Propunere ERP open source

Ioan Fericel

Dec 6, 2008, 9:04:54 AM12/6/08
to softwar...@googlegroups.com

Buna ziua de Mos Nicolae !

Ma bucur sa va simt fericiti si multumiti de ce-ati primit in dar !

Mi-am facut azi curaj si timp sa reiau aceasta propunere si pe aceasta
lista, dupa multe indoieli si tatonari ! Am mai facut o incercare cu
ceva timp in urma aici

http://groups.google.com/group/ctlug/browse_thread/thread/c5c19125deecfb68

si nu prea a avut urmari !

O mica expunere de motive, in contextul in care acum ne cunoastem mai
bine ! De ani buni, de cand Linux-ul s-a apropiat de facilitatile
Windows la nivel de desktop, in toate discutiile avizate despre cauzele
pentru care Linux nu are sanse sa se propage, se dau doua: jocurile si
programele de contabilitate .
Sigur, jocurile au o baza mult mai mare de utilizatori, se poate chiar
estima o valoare a pietei pe aceasta nisa, cum tot este la moda !
Celalalt punct insa, programele care rezolva nevoi practice ale
"productiei" ( prin aceasta intelegand firme de tot felul,
administratie, pana la cea mai mica scoala ) are o valoare incomparabil
mai mare . Aceasta zona a fost practic cea care a dus la dezvoltarea
tehnologiei, prin nevoile ei, dar si prin sustinerea financiara .

Intre cele doua - jocuri si programe economice - exista o zona gri,
care este cam la fel acoperita si pe Linux, si pe Windows: internet si
office . Deci aceasta este neutra, nu provoaca dezechilibre !

Pe o lista paralela se vorbea zilele acestea despre statistici: cat la
suta XP, cat Vista, etc . Ar fi interesant un raport intre
calculatoarele folosite pentru informare-//entertainment si cele pentru
"productie" . Si mai interesant va fi raportul valorilor !

Concluzie: daca vrem sa facem lobby pentru floss, mai ales in ideea
democratizarii IT, unde trebuie actionat ? Eu consider ca e bine sa le
aratam lui Gigel, lui Ionel si lui tanti Mitza ca exista Linux, Firefox,
OO, dar efectul economic este zero . Sa asteptam 5-10 ani pana cand
Gigel va creste mare si va convinge patronul la care se va angaja sa
treaca pe Linux, e cam cinic !
Alternativa: se poate face ACUM ! Patronul lui Gigel, care are 10
calculatoare cu Win si MSOffice (semi)piratate, nu mai asteapta 10 ani,
ci poate trece deja pe Linux si OO daca poate face si contabilitatea
(altfel nu) ! Cata economie pentru el in cei 10 ani ! Si eu zic ca nu
numai pentru el, ca nu-i asa egoiat !

Daca imi dati dreptate, va rog sa intelegeti efortul ce l-am facut in
ultimii 8-10 ani, plecand de la situatia unui patron mult mai neinsemnat
decat al lui Gigel ! Am gandit un program, ce face chiar mai mult decat
contabilitatea, tocmai pentru a umple acest gol, a inlatura o piedica in
acceptarea Linuxului .
Din cunostintele mele, in Romania nu mai exista asa ceva . Au fost
cateva initiative in anumite grupuri de a se dezvolta ERP open source
romanesti, dar abandonate destul de devreme . E oarecum de inteles,
pentru cat efort cere un astfel de proiect ! Mai exista cateva programe
in lucru care rezolva doar partea de relatii cu clientii dintr-o firma .
Bineinteles ca nici aplicatia noastra nu acopera inca toate
functionalitatile unui ERP, mai e destul de lucru, si pentru asta e
nevoie inca de timp si de forte sporite !

Ce asteptari am eu de la voi, de la aceasta postare:

1. sa aflu interesul unor prsoane sau grupuri dispuse la a participa la
dezvoltare. Vom hotari apoi tipul de licentiere .

2. daca veti considera ca merita, sa promovati proiectul . Poate sa fie
un exemplu de pus la "Fabricat în România" pe www.softwareliber.ro .

3. sa folositi aplicatia, in firmele proprii, la prieteni ... si sa va
dati parerea !

4. sa intelegeti ca e un exemplu, un pas spre deschidere si
interoperabilitate . Ca documentele generate pot fi salvate in XML ,
dupa cum pot fi si reincarcate din fisiere XML . Schema xsd a acestor
documente sper sa o mai discutam cu cei interesati de colaborare .

