[GSL] Fwd: domeniul softwareliber.ro

Alexandru Szasz

to Grupul pentru Software Liber

Salut,

O să redirecționez mesajul pe listă ca să ai mai multe răspunsuri.

to Grupul pentru Software Liber
Salutare,

Software Liber trebuie sa isi defineasca o identitate si sa se bazeze pe oameni care pot duce pentru o perioada definita proiectul mai departe.

Sunt sigur ca exista entuziasm si intentii doar ca mai trebuie sa fie si cineva care sa faca managentul acestor initiative. Ca sa ma fac clar inteles dupa ce se discuta mai multe idei se poate analiza si se poate trage o concluzie dupa cateva criterii:
1) importanta
2) impact
3) usurinta in implementare
4) nevoia acelei actiuni pentru comunitate.
(pot fi desigur si alte criterii).

Tragand linie (si o spun din experienta) in partea de open source cea mai mare problema o reprezinta prioritizarea acestor lucruri.

Revenind la domeniu ma bucur ca exista acest interes manifestat mai sus. Legat de Narro sau orice alta tehnologie... cred ca e mai putin important ce platforma folosesti. Cred personal ca softwareliber.ro ar trebui sa fie un loc unde sa gasesti "alternative" viabile la probleme viabile existente atat pentru home user cat si pentru comunitatea business.

Am sa pun o intrebare si sunt curios la raspunsurile voastre: care ar trebui sa fie targetul principal pentru softwareliber.ro (si am sa deschid o lista care poate fi continuata)

1) dezvoltatorii de solutii software si de solutii open source (aici textele trebuie sa fie foarte tehnice si cu exemple de cod... pierzi automat pe "tipa de la PR")
2) modelul "tipa de la PR" care vrea sa devina etica si sa foloseasca software licentiat (gratuit daca nu vrea sa investeasca) (prin tipa de la PR inteleg persoanele oarecum atehnice carora le dai o jucarie si se joaca cu ea... si cam atat)
3) clasa de mijloc... care stie putin si e gata sa testeze.
4) oamenii de afaceri care isi doresc reduceri de costuri
5) mediul educational care vede investitie pe termen lung in asta si dezvoltarea facultatilor tehnice in directia asta (ma refer facultati tehnice licee de info, etc)
5bis) cercetare -> o pun separat pentru ca trebuie tratata separat pentru ca sunt oameni mai maturi care rezolva probleme existentiale, nu doar se joaca (sau asa sper caci nu am mers mai departe pe partea de doctorat)
6) mediul guvernamental -> care ar vedea reducerea unor costuri pe termen lung (daca se doreste asta)
a se vedea
http://www.whitehouse.gov/open

http://www.networkworld.com/community/blog/investment-open-source-software-will-only-go-
www.whitehouse.gov (creat cu Drupal)

si multe alte exemple....
In Germania si US chiar exista o strategie in directia asta.

Un video care imi place deosebit si este despre open source in partea de gouvernment este acesta.
http://www.ted.com/talks/beth_noveck_demand_a_more_open_source_government.html

In 2007 am organizat ROSDEV (Romanian Open Source Development Meeting) dupa model FOSDEM (www.fosdem.org). Foarte misto ideea, am abordat 3 categorii (studenti, mediul academic si dezvoltatorii de open source si ne propuneam sa avem proiecte ale studentilor care sa fie contributii la proiecte open source).
A fost eLiberatica o conferinta care aborda mediul business.
Au fost si alte initiative faine care... s-au cam pierdut.

Cred ca 2013 trebuie sa fie un am in care comunitatea din Romania de open source sa reflecteze putin si sa invete din ce s-a intamplat anterior si sa vina cu o STRATEGIE pe termen mediu si lung... cel putin pentru softwareliber.ro.

Cu drag,
Marian

2013/1/12 Alexandru Szasz <ale...@gmail.com>
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
G...@liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
> [...]
> tu crezi că cea ce aș vrea să fac e aproape de activitatea inițială a lui

De ce ai nevoie ca să poți lucra?

