Vladimír Pavlík: Ivan Miklos a diamantová bana, Resumé; Robert Babicz. Freitag, 19 Februar; Polonia: come contenere la crisi; Energie aus Licht und Wasser; YES - POLAND; KRAKUS IN ACTION! Cordoba;GOEAST IN NEW OFFICE Friedrichstr. 32; smierc Józef Swiatlo

SOWA

to so...@yahoogroups.de, sowa-fr...@googlegroups.com, kultur...@yahoogroups.de, kulturz...@yahoogroups.de, kulturz...@yahoogroups.de
goEast - Festival des mittel- und osteuropäischen Films beginnt das Jahr 2010 in neuen Räumen    KONSERWATYSTA
Bóg, Honor, Ojczyzna. Ojcowizna otwarta na świat - od 1999 jako biuletyn Konserwatysta Małopolski ISSN 1773-3946
Kategorie: Wszystkie | Konzervativní koalice | Marian Brudzyński | Andrzej Ruraż – Lipiński | Andrzej Szlęzak | Arcybiskup Zygmunt Szczęsny Feliński | Bücher - książki | Chrześcijanie Ewangeliczni | Dr Paweł Ziemiński | Dr. Adam Wielomski | Edward Makowiecki | František Bednár-SR | Grzegorz Niedźwiecki | Impressum - Kontakt | Ing. Lubomír Balvín | Instytut Edukacji Narodowej | Inż. Jerzy Skoryna - Meksyk | Janusz Górzyński | Jędrzej Dmowski | Józef Siwiński | Komitet EWO - Akcja Polska | Konzervativni Demokrati Slovenska | Konzervativni Strana | Krzysztof Cierpisz: Jędrzej GIERTYCH | Manifest „The Next Conservatism“ zveřejněný v The American Conservative č. 3/2007 | Marek Olzynski | Marian Barański | Mgr inż. Józef Bizoń | Nuncjusz Apostolski w Polsce | O. Dr. Franciszek Szajer, OFM | PROGLAS | Pastor Bonus | Podstawy Narodowe | Prof. Jacek Bartyzel | Prof. dr hab. inż. Jan Szarliński | Prof. dr hab. inż. Zbigniew Dmochowski | Prof.dr hab.inż. Włodzimierz Bojarski | Stanisław Bulza | Stefan Kosiewski | StefanDetko | The Malbork Castle Museum | Vladimír Pavlík | Václav Klaus | Václav Lamr | Witold Filipowicz | Witold Tomczak | Zdzisław Podkański | czas na normalność | dr hab. Lesław Michnowski | godność, wolność, wlasność | hnutie pre rodinu | konserwatyzm | ks. Witold Józef Kowalów, Krzysztof Madel SJ | manowce | prowokacje, TW | silva rerum | w doborowej stawce wolnomularzy | zawsze wierni
wtorek, 09 lutego 2010
Ivan Mikloš a diamantová baňa v Juhoafrickej republike – časový sled udalostí
http://www.diamantovabana.sk/doc/resume.html

Ivan Mikloš a diamantová baňa v Juhoafrickej republike – časový sled udalostí

15.máj 1990
Jozef Petrov a spoločnosť Excelsior diamond company, zastúpená Mieczyslavom Stolarczykom, uzatvárajú  sprostredkovateľskú zmluvu, platnú do 31.12.1991, o predaji 50% podielu diamantovej bane Kimberly West – pôvodný názov Theron Mine v JAR za sumu 40 mil. USD.
http://www.diamantovabana.sk/scan/19.html
september 1990

