[GSL] FLOSSCamp pe viitor

Alexandru Szasz

to Grupul pentru Software Liber
Salutare,

După cum majoritatea știe, FLOSSCamp e un eveniment ce a început în 2008, promovat prin camp.softwareliber.ro.
A început ca o idee simplă, să adunăm contribuitorii la programe libere într-un loc, în natură, unde se pot cunoaște mai bine și cel mai important, pot vedea că există și alții ca ei.

Dintre participanți, unii insistă să fie la cort, alții nu vor cort. Eu am fost din 2008 în fiecare an, îl mai țin minte și pe Ionuț (fdd) că a fost la fiecare eveniment și prefer cort și mâncare la cort.
Din reacțiile pe care le-am primit eu, majoritatea vrea să fie la cort și unii chiar se plâng că în ultimii ani locul de campare a fost prea aproape de pensiune, fiind practic în curtea pensiunii.
Cred că una dintre cele mai reușite ediții a fost în 2009, urmată de 2011 și unul dintre motive a fost că s-au îndeplinit ambele condiții, locul de campare a fost destul de retras, era o apă lângă și pensiunea era la o distanță acceptabilă.

După 5 evenimente fără întrerupere, e păcat să nu dezvoltăm evenimentul ăsta ( a nu se citi eliberatica, rămâne scopul inițial, ăla e identitatea evenimentului ) .

Ce văd eu că lipsește e, în ordinea importanței:

  1. independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
  2. listă proprie de discuții
  3. domeniu separat
  4. conturi/pagini pe rețele de socializare
  5. cu cel puțin o lună înainte de eveniment ar trebui să se știe totul despre cazare, campare și cine participă
  6. hotărârea locului de anul viitor trebuie să înceapă imediat după ce s-a terminat evenimentul
  7. trebuie adunat feedback după eveniment
  8. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o reclamă pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai tineri
  9. un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm activități făcute împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză de grup, etc)

Legat de locul evenimentului, Brașov e prea departe de toată lumea în afară de cei din București. Sibiu și împrejurimile (Gura Râului, drumul spre Păltiniș) sunt mult mai accesibile (sub 4 ore de condus sau tren + autobuz direct de la gară).
Fiind un weekend e important să nu pierzi jumătate de zi conducând.

Dintre cei care sunteți abonați aici, vă rog să comentați, mai ales la punctele lipsă să vedem câți suntem pe lista asta și dacă e suficient interes să creștem FLOSSCamp.

--
Alexandru Szasz

Tiberiu C. Turbureanu

to Grupul pentru Software Liber
On 05.08.2012 10:19, Alexandru Szasz wrote:
Ce vďż˝d eu cďż˝ lipsește e, ďż˝n ordinea importanței:

0. un nume distinctiv, o marcďż˝: FLOSSCamp este un nume generic (programe libere + tabďż˝rďż˝) și nu are nimic romďż˝nesc sau de Romďż˝nia ďż˝n el

  1. independențďż˝, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
  2. listďż˝ proprie de discuții
  1. domeniu separat
  2. conturi/pagini pe rețele de socializare
  1. cu cel puțin o lunďż˝ ďż˝nainte de eveniment ar trebui sďż˝ se știe totul despre cazare, campare și cine participďż˝
  2. hot�r�rea locului de anul viitor trebuie s� �nceap� imediat dup� ce s-a terminat evenimentul
  3. trebuie adunat feedback dupďż˝ eveniment
  4. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o reclamďż˝ pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai tineri
  5. un program (nimic strict, doar ceva ca sďż˝ stimulďż˝m activitďż˝ți fďż˝cute ďż˝mpreunďż˝, gen trezirea, prďż˝nz, foc de tabďż˝rďż˝, pozďż˝ de grup, etc)

--
Tiberiu C. Turbureanu
Director executiv, Fundația Ceata

Alin Rus

2012/8/5 Alexandru Szasz <ale...@gmail.com>:
> Salutare,

Salut,

<snip>

> [...]
> unul dintre motive a fost că s-au îndeplinit ambele condiții, locul de
> campare a fost destul de retras, era o apă lângă și pensiunea era la o

Eu in principiu n-am nici o problema cu statul la cort, dar tinand
cont ca am avut de facut vreo 17 ore de drum (dus-intors, noapte
nedormita) nu prea imi arde sa mai car si cort/mancare/whatever dupa
mine.

