Re: OK association update and management

OK1CZ

to Rudolf Klvana, sot...@googlegroups.com, Jan OK2PDT, ok4...@seznam.cz, fen...@volny.cz, ok1...@centrum.cz, ok...@seznam.cz, Dan OK1HRA, Jiří Hujo
Zdravím všechny,

Především mě šokuje, co píše YO6PIB v prvním e-mailu, tedy že podle jeho odhadu nesplňuje kritérium P150 asi 2/3 dosud platných kopců v OK! Pokud to vyškrtají, kam budeme chodit vysílat :-(  ?
V oficiální OK SOTA příručce (ARM) je u všech regionů uveden jako správce OK1HRA. Pokud si ale dobře vzpomínám, jednotlivé regiony měli na starost regionální správci, už nevím, kde jsem četl jejich seznam, ale určitě je mezi nimi OK1DDQ pro JC, OK1TGI pro PA atd.
Domnívám se, že to byli oni, kdo prvotní seznamy vrcholů vytvořili a jistě to dělali na základě mapových podkladů a místní znalosti. Že by se tolik mýlili se mi nechce věřit.
Tedy tito správcové by se měli oslovit především, pokud se jedná o změny v jejich regionu. To měl asi na mysli Jenda pod pojmem hierarchická struktura.

Tuto korespondenci tedy přeposílám na
sot...@googlegroups.com a doufám, že se k regionálním správcům dostane a že oni se ke spolupráci s revizí OK vrcholů přihlásí.

Já jsem ochoten v případě potřeby pomoci s komunikací v angličtině, pokud by to byl problém.

Jinak zcela souhlasím s Rudou 2QA ohledně zimního bonusu. Zima u nás nekončí 15.2.
Já se taky před 2 týdny brodil sněhem v Orlických horách jeden den po skončení platnosti bonusu :-(

73
Petr OK1CZ

Ahoj Jendo,

nevím, co myslíš pod pojmem hierarchická struktura. Podstatné je, že oficiální OK AM Dan OK1HRA už to dělat nechce (k tomu se sám veřejně vyjádřil v Holicích už v roce 2016), ostatně tomu odpovídá i první mail od YO6PIB.
Všechno zřejmě závisí na tom, jestli bude někdo jiný ochoten se ujmout funkce AM. Proto i tento mail pošlu všem, které Csaba oslovil, třeba se někdo najde. Jinak nezbude, než že nám to automaticky nasázejí shora - obávám se, že to tak dopadne.
Jedna věc by se ještě podle mne měla změnit, když už se bude vrtat do podmínek, a to je sladit období zimního bonusu se sousedními asociacemi. Včera jsem byl na OK/MO-003, kde bylo přes půl metru sněhu a zimní bonus skončil 15. února :(

73, Ruda OK2QA

Ahoj Rudo,
píši jenom Tobě. Já jsem ochoten tady v okolí taky pomoci . Komunikovat v angličtině mi dělá problémy .
Proto se moc neprojevuju, to už musí být ,abych se vyprovokoval a potom za to styděl. hi
Nicméně je tu stávající hierarchická struktura SOTA OK a připadá mi, že by se  mělo jednat s ní. A řešit úkoly přes ně. Paralelní struktury, které budou něco řešit mimo ně, akorát naštvou pár lidí, který jsou ochotní něco dělat.
A tady vše stojí a padá s AM. A já taky nechci být ani kandidátem.
Rád bych ještě udělal pár kopečků po Evropě , dokud mi to chodí a trochu myslí.
Zdraví Tě Honza OK2PDT

Hello Csaba et al,

sorry for responding late - I was participating in ARRL DX Contest SSB last weekend and activating a 10-pointer summit yesterday followed by local club meeting yesterday night.
I fully understand what you wrote as it was clearly just a matter of time when our summits listing gets a thorough cleaning.
First of all to put it straight: I am not an AM candidate. I love operating portable, both SOTA and WWFF, but still I am an avid DXer and contester in the first line.
However, I am willing to assist an OK AM, whoever he would be, to check the summits data in OK-MO and OK-ZL regions, which I know best.

BTW, you wrote you contacted us on behalf of the SOTA MT. Are you a new MT member? I do not see your call and CV among the MT members on the SOTA web page.

73, Ruda OK2QA

Hello guys

I'm contacting you on the behalf of the SOTA MT as the most prolific SOTA activators/chasers in the Czech Republic.
As you are probably aware that the summit team fo the SOTA MT is doing a lot of efforts to search and verify all
possible summits for inclusion into the SOTA program, adding new associations month by month. To ease this
lately some very powerful automated tools where developed for identifying possible summits from available digital
elevation models, switching to these almost entirely since about 5 years. Before that summit identification
and verification was mainly attributed to association managers with whatever tools and mappings available to them.
Because of this certainly some errors and missed summits where present in associations predating the automated
evaluation, so in parallel to creating new associations, a task to reevaluate summit lists in older associations
is also undergoing. I guess you are already aware of such major updates in various associations.
Well the thing is that it is now Czech Republic's turn to be verified, and running the tools on it unfortunately
it turned out that most of the currently included summits do not actually have the minimum prominence to be
included in SOTA, I estimate about 2/3 of the summit to fail the prominence check with a minor number of candidate
summit not presently in the database.

We already contacted Dan, OK1HRA, currently AM in Czech Republic, that a full update will be necessary in the very
near future, however apparently he is now too busy to take up any more volunteer work for SOTA, and offered two
possible solutions:
- either we just go ahead and delete all summits indicated as insufficient prominence by the automated tools
without further checks
- or find someone else to take up the role of association manager, immediately starting with a major checking
and validation of every summit in OK

In my point of of view, this second approach would be better, because the automated tools do have a somewhat limited
accuracy, in the range of a few tens of meters, meaning that a summit indicated as P145 can very well be actually
above P150 as well as a summit indicated slightly above P150 to be actually somewhat lower.
So the usual procedure is to take the position of every summit and key col as given by the automated tools
and match it on a reliable topographic map to both identify the name of the summit and the true altitude
and from the true altitude of the summit and the col to properly determine the prominence. This job usually
falls to the AM, who having local knowledge, access to local maps, is more qualified to have the final word than
someone from 2000km away.

So I'm now contacting you to see if any of you would volunteer to become the next OK AM, or maybe you can help
in searching for a candidate who would take on the job. I agree it is not an easy task, the future AM must have
a good knowledge of using maps, identify summits and elevations, and it is a rather large task to go through all
the summits one by one and validate them. Of course the SOTA summit will give every help necessary in this,
I have mapping data (in various formats, KML, GPX, QGIS projects) and various scripts that make it much easier
the task, and I'm willing to also do some mapping checks (well at the end I have to anyway as the final verification
before entering the database). And after the big update there will be only small oversighting tasks to continue with.
However I also acknowledge that the new AM role will be quite unpopular in OK, as it will be associated with
deleting a lot of easy summits and activators usually frown upon this, but I can offer myself as being the bad guy
here, so anyone takes on the job just can finger me or the SOTA MT for the big mess. We are already used to it,
and in the end if everybody sees that all associations are aligned up in adhering to the rules the situation will
calm down (hopefully)

So please if you have any comment just reply to me, discuss it on local SOTA forum if you have one,
and if there is someone or even a small team for AM role please let me know

73! Csaba, YO6PIB

Dan OK1HRA

to ok...@ddamtek.cz, Rudolf Klvana, sot...@googlegroups.com, Jan OK2PDT, ok4...@seznam.cz, fen...@volny.cz, ok1...@centrum.cz, ok...@seznam.cz, Jiří Hujo
Krasny den vsem,
jen pro uplnost, aby nevzniklo prilis legend.

Prvotni seznam vrcholu jsem vytvoril sam. A ano, byl velmi optimisticky - motivovan snahou 'aby jsme si to uzili'.
Jak se behem let zvysoval opravneny tlak MT na napravu, podarilo se najit nekolik regionalnich spravcu (diky vsem za jejich usili)
a vznikl seznam znacne zredukovany, jehoz podobu ma MT k dispozici.
Nicmene pro uvedeni v zivot, je potreba aktualizovat take dvoujazycnou prirucku. K tomu jiz z ruznych duvodu nedoslo.

