[GSL] Continuare softwareliber.ro

Adi Roiban

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Site-ul actual softwareliber.ro a avut o problema de securitate cu
Wordpress si Stas a instalat o pagina statica.

Marius si Doru si-au exprimat dorinta de a continua activitatea softwareliber.ro

Am inceput o discutie privata dar cred ca putem continua discutia aici.

Ma gandeam sa organizam o sesiune Skype sau Google Hangout si sa
povestim despre viitorul softwareliber.ro

Toate cele bune,

--
Adi Roiban
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 14:23, Adi Roiban wrote:
> Site-ul actual softwareliber.ro a avut o problema de securitate cu
> Wordpress si Stas a instalat o pagina statica.

Observ mai multe probleme la pagina aceasta:

* harta e Google Maps (program neliber, date nelibere)
* de pe hartă lipsesc comunități active și apar comunități inactive ca GSL
* cu dragoste din Transilvania -- GSL.ro este un grup transilvănean?
* GSL a condus la dezvoltarea proiectului Mozilla România? curios.

--
Tiberiu C. Turbureanu
Președinte, Fundația Ceata

Adi Roiban

2012/12/14 Tiberiu C. Turbureanu <t...@ceata.org>:

> [...]
> * cu dragoste din Transilvania -- GSL.ro este un grup transilvănean?
> * GSL a condus la dezvoltarea proiectului Mozilla România? curios.

Mersi Tibi pentru observatii.

Codul paginii este public la adresa:
https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro

Acolo se pot pune bug-uri sau se pot sugera modificari (pull requests)

----

GSL nu mai prea exista, deci nu e nici din Transilvania nici din
Romania. Pagina actuala a fost facuta de Stas din Transilvania :)

----

Nu vad sa fie trecut grupul GSL pe lista... cred ca te referai la CJLUG.

Lista este aici si se pot propune patch-uri:
https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro/blob/gh-pages/assets/javascripts/app.js

Astept cu drag un patch pentru lista grupurilor active din Ceata.

----

Eu unul astept cu mare interes un patch pentru a trece la OpenStreetMaps .

Toate cele bune,
--
Adi Roiban

Stas Sușcov

to Grupul pentru Software Liber, Tiberiu C. Turbureanu
În data de Fri, 14 Dec 2012 14:48:54 +0200, Tiberiu C. Turbureanu
<t...@ceata.org> a scris:

> Observ mai multe probleme la pagina aceasta

Cum altfel :)

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 14:57, Adi Roiban wrote:
> GSL nu mai prea exista, deci nu e nici din Transilvania nici din
> Romania. Pagina actuala a fost facuta de Stas din Transilvania:)

Eu citesc ce scrie și ce citește orice vizitator:
* Grupul pentru Software Liber.
* Harta comunităților din România
* Cu dragoste din Transilvani

> Nu vad sa fie trecut grupul GSL pe lista... cred ca te referai la CJLUG.

Inactive ca GSL: TMLUG, SbLUG, AGLUG, Iași LUG, Galați LUG, Constanța
LUG -- majoritatea de pe harta aceea.

> Lista este aici si se pot propune patch-uri:
>

> Astept cu drag un patch pentru lista grupurilor active din Ceata.
>

> Eu unul astept cu mare interes un patch pentru a trece la OpenStreetMaps .

Nu am absolut nicio motivație să contribui cu ceva la GSL, un grup care
a susținut de la început până acum că promovează programele libere la
nivel național, cu toate că
* din totdeauna a folosit și folosește în organizare programe nelibere,
* recomandă programe nelibere (chiar adineauri, Skype și Google Hangout) și
* folosește licențe libere permisive (BSD) care permit restricționarea
utilizatorilor,
* ca să nu mai vorbim de mesajul programe libere = programe gratuite
(alege.sl.ro)

Eu nu încurajez reluarea activității acestui grup și motivul pentru care
am rămas abonat la listă este FLOSSCamp.

[...]

Stas Sușcov

to Grupul pentru Software Liber, Tiberiu C. Turbureanu
În data de Fri, 14 Dec 2012 15:22:51 +0200, Tiberiu C. Turbureanu
<t...@ceata.org> a scris:

> On 14.12.2012 14:57, Adi Roiban wrote:

Pentru Tibi și alte persoane care „văd probleme”.
Grupul pentru Software Liber și-a încheiat activitatea. Am făcut ce-am
făcut, și acum ne vedem de „oile” noastre, fiecare, aparte.

Dacă vrea cineva să discute de ce avem „alte oi” acum, și nu mai „mulgem
oaia GSL”, poate intra pe skype/gugl-plus.
Dacă nu, să aveți sărbători fericite și ce mai e pe-acolo.

Legat de flosscamp, dacă cineva dorește să aibă grijă de pagina flosscamp,
putem povesti. Se poate face o listă de discuții separată, proiect
național, angaja indieni și ce mai vrea mușchii fiecăruia. GSL nu mai e
flosscamp pentru că nu mai e activ nimeni din GSL. FLOSSCamp nu mai e GSL
pentru că nu s-a căutat să fie musai GSL.

Cine nu e de acord, frustrat, îngrijorat, nu poate dormi noapte, face pipi
în pat: îmi pare rău, nu e problema nimănui.

Dacă cineva are nevoie de explicații în privat, vă rog să-mi scrie
personal. Consider subiectul clarificat.

Spor.

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 15:44, Stas Sușcov wrote:
> Cine nu e de acord, frustrat, îngrijorat, nu poate dormi noapte, face
> pipi în pat: îmi pare rău, nu e problema nimănui.

Cineva încă are acces la situl GSL și a pus pagina aceea cu informații
greșite. GSL (reprezentat măcar de acel cineva din GSL care a pus
pagina) trebuie să-și asume responsabilitatea și critica pentru ce scrie
la softwareliber.ro.

Nicu Buculei

On 12/14/2012 03:52 PM, Tiberiu C. Turbureanu wrote:

> [...]
> greșite. GSL (reprezentat măcar de acel cineva din GSL care a pus
> pagina) trebuie să-și asume responsabilitatea și critica pentru ce scrie

"Si-a incheiat activitatea" inseamna ca nu mai are nici cine edita pagina.

Adi Roiban

> [...]
> greșite. GSL (reprezentat măcar de acel cineva din GSL care a pus
> pagina) trebuie să-și asume responsabilitatea și critica pentru ce scrie

Eu imi asum raspunderea pentru datele de acolo.

Sunt deschis la critica constructiva si astept in continuare patch-uri la site.

Nu ma implic in discutii extremiste (BSD is evil) sau sado-maso (hai
sa folosim Ekiga sau GNU-HURD).

Nu uitati sa zambiti!