> [...]
> un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm activități făcute
> împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză de grup, etc)

Primele 4 is overkill si ma indoiesc ca o sa faca vreo diferenta, dar
ma rog daca vrea cineva sa le bifeze pe lista de accomplishments de
anu asta, by all means.

Punctul 9 ma intereseaza si pe mine, n-am nimic impotriva bautului de
bare, da stau la 5 minute de mers pe jos de fabrica de bere, parca nu
se justifica 17 ore de drum.

In rest n-ar strica sa stim mai repede cand se face si unde.

+1

Spor,

--
Alin Rus
O< ascii ribbon campaign - stop html mail - www.asciiribbon.org

Alexandru Szasz

to Grupul pentru Software Liber

În data de 5 august 2012, 10:30, Alin Rus <netb...@gmail.com> a scris:
> [...]

Primele 4 is overkill si ma indoiesc ca o sa faca vreo diferenta, dar
ma rog daca vrea cineva sa le bifeze pe lista de accomplishments de

E greu de comunicat, înainte eram toți aici, acum nu mai suntem toți pe lista asta.
E nevoie de un canal de comunicare la care să se poată abona oricine și să poată fi citit conținutul fără a avea nevoie de un cont.
Lista asta e setată de noi și probabil cel mai important rol al ei a rămas FLOSSCamp.
La diverse ediții de FLOSSCamp am dat de oameni interesați de PR și organizare, așa că e posibil să fie resurse pentru primele 4 puncte.

--
Alexandru Szasz

Stas Sușcov

to Grupul pentru Software Liber, Alexandru Szasz
Salut,

În data de Sun, 05 Aug 2012 10:51:14 +0300, Alexandru Szasz
<ale...@gmail.com> a scris:

> [...]
> La diverse ediții de FLOSSCamp am dat de oameni interesați de PR și
> organizare, așa că e posibil să fie resurse pentru primele 4 puncte.

Îmi pare rău că nu am reușit să ajung anul acesta la eveniment, însă o să
încerc să vin și eu cu o părere legat de cele mai de sus.

Sunt de acord cu majoritate sugestiilor însă nu văd neapărat o problemă
care trebuie remediată (cel puțin nu, prin prisma celor citite mai sus).
Părerea mea (poate greșită) despre activitățile FLOSS în România a rămas
aceeași în ultimii ani, și faptul că muți un proiect de pe un subdomeniu
pe un domeniu nou nu e soluția la care mă aștept.

După mine, rolul softwareliber.ro a fost îndeplinit (fie parțial, fie
limitat) și probabil că nu mai are rost existența resursei. După cum
povesteam și cu Adi, acu ceva ani, era nevoie de „revoluții și
propagandă”, însă acum FLOSS-ul nu mai e „underground”.

Problema pe care o văd eu este că încă puțină lume în România contribuie
înapoi la proiectele pe care le folosesc, iar cei care au subiecte comune,
au LUG-uri, drupalCamp-uri, WordCamp-uri și alte evenimente care puțin
probabil te fac să rabzi 10 ore pe tren ca să bei o bere cu o persoană pe
care o cunoști numai din commit-uri.

Mai pe scurt, părerea mea este că oamenii adună oameni, dacă FLOSSCamp-ul
nu reușește să adune oameni noi, înseamnă că sunt puține persoane care îl
văd ca pe o oportunitate de a întâlni oameni interesanți. Iar o listă nouă
de discuții sau o persoană dedicată care răspunde la mail-uri nu o să
rezolve problema asta.

Eu am mers la FLOSSCamp ca să-mi cunosc colegii din București, pe atunci
Fedora și alți Ubuntiști. Apoi am mers pentru că am plecat din Sibiu și
îmi era dor de SBLug. De fiecare dată când mergeam, îmi doream să-i
întâlnesc pe lângă RLUG pe ROSEdu și Mozilla. Cu ROSEdu nu am avut noroc
mai niciodată, însă i-am întâlnit în Cluj după ani de zile (ultima
eLiberatica) la începutul verii, nu știu dacă o meritat pentru ei drumul
până la Cluj, însă faptul că au venit, a demonstrat că se poate...

