HEMA program - "rozšíření" SOTA

已查看 91 次
跳至第一个未读帖子

ok1cyc

未读,
2020年11月25日 16:58:552020/11/25
收件人 SOTA OK
Ahoj,

před nějakou dobou mě Karel OK2BWB upozornil na anglický program HEMA, který je de facto rozšířením nebo pokračováním SOTA programu. Zatímco SOTA zahrnuje kopce s prominencí 150m (jak jsme si všichni museli v poslední době všimnout), HEMA pod sebe vzala všechny kopce s prominencí mezi 100 a 150 metry. Odtud i celkem šifrovaný název HEMA - HuMPs excluding Marilyns award, kde HuMPs jsou Hundred Metre Prominence, tedy kopce s prominencí alespoň 100 metrů, z nichž jsou vyjmuty Marilyns, tedy kopce s prominencí 150 metrů a více.
V současné době je HEMA aktivní převážně v Británii, Irsku, Austrálii, dále je zapojena částečně Francie, Španělsko a v menším měřítku ještě pár dalších zemí (CT, C3,..).
A od 1.12. letošního roku se přidává i OK.

Po Karlově informaci o programu HEMA jsem se spojil s Robem G7LAS, se kterým jsem se dohodl na kontrole seznamu českých kopců, kterýměl  v té době Rob k dispozici. Nakonec se ukázalo, že namísto kontroly je potřeba spíše velký update seznamu, při kterém pomohl i Martin Matějka stojící za projektem ultratisicovky.cz. Po několika týdnech práce se nám podařilo zkompilovat seznam českých HEMA kopců, kterých je něco přes čtyři stovky.
Víme o několika případech, kdy by některý z HEMA kopců měl patřit díky své prominenci do SOTA a naopak. Tyto případy plánuji řešit se SOTA MT, ale v první chvíli jsme chtěli rozjet HEMA a nečekat na diskuze se SOTou. To znamená, že v průběhu času můžou přijít drobné změny v seznamu kopců. Každopádně dnes bychom měli mít všechny kopce s prominencí nad 100m buď v SOTA nebo v HEMA. Když připočtu ještě GMA, kde seznam může růst prakticky neomezeně, tak se zdá, že bychom se nemuseli úplně nudit, pokud jde o vysílání z kopců, hi.

Pro víc informací o programu HEMA doporučuji navštívit stránky http://hema.org.uk, případně jsem vytvořil českou stránku http://hema.ok1cyc.net s výběrem toho hlavního.
Mapa všech platných kopců je k dispozici na https://www.mapotic.com/hema-ok-1
A na facebooku je dost aktivní skupina HEMA or HUMPS Amateur Radio https://www.facebook.com/groups/558986724305791

Teď už nezbývá než vyrazit na některý z HEMA kopců, tedy přesněji od 1. prosince :)

73,
Mirek OK1CYC
回复全部
回复作者