antrag um Einrichtung eines Schwerbehindertenausweises ,der die
Schwerbehinderten zu gleichen Rechten und Nachteilsausgleichen auf dem
Gebiet der Bundesrepublik Polen und der Republik Polen berechtigt , und in der
EU ; vorläufig im Wege einer Verordnung über Anerkennung durch die
Bundesrepublik Deutschland polnischen Regelungen ,die zu den Gunsten
schwerbehinderten Personen in Polen bestehen, und umgekehrt – um die
Anerkennung durch die Republik Polen den Bestimmungen der BRD
( Schwerbehindertenausweisverordnung in der Fassung der Bekanntmachung
vom 25. Juli 1991 (BGBl. I S. 1739) , zuletzt geändert durch Artikel 56 des
Gesetzbuches vom 19.Juni 2001 (BGBL. I S 1046) .

Sehr geehrter Herr Bundesminister,

hiermit bitte ich Sie um die Aufnahme der Verhandlungen mit der Republik Polen in obigem Sinne.

Beiliegen : ein Schreiben an Herrn Minister Włodzimierz Cimoszewicz v. 16.08.2002.

Mit freundschaftlichen Grüßen.

Stefan Kosiewski

Zur Kenntnisnahme :

Minister Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej
Pan Włodzimierz Cimoszewicz
Al.Szucha 23
PL 00-580 Warszawa

Bundesministerium für Gesundheit und Soziale Sicherung
AZ Va 2 – 58 178-3

                                                                                  Bonn, 25. November 2002
Polnisches Kulturzentrum e.V.
z.Hd. Herrn Stefan Kosiewski
Postfach 800 626
65906 Frankfurt

Betreff: Gegenseitige Anerkennung von Schwerbehindertenausweisen zwischen
Polen und Deutschland bzw. der EU

Sehr geehrter Herr Kosiewski,

Ihr an das Auswärtige Amt der Bundesrepublik Deutschland gerichtete Schreiben vom 3. September 2002 wurde mir von dort zuständigkeitshalber zur Beantwortung zugeleitet. Zu Ihrem Anliegen äußere ich mich daher wie folgt:

Die Problematik der grenzüberschreitenden Inanspruchnahme von Nachteiligausgleichen für schwerbehinderte Menschen – nicht nur innerhalb der Europäischen Union – sondern auch mit anderen Staaten innerhalb Europas ist hier durchaus bekannt. So sind die Nachteilsausgleiche und Vergünstigungen für behinderte und schwerbehinderte Menschen in den der Europäischen Union angehörenden Mitgliedstaaten sehr unterschiedlich geregelt.
Der beispielsweise in Deutschland ausgestellte Schwerbehindertenausweis dient dem Nachweis für die Inanspruchnahme von Rechten und Nachteilsausgleichen, die schwerbehinderten Menschen in Deutschland zustehen. Gültigkeit hat er folglich nur in Deutschland, genauso wie entsprechende ausländische Ausweise keine Gültigkeit in Deutschland haben. In den letzten Jahren sind deshalb auch immer wieder Forderungen laut geworden, in der Europäischen Union einen einheitlichen Europäischen Behindertenausweis einzuführen.

Ein solcher Ausweis käme aber nur dann in Betracht, wenn der berechtigte Personenkreis der behinderten Menschen und die ihnen eingeräumten Sozialleistungen in den einzelnen Mitgliedesstaaten der Europäischen Union annähernd gleich wären. Dies ist aber gegenwärtig nicht der Fall. Die Regelungen in den Mitgliedstaaten über Sozialleistungen für behinderte und scherbehinderte Menschen sind vielmehr sehr unterschiedlich. Daher wird gegenwärtig seitens des Bundesministeriums für Gesundheit und Soziale Sicherung keine Möglichkeit für einen einheitlichen europäischen Behindertenausweis und auch keine Möglichkeit für die gegenseitige Anerkennung der nationalen Behindertenausweise, worauf Ihre Ausführung hinauslaufen, gesehen. Eine derartige Regelung setzte eine Harmonisierung der nationalen Rechte voraus mit entsprechenden erheblichen Kostenfolgen für alle Beteiligten.
Angesichts der Schwierigkeiten bei der Vereinheitlichung der in den einzelnen Staaten sehr unterschiedlich gewachsenen Systeme – Fortschritte wurden bislang lediglich bei der Inanspruchnahme von Parkerleichterung für gesonderte Gruppen von schwerbehinderten und behinderten Menschen sowie bei der unentgeltlichen Beförderung der Begleitpersonen von Blinden erzielt – hält es die Bundesregierung im Hinblick auf die Verbesserung der Lebenssituation behinderten Menschen in Europa für Erfolg versprechender, wenn der kontinuierliche Ausbau von Mindeststandards innerhalb der Europäischen Union weiter betrieben wird, wie dies derzeit mit Vorrang für Hilfen zur Beschäftigung behinderten Menschen angestrebt wird.

Mit freundlichen Grüßen
Im Auftrag
Edmund Schute

Polnisches Kulturzentrum e.V.
Postfach 800 626
D – 65906 Frankfurt am Main
                                                                      Frankfurt , 11 grudnia 2002 r
Minister Pracy i Polityki Społecznej RP
Pan Jerzy Hausner
Ul.
Gałczyńskiego 4
PL – 362 Warszawa
POLEN

Dotyczy : wprowadzenia międzynarodowych legitymacji inwalidzkich upoważniających do równoprawnego korzystania z ubikacji i miejsc zarezerwowanych dla inwalidów w Polsce i w Niemczech oraz innych krajach Unii Europejskiej, jak też innych świadczeń socjalnych na rzecz osób niepełnosprawnych.

Tutaj: zapytanie o Pismo Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP DPT II 402/2002

Szanowny Panie Ministrze,

Wspomnianym powyżej pismem z 27 września 2002 r. Dyrektor Departamentu Prawno- Traktatowego Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP Pan Jan Michałowski przesłał do Biura Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej mój wniosek o ustanowienie międzynarodowej legitymacji inwalidzkiej w sensie jak wyżej. Uprzejmie zapytuję,czy sprawa ta została podniesiona w ostatniej fazie negocjacji europejskich.

Jednocześnie informuję Pana Ministra, że w odpowiedzi na wniosek złożony równolegle na ręce Ministra Josepha Fischera Bundesministerium für Gesundheit und Soziale Sicherung odpowiedziało pismem Va 2 – 58 178-3, które opublikowane zostało w PONS GAULI Magazynie Europejskim SOWA Nr. 48 udostępnionym w internecie pod adresem

Ze względu na powagę sprawy odstępuję od możliwości złożenia skargi na brak odpowiedzi w terminie przewidzianym dla Biura Pełnomocnika Rządu przez Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Z poważaniem

Stefan Kosiewski
Prezes Polskiego Ośrodka Kultury

Do wiadomości:

Pan Jan Michałowski
Dyrektor Departamentu Prawno-Traktatowego
Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP

Herr Edmund Schute
Bundesministerium für Gesundheit und Soziale Sicherung

https://twitter.com/sowa/status/1784109443191361577

Ministerstwo
Pracy i Polityki Społecznej
Biuro Pełnomocnika Rządu
Do Spraw Osób Niepełnosprawnych
00-362 Warszawa, ul. Gałczyńskiego 4
p.o. DYREKTOR
Lilana Pindor

BON.IX 088-6b /02/MK/9608

                                                                        Warszawa, 2002-12-20
Pan

Stefan Kosiewski
Prezes Polskiego Ośrodka Kultury

Frankfurt nad Menem

Szanowny Panie,

Odpowiadając na pismo skierowane do Ministra Pracy i Polityki Społecznej RP w sprawie wprowadzenia międzynarodowej legitymacji inwalidzkiej, które wpłynęło do naszego Biura w dniu 18 grudnia 2002 roku, pragnę przedstawić Panu następujące wyjaśnienia dotyczące kwestii proceduralnych.

Pana pismo z dnia 16 sierpnia 2002 r. w powyżej wymienionej sprawie, skierowane do Ministra Spraw Zagranicznych RP, było początkowo w MSZ rozpatrywane przez Departament Unii Europejskiej i Obsługi Negocjacji Akcesyjnych, które wydaje się podmiotem najbardziej właściwym do udzielania kompleksowej odpowiedzi na przedstawione przez Pana zagadnienie.
W związku z tym Dyrektor Departamentu Unii Europejskiej i Obsługi Negocjacji Akcesyjnych, Pan Paweł Świeboda, w piśmie z dnia 27 sierpnia br. Znak: DUE 2300-44-02/JR (kopia w załączeniu), zwrócił się do Dyrektora Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej „ z prośbą o ustosunkowanie się „ do Pana wystąpienia. Oznaczało to, że – zgodnie z ustaleniami podjętymi w rozmowie telefonicznej między pracownikami naszych jednostek – Biuro Pełnomocnika miało zająć w tej sprawie stanowisko merytoryczne, do wykorzystania przez MSZ przy opracowaniu odpowiedzi na Pana wystąpienie, gdyż to Minister Spraw Zagranicznych był adresatem tego wystąpienia.