Jozef  Petrov sa s dvojčlennou delegáciou  stretáva  na Úrade vlády SR s Ivanom Miklošom a  Štefanom Veselovským, kde im predložil návrh aby Slovenská republika investovala formou kúpy diamantovej bane - Kimberley West v  JAR. Ivan Mikloš na  stretnutí dostal dokumentáciu k projektu a po ich preštudovaní pána Petrova a dvoch členov delegácie osobne poslal do Martimexu v Martine a Geologického prieskumu do Spišskej Novej Vsi. (S vtedajším riaditeľom tohto druhého podniku Jánom Kobichom bol Ivan Mikloš v  blízkom vzťahu).
http://www.diamantovabana.sk/scan/30.html
1.október 1990
M. Stolarczyk a Jozef Petrov faxom upresňujú Martimexu údaje o dennej ťažbe diamantovej horniny- kymberlitu vo výške 6000 ton dennej produkcie z ktorej sa dajú vyťažiť diamanty v minimálnej hodnote 120 mil. USD ročne.
http://www.diamantovabana.sk/scan/40.html
21. november 1990
Ekonomický námestník GR štátneho podniku Martimex-Martin, Ing. Ján Prokša, faxom oznamuje Jozefovi Petrovovi, že záujem o projekt s diamantovou baňou prejavili Geologický rudný prieskum Spišská Nová Ves, ktorý pošle do JAR dvoch pracovníkov, geológa a prevádzkara ťažby  rúd. Ďalej oznamuje, že za Martimex sa cesty zúčastní obchodný námestník Ing. Ján Ďurech.
http://www.diamantovabana.sk/scan/05.html
18. január 1991
Vedúci odboru komerčnej politiky, Martimexu ,  Ing. Miroslav Štrba žiada faxom Jozefa Petrova aby z dôvodu zdĺhavého vybavovania víz do JAR cez veľvyslanectvo požiadal o víza pre nich priamo v JAR.
http://www.diamantovabana.sk/scan/08.html
február 1991
J. Kobich , E. Jablonský, obaja z Geologického prieskumu v Spišskej Novej vsi a J. Ďurech a M. Štrba z Martimexu  prichádzajú do JAR kde sa stretávajú s J. Petrovom a M. Stolarczykom.  Letenky a rezerváciu letu  im zabezpečil na vlastné náklady Jozef Petrov.
http://www.diamantovabana.sk/scan/25.html
4. marec 1991
M. Stolarczyk  predkladá  J. Ďurechovi z Martimexu predbežný návrh a zmluvu na predaj podielu v bani Kimberley West s podrobným popisom nákladov a ziskov z ťažby drahokamov.
http://www.diamantovabana.sk/scan/48.html
marec 1991
J. Ďurech z Martimexu oznamuje faxom  J. Petrovovi, že  v dôsledku ekonomických zmien v ČSFR resp. SR nie je možné zohnať sumu 30 mil. USD na financovanie  projektu ťažby diamantov v JAR.
http://www.diamantovabana.sk/scan/43.html
marec 1991
eyeIng. M. Štrba z Martimexu faxom žiada J. Petrova o vybavenie víz potrebných pre ich druhú cestu do JAR. (V skutočnosti chcel len zneužiť Jozefa Petrova, aby sa mohol poza jeho chrbát stretnúť s M. Stolarczykom ohľadom zmluvy medzi Martimexom a Stolarczykovou  Trade Commodity and Financial Associated /Propietary/ Limited).
http://www.diamantovabana.sk/scan/41.html
15. marec.1991
eyeMartimex v zastúpení generálnym riaditeľom Ing. Milanom Laukom a svedkom Jánom Mikulášom z Martimexu, bez vedomia a účasti J. Petrova, uzatvárajú zmluvu so Stolarczykovou spoločnosťou Trade Commodity and Financial Associated /Propietary/ Limited, ktorú zastupoval spolu s jeho advokátom Leslie J. Marxom. Touto zmluvou, napriek protestu advokáta L. J. Marxa bol Jozef Petrov hrubým porušením sprostredkovateľskej zmluvy z 15. mája 1990 podvodne pripravený o províziu za sprostredkovanie predaja 50% podielu diamantovej bane   Kinberley West vo výške 4 mil. USD a de fakto bol okradnutý o  projekt, ktorý v dobrej viere predložil prostredníctvom Ivana Mikloša, Martimexu a Geologickému prieskumu v Spišskej Novej Vsi.
http://www.diamantovabana.sk/scan/45.html
27. júl 1991
eyeM. Stolarczyk a jeho Trade Commodity and Financial Associated /Propietary/ Limited, uzatvára zmluvu o predaji Kimberly West za sumu 40 mil. USD, fingovaným nastrčeným osobám - štyrom Nemcom, s ktorých jeden ani nevedel po anglicky. Je zrejmé, že sa jedná o kamufláž a touto zmluvou mal byť z hry definitívne vyšachovaný Jozef Petrov a tým aj Slovenská republika ako štát, ktorý by mohol profitovať zo ziskov z ťažby diamantov. Baňa Kinberley West sa týmto dostala do rúk ekonomicko-politických zločincov prepojených s bývalými spolupracovníkmi ŠtB a politikmi  SR.
http://www.diamantovabana.sk/scan/105.html