5. sa intelegeti ca e un exemplu de "software liber" . Cat de liber ...
depinde si de voi !

Adresa proiectului WEBGEST : http://www.webgest.ro/
Nu va suparati prea tare pe stangaciile de design ! Nu ne-am ocupat de
"vopsit gardu' " ! Pentru cei interesati, sper sa primeze avantajele
tehnologiei si a unui altfel de "business-logic" !

Va doresc succes in toate, si in afaceri, pe care sa le gestionati
usor pe web !

Ioan Fericel

Stas SUSHKOV

Dec 6, 2008, 9:16:24 AM12/6/08
to softwar...@googlegroups.com

Demo-ul nu vă merge!

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/

Jani Monoses

Dec 6, 2008, 9:31:04 AM12/6/08
> [...]

> dar abandonate destul de devreme . E oarecum de inteles, pentru cat efort

Mie google mi-a pus doua reclame de ERP romanesti langa acest mesaj primit :)

> [...]
> destul de lucru, si pentru asta e nevoie inca de timp si de forte sporite !

Mi se pare ca firmele care sunt asa de mari ca au nevoie de ERP au destui
bani sa isi permita oameni priceputi sau sa cumpere solutii comerciala sau ERP
open source cu suport. Nu stiu cat de bine acoperit e segmentul mai modest al
firmelor mici e foarte mare care au nevoie 'doar' de contabilitate
simpla si gestiune.
Poate supraestimez complexitatea ERP dar cred ca face mult mai mult decat are
nevoie o firma micuta unde conteaza costul a doua trei licente si unde
inca nu exista solutii FOSS.

> Ce asteptari am eu de la voi, de la aceasta postare:
>
> 1. sa aflu interesul unor prsoane sau grupuri dispuse la a participa la
> dezvoltare. Vom hotari apoi tipul de licentiere .

Tipul licentei ar trebui sa fie open source acum, inainte de a atrage oameni.
Fara acest prim pas din partea dumneavoastra greu se va gasi cineva sa
se implice
fara garantia ca ce face va fi util. Sau oricum, daca se va implica nu
cu ideea de contributie
la FOSS o va motiva.

Pe site scrie "in mare parte, open source ." Ar trebuie detaliat :)

> 2. daca veti considera ca merita, sa promovati proiectul . Poate sa fie un
> exemplu de pus la "Fabricat în România" pe www.softwareliber.ro .

Merita, atata vreme cat e un proiect deja folosit si util si FOSS.
Desi pana acum
categoria FAR contine doar Narro. Exista alte ERP locale care sunt
open source + suport comercial,
dar nu le promovam pentru ca 1) se pot promova singuri 2) sunt open
source nu soft liber, noi mai
mult cu acest aspect ne ocupam. Din fericire exista deja destul de
mult FOSS in sectorul de afaceri
cat sa nu aiba nevoie de promotia noastra.

> 3. sa folositi aplicatia, in firmele proprii, la prieteni ... si sa va dati
> parerea !

Suna bine. Unde ati mai promovat si ce feedback aveti? Ar fi bine
linkuri (daca exista) la pareri ale unor
utilizatori existenti. Eventual in roadmap pentru ce va urma in viitor.

> [...]
> sper sa o mai discutam cu cei interesati de colaborare .
>
> 5. sa intelegeti ca e un exemplu de "software liber" . Cat de liber ...

De ce depinde si de noi? :) Cei care creeaza softul decid cat e de liber.

> [...]
> tehnologiei si a unui altfel de "business-logic" !
>
> Va doresc succes in toate, si in afaceri, pe care sa le gestionati usor pe

Succes cu proiectul!

Jani

Răzvan Sandu

Dec 7, 2008, 2:15:17 AM12/7/08
to softwar...@googlegroups.com
Bună ziua și „La Mulți Ani !”,

Poate n-are sens să reinventăm roata în problema ERP-ului. Poate spune
cineva ceva despre TinyERP ?

http://openerp.com/

În Fedora, cel puțin, e inclus ca pachet rpm (ceea ce înseamnă că-i free
software)...

Numai bine,
Răzvan

Stas SUSHKOV

Dec 7, 2008, 7:46:04 AM12/7/08
to softwar...@googlegroups.com

Nici la ăștia nu le merge demo-ul!

Ioan Fericel

Dec 7, 2008, 9:47:11 AM12/7/08
to Grupul pentru software liber

> Demo-ul nu vă merge!