Salutări,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
signature.asc

Adi Roiban

2013/1/13 Andrei POPESCU <andreim...@gmail.com>:

> De ce ai nevoie ca să poți lucra?

Intr-o vreme era o astfel de harta pe softwareliber.ro

Stas a facut o noua versiune a unei astfel de harti si a pus-o ca
pagina principla pe softwareliber.ro
Codul e aici: https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro

Problema principala e ca in afara de Rosedu, ProLinux si Ceata nu prea
mai sunt active comunitati generice.

Spor

--
Adi Roiban

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
Momentan doar de un acord.
Dacďż˝ e OK, atunci cďż˝t mai repede (cďż˝teva zile sau sďż˝ptďż˝mďż˝ni, ďż˝n funcție de timpul liber) creez o paginďż˝ ďż˝n wordpress (ca template mi se pare cel mi ușor de lucrat cu el, și neffind programator cu altceva ar fi mai greu), ďż˝ncďż˝rcat cu un conținut de bazďż˝, care ar trebui pus ďż˝n locul pagini actuale (www.)softwareliber.ro.
Pagina se poate publica ori pe serverul actual, ori pe serverul meu, pe care acum este și libreoffice.ro.
Aici am nevoie doar de access la un folder și la o bazďż˝ de date mysql sau mariadb, și de posibilitatea de a securiza pagina de administrare.

Deja și ďż˝n faza pregďż˝tirii vďż˝ pot da acces la paginďż˝, sau dupďż˝ pulicare se poate completa cu pagini dorite de voi.
Eventual dacďż˝ aveți elemente de branding sau un designer, mďż˝ puteți ajuta și ďż˝n crearea designului inițial.

Dupďż˝ publicare ďż˝ncarc pagina web cu conținut. Acesta deja dureazďż˝ mai mult.
Ca structurďż˝ pagini de start, ar fi bine sďż˝ fie una de știri, și ďż˝n rest pagini statice, despre activitatea lui softwareliber.ro, comunitďż˝țile din țarďż˝, documentații, etc.

ďż˝n a doua fazďż˝ aș avea nevoie de tradu.softwareliber.ro, unde ďż˝n loc de narro aș pune un server pootle, acesta doar dupďż˝ ce apare versiunea finalďż˝ pootle 2.5, ďż˝n care preiau proiectele active din narro, și se pot ďż˝ncďż˝rca și traducerile a altor programe, care nu au platformďż˝ de traducere oficialďż˝ și va fi cine sďż˝ rďż˝spundďż˝ de sincronizarea traducerilor cu proiectele oficiale.

Cam la astea m-am g�ndit.

2013.01.13. 0:52 keltez�ssel, Andrei POPESCU �rta:
De la: Nagy �kos <nagy...@libreoffice.ro>

Eu as vrea sďż˝ utilizez domeniul pentru a crea o listďż˝ completďż˝ cu toate
comunitďż˝țile legate de software liber din țarďż˝, și sďż˝ ďż˝ncerc cďż˝t de cďż˝t sďż˝
aduc la un loc traducerea acestor programe și a documentației lor.
ďż˝n legďż˝turďż˝ cu acesta te-aș ďż˝ntreba cu cine trebuie luatďż˝ legďż˝tura dacďż˝ și
tu crezi cďż˝ cea ce aș vrea sďż˝ fac e aproape de activitatea inițialďż˝ a lui
softwareliber.ro.
De ce ai nevoie ca sďż˝ poți lucra?

Salut�ri,
Andrei

Lista de discu�ii a Grupului pentru Software Liber

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
Sub comunități nu înțeleg numai organizații de genu, ci de exemplu
ubuntu.ro, ro.wordpress.org, opensuse.ro, etc.

Mă gândesc la o listă unde dacă la un anumit program liber există o
pagină în limba română sau o pagină pentru traducători atunci acesta să
fie publicat pe softwareliber.ro, ca în cazul în care cineva e interesat
de acel program sau vrea să o traducă să găsească ușor informații legat
de starea actuală a localizării.