Takie stanowisko merytoryczne, zawarte w piśmie z dnia 6 września br. Znak BON.IX.088-6/02/MK/7031, podpisane przez Zastępcę Dyrektora Biura, Pana Jana Lacha, zostało przekazane do MSZ i wpłynęło do właściwego Departamentu w dniu 10 września 2002 r.
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych miało podstawę sądzić,że wypełniło w tej sprawie rolę wyznaczoną mu przez MSZ, a także że MSZ RP udzieli Panu odpowiedzi.

Ale w dniu 1 października 2002 r. do naszego Biura wpłynęło pismo z dnia 27 września 2002 r. znak DPT.II.402/2002, Dyrektora Departamentu Prawno-Traktatowego MSZ, Pana Jana Michałowskiego, przekazujące po raz drugi Pana wystąpienie. Kopię tego pisma przekazano Panu Prezesowi do wiadomości.
Uznając, że podjęcie ponownego rozpatrywania tej sprawy przez inny Departament w Ministerstwie Spraw Zagranicznych jest rezultatem zakłóceń w przepływie informacji wewnątrz MSZ, wystosowałam do Departamentu Prawno-Traktatowego MSZ pismo w dniu 11 października 2002 r. znak BON.IX.088-6a/02/MK/7717 (kopia w załączeniu). Z ubolewaniem stwierdzam, że Biuro nie przesłało Panu do wiadomości tego pisma.

W związku z ww. pismem uzyskałam z MSZ odpowiedź z dnia 7 listopada 2002 roku, znak DPT.II.402/2002 (kopia w załączeniu) podpisaną przez Zastępcę Dyrektora Departamentu Prawno-Traktatowego, Pana Tomasza Wasilewskiego, z której nie wynikało upoważnienie dla Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych do udzielenia Panu odpowiedzi.

Ponadto pragnę nadmienić, że podjęty przez Pana Prezesa problem należy uznać za bardzo istotny dla osób niepełnosprawnych. Sprawy osób niepełnosprawnych należały do 13 obszaru negocjacyjnego „Polityka społeczna i zatrudnienie”. Tymczasowe zamknięcie obszaru negocjacyjnego należącego do kompetencji Ministra Pracy i Polityki Społecznej „Polityka społeczna i zatrudnienie” nastąpiło w dniu 1 czerwca 2001 roku, a obszaru „Swobodny przepływ osób” w dniu 21 grudnia 2001 roku.
Zdaniem Biura, prowadzenie negocjacji akcesyjnych, szczególnie w ostatniej fazie, nie stanowiło odpowiedniego momentu do przedstawiania przez kraj kandydujący do Unii Europejskiej propozycji nowych rozwiązań prawnych, które miałyby dotyczyć obecnych członków UE. Polska jako państwo kandydackie skupia się przede wszystkim na uzyskaniu zgodności swojego prawa z istniejącym prawem wspólnotowym.
Można oczekiwać,że ewentualne przyszłe prace zainicjowane przez ekspertów Unii Europejskiej zaowocują wypracowaniem propozycji rozwiązań w omawianym obszarze.

Uprzejmie proszę o przyjęcie wyjaśnień, które zostały zawarte w naszym piśmie z dnia 6 września 2002 roku oraz w notatce Ambasady RP w Berlinie stanowiącej załącznik do pisma z dnia 7 listopada 2002 roku, znak DPT.II.402/2002, Zastępcy Dyrektora Departamentu Prawno-Traktatowego MSZ, Pana Tomasza Wasilewskiego.

Przepraszam za zaistnienie nieporozumienia, które w mojej ocenie – nie wynikło ze złej woli lub zaniedbań ze strony Biura Pełnomocnika Rządu do spraw Osób Niepełnosprawnych.

Z poważaniem
Zastępca Dyrektora Biura
Liliana Pindor

Załączniki: (szt.5)
Do wiadomości (bez załączników):
1. Pan Paweł Świeboda Dyrektor Departamentu Unii Europejskiej i Obsługi Negocjacji Akcesyjnych MSZ RP,
2. Pan Jan Michałowski Dyrektor Departamentu Prawno-Traktatowego MSZ RP

Erklärung – Frankfurt am Main, den 15.03.2004

Polnisches Kulturzentrum e.V.

Szanowni Państwo,

Interpelacja w sprawie trudności finansowych powiatowych zespołów ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności i problemów osób oczekujących na ich orzeczenia zgłoszona przez Posła Andrzeja NAMYSŁO
wpłynęła dnia 10-01-2003, ogłoszona dnia 23-01-2003 na posiedzeniu 40:

http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz4/i-tresc/i2596-1.htm

Odpowiedź
Jolanty Banach – sekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
wpłynęła dnia 06-02-2003 ogłoszona dnia 12-02-2003 na posiedzeniu 41 (zał.2)

zamyka stwierdzenie:
” problemy finansowe zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności dotykają bezpośrednio osoby niepełnosprawne, w tym również dzieci, uniemożliwiając im korzystanie z przysługujących im praw „.

http://ks.sejm.gov.pl:8009/iz4/i-odp/i2596-o1.htm

Rok 2003 obchodzono w Europie uroczyście jako ”Rok Niepełnosprawnych”.

w 2004 roku nadal nie ma w Polsce, w Republice Federalnej Niemiec i w Unii Europejskiej jednolitych uregulowań umożliwiającym osobom niepełnosprawnym korzystanie z przysługujących im praw na terytoriach obu państw a od 1.05.2004 na obszarze Unii Europejskiej.
——————————————
EU – Schwerbehindertenausweis
Autor: Stefan Kosiewski                                                   Datum: 18.06.04 14:30

Sehr geehrter Herr Ra. Hoffmann,
im Jahre 2002 habe ich die Errichtung des EU-Ausweises beantragt; im Jahre 2003 hat man EU-Schwerbehinderten Jahr gefeiert. Im Jahre 2004 darf man ungehindert Ware und Geld transportieren, an der Deutsch-Polnischen Grenze MUSS aber eine behinderte PERSON (mit polnischen Papieren) dem deutschen Krüppel Platz machen, weil deutscher Schaffner polnische Bescheiligungen nicht lesen muss. Und umgekhert: für ein polnischer Schaffner mein Schwerbehindertenausweis bedeutet: BAHNHOFF.
Mit derselber Wirkung habe ich mit den Politzisten in meinem Geburtsort Czeladz versucht, mit der Toilettedame auf dem Freiheitplatz / eh.: Hedwigplatz in Kattowitz/Katowice habe ich auch schon vergeblich sondiert.

Wer kann uns,EU-Schwerbehinderten, in der erweiten EU helfen?
Mit freundlichen Grüßen
Stefan Kosiewski

sowamagazyn.blogspot.de/2016/04/

żydy uchodzące ze Wschodu Ukrainy
mają mieć naszyte na ubraniu z przodu

gwiazdy sześcioramienne a na ramionach
szeroką, białą wstążkę; oligarchia ma mieć

dolary naklejone na całym ciele i niewinność
wypisaną na czołach, bo tak chce Jacynik

„….RBNiO przypomniała, że osoby, które chcą opuścić strefę działań wojennych, powinny mieć widoczne na ubraniu oznakowanie: jeśli jest to grupa, na jej czele i na końcu powinni iść ludzie z widocznymi rozciągniętymi kawałkami białego płótna; pojedyncze osoby powinny mieć na ramieniu szeroką białą wstążkę”…

Stefan Kosiewski

Przed chwilą · vk.com/wall467751157_169
Download oLIGARCHIA zYDOWSKA NA uKRAINIE I eLITY pOLITYCZNE W pOLSCE.pdf
Stefan Kosiewski

20 min · Cloud Box Pro sowafrankfurt.wordpress.com/…/nie-ma-takiego-kraju…/

oLIGARCHIA zYDOWSKA NA uKRAINIE I eLITY pOLITYCZNE W pOLSCE.pdf – docshare.tips

docshare.tips

inba.info/download/586f6187b6d87f20808b47ab

 vk.com/wall467751157_169

sowafrankfurt.wordpress.com/2011/12/14/stefan-kosiewski-do-ministra-sikorskiego-o-ustanowienie-europejskiej-legitymacji-inwalidzkiej-do-cimoszewicz-16-08-2002/

sowafrankfurt.wordpress.com/2002/08/16/o-ustanowienie-legitymacji-inwalidzkiej-uprawniajacej-do-rownych-swiadczen-w-polsce-i-na-obszarze-unii-europejskiej-stefan-kosiewski-oswiata-frankfurt-nad-menem-16-08-2002-do-minister-spraw-zagranic/

sowa-magazyn.blogspot.com/2021/08/wniosek-o-ustanowienie-legitymacji.html

facebook.com/me.sowa/posts/pfbid0KKJhpdQ9y2WkcqGNW7u3tSaqhxYLZXGYzyUFREjhW5MDJJRgjLc4xr2yr3w4BCn9l

