Curs de inițiere în open source

1 view

Lucian Adrian Grijincu

Feb 6, 2009, 3:04:36 PM2/6/09
to softwar...@googlegroups.com
Salut,

Noi cei din ROSEdu vom organiza în semestrul următor un curs de
inițiere în open-source: prezentări și laboratoare de licențe,
bugtracking, svn/git, etc. urmat de câteva laboratoare în care se
lucrează în echipă la un proiect (pentru detalii:
http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Structura ).

Avem nevoie de ajutor în două direcții:
1. alegerea unui nume: în ROSEdu suntem cam geekeri și incapabili să
inventăm un nume potrivit, cu lipici și formulat în limba română.
Variantele curente:
* Open Mind
* EcOS (Ecosisteme Open-Source)
* OSCDC (Open Source Community and Development Course)
* CDCOS (Curs de Dezvoltare si Comunitate Open Source)
* SOS (Sisteme Open Source)

2. idei de proiecte – echipe de vreo 5 studenți, durata estimată: 4 săptămâni
lista curentă de propuneri de proiecte:
http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Organizare/IdeiProiect

Orice fel de feedback este binevenit :)
--
.
..: Lucian

Stas SUSHKOV

Feb 6, 2009, 3:21:05 PM2/6/09
On Fri, 2009-02-06 at 22:04 +0200, Lucian Adrian Grijincu wrote:
> [...]

> bugtracking, svn/git, etc. urmat de câteva laboratoare în care se
> lucrează în echipă la un proiect (pentru detalii:

fain :).

> [...]
> * EcOS (Ecosisteme Open-Source)
> * OSCDC (Open Source Community and Development Course)
> * CDCOS (Curs de Dezvoltare si Comunitate Open Source)

Sincer, eu nu aș merge pe acronime. Optez pentru Sisteme Open Source.

> 2. idei de proiecte – echipe de vreo 5 studenți, durata estimată: 4 săptămâni
> lista curentă de propuneri de proiecte:
> http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Organizare/IdeiProiect

Unele proiecte sunt ok, altele, părerea mea că nici nu se înscriu în
Sisteme Open Source (chestia cu organizarea examenelor). Eu aș căuta mai
mult prin wishlist-ele de la Ubuntu/Fedora (nu de aia, însă sunt cele
mai populare) sau alte sisteme de operare, sau prin ToDo-urile unor
proiecte faine (Giver ar fi o chestie faină de-l extins, plus mai are și
bug-uri). Să nu zic că KiwiLinux are nevoie de cineva să rescrie un
grub-restore. Nu le văd rost-ul la o bună parte din proiectele
propuse. :(

P.S.: Cei din Cluj, ce ziceți de un workshop vara aceasta, așa cum se
făcea în vremurile vechi :) (Mă bag la orice, fie organizat la UT fie
UBB)

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/

Jani Monoses

Feb 6, 2009, 3:23:19 PM2/6/09
to softwar...@googlegroups.com
Salut,

buna initiativa!

Avem nevoie de ajutor în două direcții:
1. alegerea unui nume: în ROSEdu suntem cam geekeri și incapabili să
inventăm un nume potrivit, cu lipici și formulat în limba română.

Daca e de colorat cotetul ma bag si eu! :)

Liberatoare in loc de laboratoare, cu banner unde literele vechi a si o sunt vizibil inlocuite cu i si e  :)

Variantele curente:
 * Open Mind

dati google sa nu fie deja produse soft cu care sa se faca confuzie.

 * EcOS (Ecosisteme Open-Source)
 * OSCDC (Open Source Community and Development Course)
 * CDCOS (Curs de Dezvoltare si Comunitate Open Source)
 * SOS (Sisteme Open Source)

Astea nu sunt cu lipici iar ecos si sos au deja alte semnificatii.

[...]

O sugestie e sa lasati doar git sa nu fie confuzie, si mentionati svn doar sa vada cum se facea treaba primitiv :)
Si atunci nici tortoiseSVN pt gnome nu cerd ca e proiect de viitor.

In principiu as zice rezolvat buguri reale din bugtrackerele gnome/kde/ubuntu/fedora ce le place sa foloseasca
Daca sunt si pasionati de web, buguri in jquery/prototype/django etc.

Cred ca desi lucratul la cateva buguri sau un feature mai mic la o aplicatie nu e dezvoltare cap-coada e mult mai relevant
pentru subeictul propus pentru invatat, adica dezvoltare open source. Majoritatea dezvoltarii e contribuit la cod existent
si nu programe de la 0. Asta din urma nu tine atat de open source ci de planuit si skilluri de programat in general.
Aa vor invata pe langa codat interactionat cu comuitatea, bug tracking, documentare si altele.

Daca vi se pare ok ideea asta si sunt studenti interesati de ubuntu/gnome o sa caut si sugerez cateva buguri sau lucuri de imbunatatit, destul
de self-contained si nu prea mari. Si eu si probabil si Adi putem da indicatii pe parcurs daca se poticnesc sau au nelamuriri cu procesul sau
lucruri de natura tehnica.

Jani

 .
..: Lucian

oprea lucian

Feb 7, 2009, 5:20:08 AM2/7/09

În data de 6 februarie 2009, 22:21, Stas SUSHKOV <st...@nerd.ro> a scris:

> [...]

> bugtracking, svn/git, etc. urmat de câteva laboratoare în care se
> lucrează în echipă la un proiect (pentru detalii:

Cine poate participa la aceste cursuri?

> [...]
>  * SOS (Sisteme Open Source)

Sincer, eu nu aș merge pe acronime. Optez pentru Sisteme Open Source.
Sisteme Open Source suna bine.

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/

Lucian,

--
--------------------------
Lucian Oprea

Lucian Adrian Grijincu

Feb 7, 2009, 5:28:14 AM2/7/09
2009/2/7 oprea lucian <oprea...@gmail.com>:

> Cine poate participa la aceste cursuri?

Cursul e în principal dedicat studenților de ani mai mici de la
Politehnica din București (cam pe aici va fi promovat), dar sunt
bineveniți și elevi/studenți din afară.

În primele două săptămâni din martie vor fi interviuri în urma cărora
vom selecta ~20 de persoane; nu avem nici o sală mai încăpătoare, nici
resurse umane (cam toți din ROSEdu suntem încă studenți, și avem
temele/examenele/etc. noastre).

--
.
..: Lucian

Stas SUSHKOV

Feb 7, 2009, 5:35:24 AM2/7/09
On Sat, 2009-02-07 at 12:28 +0200, Lucian Adrian Grijincu wrote:
> [...]

V-ați gândit la ceva foi (diplome, whatever), sau alte modalități de a
mulțumi participanții?

> [...]
> vom selecta ~20 de persoane; nu avem nici o sală mai încăpătoare, nici
> resurse umane (cam toți din ROSEdu suntem încă studenți, și avem

Ioan Fericel

Feb 7, 2009, 5:54:52 AM2/7/09
to softwar...@googlegroups.com

Pentru punctul 2 eu v-as propune ceva legat de ODF si XForms.
Abordarea acestor teme o sa dea si roade in urmatorii ani, chiar daca in
4 saptamani nu se vor putea finaliza proiecte concrete.

Pe de o parte ar trebui prezentate aceste initiative si standarde, iar
cei interesati ar putea participa la dezvoltare pe langa unele proiecte
incepute: ODF Toolkit, Mozilla XForms, Alfresco CMIS, Eclipse-BIRT etc.

Pe de alta parte puteti initia proiecte mici in care sa aplicati
concret aceste tehnologii (a caror importanta pe viitor trebuie sa o si
vedeti!) si o ocazie buna ar fi chiar acea planificare de examene-sali.
O idee importanta ce-ar trebui sa urmariti ar fi compatibilitatea
formularelor facute cu XForms intre browser si office (OO). Deci,
aplicatia eu as vedea-o facuta in web dar sa permita sa preia date si
din fisiere odt create in OpenOffice pe baza unor templaturi, tot cu
XForms .

Daca vi se pare potrivit si interesant, va stau la dispozitie cu ce stiu .