Sper ca nu folosesti IE ! Daca esti pe Firefox si nu merge, da te
rog niste detalii .

>Mie google mi-a pus doua reclame de ERP romanesti langa acest mesaj primit :)

Probabil aceleasi pe care mi le pune si mie! Unul facut in foxpro si
care n-are nimic cu OSS sau Linux, iar celalalt o traducere a lui
Compiere, un ERP foarte complex si greoi, care pana de putina vreme nu
functiona decat pe baze de date Oracle !

> [...]
>nevoie o firma micuta unde conteaza costul a doua trei licente si unde

Delimitarea este de multe ori neclara intre un ERP si un program de
contabilitate, de gestiune, de facturare !
Bineinteles ca firmele mari si tari isi permit sa cumpere aplicatii
"de marca" , si eu cred ca stiti despre ce preturi e vorba acolo ! La
acestia nici nu mai conteaza banii pentru licentele de SO la sute sau
mii de calculatoare, pe langa pretul ERP-ului !
Dar ganditiva la propriile voastre firme, la contabilii vostri sau
ai cunoscutilor, cu ce lucreaza acuma ! Si puneti la socoteala firme
din ce in ce mai mari, pana la limita celor care isi permit orice ! Si
mai adunati si calculatoarele, din tot felul de institutii, care
utilizeaza cam acelasi tip de aplicatii . Poate ajung la un milion, in
Romania ? Ce SO ruleaza ?

> [...]
>
>Pe site scrie "in mare parte, open source ." Ar trebuie detaliat :)

>De ce depinde si de noi? :) Cei care creeaza softul decid cat e de liber.

Eu sunt in general un optimist, chiar un romantic naiv cateodata !
Dar mai sunt si situatii cand simt ca trebuie sa fiu precaut !
"La placinte" se vor inghesui "multi viteji" ! As vrea sa-i cunosc
pe cativa, pe primii !

>Suna bine. Unde ati mai promovat si ce feedback aveti? Ar fi bine
>linkuri (daca exista) la pareri ale unor
>utilizatori existenti. Eventual in roadmap pentru ce va urma in viitor.

Webgest e "in productie" la propria firma si la a unui colaborator
de aproape trei ani, cu corectii si imbunatatiri frecvente . Pe
parcurs am mai instalat-o la inca trei firme, iar la altele este in
test sau in pregatire . In ultimele doua luni, de cand am lansat pe
internet site-ul, forumul si demo-online, au fost ceva download-uri si
probabil si ceva instalari !
Feedback, laude ... poate ne ajuta si pe noi, ca pe orice om ! Ne-am
luptat sa optimizam foarte mult munca utilizatorului, de multe ori cu
mari dificultati tehnologice in activitatea de dezvoltare, si ne
bucura sa ne vedem munca rasplatita . Asta ne da mereu imbarbatare, si
astfel de feedback imi permit sa fiu atat de egoist incat sa-l pastram
pentru noi, mica echipa de dezvoltatori ! Speram sa se bucure de el si
cei care ni se vor alatura !
Am lucrat multi ani in tacere si n-am vrut nici acum sa batem
tobele ! Am vorbit doar in ultima vreme si aproape in soapta despre
proiect si pe forum.ubuntu.ro si pe softpedia, acolo unde era interes
pentru astfel de aplicatii pentru Linux, cautate de altii . Asa cum
vad miscarea foarte redusa si pe ro.openoffice.ro, sau chiar pe
softwareliber.ro, interesul pe aceasta zona este foarte scazut in RO .
Eu sper ca incet incet se va schimba . Doar de asta citim sau scriem
aici !

> [...]
>cineva ceva despre TinyERP ?

>http://openerp.com/

>În Fedora, cel puțin, e inclus ca pachet rpm (ceea ce înseamnă că-i free

Da, intradevar ! Si eu incerc, pe cat pot, sa ajut si pe altii, cu
experienra mea, sa nu piarda timpul reinventand roata, mai ales pe
domenii din zona noastra de interes: FLOSS ! Si aplic aceeasi masura
si la ceea ce fac eu insumi !
Dar pentru asta trebuie sa te documentezi tare mult . Si, va rog sa
ma credeti, eu am facut-o si o fac mereu !

Astept in continuare parerile voastre !
Pe cele legate de utilizarea aplicatiei, pe
http://forum.webgest.ro/ .