Nyni prisla doba, kdy existuji softwarove nastroje pro jednoznacne urceni opravnenosti zarazeni vrcholu, a MT se rozhodl zjednat napravu (cekal jsem to driv).
Stav se tak vrati tam, kde mel byt od zacatku. Vsem zucastnenym se timto omlouvam, a doufam, ze jste si to uzili.
Protoze nejsem momentalne v situaci, kdy bych mohl aktivne pokracovat ve sprave OK regionu, budu vdecny, pokud se najde nastupce.
Zatim se mi podarilo predat pouze vydavani regionalniho sota diplomu.

73, Dan OK1HRA

ps: zimni bonus v dobe vzniku podlehal pravidlum (mozna jsou dnes jina), do kterych se bylo treba vejit - nebudte prosim ukrivdeni kvuli trem bodum, WX se do zadnych pravidel nevleze

Michal Oplt

to sot...@googlegroups.com, Rudolf Klvana, Jan OK2PDT, ok4...@seznam.cz, fen...@volny.cz, ok1...@centrum.cz, ok...@seznam.cz, Dan OK1HRA, Jiří Hujo
Ahoj Petre,

Bohuzel je to tak a YO6PIB ma asi pravdu. Vychazim ze sve zkusenosti s aktualizaci ST regionu. Sam jsem byl velmi nemile prekvapenej, kolik vrcholu prominenci nesplnuje. Respektive jak malo vrcholu splnuje pravidla. Cele cisteni jsem provadel tak, ze jsem si vzal prvni vrchol regionu a nasel jsem si souradnici -150m. Tuto souradnici jsem si barevne zvyraznil a vsechny vrcholy ktere skoncili uvnitr kruznice jsem smazal. Nasledoval druhy nejvyssi vrchol a tak dale. Bohuzel je to tak, ze u nas mame sice pekne kopce, ale pokud se na ne striktne  aplikuje prominence 150, tak jich zbyde jen par :-( Pravidla jsou psane na G a tam co jsem koukal maji uplne “jine” kopce nez u nas. Jestli na to nasadi sw nastroj tak to bude spatne a bude obrovska redukce.

73 Michal OK1LOL

7. 3. 2018 v 0:40, OK1CZ <ok...@ddamtek.cz>:

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „SOTA OK“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e-maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu sotaok+un...@googlegroups.com.

Jan Kraus OK1NF

to sot...@googlegroups.com, Rudolf Klvana, Jan OK2PDT, ok4...@seznam.cz, fen...@volny.cz, ok1...@centrum.cz, ok...@seznam.cz, Dan OK1HRA, Jiří Hujo

Ahoj,

při striktní aplikaci pravidla P150 opravdu dojde k zásadní redukci počtu platných SOTA vrcholů v OK.

Na jednu stranu je pochopitelné, že SOTA MT chce měřit všem stejným metrem, ale zároveň je faktem, že geografie jednotlivých zemí zapojených do programu SOTA se výrazně liší. Jak napsal Michal OK1LOL, v Anglii mají úplně "jiné" kopce než my ...

Bohužel to vypadá, že SOTA MT s pravidlem P150 v případě OK nepohne (viz v minulosti neúspěšná snaha prosadit pro OK pravidlo P100 místo P150) a SOTA u nás tím dost utrpí. Myslím, že to v ničem neprospěje ani programu SOTA jako takovému.

Ale hlavu vzhůru: Žádný kopec z terénu nezmizí jenom proto, že byl škrtnut na nějakém seznamu. A nic nebrání aktivaci těchto vrcholů v "konkurenčním" programu GMA. Dosud jsem jako mnoho OK aktivátorů upřednostňoval program SOTA, ale možná přijde čas přesedlat ... :-)

Mějte se všichni fajn, nenechte se otrávit tím, co se chystá, a užívejte si i dál vysílání z kopců a z přírody vůbec!

73 Honza OK1NF

> [...]

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „SOTA OK“ ve Skupinách Google.

ok8...@interia.eu

to sot...@googlegroups.com
Ahoj Vsem.
Podle mojeho nazoru, to MT se neradi z vedenim programem SOTA - vide SOTA-DM.
73!
Bohus, OK8PKM

Uli

to sot...@googlegroups.com

Ahoj všichni,

zde je výsledek revize v SOTA DM ...

http://www.sota-dl.de/media/SOTA-DM-ARM-v5.0.pdf

To jsou velmi špatná rozhodnutí pro SOTA.