Dacă mă uit retrospectiv, și după discuțiile cu alte persoane, interesul
scade față de eveniment în fiecare an, și dacă ar fi cineva de vină de
treaba asta, cu siguranță nu e softwareliber.ro ci noi, care în toți
acești ani, am rămas aceleași fețe implicate în eveniment.

Cum s-ar putea rezolva problema asta?!
Eu zic că dacă mergi și întrebi persoanele care au mai fost la eveniment
și nu mai vin, rezolvi mai multe.

Legat de numele românesc, nici dacă redenumești FLOSSCamp-ul în
„șezătoarea de la Codru” nu cred că rezolvi ceva.

Îs curios să citesc niște argumente constructive dacă se decide
îmbunătățirea calității evenimentului. Și dacă se decide că e nevoie de
PR, vreau să văd de la început persoanele care pot promite o dedicație cât
se poate de mică și ce pot oferi. Că de PR s-o mai povestit și ani la
rândul în Ubuntu România, și tot noi răspundem la con...@ubuntu.ro.

Sper că nu-s singurul care vede altfel problema.

Ion-Mihai Tetcu

to Grupul pentru Software Liber
On Sun, 5 Aug 2012 10:19:32 +0300
Alexandru Szasz <ale...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Eu am fost din 2008 în fiecare an, îl mai țin minte și pe Ionuț (fdd)
> că a fost la fiecare eveniment și prefer cort și mâncare la cort.

Eu am ratat o edite, din 2010 parca.

> [...]
> prea aproape de pensiune, fiind practic în curtea pensiunii.
> Cred că una dintre cele mai reușite ediții a fost în

Yep.

> [...]
> ăla e identitatea evenimentului ) .
>
> Ce văd eu că lipsește e, în ordinea importanței:
>

> 1. independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro

De ce?

> [...]

> 5. cu cel puțin o lună înainte de eveniment ar trebui să se știe

> totul despre cazare, campare și cine participă

Cel putin data ar fi de preferat sa fie batutat in cuie mai repede:
- trebuie sa fi in tara (si sa nu te fi intors cu o saptamana inainte,
sau sa pleci peste o saptana sau asa ceva)
- daca vrei sa fi mai mult de sambata si duminica (si chiar in cazul
asta, depinzand de distanta si workload in $reallife) trebuie sa iti
iei liber de la munca / sa nu ai ceva de terminat, etc.

> 6. hotărârea locului de anul viitor trebuie să înceapă imediat

> după ce s-a terminat evenimentul

Yeh.

> 7. trebuie adunat feedback după eveniment

> 8. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o

> reclamă pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai
> tineri

Eu as zice toti, plus aifilierea la diverse proiecte (si $reallife job)

> 9. un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm

> activități făcute împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză
> de grup, etc)

+1

Eu as merge si pe ideea unor tag-uri agatate de gat si poate o
prezentare pe lista inaintea evenimentului.

Ar face interactiunea mai usoara; din ce vad eu, jumatate ne stim din
editiile precedente sau din alte locuri, dar apar oameni noi la fiecare
editie.

> Legat de locul evenimentului, Brașov e prea departe de toată lumea în
> afară de cei din București.

Hum, e aprox. in centrul tarii.

> [...]
> mult mai accesibile (sub 4 ore de condus sau tren + autobuz direct de
> la gară). Fiind un weekend e important să nu pierzi jumătate de zi

4 ore cuy masina da/poate. Cu tren plus autobuz, _mult_ mai mult, din bucuresti.

> Dintre cei care sunteți abonați aici, vă rog să comentați, mai ales la
> punctele lipsă să vedem câți suntem pe lista asta și dacă e suficient
> interes să creștem FLOSSCamp.

--
IOnut - Un^d^dregistered ;) FreeBSD "user"
"Intellectual Property" is nowhere near as valuable as "Intellect"

Adi Roiban

to Grupul pentru Software Liber
[snip]

> independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
> listă proprie de discuții
> domeniu separat

Presupun ca "Iesirea de sub umprela softwareliber.ro" inseamna doar
domeniu separat si lista de discutii separate.
In rest sunt curios sa aflu ce rau a facut sau cum a impiedicat
dezvoltarea evenimentului, faptul ca a fost sub umbrela
softwareliber.ro.

Probabil ca o lista de discutie separata si mai lejera ar ajuta.

In acelasi timp am putem vedea care sunt probleme acestei lista si sa
mofificam lista astfel incat sa fie mai usor de comunicat.

Acum domeniu separat e usor de facut, dar nu cred ca exista cineva
care sa nu fi participat la eveniment din cauza numelui de domeniu.

Legat de nume neaos pentru eveniment, nu am nimic impotriva, dar nu
vad aceasta ca o problema esentiala.
Sunt curios sa afla daca exista cineva care nu a participat la
eveniment din cauza numelui.

> conturi/pagini pe rețele de socializare

+1 ... bring the noise :)

Cred ca asta se poate face foarte usor si anul acesta a exista pagina pe G+.

> [...]
> cazare, campare și cine participă
> hotărârea locului de anul viitor trebuie să înceapă imediat după ce s-a

Aici depinde de organizare si de cat timp se aloca.

Nu cred ca cineva din organizatorii evenimentelor au dorit sa
stabileasca locul si detaliile in ultimul moment.
Atat doar ca timpul e limitit si s-a facut totul in limitat timpului disponibil.

O alta idee e sa fie un loc fix iar atunci problema aceasta se
rezolva. Se stie locul evenimentului si detaliile de ajuns la loc.

> [...]

> un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm activități făcute
> împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză de grup, etc)

E ciudat sa te apuci sa grupezi participanti ca 'marcanti' sau
nemarcanti... mi se pare o abordare prea elitista.

Probabil ca ajunge trecerea fiecarui participant pe site cu o lista de
interese (tag-uri) si apoi sa exista ceva foaie tiparita si agatata de
un copac la locul de campare.

> [...]
> direct de la gară).
> Fiind un weekend e important să nu pierzi jumătate de zi conducând.

+1 pentru zona o zona usor accesibila.

Acum ce inseamna usor accesibil pentru toata lumea, este o poveste lunga.

> Dintre cei care sunteți abonați aici, vă rog să comentați, mai ales la
> punctele lipsă să vedem câți suntem pe lista asta și dacă e suficient
> interes să creștem FLOSSCamp.

Te poti concentra pe dezolvarea stricta a evenimentului dar consider
ca este o abordare gresita.
Mai degraba trebuie considerata dezvoltarea generala a miscarii
software-ului liber din Romania.

FLOSSCamp a luat fiinta ca reactie a activitatii crescute de
localizare si promovare a software-ului liber din Romnia.
Localizarea si promovarea au limite teritoriale si acestea sunt
domeniile care consider eu ca au adunat oameni la FLOSSCamp.
Sunt sigur ca o crestere a activitati de localizare si promovare
locala s-ar reflecta direct in cresterea evenimentului.

--
Adi Roiban

Tiberiu C. Turbureanu

On 05.08.2012 13:45, Adi Roiban wrote:
> Legat de nume neaos pentru eveniment, nu am nimic impotriva, dar nu
> vad aceasta ca o problema esentiala.
> Sunt curios sa afla daca exista cineva care nu a participat la
> eveniment din cauza numelui.

Părerea mea este că o marcă puternică ar aduce mai mulți oameni la
eveniment. Nu e doar că nu conține nimic românesc în el (deși se ține în
România, se adresează românilor și se discută doar în limba română), dar
este un nume *generic*.

--
Tiberiu C. Turbureanu
Director executiv, Fundația Ceata

Calea Călărași nr. 57, ap. 2, București

Secretariat: +40-761-810-100
Susții libertatea artelor și tehnologiilor?

Înscrie-te ca membru! (http://ceata.org/inscrieri)

Petru Ratiu

to Grupul pentru Software Liber

Parerea mea e ca fuga dupa "marca", "brand", "promovare" samd omoara interesul nativ pt. F/L/OSS si lasa in loc o zeama chioara. Lunga, poate, dar chioara. Tot ce ne lipseste e nitica organizare (de exemplu daca anul asta s-ar fi decis weekendul cu pricina cu vreo luna mai devreme am fi fost de doua ori mai multi).