Succes,

Ioan Fericel

Lucian Constantin

Feb 7, 2009, 11:16:05 AM2/7/09
to Grupul pentru software liber
Nu mi-aș face prea multe probleme cu bugurile sau cu îmbunătățirile
din Fedora. Cei de acolo știu exact ce fac, marea majoritate sunt
profesioniști.

M-aș îndrepta mai bine spre Ubuntu, care este leaderul absolut în ceea
ce privește bugurile cu cuvântul „romanian” în descriere. Au probabil
mai multe buguri specific românești decât tot restul distribuțiilor la
un loc. Numai despre speller am numărat recent 6 buguri.

Lucian
--
http://rospell.sourceforge.net

Jani Monoses

Feb 7, 2009, 11:50:10 AM2/7/09
to softwar...@googlegroups.com

2009/2/7 Lucian Constantin <struct_b...@yahoo.com>

Probabil pentru ca au mai multi useri decat toate restul la un loc :)
Poti da un link la acele buguri, si mai ales daca le stii solutionarea?

Jani

Lucian Constantin

Feb 7, 2009, 12:49:18 PM2/7/09
Jani Monoses wrote:

> Probabil pentru ca au mai multi useri decat toate restul la un loc :)
N-aș băga mâna-n foc.

> Poti da un link la acele buguri, si mai ales daca le stii solutionarea
Probabil trebuie să vă mutați de pe launchpad pe bugzilla. Suportă
search :)

Stas SUSHKOV

Feb 7, 2009, 1:00:32 PM2/7/09
to softwar...@googlegroups.com

Lucian, în locul tău m-aș abține, aici merge vorba despre o chestiune ce
trebuie să ademenească oameni, nu merge vorba de politică și nici de
preferințe, the poing is, că cei care vine o vor face din pasiune,
pasiunea de a cunoaște ceva nou, iar băieții de la RosEdu oferă o șansă
la capitolul materializarea pasiunii. Eu aș căuta cum să mă fac
folositor în acest context, nu cum să torn mai mult gaz pe foc (chiar și
dacă discuția voastră ar trebui privită drept glumă!).

Ce ține de proiectele la care se va putea aplica, propun să ca fiecare
să vină cu o propunere, iar acestea să se pună într-un sondaj,
bineînțeles dacă există vre-o logică și interes pentru rezultatele
acestuia (l-aș pune pe blog și l-aș trimite și pe grupurile studențești
la care sunt abonat).

oprea lucian

Feb 8, 2009, 2:33:40 AM2/8/09
to softwar...@googlegroups.com
Salut,

Multumesc pentru informatii!
Sunt de acord cu Stas: trebuie pregatite diplome de participare si diplome pentru cel mai bun proiect, etc.

Lucian,

Lucian Constantin

Feb 8, 2009, 9:55:21 AM2/8/09
Stas SUSHKOV wrote:
> Lucian, în locul tău m-aș abține...

Nu știu exact ce este mai deranjant, că Ubuntu are grămezi de buguri
pe care nu le rezolvă nimeni, sau că a început să se vorbească public
despre asta.

> Eu aș căuta cum să mă fac
> folositor în acest context, nu cum să torn mai mult gaz pe foc...

Ești bolnav.

> Ce ține de proiectele la care se va putea aplica, propun să ca fiecare
> să vină cu o propunere

Sugestia mea este să se înființeze un grup (eventual studențesc) care
să preia toate bugurile românești din Ubuntu. Așa cum stă treaba
astăzi, zona de buguri respectivă a fost abandonată. Există mulți
utilizatori pe care Ubuntu nu va putea să-i țină fără să rezolve
buguruile cu specific mioritic. Atracția să te muți pe altceva este
foarte mare.

Este o problemă pe care distribuții de genul Fedora, SUSE, FreeBSD nu
o au.

Lucian
--
http://rospell.sourceforge.net

Stas SUSHKOV

Feb 8, 2009, 10:10:02 AM2/8/09
to softwar...@googlegroups.com

Mesajul meu era altul, păcat că nu a ajuns la adresat.
Lucian, mai citește încă o dată subiectul acestei discuții, apoi mai
citește încă o dată ce se dorește de la această discuție, apoi (sper să
nu exagerez cu rugămințile) recitește-ți ultimul mesaj.
Dacă nici acum nu e clar, mesajul este:
ÎNCEPI O DISCUȚIE TOTAL PE LÂNGĂ! NU ACESTA ESTE SCOPUL INIȚIATIVEI
BĂIEȚILOR DE LA ROSEDU!!!