--
Adi Roiban

mariuz

On Fri, Dec 14, 2012 at 04:07:01PM +0200, Nicu Buculei wrote:

> "Si-a incheiat activitatea" inseamna ca nu mai are nici cine edita pagina

Editori o sa fie , acum o sa fie mai greu cu ce directie o sa fie.

Flosscampu-ul o sa ramana intr-o forma sau alta , ubuntu/fedora/debian .ro nu cred ca o
sa dispara atat de usor :) si nici mozilla ro

as vrea sa mai ramana planeta

din punct de vedere tehnic ajunge si o comunitate pe google+ cum e ubuntu ro

https://plus.google.com/u/0/communities/115778446830479740692

Stiu stiu , nu e libera insa incerc sa strang cateva idei si directii
desi forumul ubuntu.ro e mult mai util si mai structurat

mai incerc sa inteleg care e diferenta cu prolinux

gaura de securitate din wordpress ne da mult de gandit :) si distruge
comunitati , de aceea nu investesc timp si munca in php/mysql/wordpress

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 16:32, Adi Roiban wrote:
> Eu imi asum raspunderea pentru datele de acolo.

Atunci ia atitudine cu ce realizezi că e greșit.

> Sunt deschis la critica constructiva si astept in continuare patch-uri la site.

O critică ai primit-o, dar nu te aștepta să contribui la GSL. Ideea din
spatele rândului tău de mai jos este motivul (pe care l-am explicat
anterior).

> Nu ma implic in discutii extremiste (BSD is evil) sau sado-maso (hai
> sa folosim Ekiga sau GNU-HURD)

Dacă ți se pare că e extremist să investești în programe libere
(utilizându-le, promovându-le, raportând problemele și eventual,
reparându-le), atunci n-ar fi trebuit să dai numele grupului traducerea
în română de la *Free Software* Group, pentru că ești clar
reprezentantul unui Open Source Group și consideri *Free Software*
Foundation o organizație extremistă. Denumirea acestui grup este
înșelătoare.

> Nu uitati sa zambiti!

Nu-mi dați motive să zâmbesc.

mariuz

On Fri, Dec 14, 2012 at 04:44:22PM +0200, Tiberiu C. Turbureanu wrote:

> [...]
> reprezentantul unui Open Source Group și consideri *Free Software*
> Foundation o organizație extremistă. Denumirea acestui grup este

:) is deja obisnuit cu concursurile gen "pissing contest"

Cred ca denumirea este intradevar inselatoare , daca doresti Tibi se
poate lansa un grup pur Romanian Free Software care sa nu aiba legatura
cu vechiul grup si cred ca acolo in directia aceea este deja ceata.org

eu asigur hosting-ul pe un server pur GNU debian si nginx daca se
cumpara domeniu

ps: Thunderbird si Firefox nu sunt chiar libere 100% vad ca folosesti
Thunderbird
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Corporation_software_rebranded_by_the_Debian_project

Nicu Buculei

On 12/14/2012 04:42 PM, mariuz wrote:

> Flosscampu-ul o sa ramana intr-o forma sau alta , ubuntu/fedora/debian .ro nu cred ca o
> sa dispara atat de usor :) si nici mozilla ro

Sa stii ca nu-s nici eu departe de a pune si fedoraproject.ro intr-o
"pauza" asemanatoare.

> mai incerc sa inteleg care e diferenta cu prolinux

Si ProLinux a mai redus din viteza in ultima vreme :)

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 16:55, mariuz wrote:
> Cred ca denumirea este intradevar inselatoare , daca doresti Tibi se
> poate lansa un grup pur Romanian Free Software care sa nu aiba legatura
> cu vechiul grup si cred ca acolo in directia aceea este deja ceata.org

Dacă dorești tu, Marius. După cum ai spus și tu, Ceata pe această idee
merge și eu nu vreau să ajut la reinventarea unui grup de programe
libere, ci la continuarea cu Ceata și ajutarea membrilor din Ceata să
deschidă grupuri locale în județele lor pentru evenimente locale.

> [...]
> cumpara domeniu
>

> ps: Thunderbird si Firefox nu sunt chiar libere 100% vad ca folosesti

Nu este vorba de ce folosește o persoană, ci de ce folosește și
promovează un grup (o organizație).

Thunderbird și Firefox sunt libere, controversa aceea este legată de
marca programelor modificate și de identitatea programelor așa cum le
distribuie Mozilla (oricine are toate cele patru libertăți asupra
emblemelor Firefox și Thunderbird pentru a realiza embleme diferite
pentru alte proiecte).

Legea mărcilor comerciale este diferită de legea drepturilor de autor
(licențele libere sunt de drepturi de autor, nu de mărci) și deținătorul
mărcii are dreptul să impună respectarea unor criterii pentru ca
programul liber modificat să mai fie identificat cu marca originală.

Firefox și Thunderbird distribuite de Debian (IceWeasel și IceDove), de
FSF (GNU IceCat) și de Trisquel (Abrowser) nu au mărci înregistrate și
asupra lor nu se impun condiții de păstrare a acestor mărci pentru
aceste programe libere modificate de alte entități.

Bineînțeles, Mozilla ar putea să relaxeze condițiile pentru folosirea
mărcii pentru derivate și ar putea să nu listeze module și extensii
nelibere (și în curând aplicații pentru Firefox OS), dar Ceata nu este
Mozilla, nici eu nu sunt Mozilla. Este o organizație separată care face
programe libere și are politica proprie pentru protejarea identității și
atragerea de fonduri.

Petru Ratiu

2012/12/14 mariuz <mar...@mariuz.android-dev.ro>

> [...]
>
> O critică ai primit-o, dar nu te aștepta să contribui la GSL. Ideea din
> spatele rândului tău de mai jos este motivul (pe care l-am explicat

[..]

:) is deja obisnuit cu concursurile gen "pissing contest"

Please don't feed the troll, omul si-a exprimat deja clar orice lipsa de intentie de a colabora.

In alta ordine de idei, GSL a fost (din punctul meu de vedere, care am calcat prin Cluj doar intr-un weekend acum vreo 11 ani) o idee foarte simpatica, sper sa se recristalizeze in ceva coerent. Mi-as oferi ajutorul, dar ar fi putin ipocrit, nu cred ca am cum sa fiu util in situatia asta.

--
P.

mariuz

to Grupul pentru Software Liber
Te rog sa scrii cand ai timp care era ideea initiala

Pt Tibi inteleg de unde vine problema Cred ca de la definitia cuvantului
Software liber
http://ro.wikipedia.org/wiki/Software_liber

Dupa cum am explicat mai sus este necesara si o fundatie / organizatie
patronata de fsf si atunci se rezolva problema

Eu cred ca GSL nu era ceea ce se astepta Tibi
E drept ca si eu partial ma gandeam ca este tot un fel de umbrela FLOSS
unde se pot intalni si cei care militeaza pt OSS si cei care vor doar
Libre

Dau un examplu si cei care vor GPL3 peste tot si cei care vor Bsd/Mit pt
codul sursa al site-ului

Tiberiu C. Turbureanu

On 14.12.2012 17:53, mariuz wrote:
> Pt Tibi inteleg de unde vine problema Cred ca de la definitia cuvantului
> Software liber

Programele care sunt numite de FSF programe libere și de OSI programe cu
surse deschise sunt aceleași programe. Analog pentru licențe. Cine a
studiat cele două liste de licențe acceptate de cele două organizații,
știe că așa este.