22. máj 1992
eyeJán Mikuláš, ktorý ako svedok 15.marca1991 podpísal zmluvu s M. Stolarczykom, oznamuje faxom J. Petrovovi, že Martimex s nim ukončuje spoluprácu na projekte s diamantovou baňou, pretože sa nepodarilo získať na ňu finančné prostriedky.
http://www.diamantovabana.sk/scan/15.html
jún 1992
eyeMartimex posiela do JAR vodné čerpadlá na výstavu banskej techniky, ktorá sa uskutočnila v septembri 1992. Pod zámienkou výstavy do JAR posielajú aj nakladač a váhy na diamanty. Je zrejme, že čerpadlá potrebovali na odčerpanie v tom čase zatopenej bane
Kimberley West. Predávať v tom čase v JAR váhy na diamanty pri vtedajšej západnej konkurencii bolo nonsensom.
http://www.diamantovabana.sk/scan/09.html
10.november 1992
eyeJán Mikuláš  krivo vypovedá na veľvyslanectve JAR v Prahe na dožiadanie súdu  v Johanesburgu.
http://www.diamantovabana.sk/scan/16.html
27.11.1994
eyeJozef Petrov len zhodou náhodných okolností nebol zlikvidovaný nájomným vrahom, ktorého odhalil a neskôr nechal sledovať a odfotografovať.
http://www.diamantovabana.sk/scan/82.html
29. september 2006
eyeJozef Petrov dostáva poďakovanie z úradu vlády SR za podanie trestného oznámenia o závažnej trestnej činnosti.
http://www.diamantovabana.sk/scan/32.html
21. 1. 2010 eyeBývalý redaktor Necenzurovaných novín Vladimír Pavlík vyzýva  doporučeným listom Ivana Mikloša a Roberta Fica, aby za účasti ministra vnútra, Generálneho prokurátora a riaditeľa SIS, uskutočnili verejnú spoločnú tlačovú besedu ku kauze diamantovej bane v JAR publikovanej na  www.diamantovabana.sk, pretože  slovenskí občania majú právo nielen zo zákona, ale aj z Ústavy Slovenskej republiky vedieť pravdu o tejto kauze.
http://www.diamantovabana.sk/doc/12.html#tb
Resumé:
Uvedený časový sled obsahuje len podstatné dokumenty z rozsiahleho vyše 80 kg. spisu prípadu Jozefa Petrova. Z tohto dôvodu je potrebné pripomenúť aj iné závažné okolnosti a fakty súvisiace s prípadom. Doposiaľ nie je zistené, z akých zdrojov pochádzalo 40 mil. USD, ktoré boli vyplatené v splátkach podľa zmluvy Stolarczykovej spoločnosti. Štyria nastrčení kupci nemeckej národnosti sa totiž po tom, čo Jozef Petrov podal podnet Nemeckej finančnej polícii na preukázanie pôvodu peňazí, vyplatených podľa zmluvy, sa veľmi rýchle z Nemecka vyparili. Otázkou zistenia pôvodu týchto peňazí, z dôvodu podozrenia, že mohli pochádzať aj  zo zahraničných pôžičiek pre bývalú ČSFR, by  sa v štandardnom právnom štáte, akým Slovenská republika, žiaľ, nie je, mala zaoberať finančná polícia a spravodajská služba
Organizovanie a zosnovanie zločineckej skupiny a túto rozsiahlu hospodársku ekonomickú trestnú činnosti, ktorá ňou bola spáchaná, by nebolo možné zrealizovať bez  spolupráce a súčinnosti vtedajších inštitúcii SR, vrátane zastupiteľského úradu v JAR, cez ktorý Martimex zabezpečoval v roku 1992 vývoz technických zariadení do JAR pod zámienkou výstavy s názvom Elektra Minig Exhibition. Je potrebné upozorniť na vtedajšieho veľvyslanca v JAR Františka Dlhopolčeka, bývalého pracovníka Ministerstva zahraničných vecí (komunistickej) ČSSR, ktorý v rokoch 1987-1989 absolvoval dvojročnú stáž na Diplomatickej akadémii v Moskve v bývalom ZSSR.( Všeobecne je známe aj nezainteresovaným a nie len pracovníkom  Ústavu pamäti národa, že  komunistická spravodajská služba posielala do Moskvy pre KGB, len vopred vybrané a preverené osoby). Je taktiež pozoruhodné, akú diplomatickú kariéru dosiahol neskôr tento adept moskovskej akadémie, keď pôsobil ako veľvyslanec vo Veľkej Británii a Izraeli. Ešte pozoruhodnejšie je, ako sa s niektorých  radových nomenklatúrnych kádrov Martimexu, zainteresovaných v kauze s diamantovou baňou, stali pracovníci pôsobiaci v zahraničí a zastupujúci záujmy Slovenskej republiky! (To všetko je žiaľ plne v kontexte s ponovembrovým vývojom v roku 1989, kedy sa v bývalom Československu uskutočnil v podstate ekonomicky prevrat riadený ŠtB a KGB, ako jasne potvrdzuje a dokazuje neskoršia beztrestnosť pre šéfa ŠtB A. Lorenca  a na Slovensku zrod jedného z najbohatších slovenských podnikateľov, bývalého rozviedčíka v USA V. Širokého).