2013.01.13. 1:11 keltezéssel, Adi Roiban írta:

> [...]
> Codul e aici: https://github.com/softwareliber/softwareliber.ro
>
> Problema principala e ca in afara de Rosedu, ProLinux si Ceata nu prea

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro, Nagy Ákos
În data de Sun, 13 Jan 2013 01:29:59 +0200, Nagy Ákos
<nagy...@libreoffice.ro> a scris:

> [...]

> mult.
> Ca structură pagini de start, ar fi bine să fie una de s,tiri, s,i în

> rest pagini statice, despre activitatea lui softwareliber.ro,

> comunităt,ile din t,ară, documentat,ii, etc.
>
> În a doua fază as, avea nevoie de tradu.softwareliber.ro, unde în loc de
> narro as, pune un server pootle, acesta doar după ce apare versiunea
> finală pootle 2.5, în care preiau proiectele active din narro, s,i se
> pot încărca s,i traducerile a altor programe, care nu au platformă de
> traducere oficială s,i va fi cine să răspundă de sincronizarea

Bă da voi știți să lucrați numai în producție cowboy-lor?! :)

Mai faceți ceva și local și trimiteți codul sau puneți-vă un staging. Dacă
e ok, o să le placă și celorlalți.

Marius, ce se mai întâmplă cu django-ul nou pus pe server? Nu că vreau să
vă grăbesc, însă eu nu văd de ce trebuia scoasă harta aia să vă încercați
skill-urile de deployer-i pe python.

N.B.: Îs rău acuma, dar idea e că a trecut o vreme bună în care toți au
avut o vacanță și nu s-a întâmplat nimic, deci după calculele mele șansele
să apară ceva fain în locul la ce era sunt tot mai mici.

La mulți ani \:D/
Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber

Nagy Ákos

to Stas Sușcov, g...@liste.softwareliber.ro
Din cuvintele tale mi se pare că înaintea acestui site a existat ceva
mai complex care probabil conținea și elemente descrise de mine. Scuze,
dar nu știam de acea pagină, evident, cu cât mai mult există deja, cu
atât mai puțin trebuie recreat.

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Du, 13 ian 13, 11:10:17, Stas Sușcov wrote:

> [...]
> avut o vacanță și nu s-a întâmplat nimic, deci după calculele mele șansele
> să apară ceva fain în locul la ce era sunt tot mai mici.

Eu aș pune un wiki. Ceva simplu, cum ar fi ikiwiki.
http://ikiwiki.info/features/

Cu editarea web dezactivată e rezonabil de sigur (generează doar html
static), și nu văd eu vandali sau spameri care să folosească git ;)
http://ikiwiki.info/tips/untrusted_git_push/
signature.asc

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
Wiki este un tip de pagină care este gândit pentru a dezvolta un anumit
conținut în grup. Este optim pentru a crea documentații, lexicoane
descrieri, nu pentru a fi baza unei pagini ca softwareliber.ro.

Ákos

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Du, 13 ian 13, 11:54:36, Nagy Ákos wrote:

> Wiki este un tip de pagină care este gândit pentru a dezvolta un anumit
> conținut în grup. Este optim pentru a crea documentații, lexicoane
> descrieri, nu pentru a fi baza unei pagini ca softwareliber.ro.

De ce?
signature.asc

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
2013.01.14. 12:41 keltezéssel, Andrei POPESCU írta:
> De ce?
>
> Salutări,
> Andrei

softwareliber.ro este pagina web a unui grup care promovează programele
libere, deci ca marketing trebuie să fie atrăgător, să sugereze
seriozitate și profesionalism.
Probabil și pe un motor wiki se poate face o temă care să ofere aceste
lucruri, dar este mult mai greu, decât pe un motor care este proiectat
pentru așa ceva.