Doru Ilasi

[...]

Datorez cateva explicatii tuturor : locul de campare nu urma sa fie acolo.

Initial am descoperit poenita pe care cosea artagoasa Angry Baba. La doua saptamani dupa ce am anuntat locul am aflat al cui e terenul. Dupa cum ati vazut cu totii era greu de abordat in orice circumstante.

Apoi am identificat terenul din spatele dealului care urma sa fie izolat si linistit. Am discutat si stabilit cu proprietarul care e om de inteles.
Insa nici eu nu m-am gandit ca omul ala nu va cosi fanul. Pentru ca mi-am facut drum in Bucuresti sa pot lua pe cate cineva de acolo, cand am ajuns acolo sa hotaram amplasamente era oricum prea tarziu sa rezolvam ceva : n-am fi putut sta pe teren proaspat cosit. Si nici face focul acolo in conditiile uscaciunii de anul asta. Legat de foc de tabara, eu unul n-as fi fost de acord in nici o circumstanta dat fiind cat de uscata e padurea in acest an.
Am retinut pentru viitor ca un potential amplasament trebuie pregatit din timp iar apropierea faneatei nerecoltate e de evitat daca ne dorim foc.

Un alt aspect de avut in vedere e legat de perioada si altitudine : acolo sus caldura a fost suportabila multumita curentilor de aer : daca am fi campat jos in vale aveam parte din plin de 37 de grade : n-ar fi fost prea moale. Deficitul e ca e greu de gasit apa curgatoare asa sus.

Doru

Petru Ratiu

to Grupul pentru Software Liber
2012/8/5 Stas Sușcov <st...@nerd.ro>:

Si-nca una de la o tastatura normala (mailul dinainte a fost dat de pe
telefon in fuga, sorry).

Complet de acord cu Stas. Mereu am fost de parere ca o comunitate e
definita in primul rand de oamenii care o compun si mult mai putin de
ce scrie pe bannerul de deasupra. Recunosc ca in cazul concret al
FlossCamp particip doar de 3 ani incoace (poate tocmai din cauza ca
de-atunci a inceput sa se infiripe si conceptul de pensiune in
apropiere si eu nu-s chiar innebunit de ideea de a sta la cort), asa
ca probabil ma inscriu in "curentul nou" in ceea ce priveste
accesibilitatea si confortul. Pe de alta parte am fost mereu de
parerea ca idei luate din cartile de publicitate si marketing din
lumea comerciala nu se aplica aproape de loc la initiative de
comunitate, intrucat mecanismele motivationale ale "cumparatorilor"
sunt complet ortogonale

Citisem undeva o constatare a cuiva care in principiu zicea ca
gruparile de oameni (cluburi, societati secrete, comunitati, religii,
samd) cresc in layere, pe masura ce se schimba, iar ca fiecare
participant considera ca "adevaratele valori" sunt cele de la momentul
adeziunii sale, ca atare pe termen lung tind sa devina un soi de
"empty shell", pe masura ce "cei vechi" devin deziluzionati sau
dezinteresati, iar "cei noi" joaca un soi de telefonul fara fir cu
ideile care i-au atras in the first place. Nu stiu cat e de adevarat,
nu-s nici istoric nici sociolog, dar in principiu de-asta evit sa pun
accentul pe nume de organizatii si prefer sa ma asociez cu indivizi.

Ca sa explic scopul acestui rant, nu cred ca am intalnit la vreunul
din cele 3 flosscamp-uri (sau alte evenimente OSS) pe cineva care
venise acolo necunoscand pe nimeni, ci doar insi care se mai stiau cu
cineva si voiau sa mai cunoasca si altii asemenea. Cand interesul e sa
mergi cu cortul departe de lumea dezlantuita, te duci cu cativa
prieteni apropiati, nu cu gasca din toata Romania.

Sorry pt. logoree,
--
Petre.