Dar filozofia programelor libere este diferită de cea a surselor
deschise și susținătorii programelor libere nu sunt înclinați să facă
compromisuri cu programe nelibere, module nelibere, servicii-programe
nelibere etc.

De aceea, denumirea Grupul pentru Software Liber este greșită și
înșelătoare pentru oamenii care vor să știe ce sunt programele libere și
cum pot să promoveze libertatea utilizatorior români, având în vedere
cum și-a desfășurat activitatea acest grup, în neconcordanță cu
filozofia programelor libere.

> Dupa cum am explicat mai sus este necesara si o fundatie / organizatie
> patronata de fsf si atunci se rezolva problema

Acea fundație este Fundația Ceata [1]. Și nu am crezut niciodată în
necesitatea unei subordonări față de entități externe ca să mișcăm
lucrurile spre libertatea digitală în România.

> Eu cred ca GSL nu era ceea ce se astepta Tibi

Nu știu de ce a fost ales termenul „Software Liber” pentru denumirea
grupului, când inițiatorii lui susțin compromisul, deci sunt adepții
surselor deschise.

Mi se pare o ipocrizie care a continuat ani de-a rândul, în ciuda
criticilor repetate primite (nu doar de la membri din Ceata). Și nu știu
de ce s-au așteptat inițiatorii grupului să se alăture și să contribuie
orice voluntar român din domeniul programelor libere, când miezul e putred.

De ce să contribui eu, de exemplu, să fac GSL să fie liber când membrii
deja în GSL nu prețuiesc libertatea utilizatorilor și nu-i ascultă pe
cei care îi avertizează că nu fac bine și-i repudiază de cele mai multe
ori. Am așteptat ca GSL să-mi câștige încrederea că este un grup pentru
programe libere, dar nu este.

> E drept ca si eu partial ma gandeam ca este tot un fel de umbrela FLOSS
> unde se pot intalni si cei care militeaza pt OSS si cei care vor doar
> Libre

Altă șmecherie este una similară cu cea făcută de UNSR și alte
meta-grupuri, se gândesc unii să formeze un grup pe care să-l declare
umbrela tuturor grupurilor din domeniu și să-și aloce meritele pe care
acele grupuri le fac (ca de pildă Mozilla România).

Deci sunt două șmecherii: denumirea de grup pentru programe libere, când
de fapt este un grup pentru surse deschise (cu compromisurile aferente)
și mai este și articulat, „grupul” -- de parcă ar fi unicul, și a doua,
autodeclararea umbrelă pentru grupurile de programe libere și surse
deschise din România.

Singurul proiect al lui GSL de utilitate mi se pare FLOSSCamp -- o
întâlnire a tuturor românilor care au cel puțin o mică legătură cu
programele libere, indiferent de filozofia după care se conduc.

De aceea nu încurajez reactivarea acestui grup (inactiv de doi ani de
zile pentru că inițiatorii lui nu au reușit să ne convingă și ei au
renunțat, câte unul, pe parcurs). Tradu.sl.ro este o instanță care poate
să stea într-o altă mașină întreținută de Alex Szasz, incearca.sl.ro are
articole neactuale, doar două fiind din ultimii doi ani, și are doar
vreo doi-trei autori care pot să scrie la fii-liber.ro [2], alege.sl.ro
este o campanie cu un mesaj greșit.

[2] http://fii-liber.ro

Dacă tot sunt mulți oameni abonați pe lista aceasta, cred că merită
păstrată ca listă de distribuție pentru anunțurile legate de FLOSSCamp.

mariuz

On Fri, Dec 14, 2012 at 05:14:07PM +0200, Nicu Buculei wrote:

> Sa stii ca nu-s nici eu departe de a pune si fedoraproject.ro intr-o
> "pauza" asemanatoare

Cu ubuntu si eu am obosit , pur si simplu nu mai am motivatia sa imping
produsele canonical si amazon si in plus am trecut pe debian cam cu 80% din
ce folosesc : laptop , netbook , server , raspberry, mai am statia de la lucru care
a ramas pe lxde ubuntu din inertie dar o sa sufere imediat acelasi proces
trecerea spre debian sid .Insa raman si ajut pe cine are probleme legate
de ubuntu linux

> Si ProLinux a mai redus din viteza in ultima vreme :)

partea ciudata ca numarul de utilizatori ubuntu/linux a crescut , insa nu
inseamna ca cresterea numarului de utilizatori inseamna si contribuitori
in plus

http://www.alexa.com/siteinfo/forum.ubuntu.ro
https://wiki.ubuntu.com/RomanianTeam/ReApprovalApplication2012

sau cine stie poate trebuie sa schimbam cate ceva din modul nostru de
comunicare : forum , g+ , diaspora ...facebook (horror)

Petru Ratiu

> [...]

inseamna ca cresterea numarului de utilizatori inseamna si contribuitori

Eu unul vad toate aceste comunitati ca pe niste cluburi, nimic mai mult. Ma gandesc ca probabil pe masura ce pasiunea in jurul careia s-a format clubul (utilizatori de oss in general, sau de linux mai special sau de un distro sau altul mai particular) se trivializeaza (in lipsa de alt cuvant), interesul de a face parte dintr-un club scade. Ce haz ar avea un club al bautorilor de bere sau al mancatorilor de paine? Sunt criterii mult prea generale sa te faca sa te simti special. (Ma rog, parerea mea, nu am nici un fel de pregatire in domeniul sociologiei).

Ca unul din principalii, ahem, "instigatori" ai Prolinux/RLUG din ultimii ani (nu pot sa-mi asum alte merite in afara de a fi facut ceva mai multa galagie decat altii acum ceva vreme), de ceva vreme m-am cam dezumflat si fie prin coincidenta, fie printr-un mecanism real de feedback pozitiv s-a dezumflat si miscarea, asa cum zicea si Nicu mai devreme. Banuiesc ca si cu Stas & co. s-a intamplat ceva similar.

Constat insa periodic ca ideea asta de club inca reprezinta ceva pt. unii sau altii (sincer, nu credeam sa ajung sa dau de oameni care sa tina musai sa ma cunoasca doar pt. "clubbing-ul" de care am dat ocazional dovada, in ultimele cateva luni au fost cel putin 4-5). Sper ca dupa ce ma mai lamuresc ce vreau _eu_ de la miscarea asta sa mai convoc si pe altii sa ne lamurim ce vrem _noi_ (ca ceva-ceva tot vrem).

