[GSL] Ce companii romanesti cunoasteti care au creat tehnologie open sou?

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Salutare,

Am si eu o intrebare... ce companii stiti care au creat tehnologie open source de la zero... ma refer aici la produse complexe, folosite in industrie care sunt facute de la zero si sunt din Romania?

Am sa dau eu un exemplu:
Yate (Yet Another Telephony Engine) creat de NULL.
XWiki (xwiki.org) e un enterprise wiki creat de catre o echipa din Iasi

Care altele?

Alin Rus

On 1/12/13, Marian Banica <banica...@gmail.com> wrote:
> Salutare,

Salut,

> Am si eu o intrebare... ce companii stiti care au creat tehnologie open
> source de la zero... ma refer aici la produse complexe, folosite in
> industrie care sunt facute de la zero si sunt din Romania?

Pe principiul "Lapte din ardeal" sau cum era?

Revenim la argumentul ala de cacat cum ca daca-i facut aici are 3
coaie? Eu as fi mai multumit daca toate firmele care folosesc OSS ar
incuraja trimisul de patch-uri upstream si nu le-ar mentine inhouse.

Daca vrei sa promovezi X proiect fa-o din alte motive decat ca-i romanesc.

Spor,
--
Alin Rus
Code Monkey

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Salut Alin,

Permite-mi sa nu iti raspund direct la mail.
Am sa mentionez doar ca NULL compania care a facut YATE este condusa de Diana Ciocnoiu iar la XWiki surprinzator sunt foarte multe tipe.
P.S in Iasi e o comunitate destul de importanta de programatoare.

XWiki apropo nu e proiect romanesc, e frantuzesc... doar ca toata dezvoltarea e facuta in Iasi...

Nu sunt deloc nationalist (nici anti-) doar ca sunt o gramada de softuri care ar avea logica facute in Romania pentru Romania (cele de contabilitate de ex. sau de salarizare sau etc..)

In afara subiectului:
Daca stiti soft de salarizare care ruleaza pe Linux v-as fi recunoscator.... Daca se poate aplica si la o firma romaneasca si e facut in afara cu atat mai bine.

Marian

Alin Rus

> [...]
> Diana Ciocnoiu iar la XWiki surprinzator sunt foarte multe tipe.
> P.S in Iasi e o comunitate destul de importanta de programatoare.

Cool, si mie imi plac femeile.

Spor,
--
Alin Rus
O< ascii ribbon campaign - stop html mail - www.asciiribbon.org

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Un scop ar putea fi acela de a o convinge pe tipa de la PR sa foloseasca open source.
Ofer o mini recompensa pentru orice istorie dovedibila in acest sens... :)

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
LedgerSMB este un program de contabilitate, care probabil include și modul de salarii:
http://ledgersmb.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/LedgerSMB

Este tradus ďż˝n multe limbi deci probabil se poate adapta la legislația romďż˝nďż˝.
ďż˝n Ungaria știu cďż˝ este folosit de firme.
ďż˝n romďż˝nďż˝ nu este tradus, dar pe baza fișierului șablon se poate traduce ușor, are doar 2867 de cuvinte:
http://ledger-smb.svn.sourceforge.net/viewvc/ledger-smb/branches/1.3/locale/

2013.01.12. 23:12 keltez�ssel, Marian Banica �rta:
2013/1/12 Alin Rus <netb...@gmail.com>
Lista de discu�ii a Grupului pentru Software Liber

Lista de discu�ii a Grupului pentru Software Liber

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
@Nagy:
pe contabilitate exista www.aplix.org pe care il incerc acum. Salarizare nu are nici LedgerSMB.
Merci oricum pentru propunere.

2013/1/12 Nagy Ákos <nagy...@libreoffice.ro>
LedgerSMB este un program de contabilitate, care probabil include și modul de salarii:
http://ledgersmb.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/LedgerSMB

Este tradus în multe limbi deci probabil se poate adapta la legislația română.
În Ungaria știu că este folosit de firme.
În română nu este tradus, dar pe baza fișierului șablon se poate traduce ușor, are doar 2867 de cuvinte:

Ioan Eugen Stan

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Aș trece și Axemblr Provisionr [1] de la Axemblr [2] o aplicație prin
care puteți crea grupuri omogene (aceași distribuție, pachete
instalate, access uniform prin SSH) de mașini virtuale pe
infrastructuri Cloud (Amazon EC2, în lucru CloudStack, pe viitor
OpenStack). Puteți crea zeci de mașini pe Amazon EC2 în câteva minute.
L-am testat cu 20, așteptăm ridicarea limitelor pentru 50-100.