Nicu Buculei

On 08/05/2012 10:19 AM, Alexandru Szasz wrote:

> După 5 evenimente fără întrerupere, e păcat să nu dezvoltăm evenimentul
> ăsta ( a nu se citi eliberatica, rămâne scopul inițial, ăla e
> identitatea evenimentului ) .

N-am putut sa ajung anul asta, dar imi dau si eu cu parerea (as vrea sa
vin anul viitor).

> Ce văd eu că lipsește e, în ordinea importanței:
>

> 1. independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
> <http://softwareliber.ro>

"Umbrela" mi se pare un aspect minor, chiar mi-a placut la inceput ca
evenimentul era organizat de GSL, adica o grupare independenta, fara
orgolii de distributii sau proiecte, care propunea intilnirea tuturor
contibuitorilor FLOSS, indiferent de afiliere.
Din pacate in ultimii ani GSL aproape ca a disparut ca si vizilibitate
si proiecte iar FLOSSCamp este practic organizat de persoane care o fac
ad-hoc, GSL e doar un nume pe un afis.

> 2. listă proprie de discuții

Cred ca ar fi o lista pe care s-ar discuta 2-3 luni pe an si atit, am
uita toti de ea in scurt timp.

> 3. domeniu separat

Ce cistig ne-ar aduce?

> 4. conturi/pagini pe rețele de socializare

Asta e simplu de facut si o poate face oricine dintre noi care are cont
pe retelele respective.

> 5. cu cel puțin o lună înainte de eveniment ar trebui să se știe totul

> despre cazare, campare și cine participă

DA, asta a fost pentru mine problema numarul 1, cu 2 saptamini inainte
nu stiam cum ajung si cit ma costa.

> 6. hotărârea locului de anul viitor trebuie să înceapă imediat după ce
> s-a terminat evenimentul

Lucrurile se schimba de la un alt la altul, sa planifici cu un an
inainte pare devreme. Mi se pare OK sa stim cu 2-3 luni inainte data si
locul.

> 7. trebuie adunat feedback după eveniment

Daca o sa facem pagini pe retelele sociale, feedback-ul va fi mai usor
de strins. Eu am vazut deja fotografii pe facebook si g+.

> 8. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o

> reclamă pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai tineri

Participantii marcanti sa faca bine sa promoveze evenimentul! :p Ar
trebui sa fim mai activi pe bloguri/microbloguri/retele sociale "merg la
FLOSSCamp!"

> 9. un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm activități făcute

> împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză de grup, etc)

Poza de grup in ziua de simbata dupa prinz, cred ca atunci se atinge
maximul de prezenta. Trezirea e optionala, unii vor suferi dupa focul de
tabara din noaptea precedenta, altii vor vrea sa prinda rasaritul. Focul
de tabara "is a must".

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Lu, 06 aug 12, 09:36:08, Nicu Buculei wrote:

> Lucrurile se schimba de la un alt la altul, sa planifici cu un an
> inainte pare devreme. Mi se pare OK sa stim cu 2-3 luni inainte data si
> locul.

2-3 luni poate fi puțin în condițiile în care concediile se programează
și din anul precedent în multe organizații.

Spor,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
signature.asc

Alexandru Szasz

to Grupul pentru Software Liber
Reiau lista cu câteva explicații la punctele unde s-a discutat mai mult

În data de 5 august 2012, 10:19, Alexandru Szasz <ale...@gmail.com> a scris:
  1. independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
softwareliber.ro după cum s-a spus nu mai e (așa de) activ.
De-a lungul anilor, organizarea (care presupune măcar identificarea locului) s-a făcut de sblug, Doru, eu, Adi Roiban, stas.
Dacă alegem să-l promovăm, din motive practice, e mai ușor de promovat un flosscamp.ro decât camp.softwareliber.ro .
Deci asta doar din motive practice.

