Как "изглежда" работната операционната ви система?

Petyo Ivanov

to software-crafts...@googlegroups.com
Привет на всички,

Скоро, по стечение на обстоятелствата, ми се наложи да ребилдна
работната си "машина". В името на дисциплината, реших да си запиша
стъпките. Кой знае - след няколко месеца може да ми се наложи пак да
го правя? Нещата изглеждат така:

http://gist.github.com/643507

Малко пояснения:

До скоро ползвах OS X като работна платформа - по хардуерно
инвестиционни съображения. Когато започнах текущия проект, реших да
опитам дали е възможно да върша всичко във виртуалка. Причините за
това са много и, да речем, обект на отделна дискусия. Оказа се
възможно - работя на 100% така от няколко месеца (т.е. това е отвъд
експерименталната фаза).

Употреба:

Виртуалката няма графична среда, но има инсталиран браузър, който
върви през X11 forwarding в прозорче на хоста (необходим за
селениумски тестове). След като я стартирам, отварям един SSH към нея,
пускам screen, vim, и тн. На който са му интересни детайлите, цялата
конфигурация е тук:

http://github.com/underlog/config_files
http://github.com/underlog/vimfiles

(Изключително консистентен в имената на репотата).

Тоя ssh стои пуснат обикновено за 5 дни (понеделник - петък).

Ако не сте ползвали виртуалка, предполагам се чудите дали не е
прекалено бавно. Поне за мен не е - подозирам, че до голяма степен се
дължи на липсата на графична среда. Не съм усетил и I/O проблеми
(макар че казват, че вмуер-а бил по-добър в това отношение от
виртуалбокса).

Цялата инсталация отнема около час. Жалко, че убунтуту все още няма
инсталационен режим "прави каквото знаеш, и не ме занимавай".

Правите ли нещо подобно? Документирате ли го? Раздавате ли го на
колеги? Не знам ка би сработило ако трябват тежки IDE-та.

П.п. докато писах, слушах един подкаст на Rob Conery и Ward
Cunningham, та с известна доза носталгия си спомних за .нет-ските
времена, когато за преинсталация ходиш да се молиш на сисадмина да ти
даде щайгата с МСДН-ските цдта/двдта, след това го гониш да дойде да
въведе серийните номера (ако не ти вярва), след това дремеш и гледащ
как вижуал студиото пълни гигабайти по харда... романтично беше
някакси.

Петьо

Hristo Deshev

to software-crafts...@googlegroups.com
В бързината и ентусиазма забравих да споделя една идея, която ми хрумна докато разхождах кучето днес.

Интернетът в наши дни е бърз, а SSH връзката не иска кой знае какъв канал. Сигурно може да се сетъпне една малка Amazon EC2 инстанция, която да си я пускаш и спираш, за да работиш. С цена като "$0.085 per hour" идва 85 цента за ~10 часа (да кажем един ден, без да се мъчиш да спираш машината като обядваш или посещаваш кенефа). Така получаваш виртуална машина, която винаги можеш да ползваш от който и да е компютър. Достъпваш я през SSH, което е достатъчно сигурно, за да можеш да работиш от произволни интернет кафета и екзотични места. Отделно не се занимаваш да поддържаш няколко работни конфигурации. При мен това е големият ужас, че като тръгвам нанякъде и взема лаптопа, който не съм пипал от месец, откривам, че не съм му инсталирал последните неща, с които работя.

Едва ли съм първият с подобна идея. Някой знае ли по-евтини облаци от амазонския?

Христо

Hristo Deshev

to software-crafts...@googlegroups.com
Здрасти Петьо,

Малко коментари по-долу:

2010/10/30 Petyo Ivanov <unde...@gmail.com>

[...]

Ти знаеш, но да кажа и за останалите, че съм повече .НЕТ-маймун, но ми се налага да попипвам малки неща по Rail приложението (което е изцяло творение на Петьо!). Всичката работа я правя на виртуалка с Убунту но с графична среда. Понеже Vim и Emacs (да, и двете ползвам!) конфизите ми са на гитхъб мога много лесно да си ги синхронизирам между главната машина и виртуалката. Рейлс не иска някакви тежки среди и засега виртуалната машина върши перфектна работа. Забавяния почти няма и всичко е доста гладко. Ако постоянно работех по това приложение, сигурно щях да ти изкопирам средата. Може би бих експериментирал малко като примерно едитване на кода през някой самба шеър директно от Windows хост машината. Не знам как бих си пускал тестовете с това, обаче. Хм, всъщност се сетих - "ssh vm-host '~/project-x/run-tests-and-brew-coffee'". Това са само идеи де. Ако някой ги пробва, може да сподели.

Цялата инсталация отнема около час. Жалко, че убунтуту все още няма
инсталационен режим "прави каквото знаеш, и не ме занимавай".

Според мен има хляб в пълно автоматизиране на вдигането на нова виртуална машина с цялата среда за проекта. И аз си имам списък с неща, които инсталирам, ако ми се прецака компютъра или ида на друга машина. Списъкът е добра първа стъпка, но истинската благина е скрипт, който пускаш и забравяш. Уф, това сигурно е обидно лесно на Ubuntu - цикъл с apt-get install на пакетите, които ти трябват.

Правите ли нещо подобно? Документирате ли го? Раздавате ли го на
колеги? Не знам ка би сработило ако трябват тежки IDE-та.

Виждал съм коментари от .NET програмисти, които правят подобно нещо с VMWare и вътре държат графична среда и цяло Visual Studio. Аз не смея. Дори и сега, на доста бърз компютър, така прехваленото "супер бързо и оптимизирано" Visual Studio 2010 стартира бавно и ме нервира.

[...]

Романтика на талази. Добре, че вече можеш да го метнеш на някоя флашка. Аз всъщност държа всичко на една 8 GB флашка - оня списък с нещата за инсталиране и самите инсталационни файлове. Така, като стартирам отначало, само боцвам флашката и тръгвам по списъка. След 20 рестарта на Windows съм готов за работа :)

Поздрави,
Христо

Nikolay Bachiyski

2010/10/30 Hristo Deshev <hristo...@gmail.com>:

> Интернетът в наши дни е бърз, а SSH връзката не иска кой знае какъв канал.
> Сигурно може да се сетъпне една малка Amazon EC2 инстанция, която да си я
> пускаш и спираш, за да работиш.

Латентността те убива. Работя така от 3 години.

Колкото и яко да звучи пускането на нова среда за 1 минута, има два
огромни проблема: времето което губиш всеки ден в чакане на курсора да
отиде на следващия ред и невъзможността да работишбез интернет.