E ca in bancul ala cu inginerul si cainele, sa mor eu :)

--
Love,
P.

Alin Rus

On 12/14/12, Stas Sușcov <st...@nerd.ro> wrote:
> În data de Fri, 14 Dec 2012 14:48:54 +0200, Tiberiu C. Turbureanu
> <t...@ceata.org> a scris:

> Cum altfel :)

Nu zicea ca o sa cumperi flossdrama.com sau un cont de twitter macar;
ori trebuie sa ma abonez la fiecare lista pe care sta Tibi?

Spor

--
Alin Rus
O< ascii ribbon campaign - stop html mail - www.asciiribbon.org

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 14 dec 12, 14:23:51, Adi Roiban wrote:
> Salut,
>
> Site-ul actual softwareliber.ro a avut o problema de securitate cu
> Wordpress si Stas a instalat o pagina statica.

Mulțumesc Stas.

> Marius si Doru si-au exprimat dorinta de a continua activitatea softwareliber.ro
>
> Am inceput o discutie privata dar cred ca putem continua discutia aici.

Da, vă rog.

> Ma gandeam sa organizam o sesiune Skype sau Google Hangout si sa
> povestim despre viitorul softwareliber.ro

Nu, vă rog. Orice mijloc de comunicare sincron presupune ca toată lumea
să fie prezentă la o anumită oră, ceea ce inevitabil va reduce din
numărul participanților.

Mai bine continuăm aici pe listă, deci...

În opinia mea GSL ar trebui să existe în continuare doar ca un fel de
„teren neutru”/„punct de întâlnire” al comunităților care doresc să
promoveze software liber, un loc unde ne „întâlnim” să schimbăm idei sau
critici și totodată un loc unde putem ușor lua legătura cu cât mai multe
comunități din România[1].

În cazuri excepționale (ex: dată/organizator/locație FLOSSCamp,
presupunând că avem mai multe propuneri) se pot lua decizii, dar numai
dacă nu se ajunge la un consens și numai prin vot deschis, pe lista de
e-mail, anunțat din timp (din motive de transparență, participare cât
mai largă, etc., dar birocrație minimă).

Pentru asta avem nevoie doar de o listă[2] și un wiki, amândouă cu
mentenanță minimă (astfel încât să nu consumăm prea multe resurse în
acest scop[3]) și preferabil mai multe persoane cu access (minim 3?) ca
să prevenim situația în care cineva dispare subit (indiferent de motiv).

Dacă, și numai dacă, la un moment dat vor exista atât de multe
comunități active în România (preferabil înregistrate ca asociație sau
fundație) atunci se va putea discuta despre transformarea GSL într-o
asociație „umbrelă” înregistrată, având ca membrii celelalte
asociații/fundații[4].

Cred că organizarea FLOSSCamp se integrează foarte bine în acest
concept.

[1] probabil că întotdeauna vor exista organizații/persoane care nu vor
vrea să participe, un lucru perfect normal și acceptabil
[2] da, doar una, pentru a preveni fragmentarea. Se pot adăuga oricând
mai multe dacă traficul devine insuportabil (aș vrea să ajungem în acel
stadiu)
[3] observ o tendință generală de a lucra mai mult la
unelte/infrastructură/etc. în loc de promovarea în sine, probabil pentru
că suntem în primul rând „calculatoriști” :D
[4] personal nu cred că vom ajunge vreodată în această situație din
motivele expuse de Petru Rațiu.

Spor,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
signature.asc

Mihai-Stanislav Jalobeanu

to Grupul pentru Software Liber
Ca membru destul de vechi și de inactiv al grupului/listei subscriu, adică susțin integral propunerea lui Andrei. Nodul de legătură cu celelalte comunități a fost și rămâne important, tocmai pentru că suntem mai predispuși să demolăm, să ne certăm/concurăm decât să strângem rândurile. Pentrru existența unui astfel de grup nu-i necesară o fundație sau alt NGO (încă :-) Ne plângem că suntem colonie a MS, dar lucrăm împrăștiați în grupulețe și prea des găsim motive de harță, sau rivalități penibile. Câtă vreme a fost activ ”softwareliber” a menținut o benefică linie de mijloc. Cel puțin așa mi s-a părut mie.

Mihai Jalobeanu

Tiberiu C. Turbureanu

On 15.12.2012 17:12, Mihai-Stanislav Jalobeanu wrote:
> Nodul de legătură cu celelalte comunități a fost și rămâne important,
> tocmai pentru că suntem mai predispuși să demolăm, să ne
> certăm/concurăm decât să strângem rândurile.

De curiozitate m-am uitat câți oameni sunt abonați la lista acestui
meta-grup cu denumire înșelătoare. 150 adunați în 4 ani. Atâția are doar
Fundația Ceata. Nu avem nevoie să strângem rândurile cu oameni care doar
pretind că sunt pentru libertatea programelor și ne etichetează ca
extremiști.

La revedere, eu nu vă mai urmăresc (in)activitatea din acest moment.

Leonard Bunciu

> [...]
>Fundația Ceata. Nu avem nevoie să strângem rândurile cu oameni care doar
>pretind că sunt pentru libertatea programelor și ne etichetează ca

Daca te referi la grupul acesta, eu nu sunt programator, dar folosesc zilnic kiwi linux si ubuntu. Daca vreti sa utilizez programe pentru a descoperi bug-uri atunci pot face asta, dar la ceva mai avansat nu cred ca sunt in masura! Daca am timp poate imi dati ceva de studiat...

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Pe scurt :

Inteleg motivele lui Stas (si Alex desigur) de a afirma RIP GSL. Ca grup cu activitatea declarata pe site.

Consider ca lista GSL e utila, cum a subliniat si Andrei, si macar pentru ca este citita de destula lume implicata in organizarea de evenimente FLOSS.
GSL a constituit din punctul meu de vedere un nod de legatura, si s-a dovedit indispensabil :).

+3/..n pentru Adi, Alex, Stas (si restul, ca sunt destui de numit :) ) pentru contributia la GSL si prin asta la comunitate. Sper ca nu exista vre-un nerecunoscator sa discute calitatea acestor oameni si a muncii lor.
+1 pentru vointa lui Marius de a nu lasa aici un inceput bun.
+1 pentru opinia lui Petre legat de cum (probabil!) e perceputa "apartenenta" la grup / club / ... etc.
+1 Alin pentru cum stie sa exprime exact ce gandeste.
+1 pentru ceea ce Mihai simte de mult ca trebuie facut.
+1 pentru judecata limpede si poderata a lui Andrei.

Ceea ce cred ca merita, este ca site-ul GSL si lista sa raman functionale in scopul pe care l-au servit pana acum.