În a doua parte, dacă structura pagini constă dintr-o pagină de știri și
pagini în principiu statice, atunci pagina de știri, care poate eventual
conține și comentarii, dacă un articol este prea lung, atunci să fie
întrerupt și să apară un buton: Mai departe..., etc. atunci în limbajul
wiki va fi enorm de greu întreținerea lui, iar în cazul paginilor
statice, fiindcă numărul lor probabil va fi limitat, nu va fi mult mai
greu să le întreținem, și dacă suntem foarte atenți la design, atunci și
în cazul paginilor statice de exemplu un wordress ne oferă mai multe
posibilități decât limbajul wiki.

Andrei POPESCU

to g...@liste.softwareliber.ro
On Lu, 14 ian 13, 13:31:57, Nagy Ákos wrote:

> softwareliber.ro este pagina web a unui grup care promovează programele
> libere, deci ca marketing trebuie să fie atrăgător, să sugereze
> seriozitate și profesionalism.

Adică vopsim gardul... :D

> Probabil și pe un motor wiki se poate face o temă care să ofere aceste
> lucruri, dar este mult mai greu, decât pe un motor care este proiectat
> pentru așa ceva.

Din câte văd eu toate aceste CMS-uri au la bază diverse combinații de
PHP/SQL/etc. ceea ce le face complexe și vulnerabile.

> [...]
> greu să le întreținem, și dacă suntem foarte atenți la design, atunci și
> în cazul paginilor statice de exemplu un wordress ne oferă mai multe

Din câte îmi dau seama n-ai studiat foarte atent ikiwiki ;)

Lăsând la o parte faptul că eu personal prefer ikiwiki (folosesc și
pentru blog) am sugerat un wiki pentru că este mult mai ușor de
întreținut din punct de vedere al conținutului.
signature.asc

Alexandru Cucu

to g...@liste.softwareliber.ro
Salut!

Sunt multe solutii in genul ikiwiki:

acrylamid (Python), Blacksmith (Node.js), Blogofile (Python), Cactus
(Python), Chisel (Python), coleslaw (Common Lisp), Composer (Python),
cyrax (Python), FMPP (Java), fugitive (Shell), Graze (C#), Hakyll
(Haskell), Hammer (language-agnostic), Hastie (Go), Hyde (Python),
jinjet (Python), jkl (Go), Markbox (Python), Markdoc (Python), mynt
(Python), Nikola (Python), Pagegen (Bash), Pelican (Python), Petrify
(Node.js), Phrozn (PHP), PieCrust (PHP), Pilcrow (Python), poole
(Python), Punch (Node.js), Quill (Node.js), Rizzo (Groovy), romulus
(Node.js), Ruroh (language-agnostic), Second Crack (PHP), Socrates
(Python), Speechhub (Python), staticjinja (Python), Tahchee (Python),
Ultra simple Site Maker (Ocaml), Website Meta Language (C and Perl),
Wintersmith (Node.js), wok (Python), yassg (Node.js) and yst (Haskell).

In Ruby:
nanoc, Ace, awestruct, Bonsai, Deplot, Fairytale, Frank, Hobix, Jekyll,
Korma, Machined, Magneto, Middleman, Pith, RakeWeb, Rassmalog, Rog,
Rote, RubyFrontier, Stasis, StaticMatic, StaticMatic2, StaticWeb, Webby,
webgen, Yurt CMS and ZenWeb.

Lista de mai sus cu tot cu legaturi catre site-urile proiectelor:
http://nanoc.stoneship.org/docs/1-introduction/#similar-projects

> http://softwareliber.ro/
> G...@liste.softwareliber.ro

Alexandru Cucu

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
2013.01.14. 22:59 keltezéssel, Andrei POPESCU írta:

> Adică vopsim gardul... :D
Da, așa e, dar să ne gândim puțin.
E nevoie să promovăm programele libere către persoanele care folosesc
sisteme de operare libere?
NU fiindcă vor, nu vor oricum vor folosi aceste programe libere.
E nevoie să promovăm programele libere către persoanele tehnice, cine nu
dau nimic pe culoarea gradului?
NU fiindcă oricum știu ce sunt alea, știu unde să le găsească, ce e
avantajul și dezavantajul lor, sunt la curent.
Deci rămân în mare parte utilizatori "casnici", șefi de firme,
informaticieni delegați, etc, care dacă văd un gard nevopsit, nu vor
intra în casă, dar dacă e pe placul lor, poate fac o plimbare.