După 5 ani, eu zic că flosscamp e deja un brand, n-are rost să-l schimbăm.
  1. listă proprie de discuții
Cine vrea să vină la flosscamp nu e neapărat interesat de ce se discută pe lista gsl. Lista nouă ar avea activitate doar în perioada flosscamp și ți-ai putea permite să nu pui filtru pe ea; deci ca rezultat mai multă vizibilitate și un nr. mai exact de oameni interesați de flosscamp.
În general se făcea un cross posting pe liste ca să anunți evenimentul.
  1. domeniu separat
vezi primul punct
  1. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o reclamă pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai tineri
marcanți = cei care ar putea determina clar venirea altor contribuitori, de exemplu lideri de comunități active, cum e Tibi Turbureanu care mai mereu aduce pe altcineva cu el, sau Nicu Buculei la fel.
normal că pot fi menționați toți, e chiar preferabil, așa am început, numai că în ultimii ani a fost greu de determinat cine vine sigur

Anul ăsta de exemplu am văzut că au lipsit dintre cei marcanți Andrei Cipu (Wikipedia), Lucian Oprea (OpenSUSE), Nicu Buculei (Fedora), Adi Roiban, Stas (Ubuntu, etc).

Și legat de dezvoltarea evenimentului:

Interes tot mai scăzut nu pot spune că am văzut, în fiecare an peste 20 de participanți nu e scăzut.
În 2009, când l-am promovat mai activ, au venit peste 40 de oameni, greu de numărat că unii au bătut drumul doar să ne salute într-una din zile, semn că promovarea a mers.
Atunci au fost donate și bannerele fedora, ubuntu, flosscamp și gsl pe urma unui articol pe blogul meu.

Dezvoltare înseamnă că e mai vizibil și mai previzibil; scopul rămâne să ne întâlnim ca să putem vorbi față în față.

O dată fixă ar ajuta cum s-a mai spus aici. Mai jos sunt datele din trecut, din câte știu eu cele mai plauzibile perioade sunt ultimele 2 weekend-uri din august.

FLOSSCamp 2012
27 iul - 29 iul 2012 Padina Ursului - Fundățica, Brașov, România

FLOSSCamp 2011
5-6-7 August 2011, Șimon (Bran), Brașov, România

FLOSSCamp 2010
(6)7-8 August 2010
Predeal, Brașov, România

FLOSSCamp 2009
14 - 16 August
Curmătura Ștezii, județul Sibiu

FLOSSCamp 2008
Păltiniș, 29-30-31 august

--
Alexandru Szasz

Tudor M Pop

[...]

Din câte văd eu e o tendință clară de a tinde dinspre sfârșitul lui August către sfârșitul lui Iulie, începutul lui August.
Mi se se pare și logic perioada e undeva în mijlocul perioadei de vârf a concediilor.

După cum dulce glăsuiește Andrei, chiar și două trei, luni e prea târziu pentru mulți.
Eu propun ca deciderea datei pentru FLOSSCamp-ul viitor să se facă la cel prezent. Adică cei prezenți decid data, cu un an înainte. Locația se poate muta/alege mai târziu, important e să știm cât mai din timp.

Părerea mea.

Varga Levente

to Grupul pentru Software Liber
+1 pentru propunerea lui Tudor.

Cu stima,
Varga Levente

2012/8/7 Tudor M Pop <tudor...@gmail.com>
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
G...@liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/

--
Lege, lege, relege, ora, labora et invenies.

Alexandru Szasz

to Grupul pentru Software Liber
FLOSSCamp 2013 - August 30 - 1 septembrie ?
E risc de ploaie, dar cred că atunci nu mai e lumea în concediu.

--
Alexandru Szasz

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Pff ... pe 31 e ziua mea. Abia astept un Floss Camp. Putem organiza in Vama ? :)))))
Desi am vorbit serios, glumesc totusi : e perioada Scolii de Vara de la Macea. Anul trecut a fost remarcabil. Indiferent ce va fi in acest an, nu cred sa conteze.

Doru

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Votul meu :
- data o putem hotara chiar de acum
- ca si propuneri de locatii
- nu uitati : ori sus la altitudine ori jos la caldurica ; sus nu-i apa, jos nu-i vant. de obicei. In acest context, data ar putea fi ajustata intr-o perioada care sa nu faca din Floss Camp exercitiu.
- pensiune ar fi indicat sa fie, chiar daca nu in curte.
- locul sa permita foc, chiar daca nu neaparat de tabara
- locatia trebuie stabilita din vreme : astfel, dupa atatia ani, stim ce e de facut si verificat.