Podobne

An den Schulverein „OSWIATA” z. H. Herrn S. Kosiewski Postfach 800626 65906 Frankfurt – Sekretariat der Ständigen Konferenz der Kultusminister der Länder in der Bundesrepublik Deutschland2 stycznia, 1995W "Niemcy"

Niemcy powinny być przychylnym partnerem Polski, skoro podpisały z nią 17 czerwca 1991 Traktat o dobrym sąsiedztwie i przyjacielskiej współpracy Stefan Kosiewski do Prof. Eugeniusza Smolara i Prof. Piotra Madajczyka 20230123 Originiere Benennung: Polnische Kriegsgräber auf dem Hauptfriedhof in Frankfurt am Main, Gewann E, Nr 15723 stycznia, 2023W "Dr. John W. Cywinski"

Miroslaw ROGALA Chicago, IL Artysta, Help-convert-przekonwertować18 stycznia, 2016W "Poema"

sowa gloria.tv/mysowa

Opublikowano 16 sierpnia, 2002

Zobacz wpisy

Stefan Kosiewski (1953) Přeložil František Všetička ALTERNATIVA PLUS

O ustanowienie legitymacji inwalidzkiej uprawniającej do równych świadczeń w Polsce i na obszarze Unii Europejskiej. Stefan Kosiewski OSWIATA Frankfurt nad Menem 16.08.2002 do: Minister Spraw Zagranicznych RP Pan Włodzimierz Cimoszewicz

Dodaj komentarz

https://sowafrankfurt.wordpress.com/2002/08/16/dotyczy-otwarcia-obszaru-rokowan-miedzynarodowych-w-zakresie-rownego-korzystania-z-ustawowych-uprawnien-przez-osoby-niepelnosprawne-inwalidow-na-terenie-polski-i-unii-europejskiej/

AD 2002 Wniosek o ustanowienie Legitymacji Inwalidzkiej Stefan Kosiewski Do MSZ Wlodzimierza Cimoszewicza Prof. Tadeusz Kruczkowski Grodno Niemoralni Agenci Warszawy na Bialorusi DW58 20210817 ME SOWA.pdf

Donat Lusk

Apr 27, 2024, 5:43:40 PMApr 27
to so...@googlegroups.com, skosi...@gmail.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com

Jacek Saryusz-Wolski powinien oddać państwu 900 tys. zł. Polnisches Kulturzentrum e.V.    rodsSeopnt3ti0a4287026f88f4c0i9ifi6 mi472571u3g3iu1t9un0h3f5  ·

fundacja Natolin, której prezydentem jest Saryusz-Wolski dostanie kasę za wygłupienie się w roli rzekomego przeciwnika Tuska

sowa-magazyn.blogspot.com/2017/03/wpisane-ofiary-cykliczne-pdo463-lepper.html?view=sidebar

5

nażreć się wieprzową kiełbasą na Kasprowym, bo w Izraelu tego nie ma Polski Komitet Narodowy: Jacek Saryusz-Wolski powinien oddać państwu 900 tys. zł.

Stefan Kosiewski

11 godz.

zięć żydokomunistycznego generała Hermaszewskiego, członka WRON, zbrojnej grupy, która dokonała bezprawnego wprowadzenia stanu wojennego, brytyjski obywatel Richard Czarnecki zrobił kryminalny geszeft ze żydem Saryjuszem-Wolskim: fundacja Natolin, której prezydentem jest Saryusz-Wolski dostanie kasę do prywatnej kieszeni za wygłupienie się w roli rzekomego przeciwnika Tuska

Audio: gloria.tv/audio/ZUmipKRXMQxf4ptRo9CTbuYV7

PDF: de.scribd.com/document/640066434/CYKLICZNI-WROGOWIE-EUROPY-PDO462-BECIKOWA-LIRA-KORBOWA-FO-von-Stefan-Kosiewski-PDO168-Po-Zamachu-W-Berlinie-Londynie-ZECh-Studia-Slavica-et-Khazarica

PDF:

issuu.com/.../cykliczni_wrogowie_europy_pdo462_be#

https://boosty.to/mysowa/posts/9e40137e-a4d5-479e-9e63-ec36e760e928

TW "Wolfgang" odwołany ze stanowiska Ambasadora, a siatka szpiegoska?

twitter.com/sowa/status/1456733221773881345 "konwent" Alexandra Zająca?

Nov 15 13:49

Kresem miłości ból jest i cierpienie Bryzeidy i Krymhildy Angelologia CZASU PANDEMII PSYCHOZY von Stefan Kosiewski ad. CB17 SSetKh ZECh

https://boosty.to/mysowa/posts/8c829c91-241c-4230-a736-acc7c6997a6c

Kaczyński ogłasza kandydata PiS na komisarza UE. Gorzkie słowa Sikorskiego

wiadomosci.wp.pl

Kaczyński ogłasza kandydata PiS na komisarza UE. Gorzkie słowa Sikorskiego

https://www.facebook.com/PolnischesKulturzentrum/posts/pfbid02xqkh8qtjhEb6uWjT6TojzCutCa8apyHps5nCgcr8pvrS3FG7KogjJQBvrbdDbWKvl

.

640066434-CYKLICZNI-WROGOWIE-EUROPY-PDO462-BECIKOWA-LIRA-KORBOWA-FO-von-Stefan-Kosiewski-PDO168-Po-Zamachu-W-Berlinie-Londynie-ZECh-Studia-Slavica-et-Khazarica.pdf

Donat Lusk

Apr 28, 2024, 1:40:42 PMApr 28
to so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com, biuro.p...@pk.gov.pl, Pawel.N...@pk.gov.pl

KOD GENETYCZNY ZBRODNI STANU PK I Ko1 2383.2020 ZR von Stefan Kosiewski do Biura Prezydialnego Prokuratury Krajowej NWO^PPP

 Audio: gloria.tv/post/bLJsfSkcAdjh4T7XFSs4Vcjvp

mysowa.tumblr.com/post/749007568503996416/kod-genetyczny-zbrodni-stanu-pk-i-ko1-23832020-zr

 Od: Nożewski Paweł (PR) <Pawel.N...@pk.gov.pl> w imieniu użytkownika Biuro Podawcze <biuro.p...@pk.gov.pl>
Wysłane: wtorek, 17 listopada 2020 07:28
Do: so...@googlegroups.com <so...@googlegroups.com>
Temat: W załączeniu przesyłam pismo z dn. 12 listopada 2020r

BIURO PREZYDIALNE
Wydział Skarg i Wniosków
ul. Postępu 3
02-676 Warszawa

Email: biuro.p...@pk.gov.pl

KOD GENETYCZNY ZBRODNI STANU

PK I Ko1 2383.2020 ZR von Stefan Kosiewski do Biura Prezydialnego Prokuratury Krajowej NWO^PPP

 "Morawiecki i wielu innych polityków PiS jest na usługach rosyjskiego wywiadu",

stwierdził Tusk [1][1]  Albicla - pozwól by wszystko stało się jasne

Prokuratura Krajowa, Biuro Prezydialne
ul. Postępu 3 02-676 Warszawa, Polen

Szanowna Pani Prokurator Kolińska-Śnieg,

w nawiązaniu do postulatu "konieczności precyzyjnego
opisania faktów wskazujących na to", że doszło do czegoś,
zawartego w ostatnim akapicie podpisanego błędnie przez
Panią Prokurator obłędnego Pisma z 12 listopada 2020 r.:

1.
Wskazuję na błąd w pisowni nazwiska używanego przez Panią
Prokurator: Kolińska Śnieg pisane bez łącznika jest błędem,
jeżeli nie używa Pani nazwiska góralskiego (Bachleda Curuś)
vide: pisowania nazwisk dwuczłonowych, sjp; 6 sty 2020:

"nazwiska dwuczłonowe w Polsce zasadniczo zapisuje się
używając łącznika (a nie myślnika!), np. Kossak-Szczucka,
Skłodowska-Curie, Junosza-Stępowski, Pobóg-Malinowski", [2][2]
wyjaśniła Agnieszka Wierzbicka z Uniwersytetu Łódzkiego

Poradni Językowej Zakładu Współczesnego Języka Polskiego
Instytutu Filologii Polskiej przy ul. Pomorskiej 171/173.
Błąd w pisowni nazwiska używanego przez urzędnika państwa
polskiego; w dopełniaczu poprawnie: Kolińskiej-Śnieg [3][3]

2.
Łączy Pani Pismo PK I Ko1 2383.2020 z obłędnym charakterem
korespondencji otrzymanej z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku,
która zdaniem Biura Prezydialnego Prokuratury Krajowej "ma
ogólny i nieracjonalny charakter", stąd Prokurator - która

nie wie, jak sama się nazywa - konkluduje błędnie, w drugim
akapicie, że "dlatego brak jest możliwości jej rozpoznania
bądź rzeczowego do niej odniesienia". Po czym w trzecim
zdaniu przechodzi Pani do przerzucenia błędów Prokuratury

na Autora (promienistego) "Ody do młodości" pomawiając Go
o to, że: "Treść Pana korespondencji jest na tyle chaotyczna
i niezrozumiała, że nie pozwala na ustalenie kierunku Pana
wniosków i ewentualnych oczekiwań wobec prokuratury".