Dacă neapărat ții la o discuție despre subiectul de care te-ai legat,
crează această discuție printr-un nou mesaj cu subiectul respectiv.

M-am săturat să se tot bage lumea în seamă la locul nepotrivit. Tot ce
mă înteresează e să văd cum organizează băieții de la RosEdu inițiativa
descrisă (că poate și eu vreau să fac ceva în gen la facultatea mea).
Iar faptul că pe un coleg de pe listă îl deranjează situația bug-urilor
din Ubuntu, sau că-s „bolnav”, și vrea să facă zarvă din acestea, e o
chestiune ce nu are de-a face cu interesele mele (cel puțin în cazul de
față).

Un weekend fain.

Adi Roiban

Feb 8, 2009, 10:53:16 AM2/8/09
to softwar...@googlegroups.com

Pentru a menține discuția contructivă aici este lista cu bug-urile
din Ubuntu ce conțin romanian
https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntu/+bugs?
field.searchtext=romanian&orderby=-
importance&search=Search&field.status%3Alist=NEW&field.status%
3Alist=INCOMPLETE_WITH_RESPONSE&field.status%
3Alist=INCOMPLETE_WITHOUT_RESPONSE&field.status%
3Alist=CONFIRMED&field.status%3Alist=TRIAGED&field.status%
3Alist=INPROGRESS&field.status%
3Alist=FIXCOMMITTED&field.assignee=&field.bug_reporter=&field.omit_dupes
=on&field.has_patch=&field.has_no_package=

Eu unul sunt bucuros dacă lumea se îndreaptă spre bugurile sau
funcționalitățile din Ubuntu.

Deasemenea mă bucur că Fedora nu are bug-uri și este un sistem
perfect!

Mi-ar place ca dezvoltarea de noi funcționalități să se facă
upstream.

Pentru lucrul cu bug-urile se poate lua în considerare participarea
la 5-a-day
https://wiki.ubuntu.com/5-A-Day

Spor!
Adi

Jani Monoses

Feb 8, 2009, 10:57:00 AM2/8/09
to softwar...@googlegroups.com
> Eu aș căuta cum să mă fac
> folositor în acest context, nu cum să torn mai mult gaz pe foc...

Ești bolnav.

Acesta e cea mai nepoliticoasa adresare de pana acum de pe aceasta lista.
Fie contribui cu ceva util fie mergi pe forumuri unde ai suporteri pentru asemenea manifestari.

Jani

Adi Roiban

Feb 8, 2009, 11:18:00 AM2/8/09

On Feb 8, 2009, at 4:55 PM, Lucian Constantin wrote:

> [...]
> buguri
> pe care nu le rezolvă nimeni, sau că a început să se vorbească

Rugămintea mea este să încercăm să aducem idei constructive iar
discuțiile de pe listă să fie pentru o anumită cauză.

Nu aș vrea să vorbim de ce Ubuntu sau Windows sunt sisteme slabe și
să ne plângem de ele ci mai degrabă aș vrea să discutăm despre
cum putem rezolva aceste probleme.

De multe ori trecerea la Fedora nu este posibilă și atunci trebuie
să găsim soluții pentru Windows sau Ubuntu.

De multe ori se poate începe cu folosirea de software liber pe
Windows iar pe urmă să se încerce trecerea la Fedora sau Ubuntu.

Nu are rost doar să ne plângem că OpenOffice.org are multe
probleme, mai bine am încercă să vedem cum putem rezolva aceste
probleme.

> [...]
> utilizatori pe care Ubuntu nu va putea să-i țină fără să rezolve
> buguruile cu specific mioritic. Atracția să te muți pe altceva este

Eu văd doar 19 bug-uri , dintre care unele sunt rezolvate sau nu au
nimic de a face cu România.