Zdá sa, že kauzu s diamantovou baňou dedili všetky politické garnitúry, ktoré sa od roku 1990 striedali pri moci. Jozef Petrov sa pokúšal domôcť práva aj cez slovenských politikov. Osobne pritom „prispel“ k vydaniu medzinárodného zatykača  na M. Kováča ml., o čom informoval  V. Mečiara. Svoj omyl a fakt, že sa obrátil na nesprávnu osobu pochopil po pozoruhodnom a interesantnom prepojení HZDS s Juhoafrickou republikou, o čom svedčí ďakovný list V. Mečiara odoslaný do JAR 11. júna 1992 z centrály HZDS. Možno práve názvom výstavy Elektra Minig Exhibition sa nechal neskôr V. Mečiar inšpirovať pri voľbe názvu svojej rezidencie a zrejme exriaditeľ SIS I. Lexa neutekal s falošnými dokladmi bez príčiny práve do JAR.

Tak ako sú podľa zákona nepremlčateľné zločiny komunizmu proti ľudskosti, rovnako nepremlčateľné sú aj ekonomické zločiny spáchané bývalými prisluhovačmi KSČ a ŠtB. Kontinuita týchto ekonomických zločinov pokračovala aj po novembri 1989, o čom svedčí okrem mnohých iných aj prípad s diamantovou baňou. Z tohto dôvodu by malo byť morálnou povinnosťou nielen Ústavu pamäti národa, ale najmä slovenských politikov, ktorí sa hlásia k demokratickým hodnotám, aby boli tieto zločiny vyšetrené. Skutočnosť však potvrdzuje, že je tomu presne naopak a práve politici tieto zločiny všemožne ututlávajú a zakrývajú, čím sa stávajú spolupáchateľmi zločincov. Žiaľ ako potvrdzuje ďakovný list úradu vlády SR z 11. septembra 2006,  pokiaľ by sa aj našiel politik, ktorý by chcel túto vec prešetriť, zabránia mu v tom ľudia z pozadia na vysokých štátnych postoch využívajúc k tomu všetky prostriedky a  ekonomicko-politické prepojenia.