3.
Tymczasem zaś: "Nie ma w Polsce pozwolenia na spalanie
czegokolwiek, ponieważ mamy prawo, które tego zabrania.
Niezależnie od tego, co mówią politycy, prawo w Polsce
wciąż obowiązuje i zabrania spalania np. mułów, węgla

brunatnego czy mokrego drewna - mówi Dawca świata. Etc.
Bohater Stworzenia". (3) Spalane i kremowane jednak jest
wciąż byle co: bez ubliżania przytomności umysłów Polaków
permanentnie palone są śmieci na Pomorzu Gdańskim; "Budyń",

który przed skremowaniem się przed odpowiedzialnością
karną za m. in. wydelegowanie (jako Prezydent Gdańska)
prywatnie się (Adamowicza) do kasowania w Lipsku/ była NRD
na fotelu Członka Rady Nadzorczej spalarni śmieci, ojca

4.
córkom, które stać na studia na prywatnej uczelni w USA
z matki z domu o nazwisku jednoczłonowym, nie góralskim
bynajmniej: Abramska, obsadzona w Parlamencie Europejskim
po płomiennej mowie, w której śp. męża uwidziała sobie w Niebie

chaotycznie i nieracjonalnie przyjmującego tam gwiazdki
wysyłane przez Jurka Owsiaka po liceum ekonomicznym, syna
żyda i pułkownika Komendy Głównej Milicji Obywatelskiej
agnostyka praktykującego Wielkiej Orkiestry Mrówki Melona [4][4]

oficerem prowadzącym Kaczyńskiego była pani Basia Skrzypek,
która wcześniej prowadziła gen. Janiszewskiego z GRU, zastępcę
gen. Jaruzelskiego w Biurze Politycznym KC PZPR - poszlaka ta,
jak kod genetyczny DNA dowodzi precyzyjnie zbrodni stanu, ZŁA.

instagram.com/p/C6TfV9RiFEO/

 drive.google.com/uc?id=1jwPXA-ffyEyblsMye7wQHcLYLM6zZGzy&export=download

vk.com/wall467751157_2720

sowamagazyn.blogspot.com/2024/03/ziobro-do-zera-skrymowany-dyptychon-ze.html

MOWY Prolegomena von Stefan Kosiewski OPUS VITAE na emigracji politycznej od 19821215 NA PUTINA DYSTYCH 20220906 ME SOWA

Audio: gloria.tv/post/QnSqWCAWJdJF2wCBmCeYtCZmh

PDF: de.scribd.com/document/663143121/MOWY-Prolegomena-von-Stefan-Kosiewski-OPUS-VITAE-na-emigracji-politycznej-od-19821215-NA-PUTINA-DYSTYCH-20220906-ME-SOWA

boosty.to/mysowa/posts/d581677f-3a8d-41d5-8438-a3619284a223

sowamagazyn.blogspot.com/2024/04/kod-genetyczny-zbrodni-stanu-pk-i-ko1.html

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „sowa1” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na sowa1+un...@googlegroups.com.

[2][2] pisowania nazwisk dwuczłonowych, sjp 6 sty 2020 poradnia-jezykowa.uni.lodz.pl/faq/pisownia-nazwisk-goralskich-np-bachleda-curus/ "nazwiska dwuczłonowe w Polsce zasadniczo zapisuje się używając łącznika (a nie myślnika!), np. Kossak-Szczucka, Skłodowska-Curie, Junosza-Stępowski, Pobóg-Malinowski. Jednak od tej zasady istnieje wyjątek – dotyczy on zapisu nazwisk góralskich, które nie są związane ze sobą łącznikiem"

[3][3] Jan Grzenia, Uniwersytet Śląski Słownik nazw własnych (ss. 64-65 i 71-72)
sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/nazwiska-dwuczlonowe;3299.html

[4][4] ZIOBRO DO ZERA SKRYMOWANY Dyptychon ze scenami cyrkowymi von Stefan KOSIEWSKI ZECh Widowisko wielkanocne ze scenami męki Pana Ministra SSetKh FO NWO^PPP 20240329 ME SOWA
Audio: gloria.tv/post/HYKnGeVZp2ys2HzwaHLWdiDAm  Morawiecki and many other PiS politicians
albicla.com/mysowa/post/1001264288 is in the service of Russian intelligence — said Tusk
Kaczyński's leading officer was Mrs. Basia Skrzypek, who had previously led General Janiszewski from the GRU. Original (Polnisch) übersetzt von parler.com/ Morawiecki und viele andere PiS-Politiker
steht im Dienst des russischen Geheimdienstes Books of Morawiecki's Exit from the Polish Nation Box Office CB10 FO von Stefan Kosiewski SSetKh ZR ZECh 20200917 ME SOWA PDO365 Trump Bhagdi Reiss
Image uploaded by Ksiegi Wyjscia Morawieckiego Z Kasa Narodu Polskiego CB 10 FO von Stefan Kosiewski SSet Kh 20200917 ME SOWA PDO 365 PDO 654 : Stefan Kosiewski : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive archive.org/details/ksiegi-wyjscia-morawieckiego-z-kasa-narodu-polskiego-cb-10-fo-von-stefan-kosiews

MOWY Prolegomena von Stefan Kosiewski OPUS VITAE na emigracji politycznej od 19821215 NA PUTINA DYSTYCH 20220906 ME SOWA (2).pdf

Donat Lusk

Apr 30, 2024, 7:33:28 PMApr 30
to Donat Lusk, so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com, biuro.p...@pk.gov.pl, Pawel.N...@pk.gov.pl

Stefan Kosiewski

otSpordsen738l2 34lmii13af77hc6c7mlf75agf38i0f81lt1021fmn8f2  · Grono odbiorców: Publiczne

Audio: gloria.tv/post/4utwmzFczVNsCE2NWcPvZgXJY

PDF:

de.scribd.com/document/689362474/

PDF:

vk.com/doc467751157_478194847

PDF:

issuu.com/kulturzentrum/docs/oficerem_prowadzacym_m._morawieckie

PDF:

mega.nz/file/uuJlFA5T#RYUUNV1JXJqBntHHCCjgbVjOmWlbYNljQoWYM-e795U

PDF:

online.pubhtml5.com/icot/mlbb/

Audio:

mixcloud.com/stefan-kosiewski/oficerem-prowadzacym-m-morawieckiego-byl-mjr-jacek-ksyn-biskupi-moi-we-watykanie-pdo616-pdo225-vsk/

sowa-magazyn.blogspot.com/2015/11/pilityka-paliatywna-pdo225-hymn-uwego.html

Audio:

gloria.tv/post/4SsGAQbzHwiS1v1duZRTTDekE

Oficerem prowadzącym Mateusza Morawieckiego w okresie jego studiów uniwersyteckich był major Jacek Ksyń, mówi były Prokurator Czyżewski,

sowafrankfurt.wordpress.com/2018/10/14/oficerem-prowadzacym-mateusza-morawieckiego-w-okresie-jego-studiow-uniwersyteckich-byl-major-jacek-ksyn-mowi-byly-prokurator-czyzewski/ Polityka paliatywna PDO225 Hymn Uwego Poety Polski Do Rady Narodów Europy HERODY Herodenspiel von Stefan Kosiewski Akt III CANTO DCXXV

https://www.linkedin.com/.../stefankosiewski_polityka.../

Oficerem prowadzacym M Morawieckiego był mjr Jacek Ksyń Biskupi moi we Watykanie PDO616 Am 15 Oktober AD 2018 Gott sei Dank PDO225 Congrega In Unum HERODY Herodenspiel von Stefan Kosiewski 20181013 ME SOWA

calameo.com

Oficerem prowadzacym M Morawieckiego był mjr Jacek Ksyń Biskupi moi we Watykanie PDO616 Am 15 Oktober AD 2018 Gott sei Dank PDO225 Congrega In Unum HERODY Herodenspiel von Stefan Kosiewski 20181013 ME SOWA

Audio: https://gloria.tv/post/4utwmzFczVNsCE2NWcPvZgXJY PDF: https://de.scribd.com/document/689362474/ PDF: https://vk.com/doc467751157_478194847 PDF: https://issuu.com/kulturzentrum/docs/oficerem_prowadzacym_m._morawieckie PDF:...