FLOSS Camp nu cred ca se va pierde, oricum ar fi. Cu siguranta va tine de noi sa fie organizat mai bine si transparent pe viitor.
Nu uitati va rog, cu mai multa sau putina legatura in discutie, ca Scoala de vara de la Macea e pe gustul meu un eveniment matur si greu de uitat.
Nu dam uitarii nici OSOM. MArcela citeste lista asta si are ceva de zis cu siguranta :).
Si sper ca lista sa creasca de la an la an, de acum inainte.

La capitolul NGO, avem deja Prolinux, Rosedu, Ceata functionale.

Privind in particular Proliux si GSL, daca cumva nu e deja cunoscuta parerea mea, o readuc in atentie : nu e nevoie de inca unul sa suplineasca / inlocuiasca GSL, din simplul motiv ca asa cum e, nu trebuie inlocuit. In acelasi rationament, n-am dorit sa incurajez in oricare fel la acea vreme, coalizarea unui NGO care ar fi fost suprapus peste Prolinux. N-am gasit asta productiv, si inca nu mi-am schimbat parerea.

Ceea ce rog de acum pe oricine care formuleaza opinii sa inteleaga, este ca oamenii dau valoarea unui lucru facut, nu invers.

Pentru ce se intampla de acum inainte cu GSL Stas (notez si Alex, Adi) a fost limpede ca lumina zilei : cine doreste sa contribuie in continuare trebuie sa convinga. E normal si de bun simt :).

Sa traiti neaparat,
Doru

Adi Roiban

2012/12/15 Doru Ilasi <doru...@gmail.com>:
> [...]
> este citita de destula lume implicata in organizarea de evenimente FLOSS.
> GSL a constituit din punctul meu de vedere un nod de legatura, si s-a

[snip]

Salut,

Cred ca unele lucruri au fost intelese gresit :)

Site-ul www.softwareliber.ro a fost actualizat pentru a reflecta
situatia din ultimii 2-3 ani.

GSL in sine nu a facut mare lucru, dar nu iau asta ca pe un lucru rau.
Exista ROSEdu, ProLinux, Ceata, Ubuntu, Fedora, Mozilla, Drupal ...
etc ... in plus lumea incepe sa foloseasca software liber fara sa mai
fie nevoie de propaganda.

Lista de discutii, pagina si serverul o sa ramana on-line.
Am povestit azi cu Marius iar el s-a oferit voluntar pentru a o intretine.
Am rezolvat deja dreturile de administrare.

Cu putin feedback se poate actualizat pagina actuala (ea fiind
actualizata in graba pentru a rezolva o problema de securitate).

Spor!
--
Adi Roiban

mariuz

to Grupul pentru Software Liber
Lista va ramane , o sa refac pagina principala si in special cea cu
lista
se foloseste jekyll
https://github.com/mojombo/jekyll/wiki/usage

Oricine este invitat sa contribuie cu patch-uri sau direct pe github

https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro

Pagina principala este aici

https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro/tree/gh-pages/_layouts

prioritar e pagina de contact

structura in mare se va pastra , multe proiecte decedate o sa fie scoase

http://web.archive.org/web/20110422001739/http://softwareliber.ro/

Pentru o pescuire mai usoara continutului se poate adauga in hosts
193.226.29.10 softwareliber.ro

ps: nu este un sfarsit ci un nou inceput (a new hope)

mariuz

On Sat, Dec 15, 2012 at 08:37:23PM +0200, Adi Roiban wrote:

> [...]
> Exista ROSEdu, ProLinux, Ceata, Ubuntu, Fedora, Mozilla, Drupal ...
> etc ... in plus lumea incepe sa foloseasca software liber fara sa mai

O sa incerc sa facem un hub sau punct de lansare catre celelalte
comunitati, mai exista multe probleme legate de softul liber insa se
merita sa cream alte fire de discutie

> Lista de discutii, pagina si serverul o sa ramana on-line.
> Am povestit azi cu Marius iar el s-a oferit voluntar pentru a o intretine.
> Am rezolvat deja dreturile de administrare.
O sa ajut cu intretinerea si in plus proiectele care sunt moarte o sa fie
puse offline : trac, redmine ... discutam separat si pe fiecare caz
Mai trebuie facut si un dist-upgrade insa va fi facut doar dupa ce se
rezolva siteul si discutam separat in alt fir

> Cu putin feedback se poate actualizat pagina actuala (ea fiind
> actualizata in graba pentru a rezolva o problema de securitate).
Oricine stie html poate sa modifice pagina si sa faca update , daca e
nevoie de pagini mai speciale se poate rezolva in python (formulare ...)

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Sunt Marian Banica si acum ceva ani am participat la organizarea ROSDEV (conferinta nationala pentru dezvoltatorii open source din Romania creata dupa modelul FOSDEM http://www.fosdem.org)
Impreuna cu actualii colegi din firma de web design la care lucrez ne intereseaza sa continuam proiectul Software Liber in urmatoarele conditii:
- sustinem financiar infiintarea unei organizatii non profit alaturi de un cadru academic (o universitate tehnica) condusa de studenti si de oameni din mediul academic (fara nicio implicare a mediului business)
- oferim suport in realizarea unei prezente software profesionale si stabile (pro-bono)
- regandim softwareliber.ro cu urmatoarele 3 obiective:
1) efort sustinut de atragere a mediului academic pentru sustinerea programelor open in mediul academic prin lucrari de licenta
2) implicarea comunitatii business pentru utilizarea solutiilor open source
3) crearea unui eveniment (major) fie pentru dezvoltatorii open source fie pentru utilizatori care sa fie de anvergura si de notorietate.

Mentionez ca in acest demers suntem dispusi sa sustinem financiar acest proiect in conditiile in care se agreaza infiintarea acestei organizatii non profit si se ofera marca si dreptul de utilizare a acestei marci pentru organizatia nou creata.

Adaug ca avem acest interes de mai multa vreme (de a crea un eveniment open source major) si de a crea o singura comunitate care sa sustina toate micile proiecte open source insa nu am gasit pana acum o forma coerenta sub care sa facem acest lucru.

Astept un raspuns la aceasta propunere.

Marian

Stas Sușcov

to Grupul pentru Software Liber, Marian Banica
În data de Fri, 21 Dec 2012 19:02:16 +0200, Marian Banica
<banica...@gmail.com> a scris:

Sună foarte frumos.
Ați povestit cumva cu ROSEdu despre implicarea în mediul academic? Acolo
există o inițiativă foarte puternică în această direcție.

Din păcate nu pot spune/sugera nimic pe partea de business (poate Doru
poate veni cu o părere la ce și cum se poate înăinta în direcția aceea).

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Salut Marian,

2012/12/21 Marian Banica <banica...@gmail.com>

[...]