Este dezvoltat peste Apache Karaf și folosește Activiti BPMN pentru orchestrare.

Numai bine,

[1] https://github.com/axemblr/axemblr-provisionr/
[2] http://axemblr.com/
--
Ioan Eugen Stan / CTO / http://axemblr.com

aygun abibula

to Grupul pentru Software Liber

IceFact - soft de facturare si  nu numai
Developer Serghei Amelian ( multi dintre voi il stiti de pe RLUG - numai ca sa retras cam de multa vreme )

Developer Daniel Delicostea ( la unele programe are si versiuni GPL2 )

A nu se considera reclama .
Ati intrebat , va raspund.

Cel din urma are in lucru soft de facturare online , soft pte e-token online si multe altele.

Succese!

--- On Sat, 1/12/13, Marian Banica <banica...@gmail.com> wrote:
-----Inline Attachment Follows-----

Ioan Fericel

On 01/12/2013 10:37 PM, Marian Banica wrote:
> [...]
> open source de la zero... ma refer aici la produse complexe, folosite
> in industrie care sunt facute de la zero si sunt din Romania?

Și o mică revenire în timp:

https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/software-liber/4DoNaUJMCNs

Cum au trecut 4 ani?!

Ioan

Calin Miclaus

http://code.google.com/p/tv-maxe/

--
Călin Miclăuș

Nicu Buculei

On 01/12/2013 11:12 PM, Marian Banica wrote:

> [...]
> Diana Ciocnoiu iar la XWiki surprinzator sunt foarte multe tipe.
> P.S in Iasi e o comunitate destul de importanta de programatoare.

Daca pe aia cu nationalitatea as mai putea-o intelege (oportunitati de
angajare), chiar nu inteleg ce relevanta are sexul programatorilor.

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
@Nicu:

era replica mea la afirmatia "esti mai cu 3 c**ie" explicand ca nu ai nevoie de ... ca sa faci lucruri bune.

Petru Ratiu

to Grupul pentru Software Liber
In contextul respectiv era ironic. Daca zicea ceva de "romanii verzi" ce mai ziceai?

IMHO, in momentul in care un anumit soft open source e considerat ca are o anume nationalitate, inseamna ca e prea mic si/sau prea specific.

Mișu Moldovan

2013/1/14 Calin Miclaus <mca...@arlug.ro>:

> http://code.google.com/p/tv-maxe/

Umor involuntar? Sau ai uitat să pui un emoticon la sfârșit? Că orice
aș putea spune despre tv-maxe, numa' nu că-i un produs complex,
folosit în industrie...

--
mișu

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Am sa dau un exemplu ca sa fie mai clar pentru toata lumea.

Vorbesc de software comercial si caut software open source.
Exemplul este GeCad care a creat tehnologia RAV si care este antivirusul care acum e in Windows.

Detalii aici.
http://en.wikipedia.org/wiki/GeCAD_Software

In open source sunt cele spuse de voi mai sus dar cred ca mai sunt si altele. Intrebarea e care?

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Du, 13 ian 13, 02:08:31, aygun abibula wrote:
> www.icesoft.ro
>
> IceFact - soft de facturare si  nu numai
> Developer Serghei Amelian ( multi dintre voi il stiti de pe RLUG - numai ca sa retras cam de multa vreme )

Cu toate mulțumirile pentru versiunea Linux:

Licenţa
IceFact este distribuit în regim "freeware", adică poate fi folosit
gratuit, în scop personal sau comercial.

Salutări,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
signature.asc

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Lu, 14 ian 13, 12:41:54, Marian Banica wrote:
> [...]
>
> Vorbesc de software comercial si caut software open source.
> Exemplul este GeCad care a creat tehnologia RAV si care este antivirusul

Parcă era vorba de Open Source...
signature.asc

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
@Andrei...

Am dat exemplu de un software romanesc care a insemnat tehnologie facuta la noi si care nu e neaparat gandit pentru o piata locala.

N-am stiut sa dau exemplu decat de YATE ca tehnologie creata la noi care a depasit de mult granitele tarii.