Stefan Kosiewski

Snoosprtdeg7d0ggh6g3fo4c3t3ta1642i5uc19tml9i4ulu1.81z3g 00c2  ·

Grono odbiorców: Publiczne

https://sowafrankfurt.wordpress.com/2018/0/page/2/

Dobrze się też stało, iż nie dalej, jak wczoraj, w piątek 12 października AD 2018 rzecznik Diecezji Limburg, Stephan Schnelle nie wypowiedział się znowuż omylnie, siejąc tylko niepotrzebnie zamęt w umysłach maluczkich, w ślad za perfidnym Dziekanem Frankfurtu, zaś bez wyraźnego upoważnienia swojego i mojego ks. Biskupa, jak miało to niestety jeszcze miejsce ostatnio, w gorszącej sprawie głęboko osadzonych tendencji homoseksualnych byłego rektora wyższej szkoły Jezuitów we Frankfurcie nad Menem tudzież grzesznych czynów Dziekana Frankfurtu nad Menem (Johannes Graf von und zu Eltz, rocznik ’57), prywatnie: wujek nieszczęsnego barona i odwołanego wicekanclerza RFN, nie używającego już, Dzięki Bogu, bezprawnie na wzór tytułu do próżnej chwały i sławy nowej szlachty, stopnia naukowego Doktora, któremu to księdzu von und zu Grafowi Janowi powiedziałem pięć lat temu otwarcie w paru słowach przez Internet, ażeby nie robił więcej dywersji (nie kopał dołków pod moim Biskupem), dywersji przeciwko Biskupowi, któremu przysięgał posłuszeństwo i który wprowadził go na katedrę we Frankfurcie (byłem przy tym, a jakże – z bliskimi Osobami; ze zgorszeniem obserwowałem ludzi bijących brawo Pani Mamie ks. Dziekana, albowiem Dom Boży, moim zdaniem, to nie jest Theatrum świata tego i nie należy zamieniać świątynii Bożej, Domu Ojca Naszego Pana Jezusa Chrystusa, w targ próżności debili, z którą to przypadłością należy zrobić to samo we Wspólnocie Wiernych, co Pan Jezus zrobił ze stołami handlarzy żydoskich w Jeruzalem: powywracać do góry nogami całe to barachło i nierząd, wyciąć, wypalić do żywego końca mieczem św. Jerzego, do ostatniego smoka, mąciciela, powycinać i wypalić to, co trzeba hydrze, natomiast odwołanie do historycznych motywów kulturowych jak i i tradycji antycznych wiary Europejczyków jest jak najbardziej na miejscu, uzasadnione i jasne dla każdego chyba, kto „Dzieckiem w kolebce kto łeb urwał Hydrze, ten młody zdusi Centaury”; tak jest, Herkules z Kassel i Adam Mickiewicz,

+ + +

Diecezja Limburgska: Jako członek Zgromadzenia Synodalnego byłeś bardzo blisko Drogi Synodalnej i jak wielu innych pokładałeś duże nadzieje w innowacjach. Jednak Watykan odrzucił Komitet Synodalny i to, co stanie się dalej, wydaje się niejasne. Jak dużą masz jeszcze nadzieję na kontynuację w tym momencie?

do Eltza: To, co z daleka wygląda na linię prostą, gdy przyjrzysz się bliżej, jest ruchem zygzakowatym: akcja i reakcja, tam i z powrotem, postęp i odpychanie. To jest normalność Kościoła. Zawsze jest w nim ruch, bo całkowicie sztywna instytucja nie przetrwałaby tysiącleci. Ale ten ruch jest irytująco pracochłonny i czasochłonny w naszych czasach. Ponieważ na jego drodze stoi tak wiele przeszkód, szczególnie w Rzymie, i ponieważ dzieje się to tak wolno, tracimy po drodze zbyt wielu ludzi; to mnie bardzo martwi. Niemniej jednak jest powód do optymizmu. Nie da się już na przykład wyeliminować faktu, że dziś na wszystkie kwestie w Kościele patrzy się i omawia z perspektywy kobiet. Dyskusja o równouprawnieniu w urzędach święceń wprowadza w życie całą normalność życia społecznego i rodzinnego, Kościół tego nie pozostawi bez zmian, to w ogóle nie jest możliwe.

domradio.de

Johannes zu Eltz verlässt Spitze der Frankfurter Stadtkirche

https://www.facebook.com/me.sowa/posts/pfbid035GpM6rzAXGcepvN8RUVMr7odmwtJSMQ4yveiiTr4fuuVQfkksf7deAtoc5vB3bPEl

--
Otrzymujesz tę wiadomość, bo subskrybujesz grupę „sowa2” w Grupach dyskusyjnych Google.
Aby anulować subskrypcję tej grupy i przestać otrzymywać od niej wiadomości, wyślij e-maila na sowa2+un...@googlegroups.com.

Oficerem prowadzacym M. Morawieckiego byl mjr Jacek Ksyn Biskupi moi we Watykanie PDO616 am 15. Oktober AD 2018 Gott sei Dank PDO225 CONGREGA IN UNUM HERODY Herodenspiel von Stefan Kosiewski 20181013 ME SOWA.pdf

skosi...@gmail.com

May 1, 2024, 3:20:25 AMMay 1
to Donat Lusk, so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com, biuro.p...@pk.gov.pl, Pawel.N...@pk.gov.pl

Audio: gloria.tv/post/dSYqWS6BwRuK1Skv3DaZt8okp
WOJNA ŻYDOSKA NAZISTÓW na Ukrainie ZECh HERODY Herodenspiel von Stefan KOSIEWSKI FO PAND. PSYCHOZY ZR Studia Slavica et Khazarica DZIECKO NA MACĘ URODZIĆ W LEBENSBORN M33 20220512 ME SOWA
PDF:
de.scribd.com/document/616765255/
PDF:
academia.edu/79040584/
PDF/Audio:
archive.org/details/wojna-z-ydoska-nazisto-w-na-ukrainie-zech-herody-herodenspiel-von-stefan-kosiews
PDF:
mega.nz/file/eigWQDIT#bgwuewIM9i8O18a8c5O2VO4bTNuMTig52yhY7B0XfPM
PDF:
online.pubhtml5.com/icot/wqhi/

Audio:
.mixcloud.com/stefan-kosiewski/wojna-żydoska-nazistów-na-ukrainie-zech-herody-herodenspiel-von-stefan-kosiewski-dziecko-na-macę-m33/
Audio:
odysee.com/@sowa.magazyn:0/wojna.żydoska
Audio:
castbox.fm/episode/WOJNA-%C5%BBYDOSKA-NAZIST%C3%93W-na-Ukrainie-ZECh-HERODY-Herodenspiel-von-Stefan-KOSIEWSKI-FO-PP-ZR-SSetKh-DZIECKO-NA-MAC%C4%98-URODZI%C4%86-W-LEBENSBORN-M33-20220512-ME-SOWA-id3977126-id494778824

sowafrankfurt.wordpress.com/2022/05/10/wojna-zydoska-nazistow-na-ukrainie-zech-herody-herodenspiel-von-stefan-kosiewski-fo-pand-psychozy-zr-studia-slavica-et-khazarica/
https://sowafrankfurt.wordpress.com/2022/05/04/dziecko-na-mace-urodzic-w-lebensborn-33-muszelki-von-stefan-kosiewski-studia-slavica-et-khazarica-fo-pand-psych-zr-zech-odzydzanie/

sowamagazyn.blogspot.com/2022/05/polscy-wolnomularze-grupy-windsor-grupy.html
https://boosty.to/mysowa/posts/292f8342-8cfb-4e22-a76d-eee12f8dbbe3

sowafee.jimdofree.com/2022/05/10/wojna-żydowska-przeciw-rzymowi-wszczęta-została-66-r-po-chrystusie/
PDF:
calameo.com/read/0073774925cc0f79451b5

image011.jpg
image025.jpg
image026.jpg
image027.jpg
image028.png
image029.png
image030.png
image031.jpg
image032.jpg
image033.jpg
image034.jpg
image017.jpg
image035.jpg
image036.jpg
image037.jpg
image038.jpg
image039.jpg
image040.jpg
image042.jpg
image018.png
image019.jpg
image020.jpg
image021.jpg
image022.png
image023.jpg
image024.jpg
WOJNA ŻYDOSKA NAZISTÓW na Ukrainie ZECh HERODY Herodenspiel von Stefan KOSIEWSKI FO PAND. PSYCHOZY ZR Studia Slavica et Khazarica DZIECKO NA MACĘ URODZIĆ W LEBENSBORN M33 20220512 ME SOWA (3).pdf

skosi...@gmail.com

May 2, 2024, 3:09:54 AMMay 2
to so...@googlegroups.com, skosi...@gmail.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com

Kuzynka Morawieckiego od wiatraków na Bałtyku, słup mafijny w rodzinie: Wielkie podziękowania dla Jan Rosenow i całego zespołu RAP za to, że pozwolili mi być częścią historii RAP!

sowa

@sowa

Audio:

gloria.tv/post/cJ7NWxsRFQ271io7vuj1Mg6qQ

https://de.scribd.com/document/662593930/ https://academia.edu/44110454/ słup mafijny w rodzinie https://boosty.to/mysowa/posts/9c22c5de-f475-4386-9fb2-1a463274ccd4 Wielkie podziękowania dla Jan Rosenow i całego zespołu RAP za to, że pozwolili mi być częścią historii RAP! https://sowafrankfurt.wordpress.com/2020/09/17/ksiegi-wyjscia-morawieckiego-z-kasa-narodu-polskiego-cb10-fo-von-stefan-kosiewski-ssetkh-zr-zech/

https://patreon.com/posts/78135522

Original (Polnisch) übersetzt von

https://gloria.tv/post/cJ7NWxsRFQ271io7vuj1Mg6qQ

https://de.scribd.com/document/662593930/ https://academia.edu/44110454/ Mafia-Säule in der Familie https://boosty.to/mysowa/posts/9c22c5de-f475-4386-9fb2-1a463274ccd4 Ein großes Dankeschön an Jan Rosenow und das gesamte RAP-Team, dass ich Teil der RAP-Geschichte sein durfte! https://sowafrankfurt.wordpress.com/2020/09/17/ksiegi-wyjscia-morawieckiego-z-kasa-narodu-polskiego-cb10-fo-von-stefan-kosiewski-ssetkh-zr-zech/War diese Übersetzung korrekt? Gib uns Feedback zur Verbesserung:

Zitat

Antoni

@Anatol1125449

·

11 Std.

Czy ktoś kiedyś widział Rudego Tuska na spacerze z żoną...? Tak jak premier Morawiecki...?