73 es good DX de

Uli - DH7WW   (also OK/DH7WW/p)

    =============================
    Privat:
    DH7WW
    Ulrich Möckel
    Am Birkenwald 8
    09468 Tannenberg
    Deutschland / Německo / Germany

    Büro:
    Ulrich Möckel
    Schwarzwinkel 13
    08304 Schönheide
    Deutschland / Německo / Germany

    E-Mail:      dh...@darc.de

    Diese E-Mail könnte vertrauliche und / oder
    rechtlich geschützte Informationen enthalten.
    Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder
    diese E-Mail irrtümlich erhalten haben,
    informieren Sie bitte sofort den Absender und
    vernichten Sie diese Mail. Das unerlaubte
    Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser
    Mail sind nicht gestattet.

    This e-mail may contain confidential and / or
    privileged information. If you are not the
    intended recipient (or have received this
    e-mail in error) please notify the sender
    immediately and destroy this e-mail. Any
    unauthorised copying, disclosure or distribution
    of the material in this e-mail is strictly
    forbidden.
[...]

Chcete-li přidat příspěvek do této skupiny, odešlete e-mail na adresu
sot...@googlegroups.com.
Navštivte tuto skupinu na adrese
https://groups.google.com/group/sotaok.
Další možnosti najdete na adrese
https://groups.google.com/d/optout.

OK1DDQ QTH

to sot...@googlegroups.com

To je hrůza. Podle mých předběžných měření to asi takhle nějak dopadne i u nás. Alespoň že jsme těch 10 let mohli vysílat i z těch „neprominentních“ kopců. Do budoucna se toho asi víc najezdí než navysílá.

73, Jirka OK1DDQ

to sot...@googlegroups.com

Alternativou je GMA ...

http://www.cqgma.eu/

73 es good DX de

Uli - DH7WW

OK1DDQ QTH schrieb am 07.03.2018 13:43:

[...]

ok8...@interia.eu

to sot...@googlegroups.com
Ahoj Vsem.
Dekuji Uli za vysvetleni. Mate pravdu GMA je alternativou. Moje propozice na nahradnika Dana, OK1HRA, je nekdo jiny jak Petr, OK1DPX, udelal velmi moc pro reklamu SOTA v OK.
Mam jeste takovy dotaz, nema kdo zajem o kontinuace diploma "Tisicovky Cech, Moravy a Slezska" od plznenske kolektivky OK1OFM a managera Pavla, OK1MCS, Pavle, co Ti na to ?
73!
Bohus, OK8PKM

Karel OK2BWB

to SOTA OK
Ahoj,

ono je to trochu jinak. Například já jsem se tehdy k jakési pomoci se správcovstvím regionu VY sám nabídl a rád přidal proto, že jsem cítil ducha SOTA programu trochu jinde. Zdálo se mi totiž, že ze starých, tedy těch původních, pravidel vyplývá jedno: Pokud je nějaký kopec pěknou krajinnou dominantou, lze ho do programu započítat, i když P150 nesplňuje. Když MT vymyslel pravidla nová, nerespektující geomorfologii jednotlivých asociací a tedy i tyto výjimky, tak jsem si, ještě bez digitálních modelů, začal hrát s vrstevnicemi. Vyšlo mně, že v regionu OK/VY ze 73 kopců zůstane s bídou 7, a to ještě se zavřenýma očima. Automat to proklestí asi ještě líp...
Dnes je už SOTA jinde, než před pár lety. Často se z kopců ani nezavolá první CW výzva, ale hned na úvod se spotuje prostřednictvím LTE sítě. Což je vlastně proti pravidlům, protože podstatná část i toho prvního "telegrafního" spojení (volačka, čas) se dělá přes převaděč, HI! Na jedné straně je to v tomhle ohledu nadmíru benevolentní, na druhé zase v jiném zcela nekompromisní...
Kdyby bylo potřeba, rád pomůžu s něčím, co se týká terénu zde ve VY, Žďárské vrchy znám snad opravdu dobře. Jenže - je v nich 16 osmistovek, a P150 plní jen jediná...! Jinak ale, už jsem byl dotazován, o pozici AM zájem nemám, nenašel bych potřebný časový prostor a taková funkce si ho rozhodně zaslouží. Navíc, bylo by mi u toho jaksi smutno.
Ale i tak se těším, že si zase zavysílám, až se někde někdy náhodou vyskytneme vedle pěkného a správně prominentního kopečku!

73! Karel