Návrat Luže mezi SOTA kopce

Mirek OK1CYC

to SOTA OK
Ahoj,
náhradou za minulý měsíc zrušený Pěnkavčí vrch se vrací Luž mezi SOTA kopce, a to od 1. listopadu 2021.
Důvodem této výměny je zjištění, že Luž je dle modelu reliéfu DMR 5G vyšší než Pěnkavčí vrch, což činí Pěnkavčí vrch málo prominentní (P=140 metrů), zatímco Luž splňuje P150 naprosto bez problémů (>300m).
Historicky měla Luž referenci na obou stranách hranice, u nás OK/LI-057, v Sasku DM/SX-014. Nynějších kritérií pro výběr reference, pod kterou se Luž vrátí je několik: velikost aktivační zóny, bodový zisk nebo význam kopce v sousedících asociacích. Po dohodě s manažerem DM asociace je upřednostněn bodový zisk kopce, který je 8 bodů na DM straně oproti 6 bodům na naší straně a Luž bude tedy vrácena jako DM/SX-014 "Lausche/Luž".

73
Mirek OK1CYC

ok8...@interia.eu

to sot...@googlegroups.com, Mirek OK1CYC
Ahojte
Mirku, diky moc za obetovou prace pro OK a Vsem vsechno nejlepsi k svatku 28.10.
Jen takovy dotaz, ci existuje jeste jina skupina SOTA, ktera mela "takovou revoluce", jak SOTA-DM a SOTA-OK (nejlepsi aktivatory, kdysi bylo 7 Nemcu v prvni desitce, hi) ?
73!
Bohus, SP9MKM (OK8PKM)

Libor OK1DU

to SOTA OK
Hezký den hoši,
i já Mirkovi velice děkuji za systematickou a perfektní práci pro programy SOTA a HEMA. Trochu s úsměvem přidám informaci, že jsem na GMA Luž měl namířeno zítra, v pátek 29.10. Ale rád svoji aktivaci posunu, navíc mám Luž skoro "za domem."
Když už se díky Mirkovi řeší Liberecký kraj, tak mě napadá jedna důležitá věc. Nová Sota (od 1.8.2020) Dub u Máchova jezera je v oboře Vojenských lesů a chovají se tam daňci a mufloni na komerční lov. Obora je perfektně střežena a při návštěvě načerno by mohl být velký problém včetně rizika postřelení. Já jsem se tam dostal díky protekci ve vedení obory, ale i tak jsem měl na aktivaci asi jen 40 minut, protože lesníci někam spěchali. Kopec je za 1 bod a naštěstí asi o aktivaci velký zájem nebude. Neříkám, že by se měl zrušit, ale jen informuji o problémech s aktivací

73
Libor OK1DU

Mirek OK1CYC

to SOTA OK
Ahoj Bohuši,
díky za přání. Upřímně nevím o žádné další asociaci, která by prošla podobným řezem jako OK a DM. I jsem koukal na https://sotl.as/map, kde se dají zobrazit jak pouze aktivní, tak i aktivní+neaktivní kopce. A pouze OK a DM vykazují veliké rozdíly mezi těmito dvěma možnostmi. U ostatních asociací jsou to spíš jen jednotky kopců, které byly v průběhu času deaktivovány.
73
Mirek OK1CYC

Mirek OK1CYC

to SOTA OK
Ahoj Libore,
díky moc za upozornění. Snažil jsem se projít všechny SOTA kopce, které nám zbyly a mrknout, zda pro některé platí nějaká omezení, ale tohle mi evidentně uteklo. Doplnil jsem info na stránku kopce https://summits.sota.org.uk/summit/OK/LI-071 tak, jak to doporučuje Management Team.
S tou posunutou GMA, pak už snad SOTA aktivací jsi to sem snad ani neměl psát... Když to připočtu k tomu, že s reaktivací Luže zas bude nějaká práce se změnami v GMA, tak mě Petr OK3EQ už fakt zabije, hi.

73
Mirek OK1CYC

Mirek OK1CYC

to SOTA OK
Jenom potvrzuji, ode dneška je Luž znovu aktivní SOTA kopec jako DM/SX-014.
73
Mirek OK1CYC