Rosedu este organizata pe aceste pricipii. Nu sunt in cunostinta daca au contributii si din mediul de afaceri, dar Razvan Diaconescu (care e abonat la lista gsl din cate stiu) ne poate lamuri.

- oferim suport in realizarea unei prezente software profesionale si stabile (pro-bono)

Aici e de lamurit cate ceva. Zic asta pentru ca, chiar daca nu pentru toti a constituit si o sursa de venit, o facem fiecare la diverse nivele.

- regandim softwareliber.ro cu urmatoarele 3 obiective:
1) efort sustinut de atragere a mediului academic pentru sustinerea programelor open in mediul academic prin lucrari de licenta

Din nou Rosedu : au experienta si au realizari. Pe de alta parte, desi nu asta e scopul lor, AIESEC poate da o mana serioasa de ajutor in acest sens. Sunt convins ca si Prolinux poate avea un cuvant de zis.

2) implicarea comunitatii business pentru utilizarea solutiilor open source

Aici ne putem bizui si pe sprijinul serios al Agora si pe implicarea JCI Romania.
Dar, nu uita, mediul de afaceri contribuie cand are si beneficii, si e normal sa fie asa.

3) crearea unui eveniment (major) fie pentru dezvoltatorii open source fie pentru utilizatori care sa fie de anvergura si de notorietate.

 Cu toate disensiunile de opinii legate de prezenta unor sponsori la manifestare, eu unul (si nu sunt singurul) consider inca Eliberatica un eveniment notabil. Cu regret, n-am ajuns la Fosdem, dar, sa nu uitam ROSE mentionat de Mihai Jalobeanu (Cluj - 1993 -1996 sper sa nu ma insel).

Intre evenimentele stabile, OSOM e in crestere de popularitate si sper sa devina o prezenta stabila in calendarul FLOSS, alaturi de si Programatica Open Source, Scola de vara Macea si FLOSS Camp.
Sa nu uitam comunitatile GIS si Drupal, bine inchegate si cu activitate regulata.

Tine de noi mai departe Marian sa facem aceste evenimente notabile in prezenta si continut.

[...]

N-am nimic impotriva marcii GSL, nu uita ca mai dipunem si de ROSI si nici Prolinux nu suna rau :).

Adaug ca avem acest interes de mai multa vreme (de a crea un eveniment open source major) si de a crea o singura comunitate

Aici am ceva de zis : in functie de liant si interese comune, nu va exista niciodata doar una. Obisnuieste-te cu ideea :).

care sa sustina toate micile proiecte open source insa nu am gasit pana acum o forma coerenta sub care sa facem acest lucru.

Am discutat destul acum cativa ani cu cei interesati in existenta ROSI ca si ONG ce comporta asta : parerile au mers catre acelasi loc : e nevoie de prezenta permanenta a institutiei si de cadru organizat. Pe scurt, de angajati permanenti. Nici azi nu am nici un dubiu legat de asta.

Astept un raspuns la aceasta propunere.

Ma intereseaza de multa vreme sa avem un ONG cu prezenta activa si permanenta.

Considera-ma nu numai dornic de implicare, ci deja implicat :).

Doru

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Salut Stas,

2012/12/21 Stas Sușcov <st...@nerd.ro>

Din păcate nu pot spune/sugera nimic pe partea de business (poate Doru
poate veni cu o părere la ce și cum se poate înăinta în direcția aceea).

e foarte simplu : O solutie buna e si apreciata si cu siguranta platita.

La mediul de afaceri avem ce cauta pe doua directii : fie sa atragem sponsori, fie sa le oferim solutii. Ambele necesita cadru institutional organizat.

De functionat, va asigur ca functioneaza.

Doru

Stefan Cristian Brindusa

to Grupul pentru Software Liber
Sustin ferm ideea lui Marian Banica si noi, comunitatea de la RogentOS o sa ne implicam full-time pentru acest event :D
Mariane, a call cand e de start :P

2012/12/22 Doru Ilasi <doru...@gmail.com>
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
G...@liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/

--
Lead-Developer at Project Rogentos (Romanian Gentoo Operating System) GNU/Linux. Based on Sabayon and Gentoo Linux, Rogentos tends to offer support mainly for all Romanian Linux users and entrepreneurs which seek to learn an open and free system based on true values :)

Stefan Cristian Brindusa

to Grupul pentru Software Liber
s/pentru/in/ acest event.
Sorries, unsleep.

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 21 dec 12, 19:02:16, Marian Banica wrote:
> [...]
> Impreuna cu actualii colegi din firma de web design la care lucrez ne
> intereseaza sa continuam proiectul Software Liber in urmatoarele conditii:

[tăiat]

Țin în mod deosebit să atrag atenția că vorbesc doar în numele meu iar
cele de mai jos sunt doar opinia mea și atât. Nu vorbesc în numele GSL.

Înțeleg că sunteți foarte bine intenționați și mă bucur că există
interes din partea unei societăți comerciale. Totuși, în opinia mea GSL
trebuie să rămână cât mai neutru și independent. Din punctul meu de
vedere orice contribuție (materială sau nu) este binevenită câtă vreme
nu vine cu condiții.

Din câte înțeleg din celelalte răspunsuri există deja organizații
(înregistrate) care ar fi potrivite pentru ce v-ați propus.
signature.asc

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
@Andrei:

Orice proiect care se doreste de anvergura trebuie sa vina cu un plan.
Ceva de genul:
- cine se implica
- ce poate sa aduca
- pentru cat timp poate face asta
- care sunt motivatiile fiecaruia
- ce isi doreste pe termen mediu-lung
- cum ne asiguram ca software liber poate deveni un proiect autosustenabil pe termen mediu si lung
- care sunt lucrurile pe care le-am invatat din primul esec (ma refer la faptul ca la un moment dat s-a intrerupt activitatea)
- cu ce knowledge ramanem intern
- ce se va intampla cand cei 2 pioni principali vor dori sa cedeze bagheta

Si multe lucruri de genul asta.

Sincer Drupal vs Django vs orice altceva nu cred ca intereseaza pe nimeni. Atata timp cat e gandit cu cap si exista un plan de actiune cred ca totul e ok.

Am sa imi cer scuze dar cel putin noi nu facem niciodata un proiect fara mockup-uri sau fara niste specificatii FOARTE clare.
Poate ca am omis eu dar nu am vazut asa ceva pana acum.

Cat despre implicarea comerciala am sa mentionez din start ca nu suntem nici pe departe la nivelul vreunei companii multinationale care sa poata impune un trend. Suntem o firma de 6 oameni si cam atat.

Foarte direct o spun asa cum am mentionat si intr-o discutie cu Stas si Adi Roiban ca interesul nostru este de a organiza o conferinta care sa inglobeze ceea ce a fost eLiberatica si ROSDEV si care sa aiba un impact si in zona de business.