Na Slovensku neexistuje skutočný právny štát a politická vôľa pre skutočné presadzovanie zákona v prospech záujmov občanov. Na politickej scéne absentuje skutočná občianska strana, ktorá by sa verejne zaviazala, že nebude zneužívať svoju moc na okrádanie väčšiny a umožní priamu kontrolu svojich rozhodnutí zástupcami občanov. Až tomu tak bude,  vytvorí sa priestor aj na vyšetrenie ekonomických zločinov v podobe privatizácií, poškodzovania ekonomickej bezpečnosti štátu predajom strategických podnikov, garážových firiem v daňových rajoch a rôznych iných rabovačiek a podvodov, medzi ktoré bez pochýb patrí aj kauza diamantovej bane v JAR.

technika, techniki, technologie, tu i tam
  Kategorie: Wszystkie | Badania i Ekspertyzy | BeBook | Biuro Podawcze | Bytom | Będzin | Czeladź | DK2KWH | De-Mail | Dropbox | Dąbrowa Górnicza | IHK | IT-Dienstleister des Landes Hessen | Interaktives Mobile TV | Katowice | Kulturzentrum | Las Vegas | Lech Wałęsa, Gdańsk | Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji | Ministerstwo Sprawiedliwości | Mobile Gaming - Spiele | MyBlogLog | MyVideo | Palikot | Poglądy | Policja, UB | Sosnowiec | Stan Tymiński | Surround- Audiotechnologien | Tomaszów Mazowiecki | Wielki Swiat | Wrocław | You Tube | blox | dolar | facebook | gloria.TV | moblo | ning | podcast digital | presse - media | rozwadniacze, woda aukcyjna | slide | software | talkshoe | twitter | w mexyku | yasni | yur.TV
środa, 10 lutego 2010
A syn pana Koja, Piotr Koj jest obecnie prezydentem Bytomia.
ZdjęcieMayor of Bytom
 graduated from the Faculty of Social Sciences of the University of Silesia in Katowice, Poland, in 1987 http://www.bytom.pl/en/9/1198793398/1198793750/87

> Naczelnik Komisji Scigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu z
> katowickiego oddzialu IPN, prok. Ewa Koj tlumaczyla, ze Instytut Pamieci
> Narodowej zwrócil sie, za posrednictwem Prokuratury Krajowej, do
> amerykanskiego ministerstwa sprawiedliwosci z prosba o informacje nt. daty
> smierci Józefa Swiatly.

Wyjatkowa ciekawa informacja.

Ewa Koj jest corka znanego wszystkim bytomskim uczniom czapkarza pana Koja z
ulicy Janty (ulica przy kosciele Mariackim).
Pamietam, gdy rodzice kupili mi czapke z zoltym juz otoczkiem klasy
gimnazjlanej oraz wyhaftowana tarcze szkolna.
To byly czasy.

A syn pana Koja, Piotr Koj  jest obecnie prezydentem Bytomia.
http://groups.google.com/group/soc.culture.polish/browse_thread/thread/3ab835fcce5d8573?hl=pl&pli=1