Nu cred că e cazul să realizăm un grup pentru a rezolva bug-ruile
din Ubuntu doar pentru România. Acestea reprezintă 0.04% din totatul
bug-urilor deschise în Ubuntu.

Consider că această propunere este răutăciasă și lipsită de
fundament.

Ar fi interesant de realizat o echipă din România ce se ocupă de
toate bug-urile din Ubuntu, Gnome Bugzilla și alte proiecte ce au
nevoie de ajutor în trierea și soluționarea bug-urilor.

> Este o problemă pe care distribuții de genul Fedora, SUSE, FreeBSD
> nu
> o au.

În cazul în care nu este nevoie de ajutor în alte distribuții ne
vom concentra pe Ubuntu.

> Lucian

Spor!
--
Adi

Răzvan Sandu

Feb 9, 2009, 5:36:53 AM2/9/09
to softwar...@googlegroups.com
Bună ziua,

[puțin offtopic...]

Ca bucureștean și ca persoană familiarizată cu Politehnica de aici, îndrăznesc
să fac celor de la ROSEdu o sugestie:

Poate puteți lua legătura și cu cei din afara Facultății de Automatică - mă
gândesc, în primul rând, la studenții și asistenții mai tineri de la facultățile
cu profil mecanic.

În anii mici, orice student politehnist non-automatist face un curs introductiv
de programare. Sunt SIGUR că pe-acolo sunt cadre didactice și studenți
interesați, unii dornici să devină membri, sâ dea o mână de ajutor...

Personal, am ținut, acum câtva timp, o prezentare (foarte generală) despre Linux
și Free Software pentru studenții cu profil mecanic, la invitația unui cadru
didactic interesat.

De asemenea, sunteți în legătură/cunoașteți persoane interesate și în ASE și
Institutul de Construcții ? Cum am putea lua legătura cu grupurile de pe-acolo ?
Este IMPOSIBIL să nu găsim oameni „deschiși” și în aceste institute (nu numai
studenți, dar mai ales cadre didactice...)

Numai bine,
Răzvan

Alexandru Szasz

Feb 9, 2009, 8:21:34 AM2/9/09
to softwar...@googlegroups.com

Cam pe unde se situează cursul ăsta comparativ cu planul de învățământ din universități ?
E o activitate doar tolerată de universitate sau ceva mai mult ?

--
Alexandru Szasz

Alex Eftimie

Feb 9, 2009, 8:35:25 AM2/9/09
2009/2/9 Alexandru Szasz <ale...@gmail.com>:

> Cam pe unde se situează cursul ăsta comparativ cu planul de învățământ din
> universități ?
> E o activitate doar tolerată de universitate sau ceva mai mult ?

Momentan da, are statutul de activitate tolerată. Multe dintre
lucrurile pe care ni le-am propus se regăsesc într-un curs din
programa facultății, anume Ingineria Programării din anul III.

Dacă lucrurile merg bine, acest curs alternativ (care nu este singura
inițiativă de acest gen), ar putea, cred, intra în programă și aduce
credite studenților.

Alex Eftimie

Alexandru Szasz

Feb 9, 2009, 8:57:22 AM2/9/09
to softwar...@googlegroups.com
Sper să și publicați cursul într-o formă ușor de preluat pe viitor de alte universități.

--
Alexandru Szasz

Rus-Rebreanu Alin-Florin

Feb 9, 2009, 9:20:39 AM2/9/09
to softwar...@googlegroups.com
Structura cursului o sa fie in genul
http://producingoss.com/en/producingoss.html ?

Ca nu pricep ce vreti sa ziceti cu initiere in open source.

Spor

2009/2/9 Alexandru Szasz <ale...@gmail.com>:

--
Alin Rus

Alex Eftimie

Feb 9, 2009, 9:42:47 AM2/9/09
2009/2/9 Rus-Rebreanu Alin-Florin <netb...@gmail.com>:

> Structura cursului o sa fie in genul
> http://producingoss.com/en/producingoss.html ?
>
> Ca nu pricep ce vreti sa ziceti cu initiere in open source.

Da, ceva de genul. Super tare documentația.

--
Alex Eftimie