Cam atat.

Marian
------------------------
Marian Banica
Web 2.0 Partner in Romania
Phone: +40373371833

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Sb, 15 dec 12, 13:52:14, Andrei POPESCU wrote:

[snip]

Deoarece nu am primit reacții negative la ce am scris[1] mi-am permis să
lucrez la un text care să descrie mai în detaliu propunerea mea.

[1] cel puțin nu direct, eu am înțeles că Tibi nu m-i s-a adresat, sau
cel puțin nu a contestat nici un punct din ce am scris.

Știu că mulți vor strâmba din nas atunci când e vorba de „structură”,
„birocrație”, etc. și înțeleg perfect sentimentul. Am formulat
intenționat documentul cât mai general. De fapt e atât de general că
nici nu știu cum să-l intitulez, pentru că nu este (și nici nu se
dorește a fi) un statut sau ceva de genul.

Peticele sunt binevenite :)

Grupul pentru Software Liber există pentru a promova Software Liber.

În acest scop Grupul pentru Software Liber funcționează ca un loc de întâlnire
deschis oricăror persoane, organizații non-profit, societăți comerciale sau
organizații guvernamentale interesate să promoveze Software Liber prin
contribuții pozitive.

Grupul pentru Software Liber este independent și neutru față de orice persoană
fizică sau juridică, inclusiv organizații non-profit, societăți comerciale sau
organizații guvernamentale. Sunt binevenite contribuții atât din partea
susținătorilor „Free Software” cât și celor pentru „Open Source” câtă vreme
divergențele de opinii nu afectează buna desfășurare a activităților comune.

Grupul pentru Software Liber nu are membrii sau reprezentați, în consecință
Grupul nu poate lua decizii și nimeni nu poate vorbi în numele Grupului. Acest
lucru se poate schimba dacă sunt destule persoane care contribuții constante
și pe termen lung, care doresc să stabilească o structură mai formală de
apartenență, decizie și reprezentare.

Grupul pentru Software Liber va deveni persoană juridică doar sub forma de
asociație de alte persoane juridice care au la rândul lor scopul de promovare
a Software-ului Liber.

Infrastructura Grupului este asigurată din sponsorizări, câtă vreme acestea
sunt oferite fără condiții, iar mentenanța este asigurată de voluntari.

Cu scopul de a pune în practică ceea ce promovează toată infrastructura
informatică a Grupului trebuie să fie bazată pe Software Liber și servicii
libere.

În cazul în care din lipsă de resurse materiale sau umane se utilizează
software sau servicii non-libere acest lucru trebuie să se facă doar
provizoriu, iar respectivul serviciu trebuie migrat pe software și
infrastructură liberă în cel mai scurt timp posibil.

În mod excepțional, pe baza principiului „cel care lucrează decide” persoanele
care asigură mentenanța serviciilor informatice puse la dispoziție comunității
de către Grupul pentru Software Liber sunt implicit delegate să ia orice
decizie legată de buna funcționare a serviciului respectiv, inclusiv
selectarea soluțiilor software sau restricționarea accesului persoanelor care
abuzează de aceste servicii prin încălcarea convențiilor uzuale în utilizarea
acestor servicii.

Se recomandă totuși ca orice decizie legată de infrastructură să ia în
considerare atât ușurința mentenanței cât și răspândirea soluției alese,
astfel încât mentenanța să poate fi preluată cu ușurință de alte persoane dacă
va fi cazul.

Mentenanța fiecărui serviciu informatic pus la dispoziția comunității ar
trebui să fie asigurată de suficient de multe persoane pentru a garanta
continuitate și redundanță, dar în orice caz mai mult de o persoană. În
situația în care una sau mai multe dintre persoane se retrage restul
persoanelor sunt rugate să facă tot posibilul pentru a recruta alți voluntari
din cadrul comunității.

Salutări,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
signature.asc

Mihai-Stanislav Jalobeanu

to Grupul pentru Software Liber
Ca membru mai tăcut, sau beneficiar al GSL, eu strâmb din nas la numărul mare al greșelilor de scriere-formulare, conținutul mi se pare în regulă.
Ah, mai este legătura invalidă plasată ca semnătură ... nuvreauspam.ro pare a nu mai fi funcțional, s-au s-a modificat preferința :-)

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 28 dec 12, 13:40:05, Andrei POPESCU wrote:

> Peticele sunt binevenite :)

Scuze mi-a scăpat o greșeală și am reformulat un paragraf pentru a scăpa
de un "Software-ului"

[...]

lucru se poate schimba dacă sunt destule persoane cu contribuții constante
și pe termen lung, care doresc să stabilească o structură mai formală de
apartenență, decizie și reprezentare.

Grupul pentru Software Liber va deveni persoană juridică doar sub forma de
asociație de alte persoane juridice care promovează Software Liber.
signature.asc

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 28 dec 12, 14:10:37, Mihai-Stanislav Jalobeanu wrote:
> Ca membru mai tăcut, sau beneficiar al GSL, eu strâmb din nas la numărul
> mare al greșelilor de scriere-formulare, conținutul mi se pare în regulă.

Te rog contribuie corecții, știu că la gramatică nu stau foarte bine :(

> Ah, mai este legătura invalidă plasată ca semnătură ... nuvreauspam.ro pare
> a nu mai fi funcțional, s-au s-a modificat preferința :-)

Am re-instalat OpenWRT-ul și n-a fost re-activat :)
signature.asc

Cristian Măgherușan-Stanciu

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Ca să reducem traficul, cred că ar fi mai bine dacă s-ar folosi un editor de text colaborativ pentru acest document(google docs sau altceva similar), și discuția despre forma textului să continue acolo.

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 28 dec 12, 14:43:18, Cristian Măgherușan-Stanciu wrote:
> [...]
> de text colaborativ pentru acest document(google docs sau altceva similar),
> și discuția despre forma textului să continue acolo.

Eu nu cred că traficul e chiar așa de mare și astfel discuția poate fi
urmărită cu ușurință de toți cei înscriși. Platformele de colaborare de
orice fel (chiar și un wiki) nu sunt foarte practice pentru discuții.

Google Docs lăsând la o parte faptul că mie personal nu-mi place ar
trebui să iasă oricum din discuție pentru că e non-liber.
signature.asc

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
@Andrei:

Google Docs este in parte liber doar ca trebuie putin mai adanc sapat.
Si un aspect cu atat mai putin cunoscut este ca ceea ce astazi este Google Docs (sau cel putin editorul text) este creat la baza (si) de un roman.
Mai multe detalii aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/Etherpad
http://esp.mit.edu/teach/teachers/zamfi/bio.html

Referitor la continutul textului e ok insa ca sa fie statut trebuie sa acopere toate situatiile posibile. Ceea ce ai facut tu este (dupa parerea mea) o ciorna si atat.

