P150/P100

Petr OK3EQ

to sot...@googlegroups.com
Zdravím všechny,

vzhledem k tomu, co se v současnosti děje v sota DM versus MT, jsem se chtěl zeptat, jak to vypadá u nás? Možná se to řeší spíše osobními maily, ale nějaká ta informace zde by určitě nezaškodila..

Pro informaci ve zkratce pro nezasvěcené, z toho co jsem pochopil: Anglický MT přitvrdil. Rozhodl se uplatňovat pravidlo P150 bez rozdílu, pouze v regionech/částích regionů, kde by nebyly splněny minimální počty vrcholů, je možné vyjednat P100. Association manager pro DM byl vyzván, aby se vyjádřil do 12.4., zda bude schopen/ochoten předložit seznamy vrcholů pro sota DM, které budou splňovat podmínku P150, jelikož do P100 se už nevejdou (takováto výjimka je vázaná na splnění dalších podmínek). Takovýto nový seznam by měl platit od února 2016. Ten vypracování nového seznamu po konzultaci s jednotlivými regionálními správci odmítl. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet dál.

Předpokládám, že správce DM nebyl jediný, koho MT kontaktoval. Proto ta otázka, jak to vypadá u nás.. Ještě je tam určitá možnost vyjednat alespoň P100 v rámci částí některých regionů. V případě "nespolupráce" asociací bude buďto hledán jiný správce, v krajním případě může být asociace zrušena.. Myslím, že komu není jedno, jak bude sota v budoucnu vypadat, by se o to měl trochu zajímat? V opačném případě je odhalení "mrtvého brouka" jen otázkou času :-)

73! Petr OK3EQ

Rudolf Klvaňa

to sot...@googlegroups.com
Dokud nás nebude chtít či moci informovat Dan OK1HRA coby manažer OK asociace, nemá smysl tady spekulovat.

73, Ruda OK2QA

to sot...@googlegroups.com, Rudolf Klvaňa
Ahoj Vsem !
Souhlasim se z Rudou, OK2QA a i z Association manager pro DM. Osobne vidim, ze je velka zavist o vysledky skupin SOTA-OK, OE a DM. V SP se mluvi stejne o "ceske patologie", samozrejme je to take zavist z kterou nesouhlasim.
73!
Bohus, OK8PKM

Dan OK1HRA

to sot...@googlegroups.com
Ahoj vsem,
zatim mne nikdo ze sota MT nekontaktoval. Jinak proridle seznamy
splnujici p150 jsou delsi dobu hotove, ale kdo by se hrnul do zmeny,
kdyz cesta zpet nevede.
Pokud budou chtit zmenu prosadit, prekazet nebudu, ale novou prirucku
bude muset udelat nekdo jiny. Takova prace uz by mne nebavila.
73 Dan OK1HRA

Marek OK1HAG

to sot...@googlegroups.com
> V opačném případě je odhalení "mrtvého brouka" jen otázkou času :-)

Nahodou, mrtvy brouk se osvedcil tak, ze si ho SOTA OK muze hrde dat do znaku :) Kdyby se povedlo to zmirneni na P100, o ktere jsem se pred par lety snazil, tak se v tom ted vezete se SOTA DM.

Pro sebe jsem vec vyresil prestehovanim se do opravdove P150, neni to spatne, akorat docela boli nohy po sestupu z 843m do 20m, posledni aktivace viz http://goo.gl/OoktvX

73 Marek EI7KH

Karel OK2BWB

to sot...@googlegroups.com
Ahoj,

jenže i u nás je docela hezky. Úřednický přístup ke kopcům a tvrzení Briana G8ADD, že z hlediska SOTA programu není na DM asociaci nic zvláštního, je ryzí diletanství. Ne nadarmo vznikl například na Vysočině pojem "ˇžďárský typ georeliéfu". Ale to je jedno, podmínky programu jsou na MT a kdyby si stanovili P1000, tak to prostě pro nás není.

Chci hlavně říct, že ty připravené prořídlé seznamy zdaleka nejsou P150, dokonce ani oněch kdysi favorizovaných P100. To prostě nešlo. Na Vysočině by zbylo ze 73 pěkně rovnoměrně rozložených zajímavých kopců s bídou něco pod 10, spíš ještě míň. V jiných našich regionech je to podobné - tedy kromě těch, které jsou hornatinami. Stačí, když se člověk trochu zanoří do geomorfologie našeho terénu. Pak zjistí, že pahorkatiny jsou všude úplně mimo SOTA program a vysočiny se do programu vlezou pár kopci jen tak tak.

Konstata "hustota kopců", kterou G8ADD vymyslel a jejíž hranici stanovil na 1 P150 kopec na 2000km^2 je ovšem zcela "jednoduše geniální" a dost tvrdá: s rozlohou OK nějakých přiblibližně 80000km^2 máme nárok na P100 až tehdy, pokud by u nás bylo celkově míň než 40 P150 kopců. A nijak to neovlivní malé regiony bez kopců, jako je například JM. Vždyť v našich průměrných krajích, které mají rozlohu kolem 10000km^2, stačí v každém tom regionu 5 kopců 150 - a je to plně v souladu s nově uvařenými pravidly.

Stěhovat se kvůli SOTA programu nebudu, na to je u nás příliš hezky a dá se zde dělat spousta jiných věcí. Jen se nebudu na kopce vydávat s rádiem tak často, pouze příležitostně, protože se mi kvůli tomu nechce věnovat se autoturistice. Zbývá ale možnost, že všechny ty předělávky evokované ze strany MT se budou táhnout velmi dlouho a třeba se situace trochu umoudři.

Každopádně si ale také myslím, že taktika naší "služební nehorlivosti" byla skutečně doposud tím nejlepším, co se dalo udělat.

Zdravím z VY Karel OK2BWB

ok1...@seznam.cz

to sot...@googlegroups.com
Zalozili si svoje v DL, tak si udelejte i tady neco.

--
Beda

http://digiradio.nazory.cz/
http://epc.nagano.cz/prop.php

to sot...@googlegroups.com

Ahoj vespolek,

Béda mě předběhl - chtěl jsem napsat, že pokud se nám nebude líbit striktní aplikace pravidla P150 (jako že nebude :-) a z ní plynoucí výrazná redukce SOTA vrcholů v OK, vždycky je možnost vysílat z kopců např. v rámci programu GMA (German Mountain Award). Název je poněkud zavádějící, protože do GMA se může zapojit jakákoliv země (nikoliv jen DL), ale pravidla jsou jednoduchá a o lovce by nemusela být nouze.

U nás se GMA aktivně věnuje Petr OK3EQ. Určitě by se podělil o zkušenosti.

73 Honza OK1NF

> Od: <ok1...@seznam.cz>
> Komu: <sot...@googlegroups.com>
> Datum: 16.04.2015 07:42
> Předmět: Re: [Sota-OK] Re: P150/P100

Rudolf Klvaňa

to sot...@googlegroups.com
Ahojte,
moje řeč. V momentě očekávané drastické redukce SOTA kopců předpokládám výrazný rozkvět GMA v DL i v OK. Někdo navrhuje místo "German" používat "General", já bych navrhl "Global", ale to je jedno. Mám jen obavu z toho, že jak se zdá visí zatím celá organizace jen na jednom člověku a to může být nebezpečné. I to se ale může vzhledem k vývoji v SOTA změnit. Uvidíme.

73 a nsl dnes z OKFF-0457 (hi) na 7 MHz kolem 13:30 SELČ.
Ruda OK2QA