Legat de punerea pe "Fabricat în România" , sa-mi ziceti daca
credeti ca e cazul, sa scriu eu o scurta prezentare . Sau, poate, se
ofera altcineva, neutru , sa o faca !

Ioan Fericel

Stas SUSHKOV

Dec 7, 2008, 10:26:20 AM12/7/08
Ioan Fericel wrote:

> Sper ca nu folosesti IE ! Daca esti pe Firefox si nu merge, da te
> rog niste detalii .

E pe alt http port, de aia nu mergea.

Jani Monoses

Dec 7, 2008, 11:09:20 AM12/7/08
to softwar...@googlegroups.com

Este ceva care nu e open source in aplicatie sau desper care nu se sti
e ce licenta are?

Ioan Fericel

Dec 7, 2008, 1:17:49 PM12/7/08
to Grupul pentru software liber
Nu este deschisa inca sursa la codul scris de noi, acel WAR din care
se deployment-eaza aplicatia pe server (Tomcat) . In rest, toate
librariile si serverele necesare rularii, sunt open si free !
Cu bucurie am face publice chiar maine si sursele, daca am vedea
interes real !

Repet, sunt eforturi si renuntari mari in spatele a ceea ce s-a
facut, de-a lungul a catorva ani buni .

Ioan Fericel

Dec 7, 2008, 1:39:29 PM12/7/08

On Dec 7, 6:09 pm, "Jani Monoses" <jani.mono...@gmail.com> wrote:
> [...]

Revin cu o clarificare asupra a ceea ce scrie pe site ! Acolo, acum,
e o adunatura de descrieri si explicatii scrise la diferenta de cativa
ani ! Poate nu e o legatura, o continuare clara intre ele ! Sper sa
vina o zi cand vom avea timp si pentru o organizare a site-ului, ca si
continut, cat si ca estetica !

Un capitol important ar fi si scrierea unui manual serios de
utilizare, dar pentru asta chiar mizam pe sprijinul comunitatii . Intr-
un fel poate nici nu este atat de strict necesar, fiindca am incercat
ca totul sa fie foarte sugestiv . Avem utilizatori care s-au descurcat
singuri !

Jani Monoses

Dec 7, 2008, 1:41:19 PM12/7/08
On Sun, Dec 7, 2008 at 8:17 PM, Ioan Fericel <mir...@gmail.com> wrote:

> [...]
> librariile si serverele necesare rularii, sunt open si free !
> Cu bucurie am face publice chiar maine si sursele, daca am vedea

Interesul si potentialii contributori la proiecte vin de obicei dupa
ce sursele sunt deschise :)
Fara a vedea sursele cum sa se decida cineva daca e interesat si poate
contribui sau nu?
Jani

Ioan Fericel

Dec 7, 2008, 1:51:46 PM12/7/08

On Dec 7, 8:41 pm, "Jani Monoses" <jani.mono...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ce sursele sunt deschise :)
> Fara a vedea sursele cum sa se decida cineva daca e interesat si poate

Adevarat, stiu !

Ti se pare o conditie foarte importanta azi ? Sau maine ? Sau mai
suporta amanare pana poimaine ?

Ce licenta ai propune ?

Jani Monoses

Dec 7, 2008, 1:57:10 PM12/7/08
to softwar...@googlegroups.com

> Adevarat, stiu !
>
> Ti se pare o conditie foarte importanta azi ? Sau maine ? Sau mai
> suporta amanare pana poimaine ?
>
> Ce licenta ai propune ?

Nu mi se pare deloc urgent, si nu m-am gandit la o licenta anume. Asta depinde
mult daca doriti sa aveti o afacere in jurul lui si ce restrictii
impuneti la distributie,
Poate fi open source dar cu multe diferente in parctica intre diverse licente.

Ziceam doar in general e bine sa se puna la dispozitie sursele inainte
de a aduna
contributori. Daca nu vreti sa alegeti o licenta acum sa nu 'scape de
sub control'
nu e problema, ca nu e neaparat finala cea pe care o alegeti. Cat timp autorii
sunt de acord se poate schimba licenta oricand - nu retroactiv la ce a
fost publicat.

Vedeti ce licente folosesc alte aplicatii ERP open source si probabil
se potriveste si aici.

Jani

Message has been deleted

Ioan Fericel

Dec 7, 2008, 2:05:51 PM12/7/08
to Grupul pentru software liber
Acuma vad cat e ceasul ! Si astazi e duminica ! Mai e o zi si
maine !

Multumesc pentru compania de astazi si o seara frumoasa !