@Cristian: cred ca e ok sa se discute din cand in cand mai mult pe anumite topicuri. Cred cu tarie ca GSL are nevoie si de "dispute" create intr-un mod inteligent.

Cu drag,

Marian
------------------------
Marian Banica
Web 2.0 Partner in Romania
Phone: +40373371833

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Vi, 28 dec 12, 17:46:31, Marian Banica wrote:
> @Andrei:
>
> Google Docs este in parte liber doar ca trebuie putin mai adanc sapat.

[citation needed]

FSF chiar dă Google Docs ca exemplu:
http://www.gnu.org/philosophy/who-does-that-server-really-serve.html

> [...]
> Docs (sau cel putin editorul text) este creat la baza (si) de un roman.

Ești sigur că nu faci vreo confuzie?
http://janeknight.typepad.com/pick/2008/11/etherpad.html

> Referitor la continutul textului e ok insa ca sa fie statut trebuie sa
> acopere toate situatiile posibile. Ceea ce ai facut tu este (dupa parerea
> mea) o ciorna si atat.

Cred că ți-a scăpat:

http://liste.softwareliber.ro/pipermail/gsl/2012-December/004111.html
signature.asc

Cristian Măgherușan-Stanciu

to Grupul pentru Software Liber

Salut,

Eu folosesc etherpad unde lucrez dar nu știam nici un site public pe care să ruleze.

Am dat google docs doar ca și exemplu deoarece am crezut că e mai cunoscut și lumea știe să lucreze cu el.

Sincer nu cred că e așa important unde e scris și corectat textul, câtă vreme unealta e eficientă și rezultatul final e ok, dar o listă de e-mail cu sute de abonați nu e cel mai eficient mod de a edita/corecta colectiv un text.

Cristi

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Multumesc Andrei, suna bine si in ton cu ce ne dorim.

Dupa cum e de banuit, cu sau fara completari/finisari, e bine ca acest document sa fie prezent pe site, chiar daca reprezinta o intelegere formala.

Revin zilele urmatoare cu cateva ganduri.

Doru

Adi Roiban

to Grupul pentru Software Liber
Salut,

Se mai intampla ceva cu continuarea activitatii GSL?

----

Cand am povestit cu Stas de inlocuirea paginii softwareliber.ro,
motivul principal a fost ca grupul nu mai are activitate iar
continutul site-ului nu mai are nici o relevanta si nu vrem sa mai
apara acel continut pe softwareliber.ro

De aceea Stas a facut prima pagina sa redirecteze catre alte grupuri
care probabil au activitate.

Ce vad eu acum pe http://softwareliber.ro/ este tocmai continutul
vechiului site, dar intr-un alt format si cu legaturi rupte.

----

Rugamintea mea este sa nu folositi domeniul softwareliber.ro pe post
de zona de dezvoltare.

Se poate face fara probleme un someniu staging.softwareliber.ro in
care se poate experimante orice si se poate pregati noul continut.

Cer prea mult daca va rog ca pana noul site e gata, sa inlocuitit
paginile curent cu pagina facuta de Stas?

Spor si multumesc,
Adi

2012/12/29 Doru Ilasi <doru...@gmail.com>:

--
Adi Roiban

Marian Banica

to Grupul pentru Software Liber
In cazul in care exista o strategie clara si oameni care sa conduca acest proiect la un punct diferit de dezvoltare sunt si eu interesat sa contribui.

Mentionez ca independent ma gandesc sa fac evenimente de promovare a solutiilor open catre partea business. Daca s-ar putea face sub egida SoftwareLiber ar fi foarte bine.

Toate bune,
Marian

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
Salut,

eu v-am propus că refac situl, tot cu conținut, dar nici un răspuns
concret nu am primit. Situl l-am făcut, doar un logo mai e necesar.
Cineva mi-a promis că-mi trimite logo-ul vechi în SVG, dar încă nu l-am
primit.
Acum nici eu nu aveam pre mult timp să fac un logo de la zero, dar dacă
nu primesc nimic o să fac eu unul.
Pe listă am trimis și cum se poate ajunge la pagina creată de mine.

Cu încetu încep să aflu de grupurile din țară care promovează programele
libere într-un fel sau altul. Până acum nu am găsit nici un grup, care
să promoveze în general programele libere.
Ce am găsit:
Fundația Ceata - ei promovează doar programele strict libere, dar la ora
actuală din programe libere nu se poate oferi o alternativă funcțională
față de actualele soluții din educație, domeniul public și business.
Asociația ProLinux - ei după statut promovează în general programele
libere, dar după activitate și nume se concentrează numai pe linux
Grupul Diacritice - se ocupă de traducerea programelor libere, mai puțin
de promovare
RosEdu - exact nu știu ce activități au, dar se pare că în primul rând
educaționale, nu de promovare și traducere
RLUG - se ocupă de linux

Dacă sunt și alte grupuri, vă rog să-mi scrieți de ele.

Cât am văzut din activitatea Grupului Software Liber, se pare că stau
cel mai aproape de promovarea generală a programelor libere, și și
numele grupului este optim.

Ce cred că ar trebui făcut:
Creat o pagină web, unde în limba română se pot găsi cele mai importante
informații despre cele mai utilizate programe libere, să existe o listă
și o mică descriere cu grupurile și comunitățile din țară care se ocupă
de programe libere. Să existe o pagină de știri unde apar informații
despre activități, conferințe, eventual noi release-uri etc, indiferent
de cine e organizat. O pagină generală care acoperă tot domeniul
software liber.
Aveam o propunere și la tradu.softwareliber.ro. Acesta nu mai este
valabilă, fiindcă grupul dicritice are un server Pootle, și nu e nevoi
de două platforme de traducere, mai ales că numărul traducătorilor
activi este foarte mic. Propunerea mea în acest domeniu ar fi ca numele
de domeniu tradu.softwareliber.ro să arate la același server pootle, și
ultimul proiect activ de pe el (opensuse) să fie transferat în pootle.
Acesta ar fi indicat și pentru că proiectul opensuse nu coincide cu
varianta oficială a proiectului de traducere de pe opensuse.org, deci
commit-ul traduceri probabil nu este simplă.

Ca dezvoltare, eu aș pune accent pe terminarea traducerilor la cele mai
utilizate programe și distribuții libere (firefox, libreoffice,
thunderbird, gimp, inkscape, ubuntu, moodle, zentyal, etc) și dacă sunt
resurse, la traducerea documentației pentru aceștia.
Dacă aceste programe sunt puse la punct, va exista o alternativă cu care
sunt șanse de a promova programe libere în domeniul public și privat,
fiindcă la ora actuală există puține programe care au traducerea
completă (sau poate zero), care probabil va fi o cerință minimă din
partea instituțiilor și a firmelor.