ISO kodovi, oznake, lokaliteti i zbrka oko njih

20 Aufrufe
Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

Slobodan Simić

ungelesen,
23.01.2021, 14:00:1723.01.21
an so...@googlegroups.com
Зна ли неко ко би у овој држави био задужен за ажурирање и исправљање ознака за српски језик?
Тренутно циркулишу:
sr
sr@latin
sr@ijekavian
sr-CS
sr@ijekavianlatin
sr_Cyrl
sr_Latn
sr@ijekavian_Latn
sr@Cyrl
sr@latin
sr_RS
sr_RS@latin
... и ко зна које још комбинације у којим софтверима постоје. Па ако неко зна... или зна ко зна
или зна човека :-)
Како се то већ код нас завршава

Милош Поповић

ungelesen,
27.01.2021, 11:25:0227.01.21
an so...@googlegroups.com
Колико знам у геттексту су подразумевани sr и ови са @. sr_RS је само
одредница државе, тако да можемо имати и засебан превод за српски језик
у БиХ рецимо (sr_BA). Такође мислим да су sr_Cyrl, sr_Latn, sr-CS,…
остали из неког давно прошлог времена и њих не треба користити. Не знам
како је на Андроиду, али мислим да је и Гугл преузео сличан систем.

У суб, 23. 01 2021. у 20:00 +0100, Slobodan Simić пише:
> --
> Ову поруку сте добили због тога што сте се пријавили у групу „Српска
> отворена рачунарска терминологија“ у Google групама.
> Да бисте отказали пријаву у ову групу и престали да примате имејлове
> од ње, пошаљите имејл на sorta+un...@googlegroups.com.
> Да бисте погледали ову дискусију на вебу, посетите
> https://groups.google.com/d/msgid/sorta/CAJv_N%2BOo%3DjXEpnvrEfwMYT7vu_bHD-sY9Fn13cWef004TmMa2A%40mail.gmail.com
> .

Miloš Komarčević

ungelesen,
27.01.2021, 17:01:2327.01.21
an Српска отворена рачунарска терминологија
Zapravo, slučaj je obrnut...

Oznake sa sr@latin i sl. dolaze od davnih vremena i POSIX sistema i posledica su raznih improvizacija, i glibc ih se tvrdoglavo drži i dalje. Oznake tipa sr-Latn-RS su modernije i prate BCP47 koji su usvojili skoro svi sem nažalost glibc-a...

Ovo je znači problem različitosti raznih platformi, a ne bilo koje države.

Zašto su stare oznake bile loše rešenje i zašto je nastao BCP47 svodi se na lokalitet != jezik koji je bio pretpostavka za POSIX (u modernije doba čak i kratkovidu Wikipediju). Zanimljivo štivo:

Pozdrav,
Miloš

Милош Поповић

ungelesen,
29.01.2021, 08:33:4429.01.21
an so...@googlegroups.com
Hvala Miloše, sad je mnogo jasnije. Izgleda da je otvoren i bag:
https://gitlab.freedesktop.org/fontconfig/fontconfig/-/issues/50

У сре, 27. 01 2021. у 14:01 -0800, Miloš Komarčević пише:
> https://groups.google.com/d/msgid/sorta/78f4bdf0-a610-4f00-a633-337837374604n%40googlegroups.com
> .

Allen antworten
Antwort an Autor