Code Retreat 0

Hristo Deshev

to software-crafts...@googlegroups.com
Здравейте,

Искам да ви разкажа за едно интересно упражнение, което Стефан организира тази събота - може би първият code retreat по нашите земи (или поне първият, за който аз чувам). Но нека първо да обясним какво е code retreat. С мои думи, това е просто и неангажиращо упражнение за програмиране, в което работим по двойки върху добре известна задача и се учим един друг на "номера". А ето и описанието от създателя на практиката: http://www.coderetreat.com/how-it-works.html.

Какво направихме ние:
  • Събрахме се 6 човека в тъмни зори (9:00) в събота сутрин в initLab и след една закуска и малко помотване, бяхме готови да започнем към 10:00.
  • Използвахме за упражнение класическата "Game of Life".
  • Всеки беше приготвил проект-шаблон на любимите си езици за програмиране, за да не се бавим при започването.
  • Направихме 5 сесии по 45 минути, като накрая всеки беше работил с всеки от останалите хора.
Мисля, че се получи доста добре. Май никой не успя да докара пълна разработка на играта с UI за 45 минути, но към последните сесии вече почнаха редовно да се пръкват готови решения, които имплементират логиката с правилата за раждане и умиране на клетките в различните поколения. Така или иначе пълното завършване не ни беше целта. Ето и какво полезно взех за себе си:
  • Различни подходи при решенията на задачата. Някои удачни, други - не чак толкова :-)
  • 100% TDD програмиране с другарче, което да помогне когато изникне въпросът "това сега как се тества?"
  • Сравняване на имплементации на различни езици. Имахме решения на Ruby, C#, JavaScript, Python, Scala и всеки език (разбира се) си имаше предимствата и недостатъците.
  • Сравняване на различни среди за програмиране. Интересно беше да се види различния ритъм при работа във Visual Studio, MonoDevelop, TextMate и някой силно-тунингован Vim или Emacs.
Та това беше. Почти цял ден отиде с почивките, но определено си струваше. Вие бихте ли участвали в подобно мероприятие?

Поздрави,
Христо

Miroslav Genov

to software-crafts...@googlegroups.com
Идеята за Code Retreat е супер. Наскоро гледах http://vimeo.com/20663591 и бях впечатлен. Това даже е и причината да почна да прочитам малко за Ruby и cucumber, когато ми остане време.

Аз съм навит за подобно упражнение, но единствения ми проблем, е че не съм в в близост до София, и надали ще мога да участвам.

2011/4/7 Hristo Deshev <hristo...@gmail.com>

--
The human knowledge belongs to the world.

Stan

to Software craftsmanship Bulgaria
Thumbs up! Звучи готино и полезно.

Hristo Deshev

2011/4/8 Miroslav Genov <mge...@gmail.com>
Аз съм навит за подобно упражнение, но единствения ми проблем, е че не съм в в близост до София, и надали ще мога да участвам.

Радо Станков направи една каскада за този ритрийт [1] -- автобус Варна-София рано сутрин, код през деня, и надвечер обратно автобус за Варна. Малко се оплакваше, че му се спи през деня, но другите изравнихме с по една бира на обяд и после мисля на всички ни се спеше :-). Абе, каквото и да е, междуградско пътуване определено не е супер удобно за всеки ритрийт, но пък с мярка става. Става и за разсейване от ежедневието и се пласира лесно пред жената - "отивам да пиша код с едни колеги" е къде-къде по-добре от "отивам да се напия с програмистите".

Отделно никой не е казал, че не могат да се правят ритрийти във Варна, Пловдив и други китни места. Хем после като се видим на бира, ще си "мерим"... ритрийтите.

Поздрави,
Христо

[1] Като го видя написано така и се накъдрям от кеф.

Серж

to Software craftsmanship Bulgaria

Изглежда има някакъв централен "справочник"(календар) за code retreat
event-и.
http://coderetreat.ning.com/events

Бихме могли да уповестим event-а си за следващия път.

Серж.