> Din câte văd eu toate aceste CMS-uri au la bază diverse combinații de
> PHP/SQL/etc. ceea ce le face complexe și vulnerabile.
Complexe? Eu cred că fac pagina ușor de utilizat. Între noi probabil nu
sunt doar oameni tehnici, chiar sper, fiindcă marketingul nu se face de
oameni tehnici, și promovarea programelor libere este marketing, și nu
cred că o persoană care nu e tehnic cunoaște limbajul wiki, deci unul
din cerințele minime a unei asemena pagini web cred că este editorul grafic.
Față de HTML e mai vulnerabil, dar dacă știm cum trebuie preparat
serverul, și pagina web din punct de vedere al securității și sunt
ținute la zi cu updateuri, merită riscul.

> [...]
> pentru blog) am sugerat un wiki pentru că este mult mai ușor de
> întreținut din punct de vedere al conținutului.
Totdeauna există mai multe căi, ca și acum.
Bazând pe așteptările mele și recomandările făcute pe această listă, eu
pregătesc o pagină bazat pe wordress, iar tu poți face paralel una bazat
pe ce vrei tu, și în final se poate alege din cele două.

> Salutări,
> Andrei

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
După cum am scri de câteva zile, o pagină test deja există, lunând în
considerare propunerile venite am creat și scheletul conținutului, care
la nevoie e foarte ușor de reorganizat.
Pagina este pe IP-ul 86.122.15.89, pentru a putea vizualiza în fișierul
hosts terebuie introdus:
86.122.15.89 softwareliber.ro

Mai e puțin de completat la conținutul deja creat pentru a ajunge într-o
fază de publicare, după care cu încetu se pot scrie restul textelor.
Ce mai e de făcut sunt elementele de design. Cineva mă poate ajuta cu
asemenea elemente? Vreodată au existat elemente de design pe
softwareliber.ro? sau trebuie creat totul de la 0?
Logoul găsit pe pagina harta.softwareliber.ro este logoul oficial al
Grupului Software Liber sau doar un logo aleator?

Cineva cunoaște starea legislației referitor la utilizarea formatelor și
a programelor libere?

Stas Sușcov

to g...@liste.softwareliber.ro, Nagy Ákos
În data de Wed, 16 Jan 2013 14:25:26 +0200, Nagy Ákos
<nagy...@libreoffice.ro> a scris:

> [...]

> Logoul găsit pe pagina harta.softwareliber.ro este logoul oficial al
> Grupului Software Liber sau doar un logo aleator?

Logo-ul în format svg se găsește pe vechea mașină virtuală prin galeria
foto. Marius ar trebui să aibă acces la ce-i pe-acolo.

Vechiul site era și el pe WordPress, deci cred că se poate „fura”
șablonul...

Spor.

Nagy Ákos

to g...@liste.softwareliber.ro
2013.01.16. 14:41 keltezéssel, Stas Sușcov írta:
> [...]
> galeria foto. Marius ar trebui să aibă acces la ce-i pe-acolo.
>
> Vechiul site era și el pe WordPress, deci cred că se poate „fura”

Poate eventual cineva să-mi trimită backupul de pa pagina veche?

Ákos

mariuz

On Wed, Jan 16, 2013 at 02:41:29PM +0200, Stas Sușcov wrote:
> În data de Wed, 16 Jan 2013 14:25:26 +0200, Nagy Ákos
> <nagy...@libreoffice.ro> a scris:

> Logo-ul în format svg se găsește pe vechea mașină virtuală prin galeria
> foto. Marius ar trebui să aibă acces la ce-i pe-acolo
Caut logo svg si trimit.