Bild

8:54 vorm. · 2. Mai 2024

Księgi wyjścia Morawieckiego z kasą Narodu Polskiego CB10 FO von Stefan Kosiewski SSetKh ZR ZECh 20200917 ME SOWA PDC365 Trump Bhagdi Reiss PDO654

von sowa

Audio: https://gloria.tv/post/cJ7NWxsRFQ271io7vuj1Mg6qQ  PDF: https://de.scribd.com/document/662593930/

PDF: https://www.academia.edu/44110454 / PDF: https://issuu.com/kulturzentrum/docs/ksiegi_wyjscia_morawieckiego_z_kasa_narodu_polskie

PDF: https://mega.nz/file/23owSQRT#OYaIt8nqMF5nKhbe5QFei8pSIptGO2ZPGhJT8J50Ga4

PDF/Audio: https://archive.org/details/ksiegi-wyjscia-morawieckiego-z-kasa-narodu-polskiego-cb-10-fo-von-stefan-kosiews

PDF: https://online.pubhtml5.com/icot/revh/

https://linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6886991100729450496

https://sowafrankfurt.wordpress.com/2020/09/17/ksiegi-wyjscia-morawieckiego-z-kasa-narodu-polskiego-cb10-fo-von-stefan-kosiewski-ssetkh-zr-zech/

https://www.patreon.com/posts/78135522

image001.jpg
image030.jpg
image002.jpg
image003.jpg
image008.jpg
image009.jpg
image010.jpg
image011.jpg
image012.jpg
image004.jpg
image005.jpg
image007.jpg
image016.jpg
image020.jpg
image024.jpg
image026.jpg
image028.jpg
Ksiegi Wyjscia Morawieckiego z Kasa Narodu Polskiego CB10 FO von Stefan Kosiewski SSetKh ZR ZECh 20200917 ME SOWA PDO365 Trump Bhagdi Reiss PDO654 (2).pdf

skosi...@gmail.com

May 3, 2024, 5:51:21 PMMay 3
to Donat Lusk, so...@googlegroups.com, sowam...@googlegroups.com, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com, biuro.p...@pk.gov.pl, Pawel.N...@pk.gov.pl, nowoczes...@gmail.com

PDF: de.scribd.com/document/620332950/KARTEL-SITWY-PDO232-Wojny-Krymskie-FO318-322-350-KUKULKI-Magazyn-Europejski-SOWA-20151121-Dlaczego-syn-Kornela-Morawieckiego-wygasza-za-Naimskiego-to

Nue Posts sehenKonversation

Sander Gutt.

@SanderGut

·

7 Std. Jak powinno się napisać poprawnie: obrzydliwe piski czy pyski?🤔

Bild

sowa

@sowa

obżydliwe PDF: online.pubhtml5.com/icot/qbxw/ KARTEL SITWY PDO232 Wojny Krymskie FO318 322 350 KUKULKI Dlaczego syn Kornela Morawieckiego wygasza za Naimskiego to, co jest do wygaszenia po zastrzeleniu premiera Wilczka 20151121 ME SOWA

Post übersetzen

online.pubhtml5.com

KARTEL SITWY PDO232 Wojny Krymskie FO318 FO322 FO350 KUKUŁKI Dlaczego...

Audio: gloria.tv/post/PZZw8vrYPfHk4uDfcGNFHrQii KARTEL SITWY PDO232 Wojny Krymskie FO318 322 350 KUKULKI Dlaczego syn Kornela Morawieckiego wygasza za Naimskiego to, co jest do wygaszenia po...

11:15 nachm. · 3. Mai 2024

·

3 Mal angezeigt

twitter.com/sowa/status/1786504873946521886

Wysłano: niedziela, 28 kwietnia 2024 19:40

image005.jpg
image032.jpg
image036.png
image037.jpg
image038.jpg
image039.jpg
image040.jpg
image041.jpg
image042.png
image043.png
image044.png
image007.png
image045.jpg
image046.jpg
image047.jpg
image048.jpg
image049.jpg
image050.jpg
image051.jpg
image052.jpg
image053.jpg
image054.jpg
image009.jpg
image055.jpg
image011.jpg
image013.jpg
image018.jpg
image022.png
image028.jpg
image030.jpg
KARTEL SITWY PDO232 Wojny Krymskie FO318 322 350 KUKULKI Dlaczego syn Kornela Morawieckiego wygasza za Naimskiego to, co jest do wygaszenia po zastrzeleniu premiera Wilczka 20151121 ME SOWA.pdf

skosi...@gmail.com

May 5, 2024, 12:10:47 PMMay 5
to Donat Lusk, so...@googlegroups.com, sowamagazyn, so...@googlegroups.com, sowa-fr...@googlegroups.com, sowa-m...@googlegroups.com, nowoczes...@gmail.com, cbv...@gmail.com, z...@pzko.cz, szk...@us.edu.pl, biuro.p...@pk.gov.pl, Pawel.N...@pk.gov.pl

PDF: de.scribd.com/document/729489031/Sekretne-przejście-Czesława-Miłosza-von-Stefan-Kosiewski-WIDZENIE-WIDZENIA-20240505-ME-SOWA

Audio: 631 4 godziny temu edytowano

gloria.tv/post/LBoRevyGv3EA2iPfQ7AWqTWHB

May 05 14:33

Sekretne przejście Czesława Miłosza nad Zatoką San Francisco NWO^PPP von Stefan Kosiewski Deep state in the United States[1] Studia Slavica et Khazarica ZECh FO ZR 20240505 ME SOWA

PDF:

academia.edu/118578343/Sekretne_przejęcie_Czesława_Miłosza_von_Stefan_Kosiewski_WIDZENIE_WIDZENIA_Schwalbach_Olkusz_20240505_ME_SOWA

sowafee.jimdofree.com/polski/cywilizacje-mistyki/

PDF: online.pubhtml5.com/icot/oxli/ Sekretne przejście Czesława Miłosza nad Zatoką San Francisco NWO^PPP von Stefan Kosiewski Deep state in the United States[1] Studia Slavica et Khazarica ZECh FO ZR 20240505 ME SOWA twitter.com/sowa/status/1787098799950745737

WIDZENIE WIDZENIA (w soczewce teleologicznej eksplikacji tekstu)

instagram.com/p/CdMYAJMo2mG/

Al. Scriabin Romance - Kacper Nowak & Mara Dobresco youtu.be/j6Wsvh7R1xs

- Z ilu stanów składają się Stany Zjednoczone? Z 50, czy z 51 stanów, jeśli nie liczyć D.C. (District of Columbia) za stan, to przecież unikatowy charakter ma także D.S. (Deep state in the United States), którego istnienie węgierski Friedman György[2] wywiódł z istnienia w Stanach Zjednoczonych od 1871 roku służby cywilnej[3]. W tzw. Polsce po Magdalence ’89, szefową służby cywilnej jest Anita Noskowska-Piątkowska, która zgodnie z ustawą o służbie cywilnej złożyła do końca marca 2024 sprawozdanie z działalności za rok 2023[4]. Ustawowo Prezes Rady Ministrów w ciągu trzech miesięcy przyjmuje lub odrzuca to sprawozdanie.

