[GSL] Achiziții licențe OSS din fonduri europene

1 view

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro, cj...@groups.google.com, ubun...@lists.ubuntu.com, Lista principala ROSEdu
Salutare,
are cineva experiență cu achiziționarea licențelor OSS în cadrul
proiectelor finanțate din fondurile europene?

În special sunt interesat de cât de diferit este acest lucru față de
situația cu soft-ul comercial.

Mulțumesc anticipat.
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
G...@liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/

oprea...@gmail.com

to Grupul pentru Software Liber, cj...@groups.google.com, ubun...@lists.ubuntu.com, Lista principala ROSEdu
Salut,

Nu inteleg la ce te referi cand spui licente OSS - sper ca te referi la
cele gen Ubuntu, Fedora, openSUSE.
Pe un proiect pe fonduri contează factura. Daca ai factura ca s-a
cumparat ceva atunci nu contează ce.

Pe scurt: daca pe un proiect livrezi linux, trebuie sa dai factura. Din
cauza asta de obicei se cumpara RedHat, SUSE, ...
Daca se pune Ubuntu simplu, tu ca Furnizor nu il pui in pret deoarece e
moca.

Lucian,

-----------------
Lucian Oprea
Telefon: 0770 578 155

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro
Cred că discutăm aici despre fază de licitație și pregătirea proiectului.

Astfel vin niște cerințe care trebuiesc îndeplinite, și trebuie
argumentate costurile/prezența acestora.
Nu putem spune că punem Ubuntu și de acolo vine și office-ul și gimp-ul și
dovecot-ul.

Nu știu cum aș putea explica mai multe. Oricum nu discutăm de faza de
facturare.

În data de Tue, 09 Sep 2014 16:30:28 +0300, oprea...@gmail.com
<oprea...@gmail.com> a scris:

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Salut Stas,

Licenta in sine iese din discutie, asa cum e inteleasa cea M$.
Se pot insa achizitiona / factura servicii conexe : instalare, mentenanta, suport.

Doru

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro
Am înțeles, mulțumesc mult Doru!

Deci să recapitulez, nu argumentezi achizițiile prin „licente”, ci drept contracte de servicii și suport?

Dacă este așa, am o altă întrebare, dacă știți să recomandați o firmă pentru astfel de servicii cu care ați mai colaborat.
Mulțumesc.

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
"Licente" asa cum sunt prevazute in http://www.anrmap.ro/poat/codul-achizitiilor-publice-din-romania-volumul-1 : nu.

Servicii da, ai inteles bine.

Oricare firma poate presta in conditiile cerute si le are prevazute in obiectul de activitate poate efectua prestatiile. Nimic special.

Cu placere.
Doru

oprea...@gmail.com

to g...@liste.softwareliber.ro
Salut Doru,

M-am uitat prin documentele din arhiva descarcata dar nu am gasit nimic care sa spuna cum sunt cu aceste licente.
Am gasit doar 2 coduri din care nu mi-am dat seama ce sunt cu ele.

Poti da mai multe detalii.

Multumesc,
Lucian

-----------------
Lucian Oprea
Telefon: 0770 578 155

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Scuze, am pus link-ul fara sa verific continutul. E pus acolo sub titlul cod CPSA :).

Nomenclatoarele sunt de gasit la http://data.gov.ro/dataset/cpsa.

Doru

On Thu, Sep 11, 2014 at 03:03:47PM +0300, oprea...@gmail.com wrote:
> [...]
> sa spuna cum sunt cu aceste licente.
> Am gasit doar 2 coduri din care nu mi-am dat seama ce sunt cu ele.

oprea...@gmail.com

to g...@liste.softwareliber.ro
Nu inteleg nimic din csv-ul ala.
Nici macar nu se deschide intr-un format cat de cat inteligibil. Parca
toate liniile au fost aruncate pe acolo

Lucian,

-----------------
Lucian Oprea
Telefon: 0770 578 155

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Luci, cauta nomenclator coduri CPSA : si eu as face la fel si m-as lupta la fel de ineficient sa vad pe unde le mai da prin nuca astora de-si zic stat sa raspandeasca informatie ce trebuia sa fie de gasit in 5 minute :).

Cristian Secară

to g...@liste.softwareliber.ro
În data de Thu, 11 Sep 2014 15:44:04 +0300, oprea...@gmail.com a
scris:

> Nu inteleg nimic din csv-ul ala.
> Nici macar nu se deschide intr-un format cat de cat inteligibil.

De deschis se deschide bine cu LibreOffice, alegând ca separator (doar)
punct și virgulă.

Cristi

--
Cristian Secară
http://www.secarica.ro

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro
Mulțumesc mult pentru ajutor și sugestii.
Într-un final mi-a explicat Lucian mai multe căruia îi rămân dator cu o
bere :)

În data de Thu, 11 Sep 2014 23:23:44 +0300, Cristian Secară
<li...@secarica.ro> a scris: