Hranicni kopce

Ondra OK1CDJ

Aug 8, 2017, 2:21:08 AM8/8/17
to sot...@googlegroups.com
Ahoj vsem, rad bych znal vas na nazor na aktivaci kopcu co maji pridelnou referenci
ve vice asociacich. Typicky je nekolik takovych OK a SP, OK a OM.

Jak se divate na  aktivaci pod obema referencemi, samozrejme, ze se clovek presune na spravnou stranu hranice a pripadne zmeni znacku.

Jak se na to divate, mel by si clovek pro ten den vybrat jen tu jednu referenci a tu aktivovat nebo je ok aktivovat obe?

Diky Ondra

Petr Merta

Aug 8, 2017, 3:28:40 AM8/8/17
to sot...@googlegroups.com

Ahoj Ondro,

je to v minulosti hodně diskutovaná věc, závěr byl nakonec vždycky ten, že je možné aktivovat obě reference. Nehledal jsem v SOTA pravidlech, ale mám za to že by se měly obě reference časově oddělit – tedy dokončit aktivace jedné reference a pak začít druhou.

viz sota reflector jedna z více diskusí na toto téma:

http://reflector.sota.org.uk/t/shared-border-summits/6331

Osobně jsem to praktikoval všehovšudy snad dvakrát, ale přiznám se že nic moc dobrý pocit jsem z toho neměl. Dneska bych už určitě aktivoval jen jednu referenci podle principu, odkud jsem na vrchol vystoupal. Pokud bys šel do historie diskusí na sota ok, myslím že i tady se to kdysi dávno řešilo, co člověk to názor...

73, Petr OK3EQ

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „SOTA OK“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu sotaok+un...@googlegroups.com.

Petr Merta

Aug 8, 2017, 6:08:37 AM8/8/17
to sot...@googlegroups.com

Ondro pro self-spotting používám Rucksack Radio Tool pro android http://www.dl1dlf.de/rucksack_radio_tool_english

funguje perfektně s GPS v mobilu a dokáže i nasměrovat na nejbližší vrcholy GMA/SOTA v okolí stanoviště. Netahá žádné mapy, takže data žere minimálně.

Aplikace posílá spoty do GMA-Watch, chce to jen chvíli počkat a není to žádný pileup, ale pár potřebných qso mi pak nedělá problém udělat i na jen čistě GMA vrcholech. Některé jsou moc pěkné a přitom je pořád z čeho vybírat, takže není šance aby se omrzely.

Jinak se taky dají dělat různé kombinované aktivace s WWFF nebo WCA, jak je zrovna příležitost nebo nálada.

Více když tak spíš přes GMA-OK fórum..

Ať se daří, Petr

Aug 22, 2017, 2:34:38 PM8/22/17
to sot...@googlegroups.com
Děkuju všem za informace.
Zítra ( 23.8)  mezi 9 a 10 hod se budeme opět snažit z Medvědína a o 2 hodiny později z Kotle. Přeci jen je to o 200-500 m vyšší kopec.
Standartně začínáme na 145.525 tak kdyby někdo z vás měl chvilku, rádi ho uslyšíme
NSL
OK2SRO a OK2VZ

preposlano z OKLISTU

--
73 Beda OK1DOZ

Message has been deleted

David OK4KOP

Sep 3, 2017, 9:54:28 AM9/3/17
to SOTA OK
Ahoj vsem, tak uz je to tady, budou se vyskrtavat hranicni kopce OK,OM,SP!
http://reflector.sota.org.uk/t/1st-september-2017-updates/15890/7

ok8...@interia.eu

Sep 3, 2017, 3:58:13 PM9/3/17
to sot...@googlegroups.com