Donald Tusk ma zatem jeszcze tylko niecałe dwa miesiące, po 5 maja 2024, na wnikliwe i krytyczne, niełatwe zapoznanie się uważne a
merytoryczne z tekstem sprawozdania, w którym szefowa tzw. głębokiego państwa w Polsce po Magdalence 1989 r. wyraziła m. in. zadowolenie z 20 % podwyżki pensji, wynagrodzeń[5] dla 7 tys. 674 urzędników służby cywilnej wśród 119 591 zatrudnionych w tej służbie cywilnej, ze średnim
wynagrodzeniem 9 353 zł brutto po podwyżce w stosunku do 2022 r. Przede wszystkim jednak Noskowska-Piątkowska związała (skuła) Tuskowi ręce kajdankamizaklęcia zaprawdę magicznego: „Racjonalne zarządzanie ludźmi musimy planować i realizować w dłuższej perspektywie czasowej.
vk.com/wall467751157_2764

Koncepcja zarządzania kadrami służby cywilnej nie może się zmieniać o 180 stopni przy każdej zmianie ekipy rządzącej”[6], skucia de facto
uniemożliwiającego premierowi RP dokonanie skutecznych działań kontrolnych służby cywilnej, wśród których to, racjonalnych czynności
prospołecznych, obniżenie wydatków państwa na służbę cywilną (na wstępnym etapie chociażby o 5 %), przy obniżeniu w PL emerytur o 3,7
oraz 4,1 od 1 kwietnia 2024, odpowiada pozycji państwa stawiającego na akceptację społeczną, szacunek i zaufanie obywateli w stosunku do
oficjalnej władzy i ukrytej (głębokiej) służby cywilnej.
Noskowska-Piotrowska apeluje przy tym do premiera Tuska o wzgląd na wspomniane wartości, imponderabilia: „I właśnie ten szacunek i zaufanie
obywateli do państwa musimy dziś wspólnie odbudować”[7], zaś czyni tak świadoma prowokacyjnej w stosunku do rządzonych, niebywałej podwyżki
uposażeń służby cywilnej (deep state in Poland) zarządzonej 2023 r. przez premiera Morawieckiego (z kuzynką na Bałtyku), aczkolwiek być może ze zamiarem ewentualnym jeszcze wespół czy też pod wpływem Jarosława Kaczyńskiego do spółki z innymi: Mariuszem Kamińskim, Maciejem Wąsikiem, Jackiem Kurskim, Danielem Obajtkiem ze swym bratem, Richardem Czarneckim (GB) z aresztowanym w rodzinie Czarneckim od Collegium Humanum, z prof. Piotrem Glińskim od wyprowadzonych na żywca do Liechtensteinu setek milionów euro mafijnego na Damę z Łasiczką, Jarosławem Sellinem, Jackiem Saryjusz-Wolskim z bratem o zmienionym o jedną literę nazwiskiem (jak Glemp), dla zmyłki z Beatą Szydło ze synem w powycieranej, znoszonej publicznie sutannie w spółce „ERG” Obajtka pod zmienionym na nowe, nie kompromitujące Jasną Górą nazwiskiem oraz innymi gnuśnymi wybrańcami z listy tzw. głębokiego państwa PiS w Polsce AD 2024, chętnymi (biorącymi) nie tylko z kasy koryta Parlamentu Europejskiego (Ohyda! Jasne, że odraza i siwizna, czerń), kropka:

Kropkę stawia Czesław Miłosz niegramatycznie w utworze prozą: „Odradzanie się utopii: Herbert Marcuse”[8], zamiennie dla przecinka, przed spójnikami: więc i bowiem.
Dzieli w ten sposób zdanie na więcej części, ułatwiając niejako proste myślenie intelektualistom a także poniekąd już dosyć ułatwione życie (na trzy części), do których zwraca się dobroczynny filozof marksistowski z mistyczno-miazmatyczną narracją pocieszycielską bezczelnie zwodzącą młodych ludzi na manowce pokuszenia: „Ostatnie dziesięciolecia nie najlepiej obeszły się z tymi dumnie-naukowymi rachubami. Czy też wynik był jedynie na miarę tych rachub, skoro konieczność porodziła biurokratyczne państwo oparte na terrorze jako permanentnej
nieuniknionej instytucji. Dziećmi tygrysów są bowiem zwykle tygrysy. U Marcuse nie ma więc zapowiedzi nieuniknionej, nieuniknionej, ponieważ zawarta już jest niejako z góry, w stosunkach produkcji. Te stosunki produkcji potrafią doskonale dać sobie radę bez zasadniczego przewrotu i powszechny dobrobyt nie leży poza zasięgiem ich możliwości”[9].Błądzi tak prozą mówiący poeta kalifornijski po stwierdzeniu przegranej marksizmu i marksistów, w obliczu także nieuniknionej klęski post marksistów takich jak Marcuse, nawykły do przyzwyczajeń wyniesionych z lektury Stanisława Brzozowskiego[10], Miłosz w młodości kręgu wileńskiego. Zaciąga zasłonę niegramatyczności swojej na nieswoje i własne swe błędy myślenia, zakrywa łatą błędu deklinacyjnego w nazwaniu „mającego zwyciężyć”, aby zapanować w zgodzie ze sztuką królewską nad światem tudzież świadomym opuszczeniem rzeczownika nazywającego expressis verbis narodowość „marksisty niemieckiego” (Marcuse), Miłosz mistyfikuje szarą prozę chałatu rzeczywistości sekretem nazbyt czytelnej (w sztucznej jej tajności) metafory: >>Nieprawdą jest bowiem, że „nic nowego pod słońcem”. Powszechne idee są stale rzutowane w przyszłość i prowadzą ku zwycięstwu [! S.K.] bosko-ludzkiego [tutaj ten B´łąd deklinacji]. Czas nie jest kolisty.Nic bardziej typowego dla Ameryki. Korzystającej najpierw z emigracji niewykwalifikowanych robotników, następnie z „emigracji talentów”, niż ten import, jakim jest Marcuse. Co zastanawia, to to, że przez pewną kwalifikację chaosu, zwłaszcza przez obronę rozumu, który nie jest dla niego tożsamy z Molochem, odrobinę nadziei daje młodym Amerykanom niemiecki [tu opuszczenie rzeczownika nazywającego po imieniu narodowość Marcusego] marksista<<[11]. Trzymając się chwiejnie zużytych przez siebie metafor poeta Czesław Miłosz rok po marcu ’68 wytłumaczył się językowo dziwnymi kroki w omawianym szkicu, czytającym go ludziom, ze stanu zniewolenia umysłu farmazona, niegramatycznością mowy prozy lirnika jakoż skrytymi dla śledzących, cudzych oczu obowiązkami[12], wynikającymi – jak należy nam to sądzić – m. in. ze służby dla stalinowskiej żydokomuny - z pensją dyplomaty w randze attache kulturalnego ambasady PRL w Paryżu do 1951 r. - w głębokim państwie opartym „na terrorze jako permanentnej nieuniknionej instytucji”[13] poeta utrzymywany na etacie wykładowcy Uniwersytetu Kalifornijskiego opisując swoją w USA rzeczywistość ustawił sam siebie z własnej i nieprzymuszonej woli przed ścianą niewoli egipskiego milczenia, którą pozostało mu tylko, jak mniemał, obmacywać na ślepo środkami językowymi, jako to dotykowe pieszczenie ściany budowli piramidy absurdu globalnego w auto sugestywnym przekonaniu znachora świata przedstawionego, że jeśli nawet gdzieś w tym dziele budowniczego konstruktu literata są, albowiem być muszą, pod fałszem jednolitej ściany ukryte przyciski otwierające głowy na sekretne eksplikacje, klawisze przycisków na objaśnienia krytycznoliterackie, niczym w arabskich bajkach uwalniające wyjaśnienia fantastycznych przejść wyraźnie anachronicznego dziś tu Baltazara Ziobro[14], z krainy dreszczowców do realu, to przecież etatowy profesor amerykańskiej uczelni nie otrzymał 1969 roku zgody (powiedzmy: z Parnasu) na wykładanie perłową macicą klawiszy ezoterycznych ścian przed byle wieprzami[15]: „Skoro tak, skoro stawanie się ludzkiego labiryntu skłonne jest do samo-rewelacji, niezupełnie jałowe jest nasze pragnienie sensu. Jednakże, żeby trzymać się tej samej metafory, mamy teraz przed sobą spoistą ścianę. Nawet jeżeli wyczuwam dotykiem tu i ówdzie punkty, gdzie mogą być guziki otwierające sekretne przejście, nie mam obowiązku o tym mówić, bo nie pora”[16]Metafory: labiryntu ludzkiego (41, 42)[17], wielkiego czyszczenia (41), chytrego ducha historii (38), Mesjasza (31, 35), Logosu i Erosa (29, 30, 34, 36) nie sprzyjają klarowności obrazu przesłania Wizji Marcusego nad Zatoką San Francisco, ponieważ ściemniają tylko wizję tyranii państwa opartego na prawdziwym terrorze „permanentnej nieuniknionej instytucji” (30, 32) terrorem dyktatury proletariatu (37), która z doktryny do zastosowania przechodząc ujawniła się, nawet dla każdego głupiego, jako instytucja głębokiego państwa służby (deep state) cywilnej, niemundurowej Służby Bezpieczeństwa w PL, ekwiwalentnej do CIA[18] w USA.Spółki cywilne (Friedmana Stratfor w USA czy Kulturkreis Schwalbach am Taunus GmbH), nie kontrolowane przez żadne czynniki państwowe, ni samorządowe, stanowią ukryte zagrożenie dla wolności człowieka manipulowanego przez aparat tyranii głębokiego państwa. Tzw. Polska po Magdalence ’89 obnażyła ostatecznie wiosną 2024 swój charakter deep state in Polin aferami odrażającej prywaty i chaosu na słupy marionetek głębokiego. W opisie wadliwego systemu stawiamy kropkę po ostatnim słowie tak samo, jak Miłosz stawia kropkę po Mesjaszu: „Marksizm Marcusego pozbawiony został Mesjasza. Jego młodzi czytelnicy nie mogą więc ani dążyć do zmiany istniejących instytucji, bo będzie to zawsze zmiana częściowa, nie dotykająca samego rdzenia dehumanizacji, ani liczyć na Mesjasza, który zwycięży, bo musi zwyciężyć” [19].  INACZEJ [20] a co jest niszą, wnęką w ścianie, w której objawia się rzeczywistość posiwiała warga emigranta palec na Wilnie zdanie przykryte konchą nie lśni już hermetycznie