sowa magazyn europejski - europäisches magazin - european magazine
  Kategorie: Wszystkie |
Kraków | Berlin - Alte Pianofabrik | Berlin - Der Grüne Salon | Berlin - SAKAMOTO | Bund der Deutschen Katholischen Jugend | Bürgerrechtsbewegung Solidarität | Chiny | Cordoba - Círculo Juvenil Polaco | Cottbus - Alte Chemiefabrik | Forschung | German-Foreign-Policy | Herody/ Herodenspiel von Stefan Kosiewski | Howard Carpendale | Impressum - SOWA | Jerzy Wierzchowski | KAV - Frankut am Main | Menschen mit Körperbehinderung | Mexico - Jerzy Skoryna | Michał Kosciuszko - Suzuki | Michelle Conner | Milkovice - Kozy | Młodzież Wszechpolska | Najwyższa Izba Kontroli | Przewodniczący Rady Miasta Czeladź | Rząd w Warszawie | SALSA LIBRE | Schach - Spiel - GRY | Schlesisches Museum zu Görlitz | Silny Naród Polski | Tatulek - dramat rodzinny | Triennale Grafiki - Kraków | USA | Uni - Studia | Warszawa | Warszawa - Alina Dorada-Krawczyk | Zwickau | Zydzi | do Księdza, Rabina, Pastora | junge-presse | myspace | niewierzący | tu i tam Kultur-Club
środa, 10 lutego 2010
José Luis Soria: KRAKUS IN ACTION!

Polnisches Kulturzentrum e.V. in Frankfurt am Main
Kategorie: Wszystkie | AKANT | Adam Lizakowski | Adam Mann | Autoren - Literatur | BOLEK | Bohdan Poręba | Bücher - książki - Bibliothek | Chiny | Chopin | Classik Kult | DUDEK | Dankhaus - Niemcy w USA | Deutsches-Polen Institut | Die Romanfabrik | Domfestspiele St. Blasien | France | Fundacja Monumentum Iudaicum Lodzense | Giertych | HERODY/ Herodenspiel von Stefan KOSIEWSKI | Heinrich Heine | Helmut Schmidt | Hessens Partnerregion Wielkopolska | Hiperrealizm | Janusz Sporek, NY | Jerzy Grupiński | Jerzy Lewczyński | Karolina Jakubowska | Katyń - Andrzej Wajda | Kongres Kultury Polskiej | Krzemieniec, Borysław | Krzysztof Gąsiorowski | Lech Klekot | Lech Kowalski | Lesung, Veranstaltung | Literaturübersetzer | Maksymilian Biskupski | Manfred Hainz Rogalski | NOBEL | New Jersey | Oper | Ostsee-Akademie | P.E.N. | Podiumsdiskussion | Podstawy Narodowe | Poznań | PresseClub München e.V. | Remigiusz Dulko | SLAM POEtry | SOKOLNIKI | Sakamoto | Slovak Union of Artist - Únia slovenských spisovateľov, umelcov a kultúrnych tvorcov | Stanisław Krawczyk | Stanisław Srokowski | Stefan Kosiewski | Tabor | Theatre | Václav Klaus | ZPAP | Zbigniew Herbert | Zeitschrift | Zydzi w Polsce | Złoczyńcy i Zabytki, pod ochorną | arka | arte | artyści - foto - sztuka - video | broadrippleart | die Rundfunk Orchester und Chöre | documenta, Kunsthalle Fridericianum | film | goEast Wiesbaden | jazz | jewish | ks. Piotr Paweł Maniurka | muzeum | pobocza | sZAFa
środa, 10 lutego 2010
GOEAST IN NEW OFFICE Friedrichstr. 32, HH 65185 Wiesbaden
goEast Film Festival

Autor: Thomas Nann, University of East Anglia, Norwich (UK), http://www.uea.ac.uk/che/people/faculty/nannt

Angewandte Chemie, Permalink: http://dx.doi.org/10.1002/ange.200906262

Angewandte Chemie, Postfach 101161, 69495 Weinheim, Germany
Weitere Informationen:
http://idw-online.de/pages/de/news354949

Sygn. akt. I. Ns. Rej. Pr 159 - 2000 r. Postanowienie o wpisaniu do rejestru dzienników i czasopism * YES - POLAND European Magazine * TAK - POLSKA Magazyn Europejski * JA - POLEN Europäisches Magazin *