Am vazut tot felul de argumente de la:
"trebuie sa ai 3 c**ie"
"daca faci software romaensc e limitat ca functionalitate si arie"
etc etc...

Era un exemplu (e drept comercial) care e facut la noi, care nu e o chestie cu aplicabilitate locala si care e folosit in lumea larga.

Asa ceva as vrea sa aflu si proiecte open source.

Putem continua lista si promit sa fac o sumarizare a ceea ce se ofera aici?

marian

Petru Ratiu

[...]

Ma tem ca o sa gasesti doar exemple comerciale. Open source, prin definitie, implica colaborarea deschisa, ca atare etichetarea cu diverse natii nu prea are sens. Ma rog, poti forta definitia dar ajungi la observatii ridicole gen "Linux e soft finlandez".

Keep calm and collaborate.

--
P.

mariuz

to Grupul pentru Software Liber
Am rugamintea sa adaugati proiectele discutate anterior pe wiki la rlug
daca inca nu sunt acolo

http://wiki.lug.ro/Proiecte_Linux_cu_participare_rom%C3%A2neasc%C4%83

Eventual aruncati un ochi si pe lista de coumunitati si specificati unde
exista erori , sau site-ul e down ...

http://wiki.lug.ro/Comunit%C4%83%C5%A3i_Linux_din_Rom%C3%A2nia

forumul softliber.ro pare doar plin de spam ... de ex

Petru Ratiu

to Grupul pentru Software Liber
Din cate stiu wiki-ul e editabil de oricine (cred ca necesita totusi inregistrare ca aveam probleme cu spambots). Daca are cineva timp sa mai aduca la zi pagina, please do (dar lasati pe undeva si de ce, eventual in pagina de talk, sa nu ne trezim cu wiki wars).

mariuz

On Mon, Jan 14, 2013 at 03:52:21PM +0200, Petru Ratiu wrote:
> [...]
> aduca la zi pagina, please do (dar lasati pe undeva si de ce, eventual in
> pagina de talk, sa nu ne trezim cu wiki wars).

Ok sunt cateva pagini la care se poate face update (sunt multe inca cu
openoffice ...) pe wiki.

softliber.ro apartine lui Marian si cred ca el poate curata ce este acolo in forum

Era doar ideea sa mai completam cu lug-uri,comunitati mai active harta
http://harta.softwareliber.ro/

Cine doreste poate sa faca fork si dupa aceea sa trimita lugurile care
inca nu sunt adaugate pe harta (pull)

https://github.com/softwareliber/harta.softwareliber.ro/blob/gh-pages/assets/javascripts/app.js

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Daca vreti sa folositi softliber.ro ca teste il pot pune la dispozitie.

Nu este domeniul meu ci este imprumutat de la Diana de la YATE pentru a pune bazele unei conferinte de open source (scopul meu declarat pentru softwareliber.ro)

Daca vrea cineva cu mare drag!

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
Mulțumesc, am unde sďż˝ testez.
Deja pe IPul: 86.122.15.89 dacďż˝ ďż˝n fișierul hosts setați domeniul softwareliber.ro vďż˝ intrďż˝ pagina. Momentan sunt 30 de minute ďż˝n ea, deci sďż˝ nu vďż˝ așteptați la prea mult.

2013.01.14. 17:01 keltez�ssel, Marian Banica �rta:

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Lu, 14 ian 13, 13:10:19, Marian Banica wrote:

> Era un exemplu (e drept comercial) care e facut la noi, care nu e o chestie
> cu aplicabilitate locala si care e folosit in lumea larga.

Vă rog frumos nu folosiți „comercial” ca și antonim la „open source” sau
„software liber”. Lăsați impresia că nu se pot face bani cu software
liber... :(
signature.asc

Ioan Fericel

to Grupul pentru Software Liber
On 01/12/2013 11:12 PM, Marian Banica wrote:

> Daca stiti soft de salarizare care ruleaza pe Linux v-as fi
> recunoscator....

Cam ce te așteți să facă? Pentru o firmă mică, uită-te și la acest proiect:

http://www.xdoc.webgest.ro/aplicatii/sal_index.html

E în lucru, nu-s rezolvate toate funcționalitățile, dar poate fi deja
utilizat pentru situații mai simple. Totul e deschis și foarte ușor de
folosit, cât și de modificat, cu minime cunoștințe de programare - ceva
HTML, XML, XPath.