B´łąd deklinacji odmienianego przez przypadki przymierza Miłosza z Marcuse „prowadzi ku zwycięstwu bosko-ludzkiego”. Fałszem jest przy tym odwoływanie się przez eseistę kalifornijskiego do: Platona, Logosu czy Erosa, jeżeli mesjanistyczne przesłanie swoje Marcuse adresuje do „zbiorowego nierozumu” (31), który w cywilizacji handlowej nie jest wszak, co widzimy: „pochodną istniejących stosunków produkcji”, ponieważ zasadą zwyciężającego w cywilizacji żydowskiej (po Myśli prof. Feliksa Konecznego)[21] było i jest: kupić taniej, żeby sprzedać drożej. Stosunki produkcji miały i mają obecnie miejsce poza widocznym państwem terroru biurokratycznego, na drugim końcu świata, w Chinach Ludowych rządzonych przez Partię Komunistyczną, w Korei Północnej, Malezji, Indonezji, na Sri Lance, niczym na Ukrainie (stosunki oligarchiczne w dziedzinie produkcji rolniczej) ustawiane nad logiką z erotyką
starożytnych przez nowożytne algorytmy tzw. sztucznej inteligencji (AI, KI, SzI) w: Czadzie, Nigerii, Nigrze, gdzie przedwczoraj, 3 maja 2024 rosyjskie wojska weszły do bazy lotniczej, w której są wojska USA [22].
Spotkały się na jednym lotnisku z lotnictwem wojskowym Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, jak w maju 1945 nad Łabą, w Czechosłowacji, ażeby ustąpić sobie nawzajem uprzejmie miejsca w strefach okupacyjnych określonych protokołem negocjacji w Jałcie, Teheranie, Poczdamie. Zwycięża metafora NWO i sprzężenia, ogólnej przemiany [23], wyczekiwanego oczyszczenia przez siłę zbawczą (proletariat u Marksa), niczym Mesjasz dokonującą „samo-rewelacji” (43) u Marcusego, ptaka odradzającego się w umyśle człowieka z popiołów
stworzenia, pliszki, sokoła, boga z głową czapli, wiosną żurawia na stawie miejskim [24], stawiająca się jako Nowy Porządek Świata, wyczekiwana w cywilizacji handlowej (34) świata istot zdeprawowanych, jak nazwał je Marcuse: „idiotów bez ich winy, ale jednak idiotów” (36).
Musiała przynieść klęskę intelektualną nieetycznej zgoła postawy noblisty wnet, o twarzy kunktatora usiłującego fałszywie pogodzić żądze młodzieńcze z racjonalnością pigułki dla nastolatki, do użycia oralnego na drugi dzień po przyjętym do organizmu zbiorowego [25] poetyckim wytrysku domacicznym w pochwie PL.

Ryszard Krynicki dotarł do mnie 1973 czy 1974 r. wierszem o pamiętnej powodzi językowej płynącej ze środków masowego przekazu, który znalazłem w opublikowanym na Zaolziu w „Zwrocie”, piśmie Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Czeskim Cieszynie; wiersz adresowany do młodych czytelników, studentów pierwszego roku filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego, krojonych „na miarę masowej studenckiej rewolty” (35), która wie, czego nie chce w niechcianym systemie, ale nie wie jeszcze, czego może chcieć w niepoznanej swej wolności in spe, w przyszłości NWO po pandemii psychozy. W dialektycznej sprzeczności do dokonanej przez Miłosza 1969 r. interpretacji Marcusego zawierającej  niecne pomówienie tegoż buntu pokoleniowego (mającego miejsce pod butem dyktatury Służby Bezpieczeństwa) o brak świadomości słowami: „która wie, czego nie chce, ale nie wie, czego chce” (tamże). Miłosz wiedział, że nie ma obowiązku mówienia o tym, gdzie są guziki w murze milczenia otwierające sekretne drzwi, przejścia do wnętrza Wielkiej Piramidy, do trzeźwego zrozumienia w labiryncie ludzkości, którym się jeno zachwycał.
I nic poza tym. Nie był z pewnością wizjonerem autor 33 (liczba chrystusowych lat) esejów – w zachodnim rozumieniu – felietonów wydanych pod tytułem: „Widzenia nad Zatoką San Francisco”.

„- Rezygnujesz – [słyszał naówczas głos mego pokolenia Czesław Miłosz] – godzisz się na niejasność, chcesz zadomowić się w niejasności.

I przyznawał: „- Owszem, w tym stopniu, w jakim służy to memu zdrowiu. Co jest teraźniejsze, ruchome, płynne, uporczywe, może być za chwilę
schwytane w dzbanki naszych zgrabnych rozumowań, ale zaraz ucieknie, zostawiając puste skorupy” (42).

Ryszard Krynicki szczęśliwie dojechał na Frankfurckie Targi Książki 2000 roku z mocą poezji czasu kolistego:

„WIOSNA

Pierwsze dni wiosny. Na podmiejskich cmentarzach

Wzeszły kobiety. Kwiaty – pielęgnują kwiaty.

Jak wiatr, który kształtów minionego świata,

jak deszcz, który kształtów minionego świata,

jak pył, który kształtów minionego świata,

jak grom, który kształtów minionego świata

nie mogąc zatrzeć – niewiernie odtwarza,

nie mogąc odtworzyć – niewiernie powtarza”.

- Ryszardzie, widzisz? Późnym wieczorem, po zamknięciu dnia handlowego na Frankfurckich Targach Książki obchodzimy opustoszałą już, polską halę, gościa honorowego. Kramarze zbierają z półek pachnące teraźniejszością tomy, chowają w pudłach na zapleczu. Antek Pawlak z Gdańska siedzi jeszcze nad kulistym słojem ze złotą rybką. Nie wodzi jednak dłońmi po chropowatościach budowli ludzkiego labiryntu: sprzężenie w tzw. Polsce po Magdalence nie dawało piszącym znaku ogólnej przemiany, nie szuka więc (za Miłoszem ujmując) sekretnych przejść wiodących do zrozumienia wagi chwilki dla poety. Za nami dwoma pędzi po pustej już hali ogromna i tłusta, jak tysiąc kotletów, „Lokomotywa Tuwima”; idioci z Polski zdziecinniałej Adama Zagajewskiego, urzędnicy, zapewne służby cywilnej głębszego państwa od płytkiego Ministerstwa Kultury RP nakręcili to szaleństwo, postawili, na kilka lat przed wejściem Polski do Unii Europejskiej, na promocję XIX wiecznej literatury ery pary w epoce komputerów. Inni idioci w Sejmie RP ogłosili potem jeszcze „Rok Tuwima”, już w dobie Internetu i smartfonów.

Skorupki teraźniejszości, pogardzane przez Miłosza w jego odczytaniu Marcusego, klikały na podświetlanych klawiaturach pod palcami naszych dłoni; Grupa poetycka „Taraz” (Kornhauser, Kronhold), skorupy amfor i lampek oliwnych odsyłają współczesnych do historycznych stosunków produkcji oraz do stosunków własności[26], naciskane guziki otwierają sekretne przejścia w murze, o którym śpiewał Jacek Kaczmarski w „Piwnicy pod jaszczurami” 1981 (po Jacku przemawiałem wtedy za pieniądze w konstrukcji na temat: „Sex, pornografia, literatura”, na kanwie pewnego tomiku, podręcznego jak pęk słów-kluczy w analizie literackiej, guzik, joystick, klawisz w dłoni, obracający po osi duży wycinek muru, wyłomu wszak nie czyniący nikomu, ni sprzężenia głęboko w państwie.12lew światło i świat [27]pochodzi z niego kierujesz się doń podnosisz kamień skorupkę znajdujesz w tym go tam gdzie góry mają uszy przesadzają się korzeniem do gór yznak przymierza wymieniasz na inny znak na przykład doniczkę w oknie A

sowafee.jimdofree.com/2024/05/05/sekretne-przejęcie-czesława-miłosza-von-stefan-kosiewski-widzenie-widzenia-20240505-me-sowa/

PDF:

mega.nz/file/ejgDTYSY#N5fOhB1xNzCp2mK6xbOXDTydKsAEADeelYqUzbwVFBo