In rest, am rezerve legate de un program altfel decat cel mentionat de Nicu.
Ca si Petre, consider ca oamenii nemuti invata/stiu sa discute. Sigur un program prealabil mai mult incurca. Prezentele notabile au mare nevoie de cele nenotabile. Si invers. Concluzie : orice prezenta conteaza. + pentru lobby.

Doru

Doru Ilasi

to Grupul pentru Software Liber
Desi, ar mai fi ceva de zis aici : poate suprapunerea n-ar fi asa de rea cu conditia sa fie facuta la Macea. Si cu conditia sa primim un accept de campare undeva langa sa un parcul dendrologic. Greu, dar nu imposibil.

Petru Ratiu

> [...]

> prezent. Adică cei prezenți decid data, cu un an înainte. Locația se poate
> muta/alege mai târziu, important e să știm cât mai din timp.

1 an e totusi exagerat. Din cate stiu cam toate conferintele
internationale anunta cel mult orasul in care se va desfasura editia
urmatoare la editia curenta, urmand ca in urmatoarele 6 luni or so sa
bata in cuie data.

Hai sa nu cadem din lac in put, doar sa incercam sa ne miscam mai din
timp (i.e. ianuarie-februarie).

As always, IMHO, IANAL, samd, samd, samd...

--
Petre.

Alexandru Cucu

to g...@liste.softwareliber.ro
Salutare!

Raspund si eu, chiar daca mai tarziu.

0. FLOSSCamp e un nume deja recunoscut, nu vad rostul unei schimbari in
acest sens.

> 1. independență, ieșirea de sub umbrela softwareliber.ro
> <http://softwareliber.ro>
Vezi punctul 3.

> 2. listă proprie de discuții

La cate mesaje proceseaza lista curenta nu vad rostul.

> 3. domeniu separat
Care-i rostul? Pana la urma avem si traducerea FLOSS in numele
domeniului, asa ne mai amintim despre ce e vorba.

> 4. conturi/pagini pe rețele de socializare
Pe Facebook sunt sigur ca exista, pe identi.ca si Twitter presupun ca
sunt in regula tag-uri si cam atat. Pe Google+ putem aranja o pagina sau
folosi tot tag-uri cand e cazul.

> 5. cu cel puțin o lună înainte de eveniment ar trebui să se știe
> totul despre cazare, campare și cine participă
Poate doua sau chiar mai mult pentru e putea stabili concedii din timp.
La unii e probabil mai dificil sa faca lucrul asta intr-un timp scurt.

> 6. hotărârea locului de anul viitor trebuie să înceapă imediat după
> ce s-a terminat evenimentul
+1
> 7. trebuie adunat feedback după eveniment
+1
> 8. participanții mai marcanți trebuie menționați pe sait, ei sunt o
> reclamă pentru eveniment și asta poate atrage contribuitori mai tineri
Ca sa nu existe discriminari, se trec toti participantii doritori pe o
lista impreuna cu proiectele la care contribuie.

> 9. un program (nimic strict, doar ceva ca să stimulăm activități

> făcute împreună, gen trezirea, prânz, foc de tabără, poză de grup,
> etc)

+1

Legat de data desfasurarii, prima saptamana din august pare cea mai buna
solutie fiind in perioada concediilor pentru multi dintre noi.

Problema locatiei e destul de complicata, dar putem incerca sa alternam
intre Sibiu si Brasov.

Cum in ultimii ani am tot fost in Brasov, in 2013 putem reveni la Sibiu.
Locatia din 2009 a fost perfecta.

--
Alexandru Cucu

Ion-Mihai Tetcu

to Grupul pentru Software Liber
On Tue, 7 Aug 2012 19:59:48 +0300
Petru Ratiu <rpe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> internationale anunta cel mult orasul in care se va desfasura editia
> urmatoare la editia curenta, urmand ca in urmatoarele 6 luni or so sa

Eh, FISL, organizat de http://softwarelivre.org/ e anuntat intr-o luna
de la incheierea editiei curente.

In cazul nostru insa si eu cred ca e OK la inceputul anului.